Cu o experiență de peste 15 ani în cadrul grupului Allianz, Virgil Șoncutean a preluat, începând cu 1 septembrie, funcția de director general al Allianz-Țiriac Asigurări. În interviul acordat în exclusivitate revistei Transilvania Business, noul CEO vorbește deschis despre strategia de dezvoltare pe care o propune, despre provocările curente ale pieței asigurărilor, despre îngemănarea brandurilor Allianz și Țiriac, despre echipa sa sau despre responsabilitatea socială.
Domnule Virgil Șoncutean, ați preluat de la 1 septembrie conducerea Allianz Țiriac Asigurari. Care este provocarea care v-a determinat să vă asumați acest mandat?
În primul rând, pentru mine, să răspund afirmativ propunerii de a prelua conducerea companiei Allianz-Țiriac a fost o onoare, nu o provocare. Allianz-Țiriac este, înainte de orice, o companie de prestigiu, respectată, cu o echipă de profesioniști. De asemenea, este o ocazie în care îți evaluezi competențele profesionale. Este, în egală măsură, un nivel de încredere, primit din partea acționarilor, care obligă.
Spuneați într-o declarație la instalarea în funcție că veți miza pe “continuitate și evoluție”. Ce înseamnă mai concret acești termeni?
Așa este, continuitatea și evoluția – reprezintă cele două elemente pe care le am în vedere în calitate de CEO Allianz-Țiriac Asigurări.
Acestea se traduc în faptul că vom continua să creștem afacerea în mod sănătos, păstrând ingredientele care au asigurat performanța de astăzi a companiei. În același timp vrem să evoluăm mizând pe simplificarea modelului de afaceri prin digitalizare, pe agilitatea reacției la oportunitățile din piață, pe modul în care vom reuși să creăm experiențe unice, diferențiatoare, în mintea clienților noștri. Trebuie să fim, cu siguranță, mai îndrăzneți!
De asemenea, ați vorbit despre “digitalizare”. Ce înseamnă acest lucru în sistemul asigurărilor?
Industria de asigurări este cu câțiva pași în urma evoluției digitalizării din alte industrii, vezi comerțul online, telecom, travel, chiar și banking. Trebuie, de aceea, să ne modernizăm compania în pas cu inovația tehnologică și rata de adoptare a acesteia de către clienții noștri.
Așa cum spuneam și la întrebarea anterioară, simplificarea modelului prin digitalizare reprezintă modul prin care noi ne propunem să evoluăm și să le oferim clienților o experiență superioară în fiecare punct de interacțiune cu Allianz Țiriac Asigurări.
Care sunt provocările pieței de asigurări în acest moment și care vor fi în viitorul apropiat, în opinia domniei-voastre?
Provocările se schimbă de la o zi la alta, așa cum sunt convins că și dumneavoastră observați, dar constanța zilei este „disputa prețului RCA”. În acest context, principala problemă rezidă din faptul că abordăm subiectul în mod greșit încă de la început, alocând resurse pentru a găsi vinovați și discutând despre soluții care tratează superficial efectele problemei și nu cauzele acesteia. Prețul la care s-a ajuns este doar o consecință a disfuncționalităților întregului sistem. Putem ieși din acest cerc vicios cu măsuri care să crească siguranța în trafic, reducând incidența și severitatea evenimentelor pentru care România este pe primul loc în Europa la accidente rutiere/cu victime.
În continuare, la nivel de industrie, ne lovim de lipsa unui regim fiscal stimulativ (excepție sunt asigurările de sănătate), care să pornească motoarele de creștere a pieței.
Dar nu mai puțin important este faptul că noi, asiguratorii, avem de făcut mult mai mult în privința creșterii gradului de conștientizare a clienților și potențialilor noștri clienți cu privire la existența și utilitatea diferitelor forme de asigurare, și cum acestea pot să-i ajute atunci când au cea mai mare nevoie. Există o vorbă în popor care spune că „de asigurări nu ai nevoie până atunci când ai nevoie”, dar atunci e prea târziu să mai închei o poliță.
Aveți o carieră de 15 ani în cadrul acestei companii. Care sunt argumentele ofertelor Allianz Țiriac Asigurări în fața competiției?
Înainte de a vorbi despre ce ne diferențiază aș vrea să vorbesc puțin despre ce ne unește, deoarece suntem mulți jucători într-o piață mică a cărei pondere nu depășește 1,5% din PIB. Și de aceea cred că adevărata miză este să creștem această piață înainte de a discuta despre cum se împarte. E ca și cum ai avea un cozonac mic și am încerca să-l împărțim între mulți pofticioși înainte de a-l crește la adevăratul potențial. Spre exemplu, avem rata de penetrare a asigurărilor de locuințe de aproximativ 20 % din potențialul asigurabil, sumele asigurate pe polițele de asigurări de viață sunt subdimensionate și clienții noștri au un deficit de protecție reală în fața unor evenimente ce le afectează viața și sănătatea, piața asigurărilor de sănătate este abia la început și exemplele pot continua. Cred că eforturile trebuie alocate prioritar pentru a crește piața de asigurări dincolo de asigurările auto (care domină în acest moment).
Revenind la diferențiatori, Allianz-Țiriac este aici să rămână și puțini jucători pot spune că au în spate o experiență de peste 125 de ani la nivel internațional și peste 20 de ani în România. Nivelul de pregătire al oamenilor din Allianz Țiriac, stabilitatea financiară a companiei, transparența și „no surprise principle” pentru clienții ce dețin o asigurare de la Allianz Țiriac sunt surse de încredere și valoare pentru clienți.
Cât de mult contează brandul global “Allianz” în strategia dvs. locală, dar și în mintea unui potențial client?
Grupul Allianz are în România un parteneriat de succes cu familia Țiriac, există astfel un efect de double branding. Atât marca Allianz, cât și marca Țiriac sunt recunoscute local și internațional ca fiind serioase, integre, au la bază o gândire strategică.
Noi fructificăm la maximum atributele ambelor mărci, iar această alăturare face ca fiecare marcă în parte să potențeze calitatea și importanța celeilalte.
Pe lângă management, la baza succesului în asigurări stă o echipă de vânzatori de elită. Cum percepeți echipa pe care o aveți alături în acest moment?
Echipa Allianz-Tiriac este o echipă pe care și-ar dori-o orice manager.
Ce calități trebuie să aibă, în opinia dvs., un agent de vânzări pentru a avea succes?
Din punctul meu de vedere, există trei lucruri care nu pot fi învățate, acestea trebuie să existe în firea și personalitatea omului de vânzări: caracterul integru, ambiția de a-și dori mai mult decât îi oferă viața la un moment dat și rezistența ridicată la refuz, deoarece în fiecare zi primește mai multe refuzuri decât acceptări. Orice altceva poate fi învățat în 3 luni.
Care considerați că sunt în acest moment plusurile și minusurile Allianz Țiriac Asigurări?
Principalele atuuri pe care compania le deține sunt: oamenii, stabilitatea financiară și loialitatea clienților.
Pe de altă parte, orice calitate în exces devine un defect. De exemplu, profesionalismul poate duce la un exces de complexitate, precauția, de asemenea, la o lentoare în a oferi un răspuns etc. Tocmai de aceea, așa cum precizam mai devreme, ne-am propus să continuăm simplificarea modelului de afacere prin digitalizare, să devenim mai agili și să creștem viteza de răspuns la oportunitățile din piață.
De-a lungul anilor, compania pe care o conduceți s-a implicat și în numeroase proiecte sociale, dezvoltând puternic această componentă de corporate social responsability. Veți continua acest drum, în mandatul dvs.?
Da, categoric da! Suntem abia la început de drum și mai avem mult de oferit în această zonă a responsabilității sociale. A ajuta oamenii este, putem spune, un „defect profesional”, deoarece o asigurare își dovedește utilitatea atunci când deținătorii acesteia au cea mai mare nevoie de ajutor. Și asta facem în fiecare zi la birou. Cu toate acestea, și atunci când nu suntem la birou, rămânem dedicați proiectelor legate de sport, cultură și copii, cei trei piloni pe care Allianz-Țiriac îi susține și dezvoltă în strategia de CSR.
Noi nu doar vindem asigurări, noi ajutăm oameni!
Grupul Allianz are peste 85 de milioane de clienți. În anul 2015, aproximativ 142.000 de angajați din peste 70 de țări au realizat venituri totale de 125,2 miliarde de euro și un profit operațional de 10,7 miliarde euro. Beneficiile acordate clienților Allianz au depășit 107 miliarde de euro.
“Există o vorbă în popor care spune că <
Virgil Șoncutean, CEO Allianz Țiriac Asigurări
Citește și:
Gala Comunității Bihorene sub semnul „Alegerilor”. Nu cele prezidențiale
„Alegerile”. Cele pe care le facem în decursul vieții. Acesta a fost sloganul sub care s-a derulat Gala…
12 decembrie 2024
Statul nu înțelege antreprenorii. Care e modelul de business cu statul?
„Dumneata ai fost ministru, dumneata nu știi nimic, n-avem ce să discutăm cu dumneata”. Interacțiunea cu statul implică…
12 decembrie 2024
ZF primește prestigiosul premiu CLEPA pentru inovația I2SM – motorul electric fără pământuri rare
Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA) a recunoscut ZF drept lider în inovație, acordându-i premiul în categoria „Green”…
10 decembrie 2024
Banii adunați la „Suflet de Antreprenor” – se duc la un centru pentru mame abuzate
Cea de-a treia ediție a Conferinței „Suflet de Antreprenor” va avea loc miercuri, 11 decembrie 2024, de la…
8 decembrie 2024
„I Love Hope 2024”: Oameni care au transformat imposibilul în posibil
Pe 12 decembrie 2024, Sinagoga Neologă Sion din Oradea va deveni scena unui eveniment extraordinar – „I Love…
6 decembrie 2024
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj celebrează 20 milioane de pasageri transportaţi de compania aeriană Wizz Air de la primele sale zboruri în anul 2007
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj şi compania aeriană Wizz Air, au sărbătorit astăzi un nou record, respectiv 20…
27 noiembrie 2024
MONSSON și NEPI Rockcastle anunță finalizarea unei tranzacții pentru un parc fotovoltaic de 50MW
Monsson a transferat cu succes 100% din părțile sociale ale unui parc de 50MW situat în zona Chișineu-Criș…
26 noiembrie 2024
Saint-Gobain lansează „Climate Notebook 2024”
În calitate de lider mondial în soluții ușoare și sustenabile pentru construcții, Saint-Gobain s-a angajat să pună combaterea…
26 noiembrie 2024
Investiții
Uraniul Românesc, motor pentru strategia energetică națională
Compania de stat Nuclearelectrica (SNN), operator al centralei nucleare de la Cernavodă, împreună cu Ministerul Energiei, principalul său…
12 decembrie 2024
Ambasadorul Israelului la București, Dr. Lior Ben Dor, în vizită oficială la Oradea
Primăria Oradea a avut, joi, 12 decembrie 2024, onoarea de a-l primi pe Excelența Sa Dr. Lior Ben…
12 decembrie 2024
24 oferte pentru 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea spre Arad, Cluj și Satu Mare
Consiliul Județean Bihor a inițiat execuția a patru pasaje rutiere noi, menite să fluidizeze traficul pe cele mai…
12 decembrie 2024
Jacques de Boer, CEO, Printmasters: Căutăm întotdeauna cea mai bună combinație de tehnici de personalizare disponibile pe piață pentru gama noastră de articole promoționale
Recent, Printmasters a sărbătorit 10 ani de activitate, ocazie cu care a fost lansată oficial o nouă unitate…
11 decembrie 2024
Tratament oncologic de ultimă generație la Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor
Începând cu data de 1 decembrie 2024, în cadrul Laboratorului de Radioterapie al Spitalului Clinic Județean de Urgență…
11 decembrie 2024
Un nou aquapark, cu 1.500 de locuri, va fi inaugurat în Nord-Vestul României în 2025
Aquaparkul va avea o zonă SPA, o salină, camere de masaj, piscină cu bar, bazine pentru adulți și…
11 decembrie 2024
Finanțele și UniCredit au obținut insolvența Raiko Transilvania
Decizia instanței vine după mai multe amenzi primite de la compania de sisteme pluviale și administratorul său în…
10 decembrie 2024
Investițiile în parcuri fotovoltaice devin de 4 ori mai profitabile decât investițiile imobiliare
Energia regenerabilă, în special investițiile în parcuri fotovoltaice, reprezintă o direcție strategică pentru viitorul economic și ecologic al…
10 decembrie 2024
Infrastructură
24 oferte pentru 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea spre Arad, Cluj și Satu Mare
Consiliul Județean Bihor a inițiat execuția a patru pasaje rutiere noi, menite să fluidizeze traficul pe cele mai…
12 decembrie 2024
Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj colaborează cu SITA pentru a redefini inovația și sustenabilitatea aeroportuară
Colaborare pentru proiecte transformatoare în eficiența operațională, experiența pasagerilor și tehnologiile aviatice verzi. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj…
11 decembrie 2024
Cele mai tari firme din Bihor în domeniul construcțiilor de drumuri și autostrăzi
În topul realizat de Camera de Comerț și Industrie (CCI) Bihor pe domeniul Construcții, categoria Lucrări de construcții…
10 decembrie 2024
Centru multifuncțional de 14 milioane de euro la Baia Mare
Cinematograful Dacia se va transforma, prin reabilitare, în cadrului unui proiect finanțat național și local. Primarul Doru Dăncuș…
9 decembrie 2024
Nord Conforest va amenaja Piața 14 Iulie din Cluj-Napoca
Societatea locală de construcții are ca termen luna martie a anului viitor pentru finalizarea lucrărilor de 7,6 milioane…
9 decembrie 2024
Reabilitarea Spitalului Orășenesc Tășnad mai aproape de realizare
Pentru reabilitarea Spitalului Orășenesc Tășnad a fost aprobat joi, 5 decembrie 2024, proiectul de finanțare, care va fi…
9 decembrie 2024
Cum arată harta autostrăzilor din Transilvania
În 2024 s-au dat în folosință în România cele mai multe drumuri de mare viteză de 15 ani…
6 decembrie 2024
Precon Transilvania și Citadina 98 au finalizat lucrările la Parcul Industrial Ștei
Constructorii au încheiat lucrările la Parcul Industrial Ștei, un proiect important pentru dezvoltarea economică a zonei. Parcul se…
5 decembrie 2024
Turism
Un nou aquapark, cu 1.500 de locuri, va fi inaugurat în Nord-Vestul României în 2025
Aquaparkul va avea o zonă SPA, o salină, camere de masaj, piscină cu bar, bazine pentru adulți și…
11 decembrie 2024
Rebranding și patru stele pentru hotelul Consiliului Județean Cluj
Unitatea turistică din cartierul Gheorgheni a avansat cu o treaptă la clasificare, noua sa denumire fiind acum Univers.…
11 decembrie 2024
Federația Ospitalității cere ferm înființarea unui Minister al Turismului ȋn viitorul Guvern al României
Industria Ospitalității a înregistrat cea mai rapidă revenire post-pandemie: industria s-a triplat în ultimii cinci ani, iar anul acesta reprezintă aproximativ…
11 decembrie 2024
3 din 4 angajatori vor acorda beneficii de Crăciun angajaților
Cei mai mulți vor oferi prime în bani, petrecere de final de an cu echipa și tichete cadou.…
11 decembrie 2024
Marinela Ardelean lansează „50 de vinuri și preparate din România”, primul volum trilingv dedicat promovării vinului românesc
La 10 ani de la lansarea cărții „50 de vinuri românești întâlnesc 50 de preparate culinare italiene”, Marinela…
6 decembrie 2024
„Orașul Faptelor Bune” revine la Oradea în perioada 15 – 21 decembrie 2024
Anunțul a fost făcut de Mihai Morar și Daniel Buzdugan, miercuri, 4 decembrie 2024, în Matinalul de la…
4 decembrie 2024
Firma DELPRO va amenaja cinci peșteri din Defileul Crișului Repede
Amenajarea se face cu fonduri europene, valoarea investiției ridicându-se la peste 4,44 milioane de lei fără TVA. Vicepreședintele…
29 noiembrie 2024
Oradea caută operator aerian pentru conexiunea directă cu München
Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea anunță inițiativa de lansare a unei rute aeriene regulate între Aeroportul Oradea…
29 noiembrie 2024
Educație
Din iubire, până la capătul lumii
Am auzit de multe ori spunându-se, e drept, mai mult în cărți și în filme, că, din iubire,…
12 decembrie 2024
FSEGA a dat startul înscrierilor la programele de Executive Education, derulate cu universități world-class
Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA) a Universității Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca a dat startul înscrierilor…
12 decembrie 2024
Roboticienii orădeni de la RoboManiacs Oradea, pe podium la Robotex Talinn
Membrii clubului RoboManiacs din Asociația Roboticienilor Oradea au obținut o performanță deosebită la Robotex 2024, cel mai…
12 decembrie 2024
Fondul Carpathia susține afaceri locale din zona Munților Făgăraș
Fondul Carpathia s-a constituit într-un suport financiar în beneficiul a șase antreprenori locali din zona Munților Făgăraș și-au…
11 decembrie 2024
Tratament oncologic de ultimă generație la Spitalului Clinic Județean de Urgență Bihor
Începând cu data de 1 decembrie 2024, în cadrul Laboratorului de Radioterapie al Spitalului Clinic Județean de Urgență…
11 decembrie 2024
Educatori alimentari în forum la Brașov
Cu gândul la coagularea eforturilor din partea educatorilor alimentari, un forum organizat în ziua de 14 decembrie 2024,…
11 decembrie 2024
Centrul SporTin din Baia Mare, propus spre finanțare europeană
Proiectul de 2,8 milioane € se află în evaluare și are mari șanse pentru a obține banii necesari,…
11 decembrie 2024
S-a lansat o platformă care cuantifică angajabilitatea absolvenților din România
UVT și UEFISCDI au lansat o platformă care reprezintă un instrument interactiv de vizualizare a statisticilor despre situația…
11 decembrie 2024