Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Dorin Popa, președintele Asociaţiei pentru Cercetarea şi Promovarea Produselor Agroalimentare Crişana, ne-a oferit un alt model de asociere în domeniul agro-industrial, prin susținerea prezentării “Dezvoltarea piețelor locale prin lanțuri scurte de aprovizionare: Comercializarea”.
“Este o inițiativă a unui grup de la Universitatea Oradea, ne-am spus să facem ceva concret pentru comunitate, să ne implicăm în zona de alimentație. Problema noastră, în general, este alimentația asupra căreia nu mai avem niciun fel de control și, de obicei, nu știm de unde mâncăm, până și în piețe sunt foarte mulți producători cu ghilimelele de rigoare, eu spun că produsele sunt aceleași, doar babele sunt altele și asta în detrimentul producătorilor locali. Avem o problemă și cu producătorii, în sensul că nu e suficient să vină la piață pentru că ei trebuie verificați, trebuie ajutați și consiliați ce să producă. Pentru asta am inițiat această asociație, care funcționează deja de un an”, a punctat Dorin Popa.
Unul dintre obiectivele asociației a fost crearea unui lanț scurt – maxim trei verigi, producător, comerciant și consumator -, iar banii să rămână acasă, la producători.
“Noi am câștigat primul proiect pe această idee de lanț scurt din România și mulțumită AgroTransilvania Cluster. Este pe partea de fructe. Vom face unul și pe legume”, a spus speakerul.
Asociația are printre preocupări și educarea consumatorului, în același timp vizează certificarea și garantarea produselor care sunt distribuite prin lanțul scurt.
“Să mâncăm sănătos și gustos. Dar ce înseamnă sănătos? Legumele și fructele, cele care sunt în supermarketuri și cărora le spunem proaspete, de fapt, cele mai multe sunt moarte, după trei zile, tot ce înseamnă sistemul enzimatic moare, avem doar resturi. Vrem să eliminăm minciuna de la raft”, a subliniat președintele asociației.
În concluzia speakerului, oamenii de business trebuie să se adune și să își rezolve problemele, și legislative și funcționale ale unei economii.
Ligia VORO
Citește și:
IMOTECA își mărește portofoliul din România și își extinde activitatea în Spania
Imoteca, The residential experts, își anunță extinderea semnificativă a portofoliului său din România și lansarea operațiunilor de consultanță…
28 aprilie 2024
PORR Construct a realizat 38% din Centura de Est a Aradului
Lucrările pentru obiectivul de investiții Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad Est au început în toamna anului trecut. Antreprenorul…
27 aprilie 2024
Ponderea investițiilor în bugetul Bihorului a crescut de la 26% în 2019 la 77% în 2023
Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, și vicepreședinții Mircea Mălan și Călin Gal au prezentat joi, 25 aprilie,…
27 aprilie 2024
Încă două pasaje subterane în Oradea, unul lână Magazinul Crișul, altul la Gară
Oradea devine din ce în ce mai mult un model de mobilitate urbană. După pasajele subterane pe sub…
26 aprilie 2024
Sibiu și Timișoara, prospectate de companii din Germania pentru potențiale colaborări și investiții
Vizita de informare a unei delegații de oameni de afaceri din Germania în România a constituit o ocazie…
26 aprilie 2024
Launch of a Memorandum of Understanding for Architectural Excellence in Georgia
In a major step forward to promote architectural excellence and technological integration in the construction sector, SHARE Architects,…
26 aprilie 2024
Caravana ADR Nord Vest la Oradea. Bihorul, model de bune practici
O delegația a ADR Nord Vest, în frunte cu directorul general – Csilla Hegedus și Petru Alboi –…
26 aprilie 2024
Schimbare de manager la Purem by Eberspaecher. Jörg Steins este noul CEO
Din motive de sănătate, Marcus Knödler nu își poate continua rolul de CEO al Purem by Eberspaecher și…
26 aprilie 2024