Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Apare o nouă centură metropolitană a Clujului

DJ 170B va putea fi folosit de la Răscruci încoace ca o centură metropolitană pentru traficul din Cluj-Napoca și se va lega cu A3 la Zimbor (Sălaj), ori la Nădășelu (Cluj). 

Drumul destinat traficului intens va redirecționa autovehiculele dinspre Dej și județele Maramureș și Bistrița-Năsăud direct spre Autostrada Transilvania (A3), fără să mai intre în Cluj-Napoca. Metropolitana de sud mai așteaptă.

“La Topa Mică avem un drum județean creat de la zero, de la nivel de pământ, până la nivel de asfalt, inclusiv pentru tonaj mare, care va face legătura cu Așchileu Mic, localitate limitrofă cu județul Sălaj. DJ 170B va putea fi folosit de la Răscruci încoace ca o centură metropolitană pentru traficul din Cluj-Napoca și se va lega cu A3 la Zimbor (Sălaj), ori la Nădășelu (Cluj).



Cine vine de la Dej, din județele Maramureș și Bistrița-Năsăud, din Nordul Moldovei nu va mai trebui să intre în Cluj-Napoca prin Jucu și Apahida, ci va putea să o ia pe acest drum nou, să meargă spre Oradea sau București, pe A3. DJ 170B va fi creat, practic, de la 0, de la nivel de pământ până la asfalt și va fi o prelungire a DJ Răscruci – Borșa – Vultureni – Așchileu Mic (32 km), deja modernizat de Consiliul Județean (CJ) Cluj.

Va fi un drum județean de importanță strategică, dar și majoră pentru noi. Practic, va fi Centura Metropolitană de Nord. Drumul este prevăzut pentru un trafic greu, intens. Va fi un lucru benefic pentru locuitori deoarece zona se va dezvolta inclusiv turistic, prin apariția de noi locuri de cazare”, susține vicepreședintele Consiliului Județean Cluj, Radu Rațiu.

DJ 170B va putea fi folosit de la Răscruci încoace ca o centură metropolitană pentru traficul din Cluj-Napoca și se va lega cu A3 la Zimbor (Sălaj), ori la Nădășelu (Cluj). 

Acces la zona turistică Beliș – Fântânele

CJ Cluj a semnat contractul de finanțare ce vizează modernizarea, cu fonduri europene, a DJ 170B Topa Mică – Așchileu Mic (5,8 km) și DJ 103K Căpușu Mare – Râșca – Beliș (28 km). Licitația pentru execuția lucrărilor de 63 de milioane de euro va fi lansată la începutul anului viitor.

„Este o veste extrem de importantă pe care o dăm clujenilor, fiind vorba despre două drumuri strategice. Modernizarea DJ 170B, gândit ca o minicentură și o variantă de ocolire pentru Cluj-Napoca (va fi prima oară asfaltat), reduce semnificativ distanța Topa Mică – Răscruci, iar DJ 103K asigură un acces facil către zona turistică Beliș – Fântânele”, a precizat președintele CJ Cluj, Alin Tișe.

Valoarea proiectului de modernizare la pachet a celor 34 km este de 317 milioane lei (finanțare nerambursabilă prin Programul Regional Nord-Vest 2021-2027 de 287 milioane). Diferența de 29 milioane, contribuția CJ Cluj, va fi asigurată pe durata celor 47 de luni de implementare a proiectului.

„Vrem ca până în 2028 cel târziu să le terminăm. Licitația se va lansa la începutul anului viitor; sperăm să decurgă totul bine și imediat să avem un câștigător desemnat să semnăm contractul pentru cele două drumuri. Proiectarea este făcută, scoatem la licitație doar execuția, ceea ce înseamnă că se diminuează timpul contractual”, au explicat oficialii CJ Cluj.

Rezolvă serpentinele de la Rășca

„Drumul spre Beliș a fost modernizat în 2009, era unul de piatră, dar cu bolovani. Acesta are zone și de 4 m lățime, îl lărgim foarte mult; atunci când l-am construit, era folosit doar de populația câtorva sate la care ajungeau foarte greu ambulanța și pompierii. Acum este folosit de către majoritatea celor care merg în zona turistică montană, deci nu mai trebuie să ocolești prin Huedin.

Acolo sunt serpentinele prin Râșca, unde două mașini care vin din sens opus trebuie să încetinească ori să se oprească. Aceste drumuri vor fi prevăzute și cu rigole și trotuare în zona localităților, deci vor ajuta foarte mult și la protejarea infrastructurii create. CJ va fi un partener al primăriilor pentru dezvoltarea zonelor rurale și a comunităților clujene”, potrivit conducerii județului.

“Având în vedere că este un drum care face legătura între Căpușu, Dângău Mare, Dângău Mic, Mărcești, cu potențial turistic foarte mare, și că noi avem acolo aproape toate utilitățile, fiind în implementare proiectul cu gazul metan, va fi o dezvoltare a zonei. Acum ne lipsește doar accesul, care nu este unul foarte bun, având în vedere că pe porțiunea de drum de pe Valea Agârbiciului acesta are o lățime de 4 m.

Este o zonă destul de grea, stâncoasă; acest drum a fost construit abia prin anii ’76, până atunci în satele Bălcești, Dângău Mare, Dângău Mic aveam un acces pe Valea Căpușu Mic. Acum totul va fi mult mai simplu, pentru că drumul va avea o lățime corespunzătoare”, a spus primarul din Căpușu Mare, Gheorghe Iancu.

Ecoducte pentru animale sălbatice

Lucrările vizează modernizarea în profunzime, de la fundația drumului și până la stratul de uzură din beton asfaltic. Vor fi realizate lucrări de extindere a platformei drumului și de consolidare. În vederea sporirii gradului de confort și de siguranță a conducătorilor auto și a pietonilor, cele două drumuri județene vor beneficia de parcări auto, parapeți metalici cu protecție ridicată, șanțuri și rigole, marcaje și indicatoare rutiere, intersecții iluminate cu ajutorul unor panouri fotovoltaice, podețe laterale și accese la proprietăți.

Vor fi montate, înlocuite sau reabilitate 88 de podețe. Pe DJ 103K vor fi modernizate două poduri și va fi realizat unul nou. Pe DJ 170B vor fi executate două ecoducte din structuri metalice pentru protejarea animalelor. Ele vor putea fi tranzitate de animalele sălbatice, dar și de turmele de oi. Pe DJ 103K vor fi amenajate trotuare și alveole pentru stațiile de autobuz, fiind montate adăposturi pentru acestea cu structură din oțel și acoperiș și care vor fi prevăzute cu bănci și afișaj electronic.

Tișe primește banii, Boc – încă nu

Proiectul Centurii Metropolitane Sud – Transregio Feleac (CMS – TR 35), care ar trebui să urmeze traseul Florești – Apahida prin sudul municipiului, trenează din cauza birocrației din Primăria Cluj-Napoca (PCN), potrivit Asociației Pro Infrastructură și experților în achiziții publice. Acesta a consemnat numeroase amânări și anulări. Tronsonul 1 (2 km) este executat de asocierea Viarom – Electrogrup, pe traseul Florești – Cluj-Napoca. Pentru tronsonul 2 (24 km și drumuri de legătură), Cluj-Napoca – Varianta Ocolitoare Vâlcele – Apahida există o singură ofertă: asocierea Dimex 2000 (Bistrița-Năsăud), Hydrostroy (Bulgaria), Integral (Muntenegru). Licitația avea o clauză suspensivă, respectiv contractul se va semna doar dacă va exista finanțare. Proiectul CMS, preluat de PCN de la Ministerul Transporturilor, în 2017, era estimat la 1,4-1,7 miliarde de euro.





Total
0
Shares
1 comment
  1. O NOUĂ centură metropolitană???
    Adică cum? Este una deja și nu am observat-o noi???
    😄😄😄
    Cluj, go home, you’re drunk!
    Capitala Transilvaniei făcută de râs de un orășel ca Oradea! Jenant!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ebm papst a investit în 2024 peste 70 de mii de euro în proiecte educaționale

Articolul următor

Spitalul Județean de Urgență Reșița s-a îmbogățit cu echipamente de 1,2 milioane lei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share