Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Oradea: Licitație anulată pentru noul terminal al Aeroportului

Conducerea aerogării anunţă că a anulat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia noului terminal de pasageri ce ar urma să fie construit la Aeroportul Oradea, prin decizia Consiliului Judeţean Bihor.
Anularea procedurii aduce cu sine o întârziere de minimum două luni faţă de termenele asumate initial, potrivit bihon.ro. SC Iptana SA ar urma să revizuiască studiul de fezabilitate până în 15 ianuarie, iar Consiliul Judeţean şi Aeroportul vor relua toate procedurile. Aeroportul Oradea susţine că nu a încălcat nicio prevedere legală, potrivit sursei citate.
R.A. Aeroportul Oradea face următoarele precizări, într-un comunicat de presă:
„1. La data de 04.04.2016 proiectantul S.C. IPTANA S.A. Bucureşti a finalizat Studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Lucrări de construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea”, acesta fiind aprobat în unanimitate prin H.C.J Bihor nr. 116/19.04.2016;
2. La data de 24.10.2016 a fost transmisă în sistemul electronic (S.E.A.P.) documentaţia de atribuire nr. 252085 în vederea verificării şi validării documentaţiei de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), aceasta fiind validată la data de 27.10.2016;
3. La data de 01.11.2016 a fost publicat în S.E.A.P. anunţul de participare simplificat nr. 395153, procedură online, având ca termen limită de depunere a ofertelor data de 21.11.2016 orele 15.00;
4. Până la data limita de depunere a ofertelor, au fost formulate de către operatori economici, solicitări de clarificări la documentaţia de atribuire;
5. Urmare a răspunsurilor la solicitările de clarificări în cadrul procedurii simplificate, la data de 25.11.2016, S.C. UTI Grup, după Notificarea prealabilă împotriva procedurii înaintată entităţii contractante, a formulat contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor;
6. Până la data limită de depunere a ofertelor s-au înscris la procedura simplificată 3 asocieri constituite din 9 societăţi;
7. Comisia de evaluare constituită prin decizia directorului general al entităţii contractante nr. 83/23.11.2016, formată din 3 membri ai R.A. Aeroportul Oradea şi 2 aparţinând Consiliului Judeţean Bihor, în urma evaluării ofertelor depuse, a hotărât la data de 22.12.2016 prin Raportul procedurii nr. 12005, anularea procedurii simplificate. Motivul care a determinat decizia de anulare, conform Raportului procedurii a fost în principal existenţa unor erori/omisiuni ale Studiului de fezabilitate, ceea ce a condus la depunerea unor oferte care nu pot fi evaluate unitar;
8. Hotărârea comisiei de evaluare din data de 22.12.2016 privind anularea procedurii de achiziţie a fost dată după verificarea într-o perioadă de 30 de zile a ofertelor depuse în cadrul procedurii;
9. În paralel cu evaluarea comisiei entităţii contractante, Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiei, a admis la data de 28.12.2016 prin Decizia nr. 2298/C2/26677, contestaţia formulată de către UTI Grup SA.
De menţionat este faptul că societatea UTI Grup S.A. nu a depus ofertă în cadrul procedurii simplificate.
10. Urmare a anulării procedurii de către comisia de evaluare şi a recomandărilor acesteia, autoritatea contractantă a convocat de urgență proiectantul Studiului de Fezabilitate în vederea revizuirii acestuia;
11. În perioada 5-6 ianuarie proiectantul a fost prezent la Oradea, iar în cadrul întâlnirilor cu comisia de evaluare, s-au dezbătut şi analizat toate modificările necesare a fi efectuate la Studiul de Fezabilitate pentru o revizuire corectă a acestuia;
12. Proiectantul S.C. IPTANA S.A. Bucureşti s-a angajat că cel târziu până la data de 15.01.2017 va înainta regiei Studiul de Fezabilitate revizuit în conformitate cu cele discutate;
13. După primirea Studiului de fezabilitate revizuit, Consiliul Judeţean Bihor şi R.A. Aeroportul Oradea vor relua procedurile în vederea achiziţiei aferente obiectivului de investiţii;
14. R.A. Aeroportul Oradea precizează faptul că nu s-a încălcat nicio prevedere legală privind procedura de achiziţie, decalajul față de termenul inițial fiind de aproximativ 2 luni.
Având în vedere cele menționate estimăm ca până în mijlocul lunii februarie se va transmite spre publicare în S.E.A.P. anunțul de praticipare cu noile termene privind termenul limită de depunere a ofertelor”.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Mega Image, în noul mall din Cluj

Articolul următor

Măsuri compensatorii pentru industria auto, odată cu eliminarea timbrului de mediu

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share