Cu o experiență de peste 15 ani în cadrul grupului Allianz, Virgil Șoncutean a preluat, începând cu 1 septembrie, funcția de director general al Allianz-Țiriac Asigurări. În interviul acordat în exclusivitate revistei Transilvania Business, noul CEO vorbește deschis despre strategia de dezvoltare pe care o propune, despre provocările curente ale pieței asigurărilor, despre îngemănarea brandurilor Allianz și Țiriac, despre echipa sa sau despre responsabilitatea socială.
Domnule Virgil Șoncutean, ați preluat de la 1 septembrie conducerea Allianz Țiriac Asigurari. Care este provocarea care v-a determinat să vă asumați acest mandat?
În primul rând, pentru mine, să răspund afirmativ propunerii de a prelua conducerea companiei Allianz-Țiriac a fost o onoare, nu o provocare. Allianz-Țiriac este, înainte de orice, o companie de prestigiu, respectată, cu o echipă de profesioniști. De asemenea, este o ocazie în care îți evaluezi competențele profesionale. Este, în egală măsură, un nivel de încredere, primit din partea acționarilor, care obligă.
Spuneați într-o declarație la instalarea în funcție că veți miza pe “continuitate și evoluție”. Ce înseamnă mai concret acești termeni?
Așa este, continuitatea și evoluția – reprezintă cele două elemente pe care le am în vedere în calitate de CEO Allianz-Țiriac Asigurări.
Acestea se traduc în faptul că vom continua să creștem afacerea în mod sănătos, păstrând ingredientele care au asigurat performanța de astăzi a companiei. În același timp vrem să evoluăm mizând pe simplificarea modelului de afaceri prin digitalizare, pe agilitatea reacției la oportunitățile din piață, pe modul în care vom reuși să creăm experiențe unice, diferențiatoare, în mintea clienților noștri. Trebuie să fim, cu siguranță, mai îndrăzneți!
De asemenea, ați vorbit despre “digitalizare”. Ce înseamnă acest lucru în sistemul asigurărilor?
Industria de asigurări este cu câțiva pași în urma evoluției digitalizării din alte industrii, vezi comerțul online, telecom, travel, chiar și banking. Trebuie, de aceea, să ne modernizăm compania în pas cu inovația tehnologică și rata de adoptare a acesteia de către clienții noștri.
Așa cum spuneam și la întrebarea anterioară, simplificarea modelului prin digitalizare reprezintă modul prin care noi ne propunem să evoluăm și să le oferim clienților o experiență superioară în fiecare punct de interacțiune cu Allianz Țiriac Asigurări.
Care sunt provocările pieței de asigurări în acest moment și care vor fi în viitorul apropiat, în opinia domniei-voastre?
Provocările se schimbă de la o zi la alta, așa cum sunt convins că și dumneavoastră observați, dar constanța zilei este „disputa prețului RCA”. În acest context, principala problemă rezidă din faptul că abordăm subiectul în mod greșit încă de la început, alocând resurse pentru a găsi vinovați și discutând despre soluții care tratează superficial efectele problemei și nu cauzele acesteia. Prețul la care s-a ajuns este doar o consecință a disfuncționalităților întregului sistem. Putem ieși din acest cerc vicios cu măsuri care să crească siguranța în trafic, reducând incidența și severitatea evenimentelor pentru care România este pe primul loc în Europa la accidente rutiere/cu victime.
În continuare, la nivel de industrie, ne lovim de lipsa unui regim fiscal stimulativ (excepție sunt asigurările de sănătate), care să pornească motoarele de creștere a pieței.
Dar nu mai puțin important este faptul că noi, asiguratorii, avem de făcut mult mai mult în privința creșterii gradului de conștientizare a clienților și potențialilor noștri clienți cu privire la existența și utilitatea diferitelor forme de asigurare, și cum acestea pot să-i ajute atunci când au cea mai mare nevoie. Există o vorbă în popor care spune că „de asigurări nu ai nevoie până atunci când ai nevoie”, dar atunci e prea târziu să mai închei o poliță.
Aveți o carieră de 15 ani în cadrul acestei companii. Care sunt argumentele ofertelor Allianz Țiriac Asigurări în fața competiției?
Înainte de a vorbi despre ce ne diferențiază aș vrea să vorbesc puțin despre ce ne unește, deoarece suntem mulți jucători într-o piață mică a cărei pondere nu depășește 1,5% din PIB. Și de aceea cred că adevărata miză este să creștem această piață înainte de a discuta despre cum se împarte. E ca și cum ai avea un cozonac mic și am încerca să-l împărțim între mulți pofticioși înainte de a-l crește la adevăratul potențial. Spre exemplu, avem rata de penetrare a asigurărilor de locuințe de aproximativ 20 % din potențialul asigurabil, sumele asigurate pe polițele de asigurări de viață sunt subdimensionate și clienții noștri au un deficit de protecție reală în fața unor evenimente ce le afectează viața și sănătatea, piața asigurărilor de sănătate este abia la început și exemplele pot continua. Cred că eforturile trebuie alocate prioritar pentru a crește piața de asigurări dincolo de asigurările auto (care domină în acest moment).
Revenind la diferențiatori, Allianz-Țiriac este aici să rămână și puțini jucători pot spune că au în spate o experiență de peste 125 de ani la nivel internațional și peste 20 de ani în România. Nivelul de pregătire al oamenilor din Allianz Țiriac, stabilitatea financiară a companiei, transparența și „no surprise principle” pentru clienții ce dețin o asigurare de la Allianz Țiriac sunt surse de încredere și valoare pentru clienți.
Cât de mult contează brandul global “Allianz” în strategia dvs. locală, dar și în mintea unui potențial client?
Grupul Allianz are în România un parteneriat de succes cu familia Țiriac, există astfel un efect de double branding. Atât marca Allianz, cât și marca Țiriac sunt recunoscute local și internațional ca fiind serioase, integre, au la bază o gândire strategică.
Noi fructificăm la maximum atributele ambelor mărci, iar această alăturare face ca fiecare marcă în parte să potențeze calitatea și importanța celeilalte.
Pe lângă management, la baza succesului în asigurări stă o echipă de vânzatori de elită. Cum percepeți echipa pe care o aveți alături în acest moment?
Echipa Allianz-Tiriac este o echipă pe care și-ar dori-o orice manager.
Ce calități trebuie să aibă, în opinia dvs., un agent de vânzări pentru a avea succes?
Din punctul meu de vedere, există trei lucruri care nu pot fi învățate, acestea trebuie să existe în firea și personalitatea omului de vânzări: caracterul integru, ambiția de a-și dori mai mult decât îi oferă viața la un moment dat și rezistența ridicată la refuz, deoarece în fiecare zi primește mai multe refuzuri decât acceptări. Orice altceva poate fi învățat în 3 luni.
Care considerați că sunt în acest moment plusurile și minusurile Allianz Țiriac Asigurări?
Principalele atuuri pe care compania le deține sunt: oamenii, stabilitatea financiară și loialitatea clienților.
Pe de altă parte, orice calitate în exces devine un defect. De exemplu, profesionalismul poate duce la un exces de complexitate, precauția, de asemenea, la o lentoare în a oferi un răspuns etc. Tocmai de aceea, așa cum precizam mai devreme, ne-am propus să continuăm simplificarea modelului de afacere prin digitalizare, să devenim mai agili și să creștem viteza de răspuns la oportunitățile din piață.
De-a lungul anilor, compania pe care o conduceți s-a implicat și în numeroase proiecte sociale, dezvoltând puternic această componentă de corporate social responsability. Veți continua acest drum, în mandatul dvs.?
Da, categoric da! Suntem abia la început de drum și mai avem mult de oferit în această zonă a responsabilității sociale. A ajuta oamenii este, putem spune, un „defect profesional”, deoarece o asigurare își dovedește utilitatea atunci când deținătorii acesteia au cea mai mare nevoie de ajutor. Și asta facem în fiecare zi la birou. Cu toate acestea, și atunci când nu suntem la birou, rămânem dedicați proiectelor legate de sport, cultură și copii, cei trei piloni pe care Allianz-Țiriac îi susține și dezvoltă în strategia de CSR.
Noi nu doar vindem asigurări, noi ajutăm oameni!
Grupul Allianz are peste 85 de milioane de clienți. În anul 2015, aproximativ 142.000 de angajați din peste 70 de țări au realizat venituri totale de 125,2 miliarde de euro și un profit operațional de 10,7 miliarde euro. Beneficiile acordate clienților Allianz au depășit 107 miliarde de euro.
“Există o vorbă în popor care spune că <
Virgil Șoncutean, CEO Allianz Țiriac Asigurări
Citește și:
Aplică la programul de internship „Rising Stars at IULIUS”
O carieră de succes se construiește prin pași mici, siguri și bine ghidați, alături de profesioniști care sunt…
14 mai 2025
Apel comun al mediului de afaceri
Mediul de afaceri din România, reprezentat de organizațiile semnatare, atrage atenția într-o voce comună asupra deteriorării accelerate a…
14 mai 2025
Romania va participa la concursul internațional de arhitectura de la Paris cu o echipă din Timișoara
Saint-Gobain România anunță rezultatele etapei naționale a uneia dintre cele mai remarcabile competiții pentru viitorii specialiști din domeniul…
14 mai 2025
Prima ediție a Galei Femeia Antreprenor de Succes, la Federația Patronilor Bihor
Ziua Mamei, aniversată în prima duminică din luna mai, a fost marcată de Federația Patronilor Bihor (FPB) prin…
13 mai 2025
Corturile LANCO produse în Tălmaciu, suport pentru operațiuni în toată lumea
LANCO România, parte vitală a grupului german LANCO, reprezintă unitatea principală de producție a grupului. În fabrica de…
12 mai 2025
Pașii pentru internaționalizarea produselor și serviciilor
IMM-uri românești pe harta lumii au punctat aspectele-cheie pentru adoptarea unei strategii de export orientată spre pragmatism și…
11 mai 2025
TRANSAVIA și Fragedo, branduri de referință în elita Brand Finance® Romania 2025
TRANSAVIA, liderul pieței avicole din România, și-a consolidat poziția în prestigiosul top publicat de Brand Finance® Romania 50,…
9 mai 2025
Seară de business networking organizată de BNI Oradea la Ramada by Wyndham
Antreprenorii și profesioniștii care doresc să-și extindă rețeaua de contacte, să dezvolte parteneriate și să descopere noi oportunități…
9 mai 2025
Investiții
Pe 20 mai încep lucrările la lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania
La patru ani și jumătate de la finalizarea primului tronson din Autostrada A3 Transilvania: Borș2 – Biharia, de…
14 mai 2025
Deficit în creștere la Banca Națională a României
Potrivit Băncii Naționale a României (BNR), în perioada ianuarie-martie 2025 (date provizorii) contul curent al balanţei de plăţi…
14 mai 2025
Corturile LANCO produse în Tălmaciu, suport pentru operațiuni în toată lumea
LANCO România, parte vitală a grupului german LANCO, reprezintă unitatea principală de producție a grupului. În fabrica de…
12 mai 2025
Seară de business networking organizată de BNI Oradea la Ramada by Wyndham
Antreprenorii și profesioniștii care doresc să-și extindă rețeaua de contacte, să dezvolte parteneriate și să descopere noi oportunități…
9 mai 2025
ENEVO Group, desemnat contractor general pentru parcul fotovoltaic CEF Helios Arad
CEF Helios Arad va fi cel mai mare proiect fotovoltaic cu amplasare a panourilor E-W din Europa de…
9 mai 2025
Do you speak bankish? sau despre limba „banchereză”, cu un fost bancher
IMM-urile au nevoie de un „Doctor de Business” susține Răzvan Cheregi, fost bancher, în prezent consilier financiar la…
9 mai 2025
Producția auto în Europa scade procentual cu cât crește cea a Chinei. Integrarea în sectorul de apărare, încărcarea necesară industriei automotive
Industria automotive europeană trebuie să facă față simultan provocărilor tehnologice și produselor cu costuri mai reduse din China,…
9 mai 2025
Tehnologia care trage România în viziunea CFR Călători
CFR Călători a prezentat pe rețelele de socializarea locomotivele electrice LEMA modernizate de către Uzina Softronic din Craiova.…
9 mai 2025
Infrastructură
Pe 20 mai încep lucrările la lotul Chiribiș – Biharia din Autostrada Transilvania
La patru ani și jumătate de la finalizarea primului tronson din Autostrada A3 Transilvania: Borș2 – Biharia, de…
14 mai 2025
Maravet s-a mutat în cel mai mare depozit din județul Maramureș
Distribuitorul băimărean de produse pentru animale a închiriat depozitul pentru 15 ani de la dezvoltatorul de spații logistice…
12 mai 2025
Dimex a semnat contractul de 1,1 miliarde € pentru Metropolitana Clujului
Asocierea condusă de societatea bistrițeană trebuie să realizeze în patru ani proiectarea și execuția variantei ocolitoare și drumurilor…
12 mai 2025
Tehnologia care trage România în viziunea CFR Călători
CFR Călători a prezentat pe rețelele de socializarea locomotivele electrice LEMA modernizate de către Uzina Softronic din Craiova.…
9 mai 2025
Angajatori de top la Târgul de Carieră Feroviară
Cea de-a X-a ediție a Târgului de Carieră Feroviară în România, organizat de platforma Carieră Feroviară în România…
9 mai 2025
Premieră națională la Oradea: PESA aduce primul tren RE-R pentru România!
Primul tren regional electric construit de PESA Polonia pentru România va fi prezentat în premieră absolută la Oradea,…
8 mai 2025
Vest Build și Infra Expert pot începe decolmatarea Lacului cu pâlnie – Vida
Miercuri, 7 mai 2025, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reconstrucție ecologică prin decolmatare…
7 mai 2025
Parteneriat CJ Arad – CNAIR pentru Centura de Nord – Est a Aradului
Consiliul Județean (CJ) Arad a încheiat acordul de parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR),…
7 mai 2025
Turism
Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei
Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
13 mai 2025
Muzeele orădene participă împreună la Noaptea Europeană a Muzeelor
Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal organizează în 17 mai a.c. mult așteptatul eveniment de anvergură europeană…
12 mai 2025
Expoziție Lee Miller la Casa Regelui Charles al III-lea din Viscri
O expoziție-eveniment, dedicată fotografei și corespondentei de război Lee Miller, s-a deschis la Casa Regelui Charles al III-lea…
12 mai 2025
„Vara la Moneasa 2025”, un program plin de evenimente în stațiunea Moneasa
Pentru prima oară după peste un deceniu, stațiunea Moneasa are un program estival structurat coerent, cu activități culturale,…
8 mai 2025
Vest Build și Infra Expert pot începe decolmatarea Lacului cu pâlnie – Vida
Miercuri, 7 mai 2025, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de reconstrucție ecologică prin decolmatare…
7 mai 2025
Eveniment culinar – Festivalul Cârnatului Proaspăt de la Nădlac – în 10 – 11 mai
Unul dintre cele mai așteptate evenimente culinar – gastronomice din Vestul țării va avea loc în weekend la…
6 mai 2025
Aradul investește 450 de mil. lei pentru modernizarea drumurilor din județ
Sergiu Bîlcea, vicepreședinte al Consiliului Județean Arad, consideră că întreținerea drumurilor este la fel de importantă ca și…
6 mai 2025
Greii turismului românesc se adună la Wonderland
În resortul din comuna Feleacu va avea loc, între 13 și 16 noiembrie, Wonder Destinations, cel mai complex…
6 mai 2025
Educație
Târgul de Carte Gaudeamus revine la Oradea în perioada 14 – 18 mai
Miercuri, 14 mai, se deschide cel mai iubit și citit târg de carte din România, la Oradea. Târgul…
13 mai 2025
Prima ediție a Galei Femeia Antreprenor de Succes, la Federația Patronilor Bihor
Ziua Mamei, aniversată în prima duminică din luna mai, a fost marcată de Federația Patronilor Bihor (FPB) prin…
13 mai 2025
Muzeele orădene participă împreună la Noaptea Europeană a Muzeelor
Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal organizează în 17 mai a.c. mult așteptatul eveniment de anvergură europeană…
12 mai 2025
La Oradea au fost decernate Premiile „Dr. Mózes Carol“, ediția a XIII-a
Sâmbătă, 10 mai 2024, în sala „Traian Moșoiu” a Primăriei Oradea, a avut loc ceremonia de decernare a…
12 mai 2025
Bursă a Locurilor de Muncă și Târgul ofertelor educaționale la Oradea Arena
Persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă din Bihor vor avea șanse de a-și alege jobul dorit,…
12 mai 2025
Seară de business networking organizată de BNI Oradea la Ramada by Wyndham
Antreprenorii și profesioniștii care doresc să-și extindă rețeaua de contacte, să dezvolte parteneriate și să descopere noi oportunități…
9 mai 2025
Do you speak bankish? sau despre limba „banchereză”, cu un fost bancher
IMM-urile au nevoie de un „Doctor de Business” susține Răzvan Cheregi, fost bancher, în prezent consilier financiar la…
9 mai 2025
Angajatori de top la Târgul de Carieră Feroviară
Cea de-a X-a ediție a Târgului de Carieră Feroviară în România, organizat de platforma Carieră Feroviară în România…
9 mai 2025
Zi de Zi știri economice:
