Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Brașovul, peste Cluj în topul mall-urilor din România

Agenția Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a lansat un indicator care urmărește evoluția traficului înregistrat în mall-urile din principalele orașe ale țării.
Cele două mari centre comerciale ale Clujului au generat un trafic anual de 2,3 milioane de vizite | Foto: Iulius Mall

Județul din centrul României contabilizează patru mari centre comerciale, față de numai două ale Clujului.

Agenția Brand Management, liderul pieței de indoor advertising din România, a lansat un indicator care urmărește evoluția traficului înregistrat în mall-urile din principalele orașe ale țării.

Trafic5 îndeplinește nevoia de a avea informații complete privind numărului de vizite pe care le fac românii în centrele comerciale, care stau la baza stabilirii bugetelor de investiții în campaniile de marketing și publicitate, susțin inițiatorii platformei.

„Am lansat Trafic5 pentru a le oferi o imagine cât mai limpede cu privire la numărul de vizite pe care le fac românii în mall-uri. Marketerii și companiile pot alege când și unde să deruleze campanii de indoor advertising, astfel încât mesajele de brand să ajungă la cât mai mulți potențiali cumpărători.

Avem acces la date privind traficul în mall-uri, pe orice intervale temporale: de la date anuale, până la cifre zilnice. Totodată, facem anual un studiu de piață cu Reveal Marketing Research. Acesta stă la baza interpretării informațiilor, astfel încât să putem oferi o imagine completă despre profilul consumatorului de mall”, a declarat Georgian Drăghici, director comercial al Brand Management.

Majoritatea orășenilor, concentrați în capitală

Potrivit datelor celui mai recent recensământ al populației, cele mai mari orașe din România sunt București (1,71 milioane locuitori), Cluj-Napoca (286.598), Iași (271.692), Constanța (263.707) și Timișoara (250.849).

În alcătuirea indicelui Trafic5, compania a luat în calcul doar orașele cu o populație de peste 200.000 de locuitori. Următoarele sunt Brașov (237.589 locuitori), Craiova (234.140 locuitori) și Galați (217.851 locuitori).

Pe primul loc se află Bucureștiul, care, pe lângă cel mai mare număr de locuitori și vizitatori, are și cele mai multe mall-uri, implicit cel mai mare număr de metri pătrați de spații comerciale. Capitala marchează 10 milioane de vizite lunare în mall-uri. Dintre cele 12 mall-uri, trei reușesc să atragă lunar 3 milioane de vizite, iar două se apropie de un trafic de 2 milioane.

Bătălie pentru rezidenți și turiști

„României îi lipsesc orașe cu populații de 500.000 – 1 milion de locuitori. Este imposibil, în viitorul apropiat și îndepărtat, ca Bucureștiul să fie detronat din acest top.

Este posibil e ca aceste cifre aferente următoarelor orașe să sufere modificări. Depinde și de modul în care aceste orașe vor reuși să atragă noi investiții în centre comerciale și cât de atractive vor fi în atragerea de noi rezidenți și turiști”, a spus Laurențiu Jiga, fondatorul Brand Management.

Deși situat pe poziția a treia ca număr de locuitori, cu 271.692 de rezidenți, Iașiul reușește să se situeze pe poziția a doua din perspectiva traficului în mall-uri, înaintea Clujului, cu puțin peste 3 milioane de vizite lunare.

Acest lucru se datorează, pe de o parte, faptului că Iașiul este județul cu cei mai mulți locuitori din țară. Iașiul are patru astfel de centre comerciale, iar Clujul-Napoca, doar două (unul se află de fapt în comuna Florești, n. red.).

Ambele înregistrează un trafic de peste 1 milion de vizite pe lună, ceea ce indică existența apetitului pentru shopping al clujenilor. Comparativ, din cele patru mall-uri din Iași, doar unul reușește să înregistreze 1 milion de vizite lunare. Al treilea oraș ca număr de vizite lunare la mall, respectiv 2,64 milioane, este Constanța, oraș care ocupă poziția a patra din perspectivă demografică (263.707 de locuitori).

Loc de noi mall-uri la Cluj

Constanța are trei mall-uri, din care două atrag lunar peste 1 milion de vizitatori. Pe locul patru, cu 2,57 milioane de vizite lunare la mall, se plasează Brașovul, oraș cu patru mall-uri, unde doar unul consemnează vizite de peste 1 milion.

Topul Trafic5, după numărul de vizite la mall, este completat de Cluj-Napoca, cu 2,38 milioane de vizite. Această poziție poate fi parțial explicată prin numărul redus de centre comerciale din “capitala” Transilvaniei: doar două.

Brand Management este prima companie din România care oferă servicii de indoor advertising la nivel național. Aceasta a dezvoltat operațiuni specifice pentru companii din IT&C, modă și bijuterii, financiar-bancar, comerț, gestionând bugete dedicate de 120 milioane lei până în 2022. Brand Management este prezentă în 150 de locații din țară: mall-uri, hipermarket-uri și centre de business din 20 de orașe.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Activitatea de comerț exterior din județul Cluj, în 2023, s-a concretizat în realizarea unor exporturi de 2,8 miliarde euro și a unor importuri de 4,6 miliarde, potrivit Direcției Județene de Statistică.

Deficit major în comerțul Clujului: 1,8 miliarde euro

Articolul următor
Guvernul a adoptat, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, actul normativ prin care este aprobat acordul cu Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construirea podului rutier de frontieră peste râul Tisa.

Pod pe râul Tisa spre Ucraina, în Maramureș

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share