Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, dorește accelerarea proiectului autostrăzii Sibiu-Pitești, astfel încât, în 2017, ar putea fi demarate procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție.
Răzvan Cuc a declarat, vineri, în ședința comisiilor de specialitate ale Parlamentului, reunite, că prioritățile mandatului său sunt în principal axate pe câteva proiecte de investiții mari, cum ar fi continuarea lucrărilor pe fostul coridor IV, actualul coridor Rin-Dunăre, unde se găsește autostrada Sibiu — Pitești.
“Pentru capete, adică secțiunea 1 Sibiu — Boița, respectiv secțiunea 5 Pitești — Curtea de Argeș, documentațiile tehnice aferente au fost predate către beneficiari și în acest moment sunt în analiză. În acest context, vom încerca o abordare de accelerare a proiectului, ținând cont de importanța majoră a acestuia, respectiv vom încerca în anul 2017 să demarăm procedurile de achiziție publică pentru proiectare și execuție (pentru capete — n. r.)”, a spus ministrul.
Însă, potrivit acestuia, un obstacol important este obținerea acordului de mediu, fiind necesară o conlucrare foarte bună între Ministerul Transporturilor și cel al Mediului.
“Precizez că un obstacol important care trebuie depășit îl constituie obținerea acordului de mediu, pe care beneficiarul își propune să îl obțină la nivel de detaliu pentru cele două secțiuni menționate, adică 1 și 5, iar pentru restul secțiunilor — 2, 3 și 4, adică cele din mijloc — să fie obținut acordul de mediu la nivel de principiu. Aici este nevoie de o conlucrare foarte bună între cele două ministere, respectiv cel al Transporturilor și al Mediului”, a explicat Răzvan Cuc.
Argumentând respingerea unui amendament, șeful de la Transporturi a spus că în buget este prevăzută suma de 21 de milioane de lei, finanțare din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), pentru studiile de fezabilitate necesare.
“La acest obiectiv avem prevăzută suma de 21 milioane de lei finanțare din POIM. Intenționăm să scoatem capetele la licitație pentru proiect tehnic și execuție și să finalizăm studiile de fezabilitate pentru cele trei tronsoane (din mijloc — n. r.). Avem 21 de milioane de lei alocate pentru studiile de fezabilitate”, a subliniat ministrul Transporturilor.
La jumătatea lunii noiembrie 2016, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a avizat traseul pentru ultimele două secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu-Pitești, în lungime de circa 123 de kilometri, este: Secțiunea 1, Sibiu-Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura între DN 7 (defileul Văii Oltului) prin continuarea autostrăzii existente; Secțiunea 2, Boița-Racoviță, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racoviță; Secțiunea 3, Racoviță-Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Baiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului; Secțiunea 4, Văleni — Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului, face legătură cu localitatea Curtea de Argeș; secțiunea 5, Curtea de Argeș-Pitești, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă, prin Valea Argeșului, și secțiunea 6, care constă în reabilitarea a 14 km drum național, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între nodul rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrăzii Sibiu-Pitești o sumă estimată de 1,6 miliarde de euro.
Ministerul Transporturilor are prevăzut pentru anul 2017 un buget de 13,761 miliarde de lei, în creștere cu 60,33% raportat la execuția preliminată pe 2016, care a fost de 8,583 miliarde de lei.
Citește și:
E gata infrastructura Centrului de Patologie Neurovasculară Cluj
Antreprenorul Construcții Erbașu București (CEB) a avansat cu lucrările la Centrul de Patologie Neurovasculară și Neurochirurgie (CPNN). “La nivelul…
5 mai 2024
Oradea va avea o autobază nouă și depou de tramvaie modernizat
Săptămâna trecută, Primăria Oradea a depus spre finanțare un mega proiect de peste 56 de milioane de euro…
5 mai 2024
PORR a forat primul km de tunel de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Lucrările de pe Lotul 4 de pe viitoarea Autostradă Sibiu – Pitești nu se opresc nici de Paște.…
3 mai 2024
Decorint a renovat sediul DNA Cluj. Cum arată clădirea
Societatea de construcții a raportat terminarea lucrărilor la clădirea de pe str. Dorobanților, unde funcționează serviciul teritorial al…
2 mai 2024
Cum se pierde vremea pe Centura Metropolitană Cluj. Studiu de caz
Municipalitatea din Cluj-Napoca a tergiversat finalizarea licitației pentru Centura Metropolitană (CMC), deși eșecul era evident, susține un expert…
2 mai 2024
O asociere unde lider este Leko Construct va realiza Parcul Industrial Marghita
Asocierea de firme Leko Construct – Inteco Holding – Electro Excel Green Consulting – Rono Aqua – Caloria…
2 mai 2024
Autostrada Sibiu – Pitești, Secțiunea 5, estimată a fi dată în trafic la finalul anului
„Într-o zonă se toarnă deja suprabetonarea, acolo unde s-a finalizat armătura”. ♦ Lucrările pe Secțiunea 5 din Autostrada…
2 mai 2024
Dacia Asphalt și Diferit au modernizat căile de acces spre Mărișel și Mărgău
Două drumuri din zona montană a Clujului au fost reabilitate, la inițiativa forului județean, cu fonduri europene. Președintele…
1 mai 2024