Într-un interviu acordat revistei Transilvania Business, Alexandru Șeremet, PR Manager BMW România, ne vorbește despre aniversarea BMW, conceptul „Vision Next 100” și perspectiva pentru activitatea și vânzările pentru anul curent.
Ce înseamnă din perspectiva BMW Vertrieb Salzburg GmbH – Sucursala București aniversarea celor 100 de ani de activitate globală?
Istoria companiei este la fel de valoroasă pentru BMW Group România ca oriunde în lume. Aceasta înseamnă că, odată cu achiziţia unui model al mărcilor noastre, clientul intră într-o familie unică, alături de oameni dedicaţi tehnologiei, cu pasiune pentru motorsport, care au curajul să inoveze şi să transforme prin design. Istoria umanizează mărcile noastre, le dă substanţă şi valoare.
În acelaşi timp, cei 100 de ani ai BMW stau sub semnul transformării şi al reinventării companiei. În 100 de ani, BMW Group a fost, pe rând, producător de motoare de avion, motociclete, automobile, urmând ca după război să treacă de la automobile de lux, la bubble-cars, maşini accesibile şi, în final, automobile premium sportive.
De fiecare dată, compania a găsit resurse să se reinventeze, să descopere noi oportunităţi în piaţă şi să deschisă noi segmente, aşa cum a făcut-o, de fiecare dată, cu modele M, X sau, acum, cu BMW i, cu noul MINI sau actuala generaţie de modele Rolls-Royce. Într-un mediu competitiv, care evoluează deosebit de rapid datorită tehnologiei, capacitatea de reinventare, de transformare este esenţială şi istoria a arătat că aceasta este o trăsătură definitorie a mărcii.
Care este acum perspectiva pentru activitatea și vânzările în România?
Avem un început puternic în piaţă şi avem un impuls puternic de imagine prin noul BMW Seria 7, noua gamă de modele plug-in hybrid şi debutul în România al BMW i. Pentru primele două luni ale anului am înregistrat un plus de 50% pentru livările de modele BMW şi 20% pentru MINI.
Ce reprezintă concepul „Vision Next 100”?
BMW Group a ales ca aniversarea de 100 de ani a companiei să fie dedicată viitorului, să nu rămână o privire contemplativă spre trecut. Şi a ales să ilustreze asta printr-un concept car pe măsură – BMW VISION NEXT 100. Acest proiect ilustrează modul în care BMW se pregătește pentru viitor.
Viziunea companiei este una în care inteligenţa artificială ajută conducătorul auto pentru o experienţă completă de condus, în care noile materiale şi tehnici de producţie, precum printarea 3D, deschid noi oportunităţi de expresie şi design, în care condusul autonom suţine şi poate elibera, dar experienţa emoţională a condusului rămâne definitorie pentru marcă.
Ce mesaj transmiteți clienților/fanilor BMW?
Dorim să le mulţumim fanilor şi clienţilor mărcii că sunt alături de noi, fără ei BMW nu ar exista. Încercăm să răspundem pasiunii lor cu pasiunea noastră.
Scurt istoric BMW în România
După căderea comunismului, BMW a reintrat pe piața auto din România prin deschiderea primului centru BMW Automobile Bavaria în anul 1994, la Brașov. În anul 1995, se deschidea prima reprezentanță BMW în București, la World Trade Plaza, iar în anul 2007 BMW a intrat pe piața auto din România ca importator oficial sub numele de BMW Vertrieb Salzburg GmbH – sucursala București, companie deținută în totalitate de marca bavareză din Munchen. Din BMW Group mai fac parte alte două mărci premium emblematice: MINI și Rolls-Royce.