Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

First Officer Daiana Dajulescu: „S-ar putea să fim străini, dar pe acest zbor suntem o familie”

Când a urcat pentru prima dată la bordul unei aeronave, la 10 ani, Daiana Dajulescu spune că era „o fetiță care își impusese niște limite, dar care existau doar în mintea mea”. Atunci a înțeles că meseria de pilot va deveni într-o zi un vis pe care și-l poate împlini, însă fără a bănui întru totul efortul și pregătirea profesională necesare.

Acum este First Officer în cadrul companiei aeriene Wizz Air, dar povestea ei a început în orașul natal, Târgu Jiu, pus pe harta lumii de Constantin Brâncuși: „Inspirată de infinitul lui Brâncuși, m-am aventurat să cuceresc înălțimile. Am ales să mă dedic în totalitate domeniului care mă definește și care mă face împlinită și fericită – aviația”.

Daiana spune că totul se rezumă la o singură regulă: „aviația este sinonimă cu siguranța (pasagerilor, echipajului, aeronavei)”. Ea explică cum „piloții iau parte în permanență la antrenamente, pentru a-și menține la cele mai înalte standarde reflexele și cunoștințele despre procedurile și situațiile ce pot apărea la manșă”. De altfel, „în aviație, situațiile care inițial par să te surprindă sunt, de fapt, simulate și antrenate de zeci și sute de ori de piloți. Pasagerii trebuie să știe că sunt pe mâini bune și în siguranță deplină alături de noi. Există mereu un plan pe care-l urmăm și monitorizăm”, adaugă copilotul.

„Cerul nu este o limită. Este o invitație pe care am acceptat-o cu toată inima când am urcat la 16 ani la bordul primului planor și am brăzdat cerul. Acolo, mi-am dat seama că cel mai bun mod de a vedea lumea este de sus.” Vorbind despre satisfacțiile unui pilot, Daiana își amintește ce își zice când vede oamenii care se îmbarcă în aeronava pe care urmează să o piloteze: „«S-ar putea să fim străini, dar pe acest zbor suntem o familie», aceasta este împlinirea mea ca pilot, am în spatele meu la fiecare zbor o familie întreagă, alcătuită din membrii echipajului și cei 200 de pasageri”.

Persoanelor care aspiră la o carieră de pilot le spune că sentimentul de la manșă merită toată călătoria făcută până acolo: „Gândește-te la responsabilitatea, disciplina și profesionalismul de care trebuie să dai dovadă. Sfatul pe care vreau să-l ofer viitoarelor femei pilot este să învețe că firea fragilă a unei femei poate învinge orice urmă de îndoială. Eu aveam 45 de kilograme la 16 ani, când am început să pilotez un planor de 300 de kilograme. Acum am 50 de kilograme, 25 de ani și pilotez aeronave care cântăresc 60-70 de tone”.

„Iar atunci când am ales compania aeriană în care vreau să lucrez, mi-am dat seama că am căutat mai mult decât o echipă. Și am găsit ce mi-am dorit la Wizz Air.” Spune că, „la WIZZ, cadeții beneficiază de oportunități excelente de carieră. Wizz Air Pilot Academy și programele sale «She Can Fly» sau «Cabin Crew to Captain» sunt ocazii unice de formare, inclusiv pentru viitoarele femei pilot, oferind aspiranților, indiferent de experiență, șansa de a obține într-un mod accesibil, prin sprijin financiar adecvat, o licență de pilot comercial și perspectiva de a lucra în cadrul Wizz Air”.

Așadar, oportunitățile de dezvoltare și inițiativele din cadrul unei companii aeriene sunt esențiale pentru piloții săi, după cum explică și Daiana: „Am ales Wizz Air deoarece pot zbura pe una dintre cele mai tinere flote din lume, cu recorduri în operațiuni sustenabile. Prin măsurile pe care compania noastră le-a implementat, ne dorim să fim un etalon în sustenabilitate și protejarea mediului și să inspirăm o nouă generație de piloți talentați și pasionați”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Până atunci însă, lucrările pe Magistrala 300 (M 300) se derulează într-un ritm care pune în pericol finanțarea europeană prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), avertizează Asociația Pro Infrastructură (API).

Trenurile către Oradea vor concura mașinile de pe autostradă

Articolul următor

Teatru documentar de Ziua Regalității, la ICR Londra

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv care stagnează de două decenii.
Citeste mai mult

20 de ani pentru o groapă

Diriguitorii Spitalului Regional de Urgență (SRU) Cluj vor să construiască la foc automat, în patru ani, un obiectiv…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share