Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Terminalul 1 al Aeroportului Oradea, o clădire nZEB, va fi inaugurat în 18 mai

Procesarea pasagerilor și a bagajelor lor se va face prin sisteme digitalizate. Clădirea noului terminal este o investiție sustenabilă, deoarece are un consum de energie aproape zero.

 



Vineri, 26 aprilie, a început recepția lucrărilor la terminalul de pasageri nr. 1 al Aeroportului Oradea. Având în vedere amploarea și implicarea multiplelor instituții în acest proiect complex, procesul de recepție se va desfășura pe parcursul a două săptămâni, fiind planificat a fi finalizat în data de 10 mai 2024.

În weekendul 11-12 mai, Aeroportul Oradea va fi gazda Zilelor Porților Deschise, oferind comunității locale oportunitatea de a explora proiectul de extindere și modernizare a Terminalului de Pasageri nr. 1. Programul complet al evenimentului va fi anunțat după sărbătorile pascale.

Inaugurarea oficială a noului terminal este programată pentru data de 18 mai, cu un zbor charter către Hurghada, operat de compania aeriană HiSky.

 

Cracteristici

În cadrul proiectului, suprafața terminalului a fost extinsă la 12.500 de metri pătrați, într-un demers menit să răspundă nevoilor cererii în continuă creștere a călătorilor. Prin această măsură, capacitatea de deservire a aeroportului a fost dublată, ajungând la 800 de pasageri pe oră, consolidându-se astfel capacitatea de a oferi un serviciu rapid și eficient. Segmentarea spațiilor de plecare pentru destinațiile din zona Schengen și non-Schengen reprezintă un alt punct cheie, contribuind la optimizarea fluxului de călători și simplificarea procedurilor de control al pașapoartelor.

Pentru a facilita procesarea pasagerilor și a bagajelor lor, au fost introduse sisteme digitalizate. Acestea includ ghișee de check-in cu serviciul bag self drop-off pentru check-in digitalizat. De asemenea, au fost instalate porți automate de presecuritate care pot fi accesate prin scanarea simplă a biletului de îmbarcare, în special pentru călătoriile către destinații non-Schengen.

 

Clădire nZEB

În contextul demersului de digitalizare, proiectul a inclus implementarea unui sistem inteligent de management al clădirii. Acesta este destinat monitorizării consumului de energie electrică, administrării și întreținerii echipamentelor, controlului pompelor de căldură, centralelor de tratare a aerului și a sistemului de încălzire în pardoseală. Extinderea terminalului de pasageri este o investiție sustenabilă, deoarece vizează o clădire cu consum de energie aproape zero (nZEB). Pentru a îmbunătăți performanța energetică a noii extinderi a terminalului, a fost instalat un parc fotovoltaic cu o putere instalată de 1,3 MW. Din această capacitate, 0,8 MW provin din panouri fotovoltaice montate pe acoperișul clădirii, iar 0,5 MW din panouri instalate în apropierea noii extinderi a terminalului. În plus, în vederea optimizării eficienței energetice a clădirii, s-a introdus un sistem de exploatare a resurselor geotermale pentru încălzirea și răcirea acesteia. Prin urmare, s-a valorificat în întregime potențialul resursei geotermale disponibile la aeroport.

Proiectul “Extinderea și eficientizarea terminalului de pasageri nr.1 al Aeroportului Oradea” cod SMIS 2014+ 157787a fost finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.

Valoarea totală a Contractului de Finanțare este de 234,730,092.42 lei, iar valoarea eligibilă este de 184,904,569.04 lei, din care 181,206,477.07 reprezintă finanțarea nerambursabilă (echivalentă cu 98% din valoarea totală eligibilă).

La recepție participă reprezentanți din partea Aeroportului Oradea, Consiliului Județean Bihor, Primăriei Oradea, Inspectoratului pentru Situații de Urgență, Inspectoratului Județean în Construcții Bihor și a firmei de construcții.

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ne dorim să fim punctul de contact pentru toți cei care vor să facă transformarea digitală – care este un drum lung și dificil, dar și să găsim cele mai bune servicii pentru a facilita acest proces”, a rezumat coordonatorul The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT), Bianca Muntean, manager al Transilvania IT Cluster (TITC).

“Bursa digitală” a Clujului

Articolul următor
Alin Tișe a efectuat o vizită la fața locului în vederea prezentării proiectelor de modernizare a DJ 107P și 108C.

Dacia Asphalt și Diferit au modernizat căile de acces spre Mărișel și Mărgău

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Clujul, între metrou și centură

În timp ce municipalitatea “amenință” cu debutul lucrărilor la “trenul fără cai”, opozanții proiectului propun suspendarea sau chiar…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed

The Voices of Business


This will close in 22 seconds

Total
0
Share