Licitația de reparare a automotoarelor societății de stat CFR Călători, cu o miză de până la 30 de milioane de euro, a fost suspendată după contestațiile depuse de asocierea clujeană Remarul – RMB Inter Auto, cât și de rivala Reloc Craiova.
CFR Călători a suspendat procedura după ce Reloc s-a adresat Curții de Apel București (CAB), iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a apărat decizia societății de stat de descalificare a Remarul, dar a și dat dreptate clujenilor privind oferta Reloc, potrivit Club Feroviar.
CAB nu a stabilit încă un prim termen de judecată, însă este de așteptat ca procedurile judiciare să întârzie mult atribuirea contractului. CNASC a acceptat și contestația depusă de Remarul în care aceasta susținea că Reloc nu are echipamentele necesare unor reparații. În același timp, CNSC a apărat decizia CFR Călători de a aprecia drept necorespunzătoare oferta Remarul.
CNSC a menținut decizia CFR Călători, considerând că nu e vorba de erori aritmetice, ci de o modificare a ofertei și a prețurilor ofertate. Dacă noua propunere financiară ar fi fost acceptată, atunci oferta Remarul ar fi fost plasată pe primul loc, a explicat CNSC. Contractul urmează să fie întins pe doi ani, urmând să aibă o valoare maximă estimată de 149 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.
Lucrările de revizie sunt prevăzute pentru cel mult 70 de automotoare. Pentru licitație și-au mai arătat interesul Alstom Transport și PESA Polonia, însă acestea nu au depus oferte. Remarul a fost descalificată pe motiv că și-a modificat financiar oferta în cursul procedurii și nu a clarificat modificările.
Reloc a avut o cifră de afaceri de 114 milioane de lei în 2020, cu un profit net de 8 milioane, și 816 angajați, acționar majoritar fiind compania Confero (94% din capitalul social). La rândul ei, aceasta este deținută, în proporții egale, de Grup Feroviar Român și Grampet, controlate de antreprenorii Gruia Stoica și Vasile Didilă.
Remarul a înregistrat afaceri anuale de 52 de milioane de lei, cu o pierdere de 1 milion de lei, având 274 de salariați. Societatea face parte din grupul Transferoviar, controlat de antreprenorul Călin Mitică. Ca asociați ai RMB Inter Auto figurează Vitexa Holdings (70%) și Autosincron (30%), administrator al dealerului de autovehicule fiind fostul ministru de interne Ioan Rus.