Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cel puțin două elemente de identificare a plătitorului la plata cu cardul

În vederea asigurării unui grad sporit de securitate pentru operațiunile de plată electronice la distanță, la nivelul Uniunii Europene au fost emise o serie de acte normative care stabilesc obligația prestatorilor de servicii de plată de a aplica proceduri de autentificare strictă a clienților ori de câte ori aceștia își accesează online contul de plăți sau efectuează o operațiune de plată electronica.



Autoritatea Bancară Europeană a stabilit ca termen limită pentru implementarea noilor soluții de autentificare strictă a clienților pentru tranzacțiile de comerț electronic data de 31 decembrie 2020. De asemenea, au fost stabilite principiile care stau la baza noilor cerințe de securitate cu privire la autentificarea strictă a clienților (SCA).

Astfel, la accesarea online a contului de plăți sau efectuarea de operațiuni de plată electronică, banca plătitorului va utiliza pentru autentificarea strictă a acestuia cel puțin două elemente clasificate în două dintre următoarele categorii de factori de identificare:

  1. cunoaștere – ceva ce doar clientul cunoaște, cum ar fi codul PIN, o parolă;

  2. posesie – ceva ce doar clientul deține, spre exemplu posesia unui dispozitiv probată prin parolă transmisă prin SMS;

  3. inerență – ceva ce clientul este, cum ar fi amprenta, recunoașterea facială sau alte elemente de biometrie.

Banca Națională a României a monitorizat procesul de migrare către noile soluții de SCA la nivelul pieței naționale și, conform informațiilor furnizate de prestatorii de servicii de plată, a constatat că acestea se află într-un stadiu avansat, care va permite implementarea măsurilor de autentificare strictă a clienților până la termenul limită stabilit de Autoritatea Bancară Europeană.

Totodată, Banca Națională a României atrage atenția asupra posibilității de a apărea situații de respingere de către prestatorii de servicii de plată care furnizează servicii de plată pe teritoriul României a tranzacțiilor de comerț electronic transfrontalier, în cazul în care comercianții din alte state membre UE nu au implementat soluțiile de autentificare strictă a clienților.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Telekom și Microsoft extind parteneriatul

Articolul următor

Banii europeni, o resursă doar pentru cei care garantează democrația și statul de drept

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Clujul, între metrou și centură

În timp ce municipalitatea “amenință” cu debutul lucrărilor la “trenul fără cai”, opozanții proiectului propun suspendarea sau chiar…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed

The Voices of Business


This will close in 22 seconds

Total
0
Share