Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

DAFCOCHIM a confirmat performanţa în agribusiness şi în acest an în faţa fermierilor

*Cei mai importanţi lideri mondiali, furnizori de inputuri pentru agricultură, prezenţi la Simpozionul DAFCOCHIM

  

Aproximativ 600 de fermieri ardeleni au participat în 12 februarie, în incinta Centrului de Evenimente RAB, la tradiţionalul Simpozion de primăvară organizat de Divizia AGRO a companiei DAFCOCHIM Târgu Mureş, principalul furnizor de inputuri pentru agricultorii din Transilvania.

În premieră pentru simpozioanele DAFCOCHIM, la eveniment au participat toţi contry managerii companiilor invitate din domeniul inputurilor şi al protecţiei plantelor, respectiv Elvira Petrescu (Nufarm), Pascal Cassecuelle (Bayer România), Jean Ionescu (Corteva Agriscience), Sergiu Staicu (Syngenta) şi Vasile Iosif (FMC).

Pe lista speakerilor invitaţi s-au aflat şi reprezentanţi ai combinatului Azomureş din Târgu Mureş, ai Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) Mureş şi ai Libra Internet Bank Târgu Mureş.

 

Liviu Cojoc, mesaj de apreciere pentru parteneri

 

În deschiderea simpozionului, Liviu Cojoc, preşedintele DAFCOCHIM GROUP, a transmis mulţumiri atât fermierilor participanţi, cât şi oaspeţilor de la companiile partenere, pentru excelenta colaborare care are ca scop principal dezvoltarea unei agriculturi sustenabile în Transilvania.

„În primul şi în primul rând, dragi fermieri, vreau să vă mulţumesc pentru prezenţa dumneavoastră alături de cele mai importante companii multinaţionale, prezente azi în această frumoasă locaţie, ne face să fim onoraţi. Este pentru prima dată de când organizăm simpozioane la Târgu Mureş că avem alături de noi toţi country managerii de la firmele pe care le-am invitat, Corteva Agriscience, Bayer, Syngenta, Nufarm, FMC şi Azomureş. Le mulţumesc încă o dată pentru că sunt alături de noi”, a afirmat Liviu Cojoc.

La finalul evenimentului, preşedintele DAFCOCHIM GROUP a adresat, în numele participanţilor, un mesaj tuturor invitaţilor de la companiile multinaţionale.

„Prezenţa dumneavoastră şi a echipei dumneavoastră la simpozionul anual DAFCOCHIM de la Târgu Mureş ne-a onorat, iar clienţii noştri fideli, peste 500 de fermieri din Centrul Transilvaniei, au apreciat prezentarea profesională a concernului dumneavoastră şi a portofoliului impresionant de produse, pentru care vă mulţumim. Apreciez în mod special foarte buna dumneavoastră colaborare cu echipa tehnică şi comercială a DAFCOCHIM, căreia îi sunt recunoscător, condusă de directorul nostru general ing. Marinel Ştefan şi care a transformat evenimentul de ieri într-un regal tehnic atât de util atât pentru buna informare a fermierilor”, a transmis Liviu Cojoc.

 

Portofoliu pentru fermierii ardeleni

 

Şi această ediţie a Simpozionului de primăvară a fost moderată de ing. Gheorghe Boţoman, consilier special al DAFCOCHIM AGRO, totodată unul din profesioniştii de referinţă din domeniul protecţiei plantelor din România.

„Dragi fermieri, vă mulţumim şi vă iubim pentru că aţi acceptat să fiţi astăzi la Târgu Mureş la invitaţia DAFCOCHIM, cel mai important distribuitor de inputuri pentru agricultură din centrul Transilvaniei. Sunt în sală în jur de 500 de fermieri din cel puţin opt judeţe din centrul Transilvaniei, cultivatori în primul rând de cultură mare, pomicultură, viticultură şi, nu în ultimul rând, producători de cartofi din judeţele Braşov, Harghita, Covasna şi Maramureș. Destul de rar se întâmplă ca sub acelaşi acoperiş să fie adunaţi în faţa dumneavoastră, a fermierilor, cele mai cunoscute şi celebre companii multinaţionale care oferă la nivel naţional şi multinaţional inputuri pentru agricultură. Este vorba despre un portofoliu special de protecţia plantelor, genetică de ultima generaţie şi, nu în ultimul rând, îngrăşăminte minerale”, au fost cuvintele lui Gheorghe Boţoman.

 

„Putem ajuta fermierii să crească producţia”

 

Directorul general al companiei Bayer pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova, Pascal Cassecuelle, a prezentat câteva dintre direcţiile strategice ale companiei, cu referire la producţia din anul 2050 considerată nu foarte îndepărtată ca timp, ci doar „peste 30 de recolte”.

„Vestea bună este că nu sunteţi singuri în faţa acestei provocări formidabile, de a produce mai mult cu mai puţin. Acest lucru ne inspiră la Bayer, faptul că putem ajuta fermierii din întreaga lume să crească producţia cu 50% în timp ce se confruntă cu consecinţele schimbărilor climatice, eroziunea solului sau deficitul de apă. Este ceea ce ne face să mergem înainte”, a afirmat Pascal Cassecuelle.

Reprezentanul companiei Bayer a explicat apoi că achiziţia companiei Monsanto înseamnă un pas mare înainte pentru dezvoltarea segmentului de inovaţie şi, implicit, a portofoliului de produse destinate fermierilor din întreaga lume.

„Inovaţia este principalul motiv pentru care am adus împreună aceste două companii mari: Bayer şi Monsanto. Prin combinarea celor mai bune seminţe produse de protecţia plantelor şi a produselor dedicate agriculturii digitale suntem convinşi că vom reuşi să fim şi mai buni în dezvoltarea de soluţii personalizate, adaptate fermelor şi terenurilor dumneavoastră. Împreună, Bayer şi Monsanto dau naştere unei companii cu capacităţi inovatoare de neegalat şi un buget de cercetare şi dezvoltare care este cu 50% mai mare decât al următorului concurent. Sunt, de asemenea, mândru să văd că am creat un campion european. Industria noastră s-a consolidat mult în ultimii ani şi acum suntem pe locul 1, adică avem un campion european, Bayer. Bayer a achiziţionat compania Monsanto la nivel global şi la nivel global suntem o singură companie, dar întregul proces de integrare va avea nevoie de timp şi pentru sezonul curent, din 2019, veţi continua să lucraţi cu persoana de contact obişnuită din cadrul Bayer pentru produsele de protecţie a plantelor. Pentru dumneavoastră, în acest an nu se schimbă nimic. Unirea Bayer cu Monsanto ne permite să combinăm cunoştinţe şi experienţe despre toate culturile importante. Pentru porumb, soia, grâu, horticultură şi agricultură digitală avem o ocazie incredibilă de a învăţa de la fermierii din întreaga lume şi de a dezvolta inovaţia de care au nevoie. A fi numărul 1 nu este un scop în sine. Ceea ce este mai important pentru noi este ceea ce facem cu această poziţie de vârf la nivel global şi la nivel local. Putem fi primii din punct de vedere al cifrelor sau putem conduce prin puterea exemplului şi ne dorim ambele”, a menţionat Pascal Cassecuelle.

 

Transparenţa, calea spre agricultură durabilă modernă

 

Speakerul a punctat apoi necesitatea de a aşeza „pe aceeaşi lungime de undă” societatea cu agricultura durabilă modernă.

„Acest lucru înseamnă să fim mai transparenţi, să petrecem mai mult timp cu studenţii, cu consumatorii şi uneori mai puţin timp pe teren. Este nevoie de 11 ani şi 250 de milioane de euro pentru a dezvolta un nou produs de protecţie a plantelor, iar jumătate din aceşti bani au ca destinaţie studiile privind sănătatea umană şi mediul”, a afirmat Pascal Cassecuelle.

Dintre mesajele transmise de Pascal Cassecuelle am mai reţinut că „Bayer este prima companie care oferă în prezent acces liber pentru publicul larg la studiile sale ştiinţifice”, respectiv că „Dacă vrei să construieşti încredere, trebuie să fii transparent”.

În continuare, Mihai Gheorghe, director comercial al Bayer România, a prezentat virtuţile tehnice ale produselor Bayer.

„Trebuie să ştiţi că 70% din variabilele pe care le avem în faţa noastră pot fi controlate, cu excepţia climei şi a apei. Aceste lucruri nu putem să le controlăm. Utilizând o agricultură de precizie putem să utilizăm mai bine resursele pe care le avem”, a explicat Mihai Gheorghe.

 

„E timpul erei digitale în agricultură”

 

Brandul Monsanto/Dekalb a fost reprezentat de Dorin Jurcă, care a subliniat importanţa dezvoltării serviciilor digitale pentru fermieri.

„Pe lângă genetica Dekalb, în acest sezon venim în faţa dumneavoastră cu două lucruri pe partea de digitalizare şi cu un brand care se numeşte Acceleron, o nouă provocare pentru fermieri”, a spus Dorin Jurcă.

„Pe lângă soluţiile complete de protecţie a plantelor pe care le are Bayer, pe lângă genetica de care dispune în urma achiziţiei, mai e nevoie de ceva, o componentă nouă, un lucru care a început cu dumneavoastră. Este vorba despre era digitală. Tot ce înseamnă digitalizare în agricultură va fi din ce în ce mai aproape de dumneavoastră, iar noi, prin Dekalb Smart şi Climate Fieldview, vom încerca să fim lider în acest segment”, a completat Dorin Jurcă.

 

“Aproape 5 milioane de dolari zilnic în cercetare”

 

Rezultat al alipirii a două cuvinte din limba ebraică, cor – inima pământului și teva – natură, liderul mondial în inovație și inovare Corteva Agriscience reunește, astăzi, activitățile DuPont și DOW Agrosciences anunțând că va cultiva, în continuare, progresul.

Conducerea companiei din România și Republica Moldova a fost prezentă la simpozionul organizat de DAFCOCHIM, la Sângeorgiu de Mureș, pentru a le aduce fermierilor atât informații despre una dintre cele mai importante fuziuni din ultimii ani, precum și noutăți în ceea ce privește portofoliul de produse pentru protecția plantelor și de semințe.

“Corteva Agriscience, în momentul acesta, este una dintre cele mai mari companii din agricultura mondială, este o companie care investește în cercetare aproape 5 milioane de dolari zilnic, o companie pur americană, practic suntem fuziunea dintre cei doi mari coloși DOW și DuPont. Pioneer este principalul brand și brandul premium de semințe pe care Corteva îl ține în portofoliul actual. Suntem, strict de România vorbind, de departe cel mai mare furnizor de inputuri în formă consolidată, adică semințe și produse de protecția plantelor”, a punctat Jean Ionescu, Country Leader Corteva Agriscience pentru Republica Moldova și România.

Dar cine sunt, succint, companiile care au fuzionat?

DuPont, una dintre companiile inovatoare pe plan internațional, a început să construiască în 1981 afacerea cu sulfonilureice, în premieră la nivel mondial.

DOW Agrisciences a descoperit în 1941 sarea de amină care este utilizată și astăzi.

“Ultima moleculă pe care, în acest an, o lansăm în România este arylex active, pe care o să găsiți în primul produs, se numește Pixxaro Super și este un pachet comercial pentru păioase și cel mai performant în combaterea dicotilelor anuale și perene”, a anunțat Jean Ionescu noutatea din portofoliul Corteva Agriscience, via fostul DOW.

Pioneer este prima companie din lume care a realizat hibrizi de porumb. Se întâmpla în 1926. Astăzi, Pioneer este liderul mondial în vânzarea de semințe hibride de porumb și soia, lider european și lider în România.

În România, compania are o cotă de piață de peste 34%, iar obiectivul este ca în 4-5 ani să treacă de 45%.

“Gama de hibrizi AquaMax Optimum, AquaMax domină piața prin performanță, stabilitate, constanță și toleranță la secetă. Este de departe clasa de hibrizi de porumb care va face carieră și care în acest moment, ne respectăm competitorii, sigur, dar nu are egal în ceea ce privește stabilitatea produselor”, a precizat Jean Ionescu, Country Leader Corteva Agriscience pentru Republica Moldova și România.

Pioneer este prezentă în România din 1956, când au fost testați primii hibrizi. A început cu o stație mare la Afumați, cea mai mare din România și a doua după cea din Ungaria, o stație ultramodernă, cu tehnologie de vârf în prelucrarea semințelor. Anual, aici sunt produse 1,6 milioane de saci porumb și floarea soarelui. “Suntem considerați una dintre companiile sigure din punct de vedere a calității semințelor”, a mai subliniat Jean Ionescu.

O altă noutate amintită de Country Leaderul Corteva Agriscience se referă la CRISPR-Cas9. Aceasta este cea mai modernă metodă de ameliorare la nivel mondial, o tehnologie care va revoluționa ameliorarea plantelor, iar Pioneer este cea mai avansată companie în acest domeniu.

Ar mai fi de menționat, de asemenea, că la momentul actual, Corteva Agriscience este proprietarul Granular, una dintre cele mai mari companii din lume în agricultură digitală.

 

Portofoliu generos de erbicide și nu numai

 

Jean Ionescu a trecut apoi la prezentarea erbicidelor Corteva Agriscience. Ne oprim întâi la erbicidele dedicate culturii de păioase.

“Din păcate, natura ne oferă un grâu foarte slab din punct de vedere vegetativ, din cauza secetei din toamnă, stadiul de vegetație nu ne permite să credem în producții mari, soluții minunate să realizăm producții de 8-9, chiar 10 tone de grâu nu există. Trebuie să ne conservăm ce avem cât mai bine și să avem grijă în primul rând de concurența buruienilor pentru cultură”, a subliniat speakerul, care a precizat că pentru obținerea unor producții de 5-6 tone, fermierii ar trebui să apeleze la una din variantele erbicide care să rezolve orice problemă din cultura de grâu.

Astfel, Corteva oferă cel mai perfomant și cel mai complex portofoliu de erbicide pentru păioase. Cea mai complexă soluție pentru buruieni cu frunză lată este varianta Pixxaro Super, un pachet tehnologic care conține noua moleculă arylex active (a câștigat toate premiile mondiale pentru inovație în 2018) și este soluția cea mai performantă dicotilă existentă în acest moment.

“Veți vedea un mod total diferit vizual de combatere a buruienilor, mai precis în 3 zile de la aplicare veți vedea efectul, în 7 zile veți vedea buruienile brunificate, iar în 14 zile, efectiv, este pământ negru, adică viteza de translocare este uriașă”, a explicat acesta.

Corteva își dorește ca în 2 ani de zile, Pixxaro Super să fie lider de piață.

Pentru combaterea apera, avena, iarba vântului, bromus, vulpia ș.a.m.d, speakerul a recomandat utilizarea erbicidelor Floramix și Pallas 75 WG. De asemenea, alte erbicide din portofoliul Corteva Agriscience care pot fi utilizate sunt Mustang și Bizon.

Pentru combaterea buruienilor din cultura de rapiță, Jean Ionescu a recomandat, în primul rând, erbicidul Galera Supera, amintind, de asemenea, de Pilot și Lontrel.

Pentru cultura de porumb, erbicidele recomandate sunt Principal Plus, Principal, Titus, Arigo, Mustang și Cerlit.

“Porumbul este clar cultura care trebuie să producă bani pentru dumneavoastră, suntem într-o zonă în care media de 7-8 tone se poate obține relativ ușor, trebuie să semănăm la timp, să pregătim totul ca la carte și să alegem hibrizi performanți din categoria AquaMax”, a mai adăugat invitatul.

Corteva Agriscience are, de asemenea, un portofoliu generos de fungicide. Pentru cerealele păioase, Jean Ionescu a recomandat Eminent Star, în condițiile în care “Nu vom avea făinare, pentru că nu avem masă vegetativă, dar vom avea o boală foarte, foarte agresivă – septorioză, care este boala țintă în acest an”.

Jean Ionescu a mai amintit de insecticidele destinate culturii de rapiță și de stabilizatorul de azot care vine să îi ajute pe fermieri, confruntați cu noile normative europene care prevăd scăderea poluării cu azot.

 

Cel mai inovator fungicid sistemic

 

Maria Cîrjă, director tehnic al Corteva Agriscience, a prezentat apoi erbicidele destinate culturilor de sfeclă, cartof, viță de vie și nu numai, pentru că “noi considerăm că în Transilvania nu doar cultura mare este importantă, ci și culturile speciale și, de ce nu, sfecla?”, după cum a punctat invitata.

Pentru cultura de sfeclă, Maria Cîrjă a recomandat utilizarea Kerb 50W care combate cuscuta, în afară de buruienile mono- și dicotiledonate, și care poate fi utilizat cu succes, de asemenea, la trifoi, lucernă. Erbicidul are eficiență și la temperaturi scăzute, de 13 grade C, de exemplu.

O noutate anunțată de directorul tehnic al Corteva Agriscience este un nou fungicid, destinat protecției culturii cartofului și nu numai.

“În acest an și cu ajutorul comisiilor de omologare, vom lansa în România cel mai inovator fungicid sistemic în combaterea manei”, a spus Maria Cîrjă.

Dacă ar fi să mai amintim de un produs este Laser, care este singurul insecticid biologic și este destinat, logic, culturilor biologice.

Maria Cîrjă le-a recomandat fermierilor să studieze pe îndelete Catalogul 2019 al companiei, pe care l-a denumit “Biblia Corteva, cartea integrată care conține toate informațiile despre semințe și produse de protecția plantelor”.

Prezentarea Corteva Agriscience a fost încheiată de Cristi Deliu, director de vânzări al companiei, care le-a vorbit fermierilor prezenți despre hibrizii Pioneer.

“Primii trei hibrizi de porumb vânduți la nivel național sunt ai companiei Pioneer, iar din primii 10 – 6 sunt ai companiei Pioneer. Nu este un secret faptul că sunt cei mai rezistenți hibrizi la secetă și arșiță, au cea mai bună dezvoltare în primele faze de vegetație, un sistem radicular foarte bine dezvoltat și ceea ce face cu adevărat diferența în piață este producția pe care o ating. Producția pe care o ating cu hibrizi care rezistă mult mai bine la secetă, care sunt mult mai productivi în condiții medii de cultură sau hibrizi intensivi, ultimii hibrizi pe care noi îi aducem în piață, care, într-adevăr, dacă nivelul de fertilizare este corespunzător nivelului de producție, aceasta va fi cu adevărat spectaculoasă. Vorbim de producții atinse în 2018 de 16-17 tone în fermele dumneavoastră”, a subliniat speakerul.

Acesta a mai amintit de produsele comercializate sub brandul Lumigen de protecția semințelor la toate culturile.

 

Azomureș, soluții noi de fertilizare

 

Din 1962, Azomureș este un jucător în industria chimică din România, astăzi cel mai important și mai mare producător de îngrășăminte chimice din țara noastră.

Azomureş este singurul producător de Uree granulată din Sud-Estul Europei şi singurul producător de îngrăşăminte complexe de tip NP şi NPK din România.

Szabó István, inginer agronom la Azomureș, a prezentat la simpozion cei mai noi fertilizanți din portofoliul Azomureș, subliniind, de asemenea, obiectivul managamentului combinatului: “produse noi, produse bune, de calitate. Avantajele produselor noastre sunt: utilizăm cele mai bune produse ca materie primă, acestea sunt disponibile în toate zonele agricole, au un conținut echlibrat de elemente nutritive”.

Veștile bune dinspre Azomureș ar fi că va fi continuat și anul acesta proiectul de analize de sol pentru fermierii Dafcochim.

Apoi, Azomureș și-a dezvoltat începând de anul trecut rețeaua de echipe de ingineri agronomi și de vânzări, astfel că, astăzi, compania este prezentă în întreaga țară.

După cum știm, portofoliul Azomureș cuprinde îngrășăminte complexe, azotoase și lichide, iar recent acesta s-a îmbogățit cu câteva produse noi.

Primele inovaţii aduse pe piaţă au fost sorturile noi de îngrăşăminte complexe cu formule echilibrate şi îmbogăţite, printre care amintim 14:14:14+4MgO+7SO3 și 18:18+5MgO+10SO3, două produse care deja au notorietate în piață, unde S și Mg sunt extrase din Kieserit. Roca de tip Kieserit este un produs 100% natural, care conţine în compoziţie 32% SO3 solubil în apă şi 16% MgO. Gama de fertilizanți obținută pune în valoare rolurile și efectele sulfului și magneziului, îmbunătățirea cantitativă și calitativă a produselor obținute, sporește efectul și valorificarea elementelor esențiale deținute (NP și NPK), manifestă superioritate față de introducerea sulfului din sulfatul de amoniu cu efecte acidifiante pentru soluri. Magneziul este responsabil pentru procesele de fotosinteză. Testele au dovedit faptul că lipsa magneziului poate duce la scăderi de producţie de până la 10-15%, din cauza obstrucţionării fotosintezei.

Din luna martie a anului trecut, Azomureș a început să producă un nou sort cu azot şi fosfor, în cantităţi echilibrate, dar îmbogăţit cu zinc, şi anume NP 20:20+0,05Zn.

În portofoliul de produse Azomureş se regăseşte sortimentul fertilizant lichid cu azot, sub denumire comercială UAN, care este o soluţie echilibrată din azotat de amoniu şi uree.

 

„Avem un portofoliu bogat”

 

Printre prezențele constante la simpozioanele organizate de Compania  DAFCOCHIM se numără și Nufarm România. Compania a fost reprezentată de directorul general Elvira Petrescu și directorul de vânzări al companiei, Daliana Ast.

„Mulțumesc Companiei DAFCOCHIM pentru că în fiecare an ne invită la tradiționala întâlnire cu fermierii din această parte a țării. Sunt atât de onorată și bucuroasă pentru faptul că în fiecre an reușesc să mă întâlnesc cu fermierii la acest simpozion organizat de Compania DAFCOCHIM. Sunt copleșită și onorată să mă aflu într-o companie atât de selectă, alături de cei mai mari producători de produse pentru protecția plantelor și semințe din lume. Le mulțumesc fermierilor pentru că în fiecare an sunt prezenți într-un număr atât de mare la acest eveniment organizat de către DAFCOCHIM”, a precizat Daliana Ast.

Fondată în Australia, Nufarm este prezentă pe piața din România de 13 ani, perioadă în care s-a impus și în partea Transilvaniei grație bunei colaborări cu DAFCOCHIM.

„Nufarm este o companie australiană, una tânără dacă mă raportez la cele cu tradiții foarte vechi, fondată în 1956, în Australia. Ca și repere generale, Nufarm este cel mai mare producător din lume de erbicide fenoxi, este un important producător de erbicide pe bază de glifosat, precum și un important jucător pe piața mondială de cupru. De 13 ani, Nufarm este prezentă în România, de 13 ani suntem prezenți și în această parte a țării prin partenerul nostru DAFCOCHIM care este interfața în relația cu fermierii din această zonă, prin intermediul căruia aducem produsele noastre fermierilor din această parte a țării”, a precizat Daliana Ast.

Anul trecut, portofoliul Nufarm s-a îmbogățit cu noi produse pentru tratamentul seminței, combaterea buruienilor în culturile de cerealele păioase, controlul bolilor, controlul dăunătorilor în culturile de cereale păioase, regulatori de creștere, ca urmare a achiziției produselor Adama, Syngenta și Cheminova.

„Anul 2018 a fost pentru Nufarm unul extrem de important, an care a adus două proiecte extrem de importante, mai ales la nivel european. Este vorba de proiectul Century, care reprezintă achiziția unui portofoliu important de produse Adama și Syngenta, respectiv proiectul Surf, care a însemnat aducerea în portofoliul Nufarm a erbicidelor sulfonilureice Cheminova astfel încât la acest moment Nufarm are un portofoliu complet și bogat pentru nevoile fermierilor”, a subliniat Daliana Ast.

 

“Inovarea în domeniul Protecției Plantelor a devenit extraordinar de scumpă”

 

Compania FMC a fost prezentă în cadrul Simpozionului DAFCOCHIM, în frunte cu Vasile Iosif, director general FMC Agro Operațional România & Moldova, care deține și funcția de președinte al Asociației Industriei de Protecția Plantelor din România (AIPROM).

„În cadrul Asociației Industriei pentru Protecția Plantelor din România (AIPROM) activează 16 companii din domeniul protecției plantelor, atât companii multinaționale cât și companii locale.

În cadrul AIPROM avem patru grupuri de lucru în care își desfășoară activitatea peste 50 de specialiști. Cele patru grupuri de lucru sunt specializate pe probleme de legislație, marketing și comunicare, proiectul SCAPA și stewardship sau utilizarea în siguranță a produselor fitosanitare. La AIPROM suntem convinși că împreună cu fermierii trebuie și putem să hrănim o populație în creștere. Suntem parteneri cu fermierii români în a găsi cele mai bune modalități de a proteja plantele de agenți de dăunare pentru a obține producții mai mari și de calitate ridicată. De asemenea, colaborăm cu autoritățile pentru a găși cele mai bune căi de a asigura produse agricole sănătoase, securitatea alimentară și protejarea mediului înconjurător.

În ultimii 10 ani, peste 50% din produsele de protecția plantelor au fost retrase din piață europeană și acest lucru a pus și pune presiune pe combaterea agenților de dăunare în creștere cu mai puține substanțe active. Sunt extrem de încântat să va informez că în ultimii 10 ani agricultura românescă a crescut de peste trei ori cantitățile utilizate de produse fitosanitare, piața crescând de la cca 140 milioane de euro în 2007 la peste 450 de milioane euro în 2017, crescând suprafața tratată de la cca 10 milioane de hectare (suprafețe totale) la cca 40 milioane de hectare în 2017. Utilizarea produselor de uz fitosanitar, sămânța de calitate, îngrășăminte și tehnologii moderne au permis fermierului român să devină competitiv și numai prin investiții în tehnologii noi fermierul român poate să conteze la nivelul UE. Probabil că cifrele pe care vi le-am dat referitor la produsele de protecția plantelor utilizate de către fermierii români sunt impresionante, dar, înainte de a trage concluzii, vă rog să țineți seama că România utilizează aproximativ aceeași cantitate de produse de uz fitosanitar precum Ungaria, o țară mult mai mică decât România. Astfel, România utilizează cca 0,64 kg s.a/ha în timp ce Ungaria utilizează cca 1,21 kg s.a/ha iar media UE este de 2 kg s.a/ha”, a spus Vasile Iosif.

Acesta a continuat cu detalii despre FMC. „După cum cunoașteți, FMC a achiziționat de la Du Pont, la nivel global, întreaga cercetare din domeniul protecției plantelor, produsele sulfonilureice pentru cereale, floarea soarelui, soia și sfeclă de zahăr precum și portofoliul de insecticide. O dată cu această importantă tranzacție, peste 2000 de angajați Du Pont s-au alăturat colegilor din FMC. În acest fel, la nivel global, FMC devine o companie extrem de importantă în domeniul cercetării și dezvoltării produselor destinate protecției plantelor. Această achiziție înseamnă că vom putea oferi mai multe soluții, tehnologii mai performante și oportunități pentru a vă rezolva cele mai dificile provocări în domeniul protecției și nutriției plantelor

În anul 2017 FMC, imediat după achiziția companiei Du Pont, Divizia de Protecția Plantelor, a decis să-și deschidă o filiala în piața locală, și anume FMC Agro Operational România. Astăzi, prin intermediul uneia dintre cele mai profesioniste echipe din domeniul protectiei plantelor din piața locală, ne desfășurăm activitatea la nivelul întregii țări răspunzând nevoilor în creștere ale fermierilor România.

În prezent asistăm la o comasare sau vânzare a diferitelor companii multinaționale, atât în piața de pesticide dar și în cea de sămânță, și acest lucru se datorează faptului că cercetarea și inovarea au devenit extraordinar de scumpe.

O companie precum FMC, ca să aducă în piață o substanță activă nouă, cheltuiește în fiecare minut 50 de dolari timp de 11 ani, care înseamnă cca 280 de milioane de dolari, până la apariția în piață a unui produs nou fitosanitar”, a menționat Vasile Iosif, Country Leader FMC Agro Operational România.

Acesta a subliniat importanța cercetării și inovării, domeniu în care compania FMC alocă sume substanțiale.

„Cine suntem? Cifrele sunt grăitoare, cifra de afaceri la nivel global 4,2 miliarde de dolari în 2018, din care 8% merge către cercetare, 6.480 de salariați, 23 de centre de cercetare și 26 de fabrici. Suntem a cincea corporație la nivel mondial în domeniul protecției plantelor care cercetăm și inovăm. Inovația face parte din viața noastră și consider că de-a lungul timpului inovațiile de tot felul ne-au făcut viață mult mai bună.

FMC este o companie de cercetare și astăzi cunoaștem că la nivel global sunt 82 de molecule în faze foarte avansate de cercetare. Dacă înmulțim o singură moleculă cu peste 280 mil $ realizăm cât de costisitor este astăzi să inovezi în domeniul protecției plantelor. Vă pot informa că FMC are în cercetare 22 de molecule și vom reuși că în următorii ani să lansăm în piață câte unul sau două produse în fiecare an, inclusiv produse biologice”, a mai spus Vasile Iosif.

Vasile Iosif i-a sfătuit pe fermieri să țină cont, la cultura de cereale păioase, în condițiile anului curent, de alegerea celui mai potrivit erbicid, și a subliniat că o alegere greșită a erbicidului va duce automat la repetarea tratamentului, datorită concurenței buruienilor cu o cultură de grâu și orz cu densități mici.

„Consider că actuala primăvară va fi una extrem de provocatoare pentru fiecare dintre dumeavoastră, cei care ați semănat în toamna grâu și orz. Datorită secetei din toamnă, culturile de cereale păioase au densități mici, și nici măcar nu mai putem vorbi de înfrățire în foarte multe situații. După cum cunoașteți în piață sunt multe erbicide, dar în anul curent alegerea unui produs complex de tipul Omnera® sau Tripali® de la compania FMC, va face diferența. Densitarea slabă a culturilor va permite buruienilor să aibă un spațiu mare de nutriție și, dacă nu veți alegeți un erbicid eficient, atunci veți fi în situația să repetați tratamentul, da, estimez că cei care vor alege greșit vor cheltui de două pentru a combate buruienile în culturile de grâu și orz”, a subliniat Vasile Iosif.

 

„Asigurăm stabilitate şi continuitate”

 

Sergiu Staicu, Country Manager Syngenta pentru România şi Republica Moldova, şi-a început prezentarea afirmând că „Syngenta rămâne Syngenta”.
„Ce înseamnă acest lucru? Că Syngenta rămâne o companie bazată pe inovaţie în slujba dumneavoastră pentru a răspunde nevoilor dumneavoastră. Înseamnă o companie care a rămas şi este în continuare în topul companiilor de produse de protecţie a plantelor şi seminţe. Suntem în continuare, împreună cu ChemChina, pe primul loc în ceea ce înseamnă produse de protecţie a plantelor, cu o prezenţă semnificativă în seminţe şi cu obiective foarte clare de creştere. Spuneam că schimbarea de acţionariat este o oportunitate pentru Syngenta pentru că ne oferă stabilitate şi ne oferă continuitate. Şi cum am folosit lucrurile acestea în 2018? Am să vă dau un singur exemplu care rezonează cu dumneavoastră, compania Nidera. În anul care s-a încheiat am achiziţionat de la compania Nidera partea de genetică, ceea ce înseamnă o dezvoltare a ceea ce înseamnă soia şi floarea soarelui în zona de seminţe. E un exemplu de ce a însemnat stabilitate pentru noi. Înseamnă dezvoltarea echipelor şi creşterea în continuare a echipelor şi România este în continuare un foarte bun exemplu în această direcţie”, a precizat Sergiu Staicu.

Country Managerul Syngenta pentru România şi Republica Moldova a punctat apoi rolul inovaţiei responsabile în dezvoltarea argiculturii sustenabile.

„Cred cu tărie că inovaţia este importantă, relevantă, atâta timp cât răspunde unei nevoi conştientizate sau mai puţin conştientizatre. Şi atunci e nevoie să avem acest dialog cu dumneavoastră. Elatus Era este cel mai nou produs al nostru, a durat 19 ani până când acest produs a văzut piaţa, până când a fost lansat. 19 ani de cercetare în direcţia aceasta, însă vine să schimbe ceea ce înseamnă standardele în fungicide cereale. Şi nu o spune Snygenta, ci institute independente, poate Arvalis vă spune ceva în acest sens. Vă reconfirm faptul că Syngenta continuă în această direcţie (a inovaţiei – n.a.) şi astfel de noutăţi vă vor fi prezentate şi în anii care vin”, a arătat Sergiu Staicu.

Din echipa Syngenta au făcut parte şi Iulia Nicola – nume din domeniu care aproape nu mai are nevoie de prezentare, Emil Nedelcu – director de vânzări pentru partenerii strategici şi Iulian Ciobanu – director naţional de vânzări.

 

Nouățile APIA, prezentate de Ovidiu Săvâșcă

 

Ovidiu Săvâșcă, directorul executiv APIA Mureș, a anunțat că, începând din 12 februarie, a început autorizarea la plată pentru fermierii care au fost selectați pentru teledetecție.

De asemenea, Ovidiu Săvâșcă le-a reamintit fermierilor că trebuie să prezinte până la 31 martie documentele care atestă comercializarea producției pentru schemele de sprijin cuplat pentru a fi introduse de către angajații APIA în sistem.

“De la 1 aprilie, după ce avem cuantumul stabilit pe aceste scheme de plată, să putem începe plata și pentru aceste scheme”, a anunțat acesta.

Legat de campania de primire cereri pentru 2019, directorul executiv a precizat că actele normative și procedurile APIA sunt în curs de elaborare.

“Cei sub 50 de hectare veți fi notificați și informați de la nivel de UAT data la care va fi efectuată informarea către dumneavoastră la căminul cultural, primărie, unde se obișnuiește la fiecare unitate administrativ-teritorială, iar cei care lucrați peste 50 de hectare, așa cum v-am obișnuit în fiecare an, la sediul prefecturii, în sala mare. Veți fi notificați prin SMS”, a mai completat acesta.

 

Oferta agri a Libra Internet Bank

 

Finalul prezentărilor a aparţinut Libra Internet Bank, instituţie bancară care începând cu anul acesta furnizează şi servicii destinate agricultorilor din zona centrală a României.

„Libra Internet Bank este o bancă destul de micuţă, dar care încearcă să îşi facă loc pe piaţă. A fost preluată de un fond de investiţii american, în 2003, şi se adresează unor segmente de piaţă, de nişă. Am început cu profesii liberale, am continuat cu construcţii de blocuri şi acum şase ani am angajat nişte ingineri agronomi care au făcut o divizie de agri. Am început să finanţăm în sud, în vest, unde avem o prezenţă destul de mare, iar începând din această lună am înfiinţat un post la Târgu Mureş de consilier credite agri care să acopere regiunea de centru”, a afirmat Diana Cioltan, branch manager Libra Internet Bank Târgu Mureş.

Simpozionul a continuat apoi cu o petrecere de neuitat, cu bucate alese şi muzică de calitate, capitol la care surpriza după-amiezei a fost recitalul susţinut de îndrăgita şi cunoscuta solistă Andra.

 

 

Rezultatul muncii lui Marinel Ştefan = 600 de fermieri la Simpozionul DAFCOCHIM!

 

Întreaga muncă de organizare a acestui simpozion de talie națională îi revine lui Marinel Ştefan, directorul general al DAFCOCHIM AGRO. Tenacitatea și persuasiunea cu care întreține și cultiva relații profesionale personalizate cu fiecare dintre cei aproximativ 600 de fermieri prezenți la Târgu Mureş și cu alte sute din cele opt județe transilvănene unde compania asigură semințe și inputuri, asigură în fapt un flux economic excepțional companiei mamă și roade bogate fermierilor ardeleni. Trebuie să cunoști îndeaproape fenomenul, atât agricol, cât și de organizare de evenimente de acest gen, pentru a putea observa minuțiozitatea și fiecare detaliu din spatele și de dinaintea manifestării tradiționale a DAFCOCHIM. Cu așa manager, cei doi acționari Liviu Cojoc și Radu Fodor, pot liniștiţi să joace strategic pe harta chimiei românești!

 

“Inovarea în domeniul Protecției Plantelor a devenit extraordinar de scumpă”

 

Compania FMC a fost prezentă în cadrul Simpozionului DAFCOCHIM, în frunte cu Vasile Iosif, director general FMC Agro Operațional România & Moldova, care deține și funcția de președinte al Asociației Industriei de Protecția Plantelor din România (AIPROM).

„În cadrul Asociației Industriei pentru Protecția Plantelor din România (AIPROM) activează 16 companii din domeniul protecției plantelor, atât companii multinaționale cât și companii locale.

În cadrul AIPROM avem patru grupuri de lucru în care își desfășoară activitatea peste 50 de specialiști. Cele patru grupuri de lucru sunt specializate pe probleme de legislație, marketing și comunicare, proiectul SCAPA și stewardship sau utilizarea în siguranță a produselor fitosanitare. La AIPROM suntem convinși că împreună cu fermierii trebuie și putem să hrănim o populație în creștere. Suntem parteneri cu fermierii români în a găsi cele mai bune modalități de a proteja plantele de agenți de dăunare pentru a obține producții mai mari și de calitate ridicată. De asemenea, colaborăm cu autoritățile pentru a găși cele mai bune căi de a asigura produse agricole sănătoase, securitatea alimentară și protejarea mediului înconjurător.

În ultimii 10 ani, peste 50% din produsele de protecția plantelor au fost retrase din piață europeană și acest lucru a pus și pune presiune pe combaterea agenților de dăunare în creștere cu mai puține substanțe active. Sunt extrem de încântat să va informez că în ultimii 10 ani agricultura românescă a crescut de peste trei ori cantitățile utilizate de produse fitosanitare, piața crescând de la cca 140 milioane de euro în 2007 la peste 450 de milioane euro în 2017, crescând suprafața tratată de la cca 10 milioane de hectare (suprafețe totale) la cca 40 milioane de hectare în 2017. Utilizarea produselor de uz fitosanitar, sămânța de calitate, îngrășăminte și tehnologii moderne au permis fermierului român să devină competitiv și numai prin investiții în tehnologii noi fermierul român poate să conteze la nivelul UE. Probabil că cifrele pe care vi le-am dat referitor la produsele de protecția plantelor utilizate de către fermierii români sunt impresionante, dar, înainte de a trage concluzii, vă rog să țineți seama că România utilizează aproximativ aceeași cantitate de produse de uz fitosanitar precum Ungaria, o țară mult mai mică decât România. Astfel, România utilizează cca 0,64 kg s.a/ha în timp ce Ungaria utilizează cca 1,21 kg s.a/ha iar media UE este de 2 kg s.a/ha”, a spus Vasile Iosif.

Acesta a continuat cu detalii despre FMC. „După cum cunoașteți, FMC a achiziționat de la Du Pont, la nivel global, întreaga cercetare din domeniul protecției plantelor, produsele sulfonilureice pentru cereale, floarea soarelui, soia și sfeclă de zahăr precum și portofoliul de insecticide. O dată cu această importantă tranzacție, peste 2000 de angajați Du Pont s-au alăturat colegilor din FMC. În acest fel, la nivel global, FMC devine o companie extrem de importantă în domeniul cercetării și dezvoltării produselor destinate protecției plantelor. Această achiziție înseamnă că vom putea oferi mai multe soluții, tehnologii mai performante și oportunități pentru a vă rezolva cele mai dificile provocări în domeniul protecției și nutriției plantelor

În anul 2017 FMC, imediat după achiziția companiei Du Pont, Divizia de Protecția Plantelor, a decis să-și deschidă o filiala în piața locală, și anume FMC Agro Operational România. Astăzi, prin intermediul uneia dintre cele mai profesioniste echipe din domeniul protectiei plantelor din piața locală, ne desfășurăm activitatea la nivelul întregii țări răspunzând nevoilor în creștere ale fermierilor România.

În prezent asistăm la o comasare sau vânzare a diferitelor companii multinaționale, atât în piața de pesticide dar și în cea de sămânță, și acest lucru se datorează faptului că cercetarea și inovarea au devenit extraordinar de scumpe.

O companie precum FMC, ca să aducă în piață o substanță activă nouă, cheltuiește în fiecare minut 50 de dolari timp de 11 ani, care înseamnă cca 280 de milioane de dolari, până la apariția în piață a unui produs nou fitosanitar”, a menționat Vasile Iosif, Country Leader FMC Agro Operational România.

Acesta a subliniat importanța cercetării și inovării, domeniu în care compania FMC alocă sume substanțiale.

„Cine suntem? Cifrele sunt grăitoare, cifra de afaceri la nivel global 4,2 miliarde de dolari în 2018, din care 8% merge către cercetare, 6.480 de salariați, 23 de centre de cercetare și 26 de fabrici. Suntem a cincea corporație la nivel mondial în domeniul protecției plantelor care cercetăm și inovăm. Inovația face parte din viața noastră și consider că de-a lungul timpului inovațiile de tot felul ne-au făcut viață mult mai bună.

FMC este o companie de cercetare și astăzi cunoaștem că la nivel global sunt 82 de molecule în faze foarte avansate de cercetare. Dacă înmulțim o singură moleculă cu peste 280 mil $ realizăm cât de costisitor este astăzi să inovezi în domeniul protecției plantelor. Vă pot informa că FMC are în cercetare 22 de molecule și vom reuși că în următorii ani să lansăm în piață câte unul sau două produse în fiecare an, inclusiv produse biologice”, a mai spus Vasile Iosif.

Vasile Iosif i-a sfătuit pe fermieri să țină cont, la cultura de cereale păioase, în condițiile anului curent, de alegerea celui mai potrivit erbicid, și a subliniat că o alegere greșită a erbicidului va duce automat la repetarea tratamentului, datorită concurenței buruienilor cu o cultură de grâu și orz cu densități mici.

„Consider că actuala primăvară va fi una extrem de provocatoare pentru fiecare dintre dumeavoastră, cei care ați semănat în toamna grâu și orz. Datorită secetei din toamnă, culturile de cereale păioase au densități mici, și nici măcar nu mai putem vorbi de înfrățire în foarte multe situații. După cum cunoașteți în piață sunt multe erbicide, dar în anul curent alegerea unui produs complex de tipul Omnera® sau Tripali® de la compania FMC, va face diferența. Densitarea slabă a culturilor va permite buruienilor să aibă un spațiu mare de nutriție și, dacă nu veți alegeți un erbicid eficient, atunci veți fi în situația să repetați tratamentul, da, estimez că cei care vor alege greșit vor cheltui de două pentru a combate buruienile în culturile de grâu și orz”, a subliniat Vasile Iosif.

 

de Ligia VORO, Alex TOTH & Alin ZAHARIE

 

 

 

 

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Poveşti de succes cu George Haber, milionarul orădean de pe Silicon Valley

Articolul următor

Cea mai modernă fabrică de pâine din Europa își aduce oameni de la 50 de kilometri distanță

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share