Acesta este prevăzut în zona localităților Sighetu Marmației (România) – Bila Tserkva (Biserica Albă – Ucraina).
Guvernul a adoptat, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, actul normativ prin care este aprobat acordul cu Cabinetul de Miniștri al Ucrainei privind construirea podului rutier de frontieră peste râul Tisa.
Proiectul podului peste Tisa, în zona Teplița din Sighetu Marmației, are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, a fluidizării traficului, creșterii siguranței utilizatorilor și micșorarea timpilor de parcurs.
Podul este prevăzut pentru îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului rutier; creșterea gradului de accesibilitate în zona trans-frontalieră prin dezvoltarea și managementul infrastructurii de graniță din nord-vestul României (Maramureș), Nord-Estul Ungariei, Sud-Vestul Ucrainei, Sud-Estul Slovaciei; integrarea proiectului într-o viziune transfrontalieră (programul România – Ucraina – Ungaria – Slovacia).
Alte obiective sunt cooperare sectorială între regiunile de graniță implicate; coordonarea eforturilor de dezvoltare în vederea asigurării unei dezvoltări integrate la nivelul regiunii de graniță din Nord-Vestul României, Nord-Estul Ungariei, Sud-Vestul Ucrainei, Sud-Estul Slovaciei.
Guvernul României va asigura finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construcția podului rutier de frontieră și a infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul țării noastre. Acordul convenit cu Ucraina a fost semnat de către cele două părți în cadrul ceremoniei de semnare care a avut loc la Kiev, în 2023.
După punerea podului în funcțiune, România va deveni proprietarul podului propriu-zis, a infrastructurii rutiere conexe de pe teritoriul său și a punctului de trecere frontieră de pe teritoriul României.
Ucraina va deveni proprietarul infrastructurii rutiere conexe și a punctului de trecere frontieră de pe teritoriul său. Prin acordul menționat instituțiile din cele două state vecine se angajează să ia măsuri de întreținere și reparare a acelei părți de infrastructură aflate în proprietatea lor.