Digitalizarea este una dintre prioritățile strategice de top pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori a Grupului BMW. Compania urmărește să se concentreze specific pe inteligența artificială generativă (GenAI) pentru a crește eficiența și viabilitatea pe termen lung a Rețelei de Achiziții și Furnizori. Tocmai de aceea, organizația își accelerează transformarea digitală, prin dezvoltarea de aplicații inovatoare și cooperarea strategică cu centrul IT al Grupului din Cluj, România – BMW TechWorks.
„În cadrul Grupului BMW, considerăm că AI este mai mult decât o inovație tehnologică. O vedem ca un element cheie al transformării digitale”, a subliniat Hendrik Lang, Vicepreședinte Senior Strategie, Digitalizare și Sustenabilitate, Rețeaua de Achiziții și Furnizori la Grupul BMW. „Susţinerea angajaţilor noștri să utilizeze tehnologiile AI reprezintă prioritatea noastră principală”, a adăugat el. O platformă AI la nivelul întregului grup sprijină aplicații personalizate pentru optimizarea proceselor, creșterea eficienței și dezvoltarea de soluții inovatoare. În aceste eforturi, IA servește ca un instrument care finalizează anumite sarcini mai rapid sau automatizează sarcini mai simple, oferind angajaților mai multă libertate pentru gândire creativă și inovatoare.
Grupul BMW construiește expertiza strategică AI și dezvoltă aplicații AI specifice pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori la centrul său IT din România. Până la sfârșitul anului, locația va fi sediul unei echipe de experți care lucrează la aplicații de vârf GenAI pentru procese interne la nivel mondial. Înființat Cluj-Napoca în vara anului 2024 ca un joint venture Grupului BMW și NTT DATA România, BMW TechWorks România are sarcina de a extinde în mod constant competenţele de software dezvoltat în Europa a Grupului BMW, în conformitate cu obiectivele companiei pe termen lung. BMW TechWorks România este strâns integrat în peisajul global de dezvoltare și inovare al Grupului BMW și beneficiază de industria IT și software robustă a României.
Divizia de Achiziții BMW Grup acționează în mod activ pentru a promova dezvoltarea și implementarea aplicațiilor interne cu AI. Primele instrumente GenAI – inclusiv Knowledge Navigator, Offer Analyst și Tender Assistant – au fost introduse în Achiziții încă din 2024. Aceste aplicații servesc ca baze de date centrale de cunoștințe care asistă în analiza și compararea ofertelor furnizorilor, precum și în crearea și gestionarea licitațiilor. De exemplu, Offer Analyst poate efectua sarcini repetitive și poate reduce semnificativ timpul necesar pentru analiza fiecărei oferte.
La sfârșitul anului 2024, Grupul BMW a introdus, de asemenea, un punct central de acces AI pentru Rețeaua de Achiziții și Furnizori: sistemul de agenți AIconic al Grupului BMW. Această soluție AI inovatoare transformă modul în care echipele caută și utilizează informațiile, combinând cele mai recente tehnici de procesare a limbajului natural cu algoritmi inteligenți. Sistemul multi-agent asigură căutări rapide și precise de date și rezultate de procesare personalizate pentru fiecare utilizator. Integrarea diferitelor surse de date garantează o livrare targetată a informațiilor, care depășește semnificativ funcțiile de căutare anterioare. Cu peste 1.800 de utilizatori activi care efectuează 10.000 de căutări, soluția AI a fost excepțional de bine primită într-o perioadă scurtă de timp, evidențiind valoarea sa. „Sistemul nostru multi-agent AIconic crește semnificativ eficiența și productivitatea angajaților, stabilind, în același timp, noi standarde pentru utilizarea AI”, a subliniat Markus Kronen, Șeful GenAI în Achiziții și Rețeaua de Furnizori la Grupul BMW.
Sistemul multi-agent AIconic este actualizat în mod continuu pentru a face față cerințelor în creștere ale Rețelei de Achiziții și Furnizori. O prioritate majoră este ca AIconic să funcţioneze nu doar ca un instrument de căutare pasiv, ci tot mai mult ca unul proactiv. Sistemul include în prezent zece agenți care acoperă subiecte precum calitatea, datele de achiziții și furnizori și asistența pentru procesul de achiziții. În viitor, aplicația va efectua anumite sarcini fără supraveghere umană, cum ar fi monitorizarea datelor din lanțul de aprovizionare, crearea de rapoarte și identificarea potențialului de optimizare. Iterația următoare va transforma AIconic într-un asistent intern inteligent care nu doar furnizează informații, ci recomandă și acțiuni și automatizează procese. Pentru a folosi la maximum soluțiile AI, Grupul BMW oferă training digital și spații speciale de inovare AI pentru angajați de toate nivelurile. Astfel, angajații dobândesc pregătire digitală și împărtășesc noile lor abilități în întreaga organizație. O strategie şi organizare clară oferă un cadru obligatoriu pentru instruirea și implementarea soluțiilor AI, fie pentru aplicații interne sau pentru achiziționarea experienței externe AI.