Directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia), Constantin Popa, a adus argumente despre importanţa publicităţii în presa locală şi i-a îndemnat pe reprezentanţii mediului de afaceri să aibă încredere să investească în publicitate în publicaţiile locale din România.
“Mesajul prezentării de astăzi este că trebuie să investiţi şi în media dacă vreţi dezvoltarea comunităţii locale pe o structură sustenabilă”, şi-a început discursul Constantin Popa.
De asemenea, directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT a adus câteva argumente în favoarea consumului de publicitate în publicaţiile locale, considerate de marea majoritate a cititorilor ca fiind cele mai veridice surse de prezentare a informaţiilor locale. “În ecosistemul pe care ni l-am imaginat noi, avem pe de o parte presa, iar pe de cealaltă parte business-ul local. Şi una şi alta sunt dependente de comunitatea locală. Business-ul local trebuie să înveţe că presa, media reprezintă singurul mod de a accesa comunitatea locală. Dacă investiţiile în publicitate îşi ating scopul, comunitatea locală este expusă la produsele, serviciile oferite de business-ul local, atunci orice investiţie în publicitate se va transforma în investiţie în dezvoltarea afacerilor locale. O să vă prezint câteva argumente pe care le are presa locală. Începem cu consumul de media. Cum probabil ştiţi sau aţi urmărit, toată lumea vehiculează că internetul e consumat, tv-ul e consumat, presa tipărită mai puţin. Lucrurile stau cam aşa: se vede o tendinţă la nivel naţional că printul scade în consum iar internetul creşte, iar tv-ul şi radio-ul rămân constante. Dar tirajele ziarelor nu au scăzut atât de mult pe cât crede lumea. Cel puţin la nivel local faţă de 2008 încoace, perioadă în care a fost o criză economică din care sperăm că ne-am revenit, tirajele au ajuns la 75 % din ce erau în 2008. De asemenea, din 2005 în 2015/2016, 44 % din oamenii care citesc ziare caută informaţii despre zona în care locuiesc. Simt că un ziar ar trebui să le reprezinte cumva interesul. Dacă vreţi un argument faţă de publicaţiile naţionale, 38 % cred că publicaţiile locale au un grad de credibilitate mai mare”, a subliniat Constantin Popa.
“Investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”
Nu în ultimul rând, Constantin Popa a militat pentru derularea de campanii media doar în publicaţiile care au capacitatea de a-şi demonstra în mod transparent performanţa. “Ce trebuie să înţeleagă presa pe de o parte şi investitorii pe altă parte este că dumneavoastră nu cumpăraţi hârtia pe care se tipăreşte ziarul respectiv, ci cumpăraţi tiraje. Mai mult decât atât, cumpăraţi audienţă şi vorbim chiar de audienţă specializată. Trebuie să comunicaţi cel mai uşor către oamenii pe care vreţi să îi atingeţi. Avem numeroase grupuri în interiorul comunităţii locale pe care doriţi să le accesaţi, numeroase publicaţii şi, de asemenea, multiple firme. Important e să găsiţi modul cel mai uşor şi eficient de a transmite mesajul dumneavoastră. Şi cum faceţi lucrul acesta? Prin alegerea unor publicaţii care îşi demonstrează performanţa şi trebuie să îşi demonstreze performanţa într-un mod transparent, adică să poată să pună la dispoziţie dovezi ale tirajului, ale audienţei, ale profilelor pe care dumneavoastră le cumpăraţi, performanţe măsurate în mod independent. Atât timp cât cel care vă vinde un produs face şi măsurătoarea produsului şi vi-l vinde ca bun, ar trebui să aveţi un semn de întrebare atunci când îl cumpăraţi”, a arătat directorul de Audit şi Monitorizare al BRAT.
“Investiţi în media pentru că vă ajută, investiţi în media care îşi demonstrează performanţa”, au fost recomandările cu care Constantin Popa şi-a încheiat prezentarea.
de Alex TOTH
Citește și:
Timișoara în top 5 destinații de city-break
Englezii de la cotidianul The Independent recomandă orașul de pe Bega pentru clădirile sale istorice, dar și pentru…
7 mai 2024
Compania de Apă Arieș – Furnizor de civilizație. O poveste de succes despre investiții cu finanțare europeană
Compania de Apă Arieș, înființată în anul 2007, este Operatorul Regional din regiunea Turda – Câmpia Turzii, județul…
7 mai 2024
Șanse de angajare pentru bihoreni. Mai multe joburi cu valoare adăugată crescută
Bihorenii aflați în căutarea unui loc de muncă, sau cei care doresc să-și schimbe jobul actual, pot să-și…
7 mai 2024
Cum transformă fondurile europene infrastructura rețelei de apă și canalizare a României
“Apă curată și sanitatie” este denumirea celui de-al șaselea obiectiv din 17 identificate în total în Strategia Națională…
7 mai 2024
Oradea se află și în acest an pe harta Conferințelor Energynomics
Municipiul Oradea nu lipsește în ultima vreme de pe harta conferințelor mai importante. De data aceasta, Energynomics va…
3 mai 2024
CNIPMMR, îngrijorat față de scăderea investițiilor în inovare ale IMM-urilor
Conform ultimelor date publicate de Institutul Național de Statistică (INS) cu privire la situația întreprinderilor inovatoare din România,…
30 aprilie 2024
Sorin Maxim, director general ADR Vest: „Investim, nu cheltuim!”
Regiunea Vest a reușit să atragă cu peste 40% mai mulți bani decât i-au fost alocați inițial prin…
28 aprilie 2024
PORR Construct a realizat 38% din Centura de Est a Aradului
Lucrările pentru obiectivul de investiții Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad Est au început în toamna anului trecut. Antreprenorul…
27 aprilie 2024