Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Greii” Clujului aruncă pe piață 850 de noi joburi

BLMA
Absolvenții din Cluj sunt disputați de companii și de universități | Foto: ANOFM

Multinaționalele De’Longhi, Eckerle, Stada, Emerson, Bosch, EXL, Allianz, La Lorraine, dar și autohtonele Banca Transilvania, DEER, Electrogrup, AROBS sau EnergoBit vin cu oferte consistente pentru absolvenți.

“Începând de astăzi, 10 milioane de lei merg către creșterea șanselor tinerilor de integrare pe piața muncii prin consiliere, activități personalizate și consolidarea competențelor. Proiectele Active Youth și ReTIN, dedicate tinerilor NEETs (neangajați, needucați, fără formare profesională, n. red.) din Regiunea Nord-Vest au fost lansate la Cluj Arena.



Finanțarea și identificarea continuă a unor astfel de proiecte sunt esențiale pentru valorificarea potențialului tinerilor și pentru construirea unui viitor profesional sustenabil”, a menționat președintele Senatului României, Mircea Abrudean, la Bursa Locurilor de Muncă pentru Absolvenți (BLMA) Cluj.

BLMA

Mizează pe centrele pentru tineri

„Centrele pentru tineri se doresc a fi mai mult decât un spațiu fizic. Este un loc în care tinerii pot găsi sprijin pentru orientare profesională, pentru dezvoltarea de competențe, pentru consiliere și formare, un loc unde ideile pot deveni planuri concrete de viitor. Este un semn al angajamentului nostru ferm de a pune la dispoziția tinerei generații instrumentele de care are nevoie pentru a reuși.

Mesajul este simplu: tinerii nu sunt doar viitorul, sunt şi prezentul. Prin voi, prin munca voastră, prin curajul de a începe o carieră și de a vă asuma responsabilități, România se dezvoltă și se modernizează. Suntem aici pentru a vă sprijini, pas cu pas, în integrarea pe piața muncii și în construirea unei cariere solide”, le-a spus președintele Agenției Naționale de Ocupare a Forței de Muncă, Florin Cotoșman.

BMLA

Invazie de multinaționale la Cluj Arena

Importanți angajatori din județ au prezentat poziții disponibile destinate tuturor nivelurilor de studii și calificări: Allianz-Țiriac, AROBS, BT, Becker, Pralina, De’Longhi, Distribuție Energie Electrică România, E-Infra, Eckerle Automotive, Emerson, Electrogrup, EnergoBit, EXL Seevice, Global Alliance, IRSAP Industrie, Jost, Know!, KNM, La Lorraine, Robert Brosch, Sales Consulting, Stada, Terapia, WIP Industries.

În cadrul BLMA au fost incluse oferte de internship și angajare, oferte de training și consiliere ocupațională, oferte de școlarizare și oportunități de promovare în carieră și dezvoltare profesională, acces la rețele de networking pentru ca tinerii să își extindă conexiunile în domeniul dorit.

Instituțiile de învățământ superior clujene prezente au fost Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Universitatea Tehnică. Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea Dimitrie. Cantemir, alături de Școala de Agenți de Poliție, Inspectoratul de Jandarmi Județean (IJJ), Centrul Militar Zonal.

Au participat organizații precum Prison Fellowship, Atelier Atipic, DGASPC, Centrul de Cultură Urbană, IRCEM, Centrul de Formare Profesională a Adulților, prezentări, demonstrații și workshopuri fiind susținute de Colegiul Tehnic de Comunicații, Breasla Bucătarilor Cluj (BBC), Centrul de Carieră, Orientare Profesională și Alumni.

Atrași cu demonstrații gastronomice

Evenimentul cu 2.000 de participanți organizat de AJOFM Cluj a reunit 30 de angajatori, 4 universități, 14 licee, fiind prezentate 846 de locuri de muncă disponibile, în domenii de la IT și energie, la bancar, farmaceutic, producție. Au venit 1.200 de elevi din clasele XI și XII-a de la 14 școli din județ.

BBC a susținut workshopuri tematice dedicate tinerilor pasionați de gastronomie. Participanți au fost grupe de elevi de liceu din domenii de studii culinare și ospitalitate, studenți de la Facultatea de Business a UBB (administrarea afacerilor în servicii de ospitalitate) și USAMV Cluj.

Prin aceste ateliere, BBC își propune să inspire noua generație de profesioniști și să le ofere o perspectivă aplicată asupra meseriei, îmbinând tehnicile tradiționale ale Clujului cu standardele moderne ale bucătăriei internaționale. Asociația promovează bucătarii și rețetele tradiționale ale zonei Clujului.

În ultima perioadă, a lucrat intens la crearea unei școli elvețiene de bucătari. Această inițiativă va fi orientată spre promovarea excelenței culinare. Oferta organizației include dezvoltarea unor proiecte educaționale, cum este școala elvețiană de bucătari, care urmează să fie lansată și anunțată oficial.

Prin această școală, BBC dorește să ridice nivelul de pregătire profesională al bucătarilor și să popularizeze tehnici moderne și tradiționale, combinând astfel patrimoniul gastronomic cu noi standarde de excelență. Organizația este activă în promovarea valorilor locale și a produselor acompaniate de vinuri, întărind astfel conexiunea între bucătărie și cultura locală.

BLMA

Vor să integreze tinerii fără ocupație

Un alt workshop a fost susținut de Alexandru Stermin, explorator și eseist, fiind adresat studenților Facultatea de Studii Europene (UBB). El le-a vorbit tinerilor despre relația dintre om, natură și cunoaștere, nevoia de redescoperire a sensului și a echilibrului interior într-o lume dominată de tehnologie și viteză. IJJ a oferit demonstrații practice pentru exemplificarea unor activități din acest domeniu.

Organizatorii au prezentat, la Cluj Arena, două proiecte cu impact direct asupra tinerilor. Active Youth în Regiunea Nord-Vest dezvoltă o rețea integrată pentru tinerii NEETs (neangajați, needucați, fără formare profesională) din Cluj, Satu Mare, Bistrița-Năsăud în scopul creșterii competențelor, facilitării accesului pe piața muncii.

Rețeaua pentru Tineri este un proiect derulat pe 36 de luni, care sprijină tinerii sub 30 de ani, în special pe cei din categoria NEETs, prin servicii personalizate, consiliere și activități de activare pe piața muncii, în parteneriat cu UBB și Primăria Cluj-Napoca. Ambele proiecte sunt cofinanțate prin Programul Educație și Ocupare 2021-2027, având o valoare eligibilă de 10 milioane lei și vor fi derulate până în 2028.

BLMA





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Antreprenorii din Oradea descoperă cum AI-ul devine partener de business

Articolul următor

Zarina Lengyel, antreprenorul care a pus arta în Zageart

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Atlàss Experience by Ramada Sibiu

O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
Investiții
Citeste mai mult

COVER STORY. Despre consolidarea industriei farmaceutice și viziunea pe termen lung cu Mihai Fugarevici, GM STADA România

Fabrica STADA din Turda a împlinit un an de la inaugurarea oficială, un moment de cotitură pentru industria farmaceutică românească. „Pe lângă poziționarea geografică strategică, am avut în vedere și talentul pe care îl găsim în zonă atunci când am ales Turda. Orașul se află în apropierea a două centre universitare farmaceutice importante, cum ar fi UMF Cluj și UMFST Târgu Mureș, care pregătesc anual absolvenți farmaciști.”
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Atlàss Experience by Ramada Sibiu

O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share