După ce, în urmă cu 5 ani, primul charter care a zburat de pe Aeroportul Oradea a fost AnimaWings, compania pariază iar pe Oradea, printr-o linie aeriană regulată spre București. Prețul biletelor pe ruta Oradea – București începe de la 25 de euro/sens.
Staff-ul Companiei aeriene AnimaWings s-a aflat joi, 20 iunie 2024, la Oradea pentru a anunța lansarea curselor aeriene între București și orașul de pe Crișul Repede.
Nu va fi din luna septembrie, cum inițial s-a anunțat, dar va fi, cu siguranță, promite conducerea AnimaWings, de la 1 martie 2025.
Cristian Pandel, unul dintre cei doi proprietari ai companiei, a anunțat că alegerea Oradiei, alături de Cluj Napoca și Iași, pentru lansarea curselor spre București face parte dintr-un proiect de țară.
„Avem un proiect foarte frumos, eu îi zic un proiect de țară. Noi, cu acest proiect, ne dorim foarte mult să unim România. România, din punct de vedere geografic, nu are insule, dar din cauza arcului carpatic, regiunile noastre sunt foarte greu accesibile din cel mai mare oraș al țării, București. Ceea ce ne dorim noi. Să conectăm comunitatea locală cu Parisul, cu Munchen, cu alte mari orașe europene”, a precizat Cristian Pandel.

Acest lucru se va realiza pas cu pas. AnimaWings se va adresa clienților medii și premium, atât celor de business cât și celor care doresc să facă turism în această zonă a țării.
„Vom începe operarea curselor de la 1 martie 2025, atât pentru Oradea, cât și pentru Cluj și Iași. În faza următoare vom lansa curse regulate spre Timișoara, Suceava și Baia Mare. În același timp vom începe și cursele către capitalele europene, vom începe cu Paris. Ne dorim ca toată lumea care înțelege ce se întâmplă în România să fie alături de noi, atât comunitățile locale, administrațiile locale, să ajute fiecare cu ce poate. Noi nu am venit să plecăm! Noi nu am venit să stăm decât o perioadă! Noi suntem de aici!”, a adăugat Cristian Pandel.
AnimaWings – o companie smart-cost
Marius Pandel, președintele boardului AnimaWings a vorbit despre destinațiile și programul curselor companiei.
Acesta a precizat că AnimaWings nu va fi o companie low-cost, astfel de companii fiind destule pe piață, dar va fi o companie smart-cost.

„Vom oferi clienților noștri respect. Avem personal cu înaltă calificare, cu experiență la Tarom sau alte companii. Vom oferi respect prin faptul că vom călători pe aeroporturile principale, nu pe cele secundare. Vom oferi un preț corect. AnimaWings vrea să unească în viitor întreaga țară cu principalul hub – București, iar de acolo cu principalele orașe ale Europei. Vom începe la 1 martie, cu o frecvență de cinci zboruri pe săptămână din Oradea, Cluj și Iași. Bineînțeles, vrem să creștem frecvența la două zboruri pe zi, dimineața și seara. Vom avea zboruri spre Charles de Gaulle din Paris, Stockholm (Suedia), Larnaka (Cipru) și alte capitale europene. Spre toamnă am vrea să introducem și curse spre Tel Aviv – asta în funcție de cum va evolua situația de acolo. Cel mai important este că suntem o companie românească. Suntem o echipă în spate să răspundem la oricare din problemele clienților noștri, suntem flexibili și acordăm tot suportul nostru”, a anunțat Marius Pandel.
Costul biletelor pe ruta București-Oradea și retur începe de la 25 EUR /sens, cu toate taxele incluse. Orarul de zbor este deja disponibil pe www.animawings.com.
Compania va oferi celor interesați, companii sau instituții, abonamente, atât pentru destinațiile interne cât și externe.
Aeronave moderne
Despre aeronavele AnimaWings a vorbit Antonio Stoian, CEO-l companiei. Acesta a comparat Oradea cu Praga.
Aeronavele companiei vor fi de tipul A220-300.

„Noi am hotărât să luăm acest avion A220-300, făcut în Canada și SUA după un concept al concernului Bombardier ce realizează inclusiv aeronave executive din gama Global – cum are Ion Țiriac – Challenger, Learjet, sau Global Express cu care călătorește președintele României. Este un concept după ultima tehnologie apărută pe piață. Multe dintre echipamentele de pe acest avion sunt de avangardă, luate din aviația executivă. Aeronava este deosebit de confortabilă, ferestrele sunt mari, luminoase, ai senzația de spațiu. Din această privință, noi ne ducem către zona de business, nu spre cea de low-cost, unde piața este destul de aglomerată”, a informat Antonio Stoian.
Un alt avantaj al acestor aeronave este nivelul de zgomot redus și gradul de poluare foarte mic, ceea ce îi oferă posibilitatea să aterizeze pe aeroporturi foarte mari din Europa.
De ce martie 2025 și nu septembrie 2024
Întrebați de ce au amânat lansarea curselor pentru 1 martie 2025, reprezentanții AnimaWings au motivat acest lucru prin întârzierea livrării lotului de 12 aeronave comandate.
„Prețurile pentru cursele din martie nu vor fi afectate. Primele două aeronave au fost livrate. Avem o întârziere de două luni și am luat decizia să amânăm lansarea curselor pentru luna martie. «Florile înfloresc doar primăvara». Așa se întâmplă și în aviație, cursele aeriene este mai bine să fie lansate la primăvara. Decizia ne-o asumăm. Am venit să facem lucrurile serios”, a explicat Cristian Pandel.
De ce a fost aleasă Oradea
Întrebați de ce au ales Oradea pentru a face parte din proiectul de țară AnimaWings, reprezentanții companiei au răsouns că acest lucru a fost determinat de ceea ce s-a întâmplat în Oradea în ultimii ani
„Am văzut ce ați făcut în ultimii ani. Echipa de aici eu cred că este o echipă de management, nu este o echipă politică. Ați făcut lucruri impresionate aici, de care a auzit toată țară. Alte județe v-au luat ca exemplu. Considerăm că Oradea a înflorit, că Oradea va deveni și destinație turistică. Am ales Oradea și pentru că este una dintre oportunitățile principale în momentul acesta. Este a doua oară când pariem pe Oradea. Și atunci când am pus primul charter din Oradea nimeni nu credea că va merge. Oradea este vedeta momentului ca și oraș în România și ar trebui să fie exemplu pentru celelalte regiuni”, a precizat Cristian Pandel.
Ce spun hotelierii și agențiile de turism
Introducerea curselor regulate între Oradea și București va contribui și la creșterea turismului local. Asta este părere hotelierilor și a touroperatorilor.

„Pe partea de incoming va crește numărul vizitatorilor. E un cumul de factori, dat de partea de cost, fiind unul convenabil, pornind de la 25 de euro. După care intervine partea locală, confortul dat de oraș și tot ce oferă el. În plus, partea apelor termale din Băile Felix și Oradea. Calitatea serviciilor hoteliere este net superioară față de ceea ce găsim în România”, este de părere Marius Copil, administratorul agenției de turism Crys Mar Travel.
„Din punctul nostru de vedere, pe piața din Oradea este nevoie de zboruri pentru bucureșteni, dar și pentru turiștii din nordul, sudul și estul României, care ar vrea să vină la Oradea, dar e prea departe. 10 – 12 ore de mers cu mașina nu este chiar cea mai bună variantă. Și timpul e cea mai prețioasă monedă în ziua de azi. Cred că și APTOR va continua politica e promovare a orașului și de a crea condiții și evenimente care să stimuleze și mai mult lumea să vină în Oradea, cu siguranță, orașul va avea doar de câștigat”, crede Patricia Luca, director general la Double Tree by Hilton.
