tendinte comert electronic 2024 (foto: unsplash.com / Aneta Lusina)
Comerțul electronic a evoluat considerabil în ultimii ani. În prezent, avem la un click distanță orice produs pe care-l dorim, indiferent de granițele geografice.
Comerțul electronic este o industrie dinamică care a transformat modul în care cumpărăm și ne desfășurăm afacerile. Cu progresele rapide ale tehnologiei și schimbarea preferințelor consumatorilor, magazinele online trebuie să rămână în fruntea curbei pentru a rămâne competitivă.
Mai multe tendințe emergente vor remodela comerțul electronic în 2024. Mai jos veți găsi câteva tendințe care vor influența comerțul electronic în 2024.
Experiența de cumpărare cu realitatea augmentată
Realitatea augmentată le permite clienților să aibă o experiență complexă și captivantă în procesul de shopping online chiar din confortul de acasă. Indiferent de produsele dorite, realitatea augmentată le permite clienților să vizualizeze produsele într-un context real, luând decizii informate în procesul de achiziție.
Realitatea augmentată a început să fie implementată în tot mai multe industrii când vine vorba de comerțul electronic, indiferent că vorbim de produse sau servicii. Realitatea augmentată a fost introdusă inclusiv în industria de gambling, iar cei ce aleg netbet bonus fara depunere se pot bucura de sloturi de ultimă generație.
Blockchain pentru transparența lanțului de aprovizionare
Tehnologia Blockchain nu este nouă în industria comerțului electronic, dar aplicația sa evoluează. Deși avem tendința de a ne gândi la blockchain în termeni de criptomonedă și NFT, are mai multe forme de aplicare. Un blockchain este un registru, ceea ce înseamnă că datele pot fi adăugate în lanț, dar nu eliminate. Contabilii și profesioniștii în securitate recunosc, fără îndoială, termenul și pot vedea imediat transparența pe care o poate oferi un registru blockchain.
Companiile de logistică ar putea beneficia foarte mult de un registru blockchain. Ar oferi transparență clienților lor de transport și ar îmbunătăți comunicarea cu proprietarul/operatorii lor contractați. Beneficiile s-ar putea extinde chiar și la clienții clienților lor, care ar putea folosi blockchain-ul pentru a oferi actualizări în timp real pentru reaprovizionare și expedieri.
Program de loialitate personalizat
Personalizarea a fost un semn distinctiv al comerțului electronic. Cu toate acestea, domeniul său de aplicare a fost limitat la vânzarea încrucișată prin recomandări de produse.
În 2024, vom vedea mult mai multe programe de loialitate personalizate, pe măsură ce retailerii valorifică analiza datelor și grație inteligenței artificiale. În cele din urmă, personalizarea sporită poate crea conexiuni mai puternice între mărci și clienții lor.
Securitate sporită
În 2024, tot mai mulți clienți migrează spre platforme care acordă prioritate securității datelor. Retailerii trebuie să investească în tehnologii avansate de securitate și să adopte practici transparente pentru a construi încrederea cu clienții lor.
Finanțarea pe termen scurt
Pe măsură ce experiența de comerț electronic devine mai personalizată și mai simplă, comercianții cu amănuntul vor accelera adoptarea opțiunilor de plată fără fricțiuni. De la Paypal Credit, la Afterpay, la soluția Apple Pay. Jumătate dintre consumatorii millennial și Gen X au folosit o formă de finanțare pe termen scurt în ultimii trei ani.
Concluzii
În 2024, magazinele online vor continua să investească în tehnologie, să adopte inteligența artificială, dar și alte tipuri de tehnologie precum realitatea augmentată și realitatea virtuală, menite să îmbunătățească experiența consumatorului.
Investiția în instrumente AI pentru securitate, colectarea și analiza datelor și interacțiunile cu serviciul clienți este un pas vital pentru magazinele online.
Pentru siguranța și rapiditatea tranzacțiilor financiare, blockchain-ului va câștiga tot mai mult teren pe acest sector de piață. Comerțul electronic din 2024 va fi revoluționat de adoptarea unor tehnologii ce vor remodela această industrie.