Cu o experiență de peste 15 ani în cadrul grupului Allianz, Virgil Șoncutean a preluat, începând cu 1 septembrie, funcția de director general al Allianz-Țiriac Asigurări. În interviul acordat în exclusivitate revistei Transilvania Business, noul CEO vorbește deschis despre strategia de dezvoltare pe care o propune, despre provocările curente ale pieței asigurărilor, despre îngemănarea brandurilor Allianz și Țiriac, despre echipa sa sau despre responsabilitatea socială.
Domnule Virgil Șoncutean, ați preluat de la 1 septembrie conducerea Allianz Țiriac Asigurari. Care este provocarea care v-a determinat să vă asumați acest mandat?
În primul rând, pentru mine, să răspund afirmativ propunerii de a prelua conducerea companiei Allianz-Țiriac a fost o onoare, nu o provocare. Allianz-Țiriac este, înainte de orice, o companie de prestigiu, respectată, cu o echipă de profesioniști. De asemenea, este o ocazie în care îți evaluezi competențele profesionale. Este, în egală măsură, un nivel de încredere, primit din partea acționarilor, care obligă.
Spuneați într-o declarație la instalarea în funcție că veți miza pe “continuitate și evoluție”. Ce înseamnă mai concret acești termeni?
Așa este, continuitatea și evoluția – reprezintă cele două elemente pe care le am în vedere în calitate de CEO Allianz-Țiriac Asigurări.
Acestea se traduc în faptul că vom continua să creștem afacerea în mod sănătos, păstrând ingredientele care au asigurat performanța de astăzi a companiei. În același timp vrem să evoluăm mizând pe simplificarea modelului de afaceri prin digitalizare, pe agilitatea reacției la oportunitățile din piață, pe modul în care vom reuși să creăm experiențe unice, diferențiatoare, în mintea clienților noștri. Trebuie să fim, cu siguranță, mai îndrăzneți!
De asemenea, ați vorbit despre “digitalizare”. Ce înseamnă acest lucru în sistemul asigurărilor?
Industria de asigurări este cu câțiva pași în urma evoluției digitalizării din alte industrii, vezi comerțul online, telecom, travel, chiar și banking. Trebuie, de aceea, să ne modernizăm compania în pas cu inovația tehnologică și rata de adoptare a acesteia de către clienții noștri.
Așa cum spuneam și la întrebarea anterioară, simplificarea modelului prin digitalizare reprezintă modul prin care noi ne propunem să evoluăm și să le oferim clienților o experiență superioară în fiecare punct de interacțiune cu Allianz Țiriac Asigurări.
Care sunt provocările pieței de asigurări în acest moment și care vor fi în viitorul apropiat, în opinia domniei-voastre?
Provocările se schimbă de la o zi la alta, așa cum sunt convins că și dumneavoastră observați, dar constanța zilei este „disputa prețului RCA”. În acest context, principala problemă rezidă din faptul că abordăm subiectul în mod greșit încă de la început, alocând resurse pentru a găsi vinovați și discutând despre soluții care tratează superficial efectele problemei și nu cauzele acesteia. Prețul la care s-a ajuns este doar o consecință a disfuncționalităților întregului sistem. Putem ieși din acest cerc vicios cu măsuri care să crească siguranța în trafic, reducând incidența și severitatea evenimentelor pentru care România este pe primul loc în Europa la accidente rutiere/cu victime.
În continuare, la nivel de industrie, ne lovim de lipsa unui regim fiscal stimulativ (excepție sunt asigurările de sănătate), care să pornească motoarele de creștere a pieței.
Dar nu mai puțin important este faptul că noi, asiguratorii, avem de făcut mult mai mult în privința creșterii gradului de conștientizare a clienților și potențialilor noștri clienți cu privire la existența și utilitatea diferitelor forme de asigurare, și cum acestea pot să-i ajute atunci când au cea mai mare nevoie. Există o vorbă în popor care spune că „de asigurări nu ai nevoie până atunci când ai nevoie”, dar atunci e prea târziu să mai închei o poliță.
Aveți o carieră de 15 ani în cadrul acestei companii. Care sunt argumentele ofertelor Allianz Țiriac Asigurări în fața competiției?
Înainte de a vorbi despre ce ne diferențiază aș vrea să vorbesc puțin despre ce ne unește, deoarece suntem mulți jucători într-o piață mică a cărei pondere nu depășește 1,5% din PIB. Și de aceea cred că adevărata miză este să creștem această piață înainte de a discuta despre cum se împarte. E ca și cum ai avea un cozonac mic și am încerca să-l împărțim între mulți pofticioși înainte de a-l crește la adevăratul potențial. Spre exemplu, avem rata de penetrare a asigurărilor de locuințe de aproximativ 20 % din potențialul asigurabil, sumele asigurate pe polițele de asigurări de viață sunt subdimensionate și clienții noștri au un deficit de protecție reală în fața unor evenimente ce le afectează viața și sănătatea, piața asigurărilor de sănătate este abia la început și exemplele pot continua. Cred că eforturile trebuie alocate prioritar pentru a crește piața de asigurări dincolo de asigurările auto (care domină în acest moment).
Revenind la diferențiatori, Allianz-Țiriac este aici să rămână și puțini jucători pot spune că au în spate o experiență de peste 125 de ani la nivel internațional și peste 20 de ani în România. Nivelul de pregătire al oamenilor din Allianz Țiriac, stabilitatea financiară a companiei, transparența și „no surprise principle” pentru clienții ce dețin o asigurare de la Allianz Țiriac sunt surse de încredere și valoare pentru clienți.
Cât de mult contează brandul global “Allianz” în strategia dvs. locală, dar și în mintea unui potențial client?
Grupul Allianz are în România un parteneriat de succes cu familia Țiriac, există astfel un efect de double branding. Atât marca Allianz, cât și marca Țiriac sunt recunoscute local și internațional ca fiind serioase, integre, au la bază o gândire strategică.
Noi fructificăm la maximum atributele ambelor mărci, iar această alăturare face ca fiecare marcă în parte să potențeze calitatea și importanța celeilalte.
Pe lângă management, la baza succesului în asigurări stă o echipă de vânzatori de elită. Cum percepeți echipa pe care o aveți alături în acest moment?
Echipa Allianz-Tiriac este o echipă pe care și-ar dori-o orice manager.
Ce calități trebuie să aibă, în opinia dvs., un agent de vânzări pentru a avea succes?
Din punctul meu de vedere, există trei lucruri care nu pot fi învățate, acestea trebuie să existe în firea și personalitatea omului de vânzări: caracterul integru, ambiția de a-și dori mai mult decât îi oferă viața la un moment dat și rezistența ridicată la refuz, deoarece în fiecare zi primește mai multe refuzuri decât acceptări. Orice altceva poate fi învățat în 3 luni.
Care considerați că sunt în acest moment plusurile și minusurile Allianz Țiriac Asigurări?
Principalele atuuri pe care compania le deține sunt: oamenii, stabilitatea financiară și loialitatea clienților.
Pe de altă parte, orice calitate în exces devine un defect. De exemplu, profesionalismul poate duce la un exces de complexitate, precauția, de asemenea, la o lentoare în a oferi un răspuns etc. Tocmai de aceea, așa cum precizam mai devreme, ne-am propus să continuăm simplificarea modelului de afacere prin digitalizare, să devenim mai agili și să creștem viteza de răspuns la oportunitățile din piață.
De-a lungul anilor, compania pe care o conduceți s-a implicat și în numeroase proiecte sociale, dezvoltând puternic această componentă de corporate social responsability. Veți continua acest drum, în mandatul dvs.?
Da, categoric da! Suntem abia la început de drum și mai avem mult de oferit în această zonă a responsabilității sociale. A ajuta oamenii este, putem spune, un „defect profesional”, deoarece o asigurare își dovedește utilitatea atunci când deținătorii acesteia au cea mai mare nevoie de ajutor. Și asta facem în fiecare zi la birou. Cu toate acestea, și atunci când nu suntem la birou, rămânem dedicați proiectelor legate de sport, cultură și copii, cei trei piloni pe care Allianz-Țiriac îi susține și dezvoltă în strategia de CSR.
Noi nu doar vindem asigurări, noi ajutăm oameni!
Grupul Allianz are peste 85 de milioane de clienți. În anul 2015, aproximativ 142.000 de angajați din peste 70 de țări au realizat venituri totale de 125,2 miliarde de euro și un profit operațional de 10,7 miliarde euro. Beneficiile acordate clienților Allianz au depășit 107 miliarde de euro.
“Există o vorbă în popor care spune că <
Virgil Șoncutean, CEO Allianz Țiriac Asigurări
Citește și:
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Tilly Lockey, influencerul cu brațe bionice, vine la Bucharest Tech Week
Tilly Lockey, una dintre cele mai cunoscute voci internaționale în domeniul augmentării umane și al tehnologiei wearable, va…
29 mai 2025
Investițiile directe, nu ajutoarele nerambursabile, sprijină dezvoltarea Republicii Moldova
Republica Moldova reclamă tot mai apăsat integrarea economiei sale în piața economică a Uniunii Europene. Iar acest lucru…
27 mai 2025
Premieră la Cluj-Napoca: IULIUS va aduce în RIVUS brandul CINEPLEXX, cu tehnologii de ultimă generație
RIVUS Cluj-Napoca, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, investiție de peste jumătate de miliard de…
27 mai 2025
Roberta Metsola, premiată la Timișoara
Preşedinta Parlamentului European, Roberta Metsola, se află în vizită în România în perioada 21 – 22 mai. Vizita…
22 mai 2025
Savini Due, investiție de 40 milioane € în noua fabrică de la Sebeș
Producătorul italian Savini Due, activ în piața mobilierului de baie de 22 de ani, a inaugurat fabrica de…
22 mai 2025
„Criza bate la ușă” – Ilie Bolojan trage un semnal de alarmă la finalul mandatului
Liderul PNL avertizează asupra riscurilor generate de criza bugetară, întârzierea fondurilor europene și lipsa unui executiv stabil. România…
21 mai 2025
Technology Expo & B2B Meetings și Logistics Expo Timișoara
Timisoara va deveni centrul excelenței în tehnologie, găzduind evenimentul Technology Expo & B2B Meetings și Logistics Expo, în…
21 mai 2025
Investiții
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
400 de specialiști din peste 10 țări, la cea mai mare conferință de Employer Branding din CEE
PORR România – partener principal în cadrul EBcon 2025. EBcon – conferința de employer branding, cel mai…
29 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
AAF: Numărul investitorilor în fonduri a crescut în ultimul an cu 34%, iar piața a depășit active de 47 mld. lei
”Piața fondurilor de investiții din România a făcut față cu brio perioadei tensionate de la începutul anului, dând…
29 mai 2025
Infrastructură
Oferte de angajare în toată țara și remote la Târgul de Carieră Feroviară în România
Târgul de Carieră Feroviară în România se apropie cu pași repezi și vine cu o mulțime de motive…
2 iunie 2025
Bijuteria acvatică de la Câmpia Turzii. Cluj-Napoca mai așteaptă
În timp ce “capitala” Ardealului se întrece în anunțuri de aquaparkuri și complexuri uriașe, localități cu populație mai…
1 iunie 2025
Alba Iulia, evaluat de OECD în categoria orașelor intermediare
Alba Iulia urmează să fie evaluată de o misiune a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică. Experții internaționali…
31 mai 2025
Asociația Businessului European Moldova pregătește investiții, în așteptarea proiectelor de infrastructură rutieră RO-MD
Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat…
30 mai 2025
Oradea, capitala energiei verzi: Lider național în termoficarea geotermală
Municipiul Oradea a marcat joi, 29 mai 2025, finalizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de eficiență energetică…
29 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Șase oferte pentru construirea pasajului suprateran de pe Centura Oradea peste linia de tram-tren
Trenurile metropolitane ale Oradiei încep să prindă contur. Șase firme sau asocieri de firme au depus oferte pentru…
28 mai 2025
Vineri, 30 mai 2025, se inaugurează „Podul Transilvania” din Satu Mare
Podul hobanat din Satu Mare, cunoscut și sub denumirea de „Podul Transilvania”, va fi inaugurat oficial vineri, 30…
26 mai 2025
Turism
Hotelul Univers își face sală de evenimente cu deschidere spre lac
Conducerea unității turistice din Cluj pregătește o nouă etapă în dezvoltarea complexului prin transformarea terasei de pe lacului…
1 iunie 2025
Românii sunt așteptați la Festivalul Baloanelor Zburătoare de la Kikinda
Zboruri, pleșcăviță și vorbă românească la înălțime la Festivalul Baloanelor Zburătoare din Kikinda Festival internațional cu echipaj…
30 mai 2025
Inteco Holding va moderniza „Drumul Regelui”, pe porțiunea din județul Arad
Modernizarea drumului dintre Vața de Jos (Hunedoara) și Petriș (Arad), cunoscut sub numele de „Drumul Regelui”, a ajuns…
29 mai 2025
Clujul are un nou hotel de cinci stele, parte dintr-un complex ridicat de la zero în locul fostului camping din Făget
Hotelul Elania Resort & Spa este situat în cartierul Făget, găzduieşte 53 de camere și restaurantul Eratto, urmând…
28 mai 2025
Răsfăț gastronomic, vinuri și socializare la Bucuresti, Craiova și Tulcea
“Tezaur de gusturi” și “Masterclass de praz”, “Enoturism și dezvoltare locală”, “Brandul oltenesc în HoReCa și retail” –…
27 mai 2025
Salariul mediul brut în Cluj, cu 300 € mai mare față de anul trecut
Câștigul salarial mediu brut în județ, în martie, era de 2.300 de euro, iar cel net, de 1.400…
26 mai 2025
Hotelul Univers, furnizorul nr. 1 de dividende al județului Cluj
Veniturile din încasarea dividendelor pe 2024 cuvenite Consiliului Județean (CJ) s-au ridicat la 1,8 milioane €, cele cinci…
20 mai 2025
Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards
Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
16 mai 2025
Educație
Oferte de angajare în toată țara și remote la Târgul de Carieră Feroviară în România
Târgul de Carieră Feroviară în România se apropie cu pași repezi și vine cu o mulțime de motive…
2 iunie 2025
Evenimentul „Secretele Antreprenorului de Succes” revine la Oradea pe 4 iunie
Tema ediției din acest an, „Cum pot IMM-urile să atragă și să mențină talentele: Este Salariul elementul Cheie?”,…
30 mai 2025
Oradea, cel mai dinamic ecosistem de startup-uri din România în 2025
Oradea își continuă creșterea accelerată ca ecosistem de startup-uri și inovare emergent, marcând cea mai spectaculoasă creștere dintre…
30 mai 2025
Trei din patru antreprenori români cred în șansă ca factor al succesului în afaceri
Antreprenorii români rămân optimiști în ciuda provocărilor economice și cred că șansa are un rol important…
30 mai 2025
351 de persoane înoată pentru o cauză nobilă la Swimathon Oradea 2025
Fundația Comunitară Oradea îi invită pe bihoreni la evenimentul caritabil Swimathon Oradea 2025 ce are loc sâmbătă, 31…
30 mai 2025
Ministrul educației: “O fuziune a universităților clujene trebuie să pornească de jos în sus”
Daniel David propune ca reforme în educație concentrarea academică, majorarea bugetelor pentru învățământ și cercetare, reducerea analfabetismului funcțional.…
29 mai 2025
Superlaborator finanțat de E-Infra la UTCN. „Avem un proiect în premieră mondială”
Unitatea dată în funcțiune de Universitatea Tehnică și grupul de companii va permite implicarea sa în proiecte precum…
29 mai 2025
Viitorii profesioniști ai Formulei 1 se pregătesc la Universitatea din Oradea
Studenții de la specializarea Autovehicule Rutiere (AR), a Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică (IMT) – Universitatea din…
29 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
