Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Construcții Erbașu poate începe lucrările la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș

CNAIR a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș din A3, pentru data de 20 ianuarie 2025, potrivit informațiilor obținute de economica.net.

Lucrările pe acest tronson au fost începute inițial de compania americană Bechtel. Tronsonul de la Suplacu de Barcău la Chiribiș (și restul până la Borș) a fost  abandonat în 2013 când ministrul Transporturilor de atunci, Dan Șova a decis rezilierea contractului cu BechtelTronsonul a fost construit în proporție de circa 50%, inclusiv o mare parte din celebrul viaduct de 1,8 km de la Suplacu de Barcău peste lacul de acumulare cu același nume.

Lotul abandonat de Bechtel FOTO: MARIN MARIAN

Vezi cum arată lotul lăsat de Bechtel în filmarea realizată de Marin Marian:https://www.youtube.com/watch?v=vqTroRi5VGI

Vezi cu arată viaductul peste lacul de la Suplacu de Barcău în filmarea realizată de On The Road AK: https://www.youtube.com/watch?v=DiOTWk5zZKQ

Contractul în valoare de 884,12 milioane de lei fără TVA a fost semnat în luna noiembrie a anului 2023.

Pentru finalizarea construcției celor 26,35 km, contractul prevedea 24 de luni (6 luni proiectare și 18 luni execuție lucrări). Conform informațiilor obținute de economedia.ro, proiectul tehnic a fost aprobat de CNAIR în 19.12.2024. Prin urmare, Construcții Erbașu ar mai avea la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor.

Care este situația celorlalte tronsoane din A3

Tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău, de 13,5 km, a fost finalizat de turcii de la Nurol Insaat Ve Ticaret SA, cei care au depus și apoi și-au retras contestație împotriva Construcții Erbașu, în luna septembrie 2023. Turcii au proiectat și construit acest tronson în 2 ani.

Nușfalău – Suplacu de Barcău

Lotul Chiribiș – Biharia are constructor desemnat în Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98. Lucrările sunt programate să înceapă în primăvara acestui an. Valoarea contractului este de aproximativ 785 milioane lei (fără TVA). Proiectul prevede construirea a 7 poduri și 11 pasaje.

Lucrările la Lotul Biharia – Chiribiș ar urma să înceapă în această primăvară FOTO: DAN BIRTA

Lotul Biharia – Borș (Vamă), de 5,35 km, a fost finalizat în septembrie 2020 de Asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings. Valoarea contractului a fost de 134 milioane de lei. El face legătura între Vama Borș 2 cu Autostrada M4 din Ungaria.

Lotul Biharia – Vama Borș 2 a fost finalizat în septembrie 2020 FOTO: DAN BIRTA

Credit foto: Marin Marian și On The Road AK

 



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Creșterea de preț, de anul trecut, în favoarea blocurilor construite pe vremea dictatorului Nicolae Ceaușescu a fost de 4% în Cluj-Napoca, de 3,4% la Timișoara și de 1,6% la Brașov, conform unei analize a agenției Blitz Imobiliare.  

Blocurile comuniste au devenit o investiție bună în Ardeal

Articolul următor

Premiile Clujului la Gala Premiilor MUSICRIT 2024: 5 distincții pentru școala muzicală clujeană

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Citeste mai mult

România fără busolă

De șase zile ne aflăm în etapa în care România își recreează un nou destin educațional, în spațiul…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share