Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber montează primele grinzi la viaductul de ieșire din Felix

Marți, 23 aprilie 2024, a început montarea primelor grinzi din beton armat la viaductul care traversează DN 76, la ieșirea din Băile Felix, pe traseul Inelului Rutier Metropolitan. Primele cinci traverse au sosit luni seara.

În această săptămână vor fi montate 25 de grinzi pe 5 din cele 8 deschideri ale viaductului. Pe o deschidere sunt amplasate 5 grinzi, fiecare cu o lungime de 40 de metri. Viaductul de la ieșirea din Băile Felix are o lungime de 395 de metri.

„A doua tranșă de grinzi va veni în prima jumătate a lunii mai. La jumătatea lunii, toate grinzile vor fi montate. Ne cerem scuze celor care circulă în zona Cordău – Băile Felix pentru deranjul generat de aceste lucrări în zilele următoare”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

La cel de-al doilea viaduct de pe traseul inelului metropolitan, de 335 de metri, din zona Betfia, au fost amplasate în cursul lunii martie toate cele 72 de grinzi.

Inelul Rutier Metropolitan va fluidiza traficul

Inelul Rutier Metropolitan are o lungime totală de 17 kilometri, lucrările fiind împărțite în două loturi. Stadiul fizic al execuției este de 25-30%.

Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care se construiește peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Lucrările sunt executate de asocierea formată din firmele S Asfamixt, OPR Asfalt și Dacia Faber.

Termenul de execuție este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fără TVA.

Lotul 2 este cuprins între km 9+055 – 17+017. Traseul pornește de la viaductul din Băile Felix, ocolește localitățile Băile 1 Mai și Cheriu și se termină în Oșorhei. Lucrările sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fără TVA.

„Din primăvara anului viitor, după finalizarea lucrărilor, inelul va prelua o parte din traficul de pe centura Oradea și va contribui la fluidizarea circulației rutiere în zona metropolitană. De-a lungul acestuia se va crea și un culoar de dezvoltare”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.

Inelul metropolitan va asigura legătura cu drumurile naționale DN1, DN 76 și DN 79, înspre Cluj-Napoca, Deva și Arad, și cu centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea, respectiv centura Oșorhei, centura Nojorid și centura Sânmartin.

Pentru realizarea acestei investiții, Consiliul Județean Bihor a încheiat protocoale de colaborare cu Primăria Municipiului Oradea și Primăriile comunelor Oșorhei, Sânmartin și Nojorid.

Finanțarea proiectului de infrastructură este asigurată de Ministerul Dezvoltării, prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările Consiliului Județean Bihor și ale Primăriei Municipiului Oradea.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

STIHL, ce va deschide o fabrică la Oradea, și-a prezentat bilanțul pe 2023 și strategia de viitor

Articolul următor
Membrii Grupului Utilizatorilor Lego din România (RoLUG), cu sustinere din partea Lego România, au construit cea mai mare dioramă din lume formată din aceste piese.

Bihorul dă lovitura în Cartea Recordurilor, cu "Războiul Stelelor", din piese Lego

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share