Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

STIHL, ce va deschide o fabrică la Oradea, și-a prezentat bilanțul pe 2023 și strategia de viitor

Grupul STIHL, unul dintre cei mai mari producători de ferăstraie cu lanț și echipamente electrice pentru exterior, și-a prezentat, în cadrul unei conferințe de presă, realizările pe anul 2023 și strategia de dezvoltare pentru perioada următoare.

Afacerea de familie activă la nivel internațional a reușit să crească ponderea vânzărilor de la unelte cu baterii la 24% – de la 20% la sută în anul precedent. Drept urmare, aproape fiecare al patrulea produs STIHL vândut funcționează cu baterii.

„STIHL este pe cale să ocupe o poziție de lider în segmentul bateriilor. Clienții noștri știu că se pot baza pe calitatea înaltă a produselor noastre și a serviciilor noastre”, a declarat Michael Traub, președintele Comitetului Executiv al STIHL.

Potrivit acestuia, anul 2023 a fost caracterizat de o varietate de provocări. După ani de creștere deosebit de puternică în timpul pandemiei de coronavirus, întreaga industrie se află acum într-o fază de consolidare. Veniturile Grupului STIHL au totalizat 5,3 miliarde de euro în anul fiscal 2023 (anul precedent: 5,5 miliarde de euro). În ciuda scăderii ușoare față de 2022, de 4,1%, veniturile au fost încă la un nivel semnificativ mai ridicat decât înainte de pandemia de coronavirus. Efectele negative ale cursului de schimb au afectat și veniturile. Excluzând efectele cursului de schimb, scăderea veniturilor ar fi fost de doar 1,1 la sută. Numărul de angajați din întreaga lume a scăzut cu 3,6% la 19.805 la 31 decembrie 2023 (anul precedent: 20.552).

Michael Traub

„După trei ani de creștere extrem de puternică, ne-am confruntat cu o cerere în scădere în 2023. Această fază, pe care am trăit-o din cauza pandemiei de coronavirus, s-a încheiat. Blocările și restricțiile de călătorie au dus la un efect de cocooning. Întreținerea casei și a grădinii a fost foarte populară, iar mulți consumatori au investit în instrumente noi. Inflația ridicată și creșterea ratelor dobânzilor au atenuat acum sentimentul consumatorilor. În plus, dealerii și comercianții cu amănuntul au o mulțime de stocuri pe care acum trebuie să le vândă mai întâi”, a explica CEO-ul STIHL.

2023 la nivel global

La nivel global, dezvoltarea a variat de la o regiune la alta în 2023. Piețele pe scurt:

  • Statele Unite sunt cea mai mare piață unică a STIHL, reprezentând aproximativ o treime din venituri. Din cauza condițiilor meteo, sezonul de primăvară nu s-a concretizat. Canada a suferit de incendii masive de pădure și inundații. Ca urmare, vânzările în America de Nord au fost semnificativ mai mici decât în ​​anul precedent. În același timp, STIHL a reușit să extindă rețeaua de dealeri și să crească cota de piață atribuită produselor cu baterii din America de Nord.
  • În America Latină , climatul de consum a suferit o scădere clară din cauza ratelor ridicate a inflației, a instabilității politice, a situației de securitate care se deteriorează și a lipsei de stimulente de achiziție de la guverne. Măsurile de promovare a vânzărilor au permis totuși o ușoară creștere a vânzărilor în unele țări, în special în Brazilia.
  • Europa Centrală a cunoscut o primăvară lungă și umedă, care s-a transformat într-o vară de început uscată, care a încetinit cererea de echipamente electrice pentru exterior STIHL, cum ar fi mașinile de tuns iarba. Pe piața sa de origine din Germania, unde STIHL generează aproximativ 10% din veniturile sale globale, compania a înregistrat o scădere semnificativă a vânzărilor. Ca și în mediul global, inflația, tendințele ratelor dobânzilor, prețurile ridicate la energie și reținerea consumatorului au avut un impact asupra pieței germane în 2023. Europa de Vest în ansamblu a fost, de asemenea, în scădere față de anul precedent, la fel ca și Europa de Est. STIHL a încetat complet furnizarea Rusiei.
  • Vânzările din Asia au scăzut doar puțin sub nivelul anului precedent, în timp ce Oceania a suferit scăderi mai semnificative.
  • Africa, pe de altă parte, a avut rezultate bune și a înregistrat o creștere a vânzărilor, în special în Africa de Sud. Creșterea de pe continentul african subliniază potențialul acestor piețe emergente, pe care STIHL intenționează să le folosească în mod continuu. Drept urmare, compania a folosit 2023 pentru a înființa două noi companii de marketing în Maroc și Camerun, pentru a-și extinde prezența în regiunile promițătoare din Africa de Nord și Centrală.

Segmentul bateriei continuă să crească

 

În timp ce vânzările de produse pe benzină au scăzut semnificativ, afacerea cu baterii și iMow a crescut încurajator. În Europa de Vest și America de Nord, în special, tipul de acționare a bateriei joacă deja un rol major și va câștiga și mai multă importanță în anii următori. STIHL își propune să crească ponderea vânzărilor de produse care funcționează cu baterii la cel puțin 35 la sută până în 2027, cu un obiectiv de 80 la sută până în 2035. Extinderea portofoliului de produse și servicii care funcționează cu baterii STIHL este în plină desfășurare, atât în ​​ceea ce privește a gamei de produse portabile și introducerea de noi produse pe roți. În ianuarie 2024, de exemplu, STIHL a lansat prima mașină de tuns zero care funcționează cu baterie — o mașină de tuns iarbă alimentată cu baterie cu tehnologie zero-turn — pe cea mai mare și mai importantă piață a sa, Statele Unite. Treizeci de produse noi care funcționează cu baterii sunt programate să apară pe piață la nivel mondial numai în următorii doi ani.

 

STIHL Oradea va produce din 2025

„STIHL a crescut cu peste 30% din 2019. În acest moment, ne îndreptăm către o normalizare a creșterii. Indiferent de acest lucru, continuăm să urmăm strategia noastră pe termen lung de a atinge un lider tehnologic dublu: conducerea transformării durabile atât în ​​segmentele de scule alimentate cu baterii, cât și pe benzină. Înlocuirea produselor pe benzină cu altele pe baterii avansează rapid. Acest lucru necesită întreaga noastră putere de transformare, pe care o abordăm dintr-o poziție de forță. În același timp, această tendință confirmă că suntem pe drumul cel bun. Continuăm să ne concentrăm investițiile pe tehnologia bateriilor a viitorului și suntem încrezători că ne vom îndeplini planurile ambițioase de creștere”, a spus Traub.

STIHL va deschide o nouă fabrică la Oradea, unde vor fi fabricate unelte care funcționează cu baterii. Ceremonia de deschidere a lucrărilor a avut loc la sfârșitul lunii martie 2024, iar fabrica va începe să producă din 2025.

Începând cu jumătatea anului 2024, uneltele care funcționează cu baterii vor fi produse și la sediul companiei fondatoare din Waiblingen. Pentru 2025, compania anunțase că va începe, de asemenea, să producă motoare EC pentru produse profesionale care funcționează cu baterii la principalul său site din Germania, pentru a crește în continuare profunzimea producției pentru unelte care funcționează cu baterii.

Investiții strategice

Cu o rată ridicată a capitalurilor proprii de 65,9% (anul precedent: 61,9%) și o structură solidă a bilanțului, Grupul a continuat să finanțeze investiții strategice cheie la nivel intern în 2023. Circa 432 de milioane de euro au fost investite în noile. Cheltuielile de capital au depășit din nou nivelul de depreciere și amortizare.

„Plănuim o creștere suplimentară pe termen mediu și lung, în special în sectorul bateriilor. Prin strategia noastră de investiții pe termen lung, ne pregătim rețeaua globală de producție și producție pentru cererea crescută de baterii”, a explicat Michael Traub.

Vânzări în scădere, optimism ponderat

Compania fondatoare germană, ANDREAS STIHL AG & Co. KG, a generat venituri de 1,6 miliarde de euro în 2023 (anul precedent: 1,8 miliarde de euro), ceea ce corespunde unei scăderi de 11,4 la sută. Forța de muncă din locațiile germane a crescut ușor cu 1% față de anul precedent, la 6.003 angajați la 31 decembrie 2023, dintre care 4.268 lucrau în Waiblingen, 254 în Ludwigsburg, 494 în Fellbach, 904 în Weinsheim și 83 în Wiechs am Randenheim. STIHL Vertriebszentrale AG & Co. KG din Dieburg avea 323 de angajați.

Cheltuielile de capital au crescut semnificativ de la an la an și s-au ridicat la aproximativ 163 de milioane de euro (anul precedent: 136 de milioane de euro). O mare parte din acest total a fost atribuită clădirilor și proiectelor de construcție, inclusiv noului muzeu al companiei, STIHL Brand World din Waiblingen, care a fost deschis în 2023. Muzeul dă viață istoriei de aproape 100 de ani a companiei și a mărcii.

„În condițiile actuale, sperăm în prezent o creștere ușoară în a doua jumătate a anului 2024”, conchide Michael Traub.

Accentul continuă să fie pe extinderea generală și reînnoirea portofoliului de produse STIHL, atât pentru uz privat, cât și pentru uz profesional. Dezvoltarea de soluții de încărcare de înaltă performanță pentru produsele care funcționează cu baterii, în special în segmentul profesional, joacă un rol deosebit de important. Procedând astfel, oamenilor le va fi mai ușor să își opereze uneltele care funcționează cu baterii fără întreruperi pe tot parcursul zilei și să lucreze în și cu natura. De asemenea, STIHL continuă să investească în capacitatea IoT a produselor și accesoriilor sale, în extinderea canalelor globale de vânzare cu adăugarea de soluții de comerț electronic și în creșterea rețelei globale de dealeri specialiști. Nu în ultimul rând, dezvoltarea de produse speciale pentru piețele emergente joacă, de asemenea, un rol major pentru a valorifica mai bine potențialul pieței de acolo.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Copiii au ocazia, în acest final de săptămână, să învețe faimoasa tehnică de încondeiere a ouălor și să deprindă măiestria realizării modelelor tradiționale, cum ar fi spicul grâului, calea rătăcită, sau soarele cu opt raze. 

Weekend creativ în Iulius Mall. Ateliere gratuite de încondeiat ouă

Articolul următor

Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share