Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Interes mare pentru conferința Business Evolution de la Satu Mare

Peste 150 de antreprenori și reprezentanți ai mediului de afaceri din Satu Mare, Maramureș și Sălaj au fost prezenți, marți, 11 iunie 2024, la conferința Business Evolution cu tema „Finanțare. Digitalizare. Management eficient”, organizată de Doingbusiness.ro. Semn că antreprenorii din zonă au nevoie de astfel de evenimente.

Gazda evenimentului a fost sala de conferințe a Hotelului Aurora din Satu Mare. Moderatorul conferinței a fost cunoscutul analist și jurnalist economic Radu Soviani.

În primul panel au luat cuvântul: Daniela Culic – director general, Camera de Comerț și Industrie (CCI) Satu Mare; Crina Dunca – președinte, Patronatul IMM Satu Mare; Iustin Moldovan – director regional IMM Ardealul Nou, Raiffeisen Bank România; Cristian Turcin – Cloud, Colocation & Professional Services Product Manager, Orange Business și Silviu Zetea – antreprenor, creator al Brandului „Zetea”.

Crina Dunca

Un mare merit al prezenței numărului mare de antreprenori la conferință l-au avut atât Crina Dunca cât și Daniela Culic.

„Încercăm să fim o voce a IMM-urilor din Satu Mare, și cu cât vom fi mai mulți, cu atât vom fi o voce și mai puternică. În acest sens, lansez un apel către voi, cei care încă nu sunteți membrii, să vă alăturați nouă”, i-a invitat Crina Dunca pe cei din sală.

Daniela Culic a mulțumit organizatorilor că s-au gândit să includă Satu Mare pe agenda lor de conferințe.

Daniela Culic

„De obicei suntem dezavantajați. Organizatorii conferințelor de acest gen se îndreaptă către orașele mai mari. Așa că suntem foarte bucuroși să vă avem alături de noi în această zi. Mulțumesc tuturor celor care au răspuns invitației noastre”, a precizat Daniela Culic.

Silviu Zetea, deținătorul brandului „Zetea”, este antreprenor de 34 de ani, dar are și experiență administrativă, fiind o perioadă primar în comuna Medieșul Aurit. Întrebat de Radu Soviani ce a învățat util din administrație, antreprenorul a răspuns că:  „Trebuie să existe o simbioză între antreprenoriat și administrație, pentru că administrația, decidenții la nivel local și central, nu sunt altceva decât cei care administrează domeniul public și privat pe care noi, ceilalți îl creăm. Motiv pentru care trebuie să acorde mult mai mare respect celor care crează valoare adăugată, atât de necesară valorilor societății. Din păcate, eu constat din ce în ce mai mult o agresiune asupra mediului de afaceri, a antreprenorilor. Atâta timp cât am fost în administrație, am aplicat politici favorabile mediului de afaceri, motiv pentru care comuna Medieșu Aurit s-a dezvoltat foarte mult. Există posibilitate de colaborare între administrație și mediul de afaceri”.

Silviu Zetea

Crina Dunca a fost solicitată de Radu Soviani să răspundă care este particularitatea mediului de afaceri din Satu Mare.

„Particularitățile mediului de afaceri din Satu Mare sunt inițiativa și inovarea. Sunteți buni în ceea ce faceți”, a precizat președintele Patronatului IMM Satu Mare.

În ceea ce privește motoarele de creștere economică ale județului, directorul general al CCI Satu Mare a observa în ultima vreme o dezvoltare economică și o modificare a structurii economice a județului.

„În mod tradițional aveam anumite industrii care au intrat în declin, cum este industria lemnului, a textilelor, dar s-au dezvoltat alte industrii. Firme internaționale au venit în județul Satu Mare, datorită mediului de afaceri solid. La noi există o cultură a muncii specifică. Suntem mai dedicați decât în altă parte. Suntem multietnici, ceea ce pentru multe firme venite din străinătate este un mare avantaj. Poate că ar trebui modificată excesiva prudență. Avem un mediu de afaceri extrem de precaut, dar mai multă spontaneitate, câteodată poate ne-ar ajuta”, a subliniat Daniela Culic.

Iustin Moldovan

 La ce se uită băncile

Iustin Moldovan, reprezentantul Raiffeisen Bank a fost întrebat unde se uită băncile când sunt solicitate să crediteze IMM-urile

În primul rând ne uităm la caracter, dar în primul rând facem business om cu om. Acesta e punctul de pornire, când analizăm ceva. Apoi de uităm la balanță, la bilanț, la furnizori, la o grămadă de date financiare mai mult sau mai puțin specifice”, a explicat bancherul.

Acesta a prezentat apoi obstacolele de care se împiedică antreprenorii la accesarea unui credit, principalele fiind: birocrația, costul finanțării și garanțiile.

Elena Birtoc

Elena Birtoc, fondator și CEO Carel Woodworks a fost iritată de birocrația și procedurile băncilor din România când este vorba să acorde credite antreprenorilor, comparativ cu băncile din alte țări.

În România, banii sunt foarte scumpi. Noi concurăm cu antreprenori din toată lumea, mai ales din UE, unde banii nu sunt atât de scumpi ca la noi. Voi sunteți un vector de opinie și ați putea pune presiune pe agențiile de rating, ca ratingul de țară al României să fie acolo unde trebuie. Asta ar însemna bani mai ieftini”, a precizat Elena Birtoc.

Soluții de digitalizare

Cristian Turcin, de la Orange Business a vorbit despre soluțiile de tehnologie pe care Orange le pune în piața din România.

Cristian Turcin

Pe lângă operarea de infrastructură de rețele mobile și fixe facem și foarte multă transformare digitală. Facem asta: de la sector public, companii mari, companii mici și mijlocii, până la antreprenori. Avem soluții și servicii pentru toate plajele de persoane juridice și instituții publice”, a explicat Cristian Turcin.

Specialistul a vorbit și despre integrarea AI în serviciile de digitalizare pentru ca firmele să rămână competitive.

Startup-uri și antreprenoriat

Silviu Zetea a vorbit despre start-up și branding, despre când este indicat să obții o finanțare.

„Vă recomand să identificați obiecte de activitate la care vă pricepeți, pe care le iubiți. Și atunci când identificați o astfel de idee, vă uitați la sursele de finanțare ca să vă susțineți afacerea”, a subliniat Silviu Zetea.

Acesta a accentuat faptul că antreprenorii nu sunt lăsați să-și desfășoare activitatea, punându-li-se tot felul de piedici birocratice.

 Finanțări, indicatori de performanță, AI

Alina Ungurianu

Spekerii panelului II au fost: Alina Ungurianu – Chief Executive Officer, Wise Money Fonduri Europene; Irina Vijoli – Founding Partner, DigiQuery; Tudor Galoș – Senior Consultant, Tudor Galoș Consulting; Nicolae Onțiu – CEO, ONE-IT și Dumitru Ion – CEO, Doingbusiness.ro și Kompass Romania.

Alina Ungurianu a vorbit despre finanțările europene.

„Stați prima oară de vorbă cu noi, să vă explicăm ce scrie în acele ghiduri de finanțare. Nu accesați fonduri doar de dragul finanțării”, le-a recomandat Alina Ungurianu antreprenorilor.

Irina Vijoli a prezentat antreprenorilor importanța indicatorilor de performanță.

Irina Vijoli

„Dacă nu învățăm să trăim cu ei și să-i facem noi pentru ei, o să-i facă alții pentru afacerea noastră. O să vină banca să ne ceară, și cei de la fonduri structurale. Pe lângă indicatorii de performanță, o să vorbesc despre cum facem să convingem și echipele cu care lucrăm, că ne trebuie, că sunt importante”, a precizat Iirina Vijoli.

Nicolae Onțiu a vorbit despre digitalizare, despre automatizarea de procese și pașii concreți care trebuie făcuți pentru implementarea de soluții.

Nicolae Onțiu

„Tehnologia IT de poate ajuta, dar, de multe ori suntem atât de ocupați că nu vedem avantajele”, a observat Nicolae Onțiu.

Dumitru Ion le-a prezentat antreprenorilor prezenți obstacolele de care se lovesc la vânzări, dar și soluții concrete pentru a-și crește vânzările.

Dumitru Ion

Prima soluție este prezența dumneavoastră online. A doua categorie ține accesul la date, astfel încât să vă puteți construi o strategie de vânzări. Să vedeți care este piața reală, câți clienți puteți avea și unde sunt acești clienți, cum sunt ei distribuiți”, a explicat Dumitru Ion.

Unul dintre cei mai așteptați vorbitori din cadrul evenimentului a fost Tudor Galoș, care a vorbit despre Augmentarea echipelor de vânzări cu ajutorul AI, cu exemple concrete pro și contra folosirii Inteligenței Artificiale.

Tudor Galoș

Curățați-vă datele. Ca să vă pregătiți firma pentru Inteligența Artificială trebuie, în primul rând, s-o auditați, să înțelegeți toate procesele de business”, a concluzionat Tudor Galoș.

 „Este cel mai bun moment să rămânem oameni și să ne antrenăm calitățile de leadership, pentru că va fi din ce în ce mai greu. O să trebuiască să coexistăm cu Inteligența Artificială. Trebuie să facem să se poată și să facem să ne placă”, este de părere Elena Vijoli.

Nicolae Onțiu crede că tehnologia ne poate ajuta, dar ne poate și încurca, însă este foarte important să ne implicăm și să vedem ce se poate face.

Dumitru Ion le-a spus celor prezenți că au foarte mulți clienți online, care așteaptă să-i cunoască.

Peste tot în România este foarte frumos și putem face câte ceva. România încă poate fi America Europei. Oportunitățile sunt la noi acasă”, a concluzionat Silviu Zetea.

 

 

 

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

De trei ori aur pentru Eliada, brand românesc de ulei de măsline

Articolul următor

Mândrie maramureșeană 2024

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share