Podul este realizat printr-un proiect în valoare de 227 milioane de lei, dintre care peste 66 milioane de lei sunt bani nerambursabili, prin Regio-POR 2014-2020.
Lungimea podului este de 297 de metri, acesta având trei deschideri (două deschideri marginale realizate din beton armat, care să asigure circulația în zona digurilor, respectiv o deschidere centrală pentru traversarea cursului de apă). Construcția peste râul Mureș are o structură metalică pe cabluri în sistem hobanat, iar susținerea se face direct prin intermediul unor perechi de cabluri inclinate (hobane).
Podul va avea două benzi de circulație, câte o bandă de circulație de 5 metri pe fiecare sens, având piste pentru bicicliști și trotuare interioare.
El va asigura continuitatea traseului între zona UTA și str. Ștefan Cel Mare, respectiv între str. Andrei Șaguna și str. Economului, realizând de asemenea o legătură directă, pe căi rutiere, între zona UTA și Cartierul Aradul Nou.
Construcția podului face parte din proiectul „Amenajare traseu de transport public de călători cu autobuzul care să asigure /legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan Cel Mare”.
Ce mai prevede proiectul:
- amenajarea unui traseu de transport public de călători cu autobuzul;
- construirea unor stații de alimentare a autobuzelor alimentate electric;
- construirea și modernizarea stațiilor de transport public de călători;
- construirea de piste pentru biciclete;
- plantarea de aliniamente de arbori și arbuști pe traseul propus;
- modernizarea și extinderea sistemelor de semnalizare și semaforizare adaptivă și sincronizată (20 intersecții semaforizate).
Proiectul are o valoare totală de peste 227 milioane de lei, dintre care peste 66 milioane de lei sunt bani nerambursabili. Constructor este PAB Romania.