Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Clujul se asociază cu opt localități pentru trenul metropolitan

Consiliul Județean (CJ) a decis să intre în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca (PCN) și șapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan.
Intervenții la linia ferată dintre Apahida și Baia Mare | Foto: CFR Infrastructură

10 milioane de euro urmează să fie alocați din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții.

Consiliul Județean (CJ) a decis să intre în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca (PCN) și șapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan. Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a inițiat proiectul de hotărâre ce vizează asocierea forului administrativ județean cu PCN.

În asociere mai sunt cuprinse comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău. Traseul propus este pentru trenul metropolitan este Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida. Proiectul va fi supus aprobării plenului CJ Cluj în ședința ordinară din 29 aprilie.

„Este un proiect de o importanță strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg județul, unul prioritar pe care îl susținem cu toată convingerea. Vom contribui, chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea investiției.

Aceasta are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca și localitățile limitrofe, dar și reducerea substanțială a timpului parcurs în trafic”, a declarat șeful CJ Cluj.

Stații CFR cu parking-uri auto

În baza acordului de asociere, CJ Cluj va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem Park & Ride, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel, Gârbău.

“Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al CJ, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene.

În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului, evaluarea strategică, astfel încât finanțarea investiției să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, prioritatea 6 – dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane”, potrivit conducerii CJ Cluj.

Viteză maximă proiectată: 150 km / oră

Viitorul tren metropolitan ar urma să utilizeze infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău (48,8 km). Conform documentației elaborate, flota va cuprinde nouă trenuri, cu câte 420 de locuri.

Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150 km/h și cu o frecvență de 30 minute. Se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de 7.600 pe zi în 2030, respectiv de 9.500 persoane în 2050.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Ambasadorul Finlandei în România laudă Oradea pentru dezvoltare

Articolul următor
Pentru finala Digital AgriChallenge (DAC), care va fi găzduită în 26 aprilie de Centrul de Cercetări pentru Biodiversitate Cluj, s-au calificat cinci echipe formate doar din studenți.

Cinci echipe studențești, calificate în finala Digital AgriChallenge

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share