Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Studiu la Cluj: ce impact au acțiunile de CSR asupra clienților

O echipă internațională de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA-UBB) și School of Management Sciences din cadrul University of Quebec at Montreal a publicat rezultatele unui studiu privind impactul CSR asupra satisfacției și loialității consumatorilor.
Clientă alegând produse într-un supermarket | Foto: Deposit Photos

Cercetătorii de la Cluj-Napoca au analizat impactul responsabilității sociale corporative (CSR) asupra satisfacției și loialității consumatorilor.

O echipă internațională de cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA-UBB) și School of Management Sciences din cadrul University of Quebec at Montreal a publicat rezultatele unui studiu privind impactul CSR asupra satisfacției și loialității consumatorilor.



Studiul diseminat de cercetătorii UBB prezintă un exemplu concret, bazat pe date reale, obținute printr-un sondaj realizat în rândul consumatorilor români.

Acesta a vizat sectorul produselor de îngrijire personală (eșantion de 957 consumatori) și lactate (1.035 consumatori), având ca obiectiv evaluarea impactului responsabilității sociale corporative asupra satisfacției și loialității clienților în raport cu brandurile din cele două industrii.

Indiferent de tipul de produse (îngrijire personală, lactate), cu cât un brand este perceput de clienți ca fiind mai responsabil (față de clienți, angajați, mediu, societate), cu atât satisfacția clienților e mai mare, iar loialitatea lor față de brand (intenția de a achiziționa constant sau de a-l recomanda) este mai puternică.

Acest impact variază între cele două sectoare. Impactul responsabilității brandurilor față de societate asupra satisfacției și loialității clienților este mai pronunțat la lactate. Efectul responsabilității față de mediu asupra satisfacției și loialității este ceva mai intens în industria produselor de îngrijire personală.

În ambele industrii, comportamentul responsabil al brandurilor față de clienți și față de proprii angajați nu doar că influențează loialitatea clienților, ci reprezintă condiții necesare pentru aceasta.

Pentru a atinge un nivel adecvat al loialității clienților, brandurile trebuie să manifeste un nivel decent de responsabilitate față de clienți și angajați. Lipsa de responsabilitate față de oricare dintre aceste grupuri nu poate fi compensată printr-un nivel ridicat de responsabilitate față de mediu sau societate.

Trebuie să faci totuși calitate minimă

Prin acest studiu, echipa de cercetători a oferit, în premieră internațională, un ghid metodologic detaliat, însoțit de un exemplu practic, privind utilizarea combinată a două metode avansate de analiză a datelor în cercetările de business – analiza multigrup (MGA) și analiza condițiilor necesare (NCA) – ambele aplicate în contextul modelării prin ecuații structurale folosind metoda celor mai mici pătrate parțiale.

MGA este utilizată pentru a evalua comparativ relațiile dintre anumite variabile în cadrul diferitelor subgrupuri ale unei populații studiate. Spre exemplu, poate dezvălui faptul că, în general, nivelul calitativ al produselor are un impact semnificativ asupra satisfacției clienților, dar că acest impact este mai puternic sau că, dimpotrivă, nu este semnificativ în anumite sectoare sau în rândul anumitor segmente de consumatori.

NCA poate completa această analiză prin identificarea măsurii în care anumite variabile reprezintă condiții necesare (nu doar suficiente) pentru alte variabile. Aceasta poate arăta că, deși creșterea calității produselor nu duce automat la o creștere a satisfacției clienților într-o anumită industrie sau pentru un anumit segment de consumatori, calitatea trebuie totuși să atingă un nivel minim necesar pentru ca satisfacția clienților să ajungă la un nivel rezonabil în acel sector sau în rândul acelei categorii de consumatori.

Rezultatele studiului, realizat de prof. univ. Julien Troiville, prof. univ. Ovidiu  Moisescu și lect. univ. Lăcrămioara Radomir, au fost publicate în revista Journal of Retailing and Consumer Services, aparținând editurii internaționale Elsevier. Articolul poate fi consultat in extenso gratuit.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
HEINEKEN România încheie un parteneriat cu ENGIE pentru a accelera eforturile de decarbonare • În România, parteneriatul cu ENGIE și investițiile locale vor sprijini ambiția globală a HEINEKEN de a atinge Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030, și pe întregul lanț de valoare, până în 2040. • Programul HEINEKEN Net Zero Production (i-NZP) a fost dezvoltat pentru a facilita și accelera măsurile care vizează reducerea emisiilor, susținând ambiția globală a HEINEKEN de a ajunge la Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030. • În România, ENGIE devine partenerul HEINEKEN în implementarea măsurilor de decarbonare în toate cele 3 fabrici de bere locale, fiind așteptate progrese în reducerea emisiilor și beneficii pentru mediu. București, 25 septembrie 2024 – HEINEKEN, compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume, a atins o nouă bornă în călătoria sa către Net Zero emisii de CO2, prin semnarea unor parteneriate adiționale în cadrul programului său global Net Zero Production. Acești parteneri vor aduce expertiza tehnică, pentru a sprijini ambiția globală a HEINEKEN de a ajunge la Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030. În România, HEINEKEN va colabora cu ENGIE Romania pentru a implementa tehnologie de înaltă eficiență și soluții energetice, ca parte a traiectoriei de decarbonare a celor trei fabrici locale, de la Miercurea-Ciuc, Ungheni (Mureș) și Craiova. Printr-o colaborare solidă între HEINEKEN, ENGIE Romania și ENGIE Impact, una dintre filialele grupului ENGIE, se vor implementa diverse soluții de decarbonare, care vizează inclusiv economisirea energiei, instalarea de pompe de căldură și a unui biodigestor la una dintre fabrici. Partenerii noștri vin cu expertiză în domeniul lor de activitate, cunoașterea celor mai bune soluții tehnologice disponibile și o perspectivă din exterior cu privire la problemele pe care încercăm să le rezolvăm. Aceste abilități sunt esențiale pentru a sprijini HEINEKEN în atingerea ambițiilor sale către Net Zero emisii de CO2 în Scope 1 și 2, până în 2030, care nu pot fi realizate decât împreună. Colaborarea cu experți este esențială pentru a atinge aceste ambiții cu rapiditatea și amploarea de care avem nevoie. - Magne Setnes, Chief Supply Chain Officer la HEINEKEN Parteneriatul nostru cu ENGIE ne permite să facem un pas important, esențial în călătoria noastră către Net Zero emisii de CO2, aici în România. Aceasta a fost o prioritate pentru noi încă de la anunțarea ambiției globale a HEINEKEN de a-și decarbona producția. De asemenea, suntem foarte încântați că am putut obține finanțare prin Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR) pentru proiectul nostru de investiții. - Thibaut Boidin, Managing Director, HEINEKEN România Suntem încântați să fim partenerul ales de HEINEKEN pentru furnizarea de soluții complexe și la cheie de decarbonare pentru trei dintre siturile industriale ale clientului nostru. Am propus o abordare integrată, de la strategie la execuție, constând în soluții și tehnologii inovatoare pentru decarbonarea și utilizarea căldurii. Strategia noastră combină producția de biometan rezultat din deșeurile fabricilor de bere și recuperarea căldurii prin pompe de căldură. Această abordare personalizată va contribui la ambițiile globale ale HEINEKEN de a atinge Net Zero.” - Nicolas Richard, CEO ENGIE Romania Programul Integrated Net Zero Production a fost lansat pentru a adresa 88% din emisiile globale generate de Scop 1 și 2 ale HEINEKEN care provin din producția de băuturi, cu scopul de a stabili o echipă interfuncțională de experți interni și furnizori externi, care să conducă la rezultatele dorite. HEINEKEN continuă să se concentreze pe acțiuni concrete pentru a-și reduce emisiile de carbon, lucrând îndeaproape cu clienții, și furnizorii. La sfârșitul anului 2023, HEINEKEN a redus deja la nivel global emisiile din domeniile de aplicare 1 și 2 cu 34% față de 2018. În 2023, obiectivele HEINEKEN globale Net Zero și FLAG (Forest, Land and Agriculture) au fost aprobate de inițiativa Science Based Targets (SBTi), compania devenind primul producător de bere global care a trecut de această etapă de sustenabilitate. Pentru detalii complete despre obiectivele științifice globale ale HEINEKEN, consultați site-ul SBTi. ----------------------------------------------- Despre HEINEKEN HEINEKEN este compania producătoare de bere cu cea mai extinsă prezență din lume. Este principalul dezvoltator și marketer de mărci de bere și cidru premium și fără alcool. Recunoscut pentru brandul Heineken®, Grupul are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate. Cu ajutorul a peste 90.000 de colegi, creăm bucuria autentică de a fi împreună, pentru a inspira o lume mai bună. Visul nostru este să modelăm viitorul berii și nu numai, pentru a câștiga inimile consumatorilor. Suntem dedicați inovării, investițiilor pe termen lung în branduri, execuției de vânzări și punem accent pe management-ul costurilor. Prin agenda "Brew a Better World", sustenabilitatea face parte din business-ul nostru. HEINEKEN are o amprentă geografică bine echilibrată, ocupând o poziție de lider atât pe piețele dezvoltate, cât și pe cele în curs de dezvoltare. Operăm fabrici de bere, malțării, fabrici de cidru și alte unități de producție în peste 70 de țări. Cele mai recente informații sunt disponibile pe website-ul companiei și urmărește-ne pe LinkedIn, Twitter și Instagram. În România, HEINEKEN este prezentă din 2003. Oferim un portofoliu divers de mărci locale și internaționale de bere și cidru, majoritatea produse în cele trei fabrici locale, din Craiova, Ungheni și Miercurea Ciuc. Angajamentul nostru față de piața locală se reflectă nu doar prin diversitatea de branduri, ci și prin acțiunile noastre: avem 1.100 de angajați în România, ne aprovizionăm de la furnizori locali cu aproximativ 70% din ingrediente și suntem dedicați agendei noastre de sustenabilitate, ’Brew a Better World - Raise The Bar 2030’. Despre ENGIE Romania ENGIE Romania este una dintre filialele grupului ENGIE, lider mondial în sectorul energiei și al serviciilor cu emisii reduse de carbon. Împreună cu cei peste 97.000 de angajați, Grupul s-a angajat să accelereze tranziția către o economie cu impact neutru în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon, având ca obiectiv Zero emisii de Carbon până în 2045. Grupul ENGIE susține clienții și partenerii în demersul de decarbonare, oferind soluții prietenoase cu mediul înconjurător și încurajând un consum redus de energie. Grupul de companii ENGIE Romania activează în domeniile distribuţiei şi furnizării de gaze naturale, producției din surse regenerabile și furnizării de energie electrică, precum și în soluții verzi și servicii tehnice pentru instalaţii de gaze naturale şi centrale termice. ENGIE Romania şi filialele sale deservesc un portofoliu de peste 2,2 milioane de clienţi, operează o reţea de distribuţie de 23.255 km, deţin o capacitate de producție din surse verzi de 211 MW şi au peste 4.300 de angajaţi. Grupul ENGIE Romania a realizat investiții în valoare de 6.760 milioane de lei din 2005 până la 31 decembrie 2023.

Parteneneriat Heineken România - Engie pentru accelerarea eforturilor de decarbonare

Articolul următor
Centrul de colectare a deșeurilor cu aport voluntar situat pe Bd. Unirii, la ieșirea spre Săcălășeni, are lucrările începute de două luni. Acesta face parte dintr-o rețea de trei astfel de centre, fiecare de 2,5 milioane lei, finanțate prin fonduri europene, respectiv Planul Național de Redresare și Reziliență.

Reședința Maramureșului va avea centre de deșeuri de 1,5 milioane €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Pompierii construiesc la Moldova Nouă

Clisura Dunării face un pas important spre consolidarea siguranței comunităților locale: astăzi a fost predat oficial amplasamentul pentru…
Investiții
Citeste mai mult

Pompierii construiesc la Moldova Nouă

Clisura Dunării face un pas important spre consolidarea siguranței comunităților locale: astăzi a fost predat oficial amplasamentul pentru…
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share