CNAIR a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din A3, pentru data de 20 ianuarie 2025, potrivit informațiilor obținute de economica.net.
Lucrările pe acest tronson au fost începute inițial de compania americană Bechtel. Tronsonul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și restul până la Borș) a fost abandonat în 2013 când ministrul Transporturilor de atunci, Dan Șova a decis rezilierea contractului cu Bechtel. Tronsonul a fost construit în proporție de circa 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.

Vezi cum arată lotul lăsat de Bechtel în filmarea realizată de Marin Marian:https://www.youtube.com/watch?v=vqTroRi5VGI
Vezi cu arată viaductul peste lacul de la Suplacu de Barcău în filmarea realizată de On The Road AK: https://www.youtube.com/watch?v=DiOTWk5zZKQ
Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei fără TVA a fost semnat în luna noiembrie a anului 2023.
Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km, contractul prevedea 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Conform informațiilor obținute de economedia.ro, proiectul tehnic a fost aprobat de CNAIR în 19.12.2024. Prin urmare, Construcții Erbașu ar mai avea la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor.
Care este situația celorlalte tronsoane din A3
Tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău, de 13,5 km, a fost finalizat de turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret SA, cei care au depus și apoi și-au retras contestație împotriva Construcții Erbașu, în luna septembrie 2023. Turcii au proiectat și construit acest tronson în 2 ani.

Lotul Chiribiș – Biharia are constructor desemnat în Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98. Lucrările sunt programate să înceapă în primăvara acestui an. Valoarea contractului este de aproximativ 785 milioane lei (fără TVA). Proiectul prevede construirea a 7 poduri și 11 pasaje.

Lotul Biharia – Borș (Vamă), de 5,35 km, a fost finalizat în septembrie 2020 de Asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings. Valoarea contractului a fost de 134 milioane de lei. El face legătura între Vama Borș 2 cu Autostrada M4 din Ungaria.

Credit foto: Marin Marian și On The Road AK