Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Duval Furniture – tradiție, inovație și viziune made in Bihor

În spatele brandului „Duval Furniture”, cunoscut pentru scaunele și mesele elegante și personalizate din lemn, se află doi frați bihoreni care au transformat o pasiune moștenită din familie într-o afacere de succes cu renume internațional.

Ovidiu și Lucian Olar duc mai departe tradiția tâmplăriei din Valea Mare de Criș, combinând meșteșugul de altădată cu tehnologia de ultimă generație.



Rădăcini adânci

Povestea Duval începe după Revoluție, dar continuă o tradiție veche de generații. Străbunicii și bunicii fraților Olar au fost tâmplari și dulgheri respectați în Valea Mare de Criș, județul Bihor.

„Suntem a treia generație de producători de mobilă. Continuăm tradiția bunicilor noștri – unul tâmplar, celălalt dulgher – care au ajuns cei mai buni prieteni”, spune Lucian Olar.

„Tata, de profesie cadru didactic, a preluat atelierul de tâmplărie și l-a transformat într-o fabrică. Noi am crescut acolo, printre scule și miros de lemn. Totul a venit natural”, completează Ovidiu Olar.

Cum a apărut numele „Duval Furniture”

Identitatea brandului a fost aleasă cu grijă, cu ajutorul unei firme specializate în naming.

„Dintre mai multe variante, ni s-a părut că Duval sună cel mai bine și că are o legătură cu noi – suntem doi frați, iar totul a pornit din Valea Mare de Criș”, povestește Ovidiu Olar.

De la atelierul bunicului la fabrica ultramodernă din Borod

Astăzi, Duval Furniture are o fabrică modernă în Borod, echipată cu CNC-uri în 3, 5 și 6 axe și o echipă de peste 60 de angajați.
Frații Olar locuiesc în Oradea și se deplasează zilnic la fabrică.

„Lucian are un talent tehnic extraordinar – simte efectiv utilajele, știe să le regleze și să le repare. Eu am fost primul care am urmat Facultatea de Prelucrarea Lemnului din Oradea. După câțiva ani a urmat-o și el, și așa ne completăm perfect”, explică Ovidiu Olar.

Echipă ca o familie

Potrivit celor doi frați, Duval este, în primul rând, o comunitate.

„O parte dintre colegii noștri sunt prieteni din copilărie. Mulți s-au angajat înainte de armată și s-au întors după. Am reușit să construim o relație bazată pe încredere și respect. Suntem ca o familie”, spune Lucian Olar.

Prima comandă și drumul spre piața internațională

Frații își amintesc cu nostalgie prima comandă serioasă – un mobilier pentru un hotel din Constanța.

„L-am lucrat cu CNC-urile noastre și l-am montat în garaj. Eu aveam 24 de ani, Lucian 16. A fost prima dată când am câștigat bani adevărați – câte 10.000 de lei fiecare”, își amintește Ovidiu Olar.

De atunci, au parcurs un drum lung, participând la târguri internaționale de mobilier în Birmingham, Moscova, Milano, Köln, China, Cairo, Alexandria, etc.
Clienții Duval revin mereu pentru calitate, personalizare și design autentic.

Unul dintre aceștia este un lanț hotelier din Londra, dar și mai multe hoteluri din brandul Hilton.

„Nu producem piese standard, ci scaune și mese personalizate. Oferim design de calitate la un preț accesibil – o alternativă la brandurile consacrate”, adaugă Ovidiu.

Printre clienții renumiți ai Duval se numără: Casa Timiș, Piața 9, Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai”, Ristretto, Lotus Therm, Qubiz, Street Caffee, Hilton.

Inovație și adaptare – insula Duval din Iulius Mall Cluj-Napoca

Într-o lume care se mișcă tot mai rapid, pe repede înainte, frații Olar au găsit o modalitate inteligentă de a aduce mobilierul mai aproape de oameni.

„Oamenii nu mai au timp să colinde magazine. De aceea, am creat o insulă inovatoare într-un mall, unde poți testa produsele fizic, dar și să le configurezi digital”, explică Ovidiu Olar.

Conceptul include un totem interactiv, unde clientul poate alege finisaje, culori și materiale, primește un cod unic, lansează comanda și primește produsul în 2–4 săptămâni.

Vrem să creăm o rețea națională – și, de ce nu, europeană – de astfel de insule, în locuri cu aflux mare de oameni”, spune Lucian Olar.

Marketingul și concurența – motoare de dezvoltare

„Astăzi, marketingul este totul. Dacă ești pe rețelele sociale, exiști. Dacă nu, e ca și cum n-ai fi”, afirmă Ovidiu Olar.

Cei doi antreprenori privesc concurența ca pe un stimulent, nu ca pe o amenințare.

„Concurența ne-a făcut mereu mai buni. Este loc pentru toată lumea, atâta timp cât există corectitudine”, adaugă Ovidiu.

O nouă fabrică la Aleșd

Pentru a face față cererii tot mai mari, frații Olar au planuri ambițioase: o nouă fabrică de mese și scaune în Parcul de Specializare Inteligentă Aleșd, pe un teren deja închiriat.
Proiectul este programat pentru finalizare în 2027.

Dincolo de mobilier – agricultură bio și un resort tradițional

Pe lângă businessul de mobilier, frații Olar dezvoltă și o pasiune pentru agricultură bio.
Dețin peste 10 hectare cultivate cu zmeur, mur și cireș, cu sisteme moderne de irigații și protecție antigrindină, iar produsele sunt comercializate proaspete, congelate sau chiar învelite în ciocolată.

Un alt vis în plină dezvoltare este resortul tradițional „Domeniile Olar”, un loc unde tradiția întâlnește confortul contemporan.

„Am adus meșteri din Maramureș, am reconstruit case vechi din lemn și vrem să creăm un loc autentic, elegant, unde oaspeții pot gusta fructe bio, pot vedea cum se face pălinca și se pot relaxa în mijlocul naturii”, spune Ovidiu Olar.

Spirit de comunitate – BNI Varadinum Oradea

Ovidiu Olar este membru fondator al BNI Varadinum, o rețea de business care promovează colaborarea între antreprenori. Ovidiu Olar este coordonator de creștere la BNI Varadinum.

„Mă încarc cu energie fantastică din interacțiunile cu colegii BNI. Avem oameni serioși, validați, cu care putem dezvolta proiecte – de la fonduri europene la hale industriale și sisteme fotovoltaice. Este o comunitate care construiește valoare”, afirmă antreprenorul.

Frații Ovidiu și Lucian Olar sunt dovada că tradiția și inovația pot coexista armonios. Cu rădăcini puternice în meșteșugul transilvănean și cu privirea orientată spre viitor, Duval Furniture scrie o poveste de succes despre muncă, pasiune și viziune – o poveste made in Bihor, cu ecou european.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
LacertA

Mircea Matei, noul CEO al cramei LacertA

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Atlàss Experience by Ramada Sibiu

O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share