Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din Oradea, au obținut locul II la Concursul Internațional Studențesc Kart Low Cost 2025.
La ediția 2025 a Kart Low Cost participanții au fost puși în fața provocării de a concepe, proiecta și realiza două karturi, unul cu motor electric și unul cu motor termic, în limita unui buget impus de regulamentul concursului. Concursul studențesc constă în susținerea proiectelor inginerești, prin prezentări în fața unui juriu compus din profesorii coordonatori ai universităților participante.
„Studenții trebuie să puncteze aspecte legate de partea tehnică a concepției și fabricării karturilor, de design-ul acestora și, nu în ultimul rând, au avut de justificat încadrarea în bugetul alocat”, explică conf. univ. dr. ing. Tudor Mitran, coordonatorul studenților orădeni.
Locul II la K.L.C Electric
Susținerea proiectelor inginerești a fost urmată de derularea probelor sportive, pe un circuit amenajat într-o parcare din orașul Galați, unde concurenții au avut ocazia de a-și demonstra abilitățile de conducere a karturilor, dar și de rezolvare a unor problemelor tehnice apărute pe circuit.
„În acest an s-a obținut locul II pentru categoria K.L.C Electric, fapt ce ne ambiționează și mai mult ca anul viitor să obținem un loc pe podium și la categoria K.L.C Termic”, a declarat studentul Bronț Rareș, anul III AR.
„Ce am adus nou anul ăsta a fost aripa din spate. De obicei, la karturi, nu se pune așa de mult accent pe aerodinamică”, spune studentul Casian Toth, adăugând că rolul aripii este „acela de a crea o apăsare pe roțile din spate, care ne permite să mergem în viraje cu viteză mai mare.”
„Ce mai avem în plus, pe partea de aerodinamică, în lateral avem nişte carenaje care folosesc pricipiul de ground effect, luat din Formula 1, pe care am făcut anul trecut o lucrare ştiinţifică”, a completat George Onaca și el membru al lotului Universității din Oradea.
„Competiția a fost o provocare. Dar, prin munca în echipă și valorificarea atuurilor fiecăruia, am obținut rezultate excelente la K.L.C. Electric, inovând monopostul pe partea de aerodinamică”, afirmă studentul în anul IV AR, Maxim Dragoș.
„Proiectarea 3D a fost esențială în construcția kartului, mai ales când unele componente au întârziat sau au cedat înainte de plecare. Am găsit rapid soluții, chiar dacă asta a însemnat nopți nedormite și mult stres”, a declarat Mateaș Bogdan-Mihai la rândul său, studentul în anul IV AR.
„Performanța studenților orădeni este cu atât mai meritorie cu cât chiar de la prima lor participare echipele IMT s-au situat mereu pe podium”, adaugă conf. univ. dr. Alin Pop, prodecanul IMT.
În acest an, cele două echipe orădene au fost coordonate de șeful de la Departamentul de Inginerie Mecanică și Autovehicule, al IMT, conf. dr. ing. Mitran Tudor. Studenții care au lucrat la realizarea celor două karturi au fost: Onaca George Octavian (Team Leader), Raţiu Iulian-Cristopher (Mechanic Manager), Maxim Dragoș (Aerodynamic Manager), Toth Casian-Alexandru (Electric Manager), Bronț Rareș Daniel, Mateaș Bogdan-Mihai (CAD Manager), Dobra Andrei, Caba Cătălin-Samuel, Popa Andreea-Debora (Finance Manager), Akom Valentin și Brazda Patrick.
Organizatorul și gazda ediției din acest an a fost Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați.
„Acest rezultat remarcabil nu ar fi fost posibil fără sprijinul generos al unicului sponsor: Golde Oradea. Îi mulțumim sponsorului pentru încrederea și susținerea acordată în derularea acestui proiect!”, au transmis reprezentanții Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică.
Concursul studențesc internațional Challenge Kart Low Cost s-a desfășurat sub patronajul Societății Inginerilor de Automobile din România (SIAR), în colaborare cu Institutul Superior de Autovehicule și Transporturi (ISAT) din Nevers, Université de Bourgogne, Franța.