Analize Importate

Spre noi orizonturi

Noi companii sau rute operate, anunțate în ritm susținut în prima jumătate a anului de majoritatea aerporturilor românești, au atras atenția călătorilor, bilanțurile oficiale prezentate recent confirmă apetitul crescut pentru călătorii și potențialul rutelor regionale.

 

După Aeroportul Internațional “Henri Coandă”, ce a contabilizat 4,9 milioane pasageri în semestrul I, cu ritm de creștere 16% față de S1 – 2015, aeroporturile cu top creșteri ale numărului de pasageri sunt: Iași (115%), Bacău (19%), Cluj-Napoca (12%) și Timișoara (8%). Pe exact aceste aeroporturi noutățile s-au ținut lanț. Compania aeriană full services, Atlasglobal, a anunțat, la finalul lunii iunie, că va opera din luna august prima cursă Istanbul-Cluj-Napoca. Ender Karaca, international sales & marketing Specialist, viitorul country manager pentru România al Atlaslobal, a prezentat atuurile companiei în cadrul unei recepții la Grand Hotel Italia. Cursele vor fi zilnice și vor decola/ateriza de pe Aeroportul Internațional Atatürk din Istanbul, respectiv Aeroportul Internațional “Avram Iancu” din Cluj-Napoca. Atlasglobal operează cu 24 de aeronave 33 de destinații externe, în special în Europa și Orientul Apropiat și Mijlociu, respectiv 9 curse interne. Anul trecut, compania a trecut de 5 milioane de pasageri transportați. Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, şi cea mai mare din România, a întâmpinat, vineri, 22 iulie, a 5-a aeronavă Airbus A320 la baza sa din Cluj-Napoca. Aeronava va asigura operațiunile pe zborurile nou lansate spre Doncaster Sheffield, Billund și Alicante, precum și, pe ruta internă spre București, care marchează o nouă etapă în transportul aerian local în România. Aeronava reprezintă o nouă investiție WIZZ în România, de 98 de milioane de euro, iar numărul total al angajaţilor din Cluj va ajunge la 179.

În ultima săptămână a lunii iulie a fost anunțată și lansarea zborurilor companiei Turkish Airlines pe ruta Cluj Napoca – Istanbul.

“Aeroportul Internaţional Cluj este al doilea aeroport al României, atât din punct de vedere al traficului de pasageri înregistrat cât şi ca importanţă în rețelele unor operatori din țara noastră. Pasagerii noştri vor avea şi mai multe opţiuni de călătorie spre destinaţii din Europa, creându-se premisele unor noi creşteri importante ale traficului”, a declarat David Ciceo, director general al Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj. Tot aici, începând cu data de 1 octombrie 2016, operatorul aerian Blue Air va demara operarea de zboruri interne între Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara, dar și către Birmingham, al doilea oraș ca mărime din Regatul Unit, începând din decembrie 2016. Și LOT Polish Airlines zboară de la Cluj, tot din acest an, spre Varșovia.

 

 

Iași, ținte record

 

 

Managementul Aeroportului Iași țintește 800.000 pasageri în acest an, și 1,2 milioane în 2017, fiind vehiculată și o nouă investiție pentru încă un terminal. La începutul lunii iunie, Blue Air a lansat aici curse spre Koln – Bonn, apoi Tarom a inaugurat o cursă săptămânală spre Madrid. “De-a lungul timpului, Madrid a fost destinația cea mai solicitată de cei care doresc să călătorească de la Aeroportul Iași și iată că, după îndelungi discuții cu partenerul nostru strategic, Compania Națională TAROM, acest vis al regiunii Nord-Vest a devenit realitate începând cu 25 iunie 2016. Iașiul este conectat cu o nouă capitală europeană, noua investiție pe care TAROM o face în Iași are șanse să fie una de mare succes, ne dorim ca acest parteneriat să fie și mai consistent”, a declarat Marius Bodea, președintele CA al Aeroportului Internațional Iași. Wizz Air a alocat o aeronavă Airbus A320 și pentru Iași, care operează din 1 iulie cele cinci rute noi spre Larnaca, Bologna, Tel Aviv, Catania şi Roma Ciampino.

Și Aeroportul Bacău consemnează creșteri importante de trafic, în prima jumătate a anului, de aici au zburat peste 190.000 de pasageri, Blue Air fiind singurul operator ce are curse spre 11 destinații. Trafic mai mare ar putea fi înregistrat și la Timișoara în acest an, în premieră peste 1 milion de pasageri. În perioada ianuarie-iunie 2016, aeroportul a înregistrat 469.847 pasageri îmbarcaţi/debarcaţi din Timişoara, cu 8% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (435.372 pasageri). În prima jumătate a anului 2016, destinaţiile preferate de pasageri au fost Bucureşti, Munchen, Londra şi Bergamo. Aşa cum au fost prevăzute încă de anul trecut şi anunţate în prima lună din acest an, au fost introduse destinaţii noi, oferind astfel pasagerilor posibilităţi de călătorie variate, respectiv Eindhoven (Olanda) şi Bodrum (Turcia) – destinaţie de vacanţă. Începând cu 1 septembrie 2016 vor fi introduse şi alte destinaţii noi care vor face posibile legături cu aeroporturi importante din Europa, respectiv Londra-Stansted, Berlin, Dusseldorf-Weeze, precum şi frecvenţe mărite operate de compania aeriană RyanAir spre destinaţiile: Bucureşti, Milano-Bergamo, Bruxelles Charleroi, Frankfurt-Hahn.

 

Ionuț OPREA 

Related posts

Noul sediu EBS – NTT Data

Abordare non-conformistă în industria textilă, la Cluj-Napoca

Transilvania Business

TPA – new logo and a new office in Cluj

Transilvania Business

Bucureşti, Cluj şi Timiş- cele mai multe imobile vândute în februarie

Stefana Muresan

Daimler lanseaza in Romania productia cutiilor de viteze automate cu nouă trepte

KeysFin, despre impactul Brexit asupra economiei românești: Va fi marginal

Papuc Irina

“Capitala” Ardealului, mai scumpă decât capitala României

Stefana Muresan

Imobiliare.ro: Șapte orașe, 1.400 ansambluri rezidențiale

Stefana Muresan

În 2018 PIB-ul a fost mai mare cu 4,4% decât în 2017, în termeni reali

Papuc Irina

Arad, Brasov, Cluj, Prahova, Sibiu, Timis – judetele cu cele mai multe investitii straine. Care sunt cei mai importanti parteneri economici

redactia

WineUp Fair in Transylvania, Second Edition

Cum reflectăm COVID-19 în situațiile financiare?

Ligia Voro

B2B agenda in May

Mugur Isărescu: Sistemul bancar românesc este solid și funcționează peste mediile europene

Traian Dan

Moda noastră, cea de toate zilele

Transilvania Business

World Credit Congress & Exhibition

Digitalizarea administrației publice un vis. România codașa Europei!

A. I.

Doar masinile electrice nu sunt suficiente: trebuie combinate tehnologiile de propulsie pentru atenuarea schimbarilor climatice

Stefana Muresan

Sondaj BEI: România trebuie să investească în inovație și tehnologii noi

Traian Dan

Provocari cheie pentru orase cu viitor

Investiţiile străine directe au crescut, în ianuarie, cu 88,5%, la 362 mil. euro

Stefana Muresan

10 ani de avocatură de business

Bistro Sorriso, arome de fericire în inima Clujului

BERD a îmbunătățit estimarea de creștere a economiei

Stefana Muresan

Leave a Comment