Brașov Real Estate Slider Ultimele stiri

Simon Maurer – ”Constructorul de visuri”

Simon Maurer, fondatorul și sufletul companiei Maurer Imobiliare Brașov, care a vândut peste 4.000 de apartamente, consideră că echipa este cel mai important lucru care face ca o afacere să devină una de succes. Despre cei 10 ani de la demararea primului proiect imobiliar amplu, despre proiectele de viitor, despre ce înseamnă „acasă” ne-a povestit Simon Maurer, “constructorul de visuri”, într-un interviu acordat revistei Transilvania Business.
 
La 10 ani de la demararea primului proiect amplu la Brașov, cum ați defini expertiza și atuurile companiei, care este definiția dvs. acum pentru un dezvoltator care să impună proiecte de success pe piața din România?
Am început dezvoltarea imobiliară în România tocmai pentru că am simțit că în țara în care m-am născut există potențial uriaș. Sunt mai bine de 10 ani de când construiesc locuri pe care oamenii le transformă în ”Acasă”, iar acest lucru îmi umple sufletul de bucurie. Partea sufletească și emoțională sunt latura frumoasă a acestei afaceri, însă trebuie să privim întregul. În compania Maurer Imobiliare, totul funcționează ca un motor, ca un angrenaj fără de care nu am fi putut discuta despre lucrurile pe care le-a construit, despre prezentul și viitorul companiei.
simon-maurer
Privind în urmă, consider că echipa este cel mai important lucru care face ca o afacere să devină una de succes. Ca lider, ca CEO nu poți face nimic dacă nu ai lângă tine oamenii care să transpună în realitate viziunea ta, care să stea alături de tine la bine și la greu, așadar cei 10 ani de evoluție și maturizare pe piața imobiliară din România au adus lângă mine oameni extrem de valoroși care formează inima companiei Maurer Imobiliare.
Cum apreciați evoluția municipiului Brasov în acest interval, care sunt, în opinia dvs., elementele cheie de strategie pentru dezvoltarea sa în următorii zece ani? Ce indicatori folosiți pentru a decide investiții și dezvoltarea unor proiecte noi în orașe secundare/terțiare ale României, cum apreciați potențialul pieței regionale pentru noi investiții imobiliare?
În momentul în care am venit în Brașov, în urmă cu 10 ani, nimeni, niciun dezvoltator nu construia în oraș. Locul în care acum se află comunitatea Avantgarden3 – cel mai mare ansamblu rezidențial din centrul țării, și îndrăznesc să spun chiar din România, era o zonă de care toată lumea fugea, însă eu am văzut altceva – am văzut potențial și am avut certitudinea planului pe care Dumnezeu îl avea cu mine. Cred că aici se află și cheia succesului care face dintr-un om de afaceri, un lider în adevăratul sens al cuvântului – viziunea și perspectiva.
avantgarden
Brașovul a evoluat enorm în 10 ani, deși nu și-a atins în totalitate potențialul. Un mare minus, pe care oamenii de afaceri din zona îl resimt din plin, este lipsa autostrăzilor și lipsa unui aeroport, însă sper că timpul le va rezolva și pe acestea. O altă parte care ne încetinește ritmul de lucru este birocrația sufocantă ce generează neplăceri pe care, din păcate, le resimt și clienții.
În ceea ce privește investițiile în alte proiecte… Iau în calcul o multitudine de factori: economici, sociali, socio-culturali și încercăm o analiză profundă înainte de a face acest pas. În echipa noastră avem un Director de Dezvoltare care face calculele privind costurile și profitabilitatea unui teren, un Director de Vânzări, care, după ce a cercetat piața din potențialul oraș, face un grafic al vânzărilor, un Director de Marketing care își face strategia de promovare – toate deciziile privind proiectele viitoare le iau alături de echipa mea. Tot timpul mă consult cu ei, pentru a lua cea mai bună hotărâre. Așa am procedat în momentul în care am decis începerea dezvoltărilor imobiliare în Tîrgu Mureș și Constanța și sperăm să le oferim oamenilor din aceste orașe o experiență la superlativ, pe care o merită din plin!
Ce ar trebui schimbat în abordarea și acțiunea administrațiilor publice, alături de mediul de afaceri și societatea civilă, pentru a determina o evoluție sustenabilă și consolidarea unor comunități în orașele cu potențial de dezvoltare din regiunile țării?
Deschidere și susținere pentru investitori. Cred că aceasta este rețeta succesului și a evoluției pentru orice regiune din România. Avem atâtea exemple după care ne putem inspira, putem învăța de la vecinii noștri din UE și putem implementa niște sisteme care au fost deja testate cu succes de alții.
Visez la momentul în care aceste lucruri vor deveni o realitate pentru locul în care trăiesc alături de familia mea; nu degeaba motto-ul companiei mele este ”Constructorii de visuri” – cred cu tărie că avem o datorie morală față de această țară, de a construi ceva durabil și sustenabil.
Ce elemente de structură/concept, facilități și noi funcții se modifică în proiectele dvs. pentru dezvoltări viitoare? Care considerați că sunt elementele cheie pentru noi cartiere ale orașelor în România anului 2016?
În domeniul dezvoltării imobiliare trebuie să știi mentalitatea clientului pentru care construiești. Trebuie să îi cunoști gândirea și nevoile, așadar, conceptul pe care îl dezvoltăm ține cont de toate aceste elemente. Pe lângă dimensiunea și structurarea apartamentelor, ținem foarte mult la materialele folosite – de-a lungul celor 10 ani de prezență pe piața imobiliară ne-am păstrat constanța în ceea ce privește calitatea.
Mai mult, proiectele pe care le gândim sunt adevărate ”orașe” în interiorul orașelor, comunități care le oferă oamenilor toate facilitățile de care au nevoie: instituții de învățământ, cabinete medicale, hypermarketuri, farmacii, locuri de joacă pentru copii.
În plus, un alt element care oferă unicitate proiectelor noastre este administrarea clădirilor și garanțiile pe care le oferim locatarilor. Astfel, compania noastră, în schimbul unei taxe de administrare, are sub întreținere întreaga comunitate – oferind o imagine de ansamblu, unitară asupra cartierului.
Consider că sentimentul de ”Acasă”, de familie, de siguranță și liniște este ceea ce trebuie să le oferim oamenilor prin produsele pe care le scoatem pe piață. În secolul vitezei, al alergării pentru ”mai mult” și ”mai bine”, oamenii trebuie să își dorească să vină în locuința lor construită de Maurer Imobiliare J.
Aveți o strategie pentru București, am putea asista la o dezvoltare a dvs. în capitală?
Nu spunem niciodată ”Nu”. Cred cu tărie că Dumnezeu ne va purta acolo unde trebuie să fim și ne va deschide oportunități pe care le vom urma. Am discutat și am văzut mai multe terenuri în Capitală, însă, momentan, strategia pe care o urmăm este aceea de extindere în orașele de provincie, pentru că produsul pe care l-am dezvoltat și perfecționat de-a lungul timpului oglindește nevoile clientului din aceste zone ale țării.
Ați primit oferte/luați în calcul un “exit”/vânzarea integrală a unor cartiere dintr-un oraș sau a tuturor proiectelor? Dar investiții în alte sectoare – office/logistică/retail?
Niciodată nu am îndrăznit să mă gândesc, atunci când am pornit dezvoltarea imobiliară în România, că voi ajunge atât de departe. Mă simt copleșit de bunătatea pe care Dumnezeu și-a arătat-o față de mine, față de familia mea și de compania pe care o conduc, însă au existat momente de presiune, de stres, de crize prin care am trecut doar călăuzit de Dumnezeu.
Cred că acum am oamenii potriviți lângă mine, alături de care voi continua dezvoltarea pe orizontală a proiectelor imobiliare pe care le-am pregătit pentru viitorul apropiat.
Retailul, zona de office, logistică sunt sectoare distincte ale domeniului imobiliar, iar în piață există specialiști care au dezvoltat și s-au specializat pe aceste zone, așa că o tranziție de la rezidențial către retail este, cel puțin pentru prezent, un plan puțin probabil.
 
Care ar fi principalele 3 principii/repere folosite cu succes în economia germană pe care le-ar putea utiliza cu succes și antreprenorii români?
Calitatea, seriozitatea și respectul. Acestea sunt elementele pe care le-am învățat și trăit în fiecare zi petrecută în Germania.
Acestea sunt elementele care constituie valorile companiei Maurer Imobiliare, iar peste toate tronează valorile creștine, care ne ghidează și ne ajută să fim diferiți într-o societate secularizată.
Ce înseamnă “acasă” pentru Simon Maurer, cum definiți dvs. stilul de viață, ce vă motivează în continuare pentru a dezvolta compania, care sunt obiectivele pentru 2017/2018?
Poate sunt considerat de mulți un om de afaceri atipic și asta pentru că locuiesc alături de familia mea chiar în cartierul pe care l-am ridicat în Brașov, într-un simplu apartament de bloc.
Dar ”Acasă”, în adevăratul sens al cuvântului, poartă forma locului în care m-am născut – Noul Săsesc (un sat din apropiere de Sighișoara), acolo unde mă refugiez în colțul meu de Rai de pe acest pământ. Sunt un om simplu, înconjurat mereu de prieteni, un om vesel, un om care nu uită nicio secundă de unde a plecat și un om care își tratează cu respect colegii de lucru.
Nu aș fi fost ceea ce sunt astăzi fără educația primită de la părinții mei, fără sfaturile și fără rugăciunile lor. Simon Maurer este o unealtă în mâna lui Dumnezeu, iar scopul meu este să ofer cât mai multor oameni din binecuvântarea primită de sus.
Pentru viitorul apropiat am o singură certitudine: că tot ceea ce vom face va fi spre folosul și spre binele oamenilor, oriunde vom merge. Vom face tot ce ne va sta în putere pentru a aduce un plus de valoare în locurile în care vom începe dezvoltările, pentru că noi, familia Maurer Imobiliare, suntem constructorii de visuri!

Related posts

Shamrock Gardens, ansamblu rezidențial unic în Sântana de Mureș

redactia

FOTO-VIDEO: A tale of 13th Century by Transilvania Business

Ligia Voro

QUIN ROMANIA, un producător important în domeniul automotive

Stefana Muresan

[Enjoy Transylvania!] The first salt baths in Sovata

Transilvania Business

Lucrul “la comun”, noua tendință în România

Stefana Muresan

Președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaș: „În România avem tot ce ne trebuie pentru a ne digitaliza într-o manieră rapidă”

Ion Surdu

Trameco SA şi Drumuri Bihor SA, printre constructorii celor două tronsoane ale Autostrăzii Borş – Suplacu de Barcău

redactia

Poșta va primi 40 milioane euro ca să îi concureze pe privați

Nora Dumitrescu

Unifarm: 12 avioane cargo și cel puțin 6 transporturi terestre cu PPE urmează să vină în România până la jumătatea lunii mai

Papuc Irina

56% dintre români nu pot lucra de acasă, rămânând vulnerabili infecției cu Covid

Traian Dan

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj inaugurarează o nouă zonă de îmbarcare

redactia

Weerts Group a finalizat Unirii View, cea mai inalta cladire de birouri din centrul Bucurestiului

redactia

Cosmopolit Zenit, proiect nou la Brasov

Papuc Irina

Începe construcția unui nou parking cu 400 de locuri în Cluj-Napoca; executant – asocierea TCI & Projektentwicklung SRL & Conpac Arhitect SRL

Stefana Muresan

Campeador ridică un hotel cu self check la Cluj

Nora Dumitrescu

”Transalpina de Apuseni”: O asociere formată din constructori români și italieni, interesată de contractul de zeci de milioane de euro

redactia

WDP continuă să investească în România, conform raportului financiar pentru S1

Ligia Voro

Gala ANIS 2020: Câștigătorii premiilor industriei IT   

Ligia Voro

Centrala de la Iernut a Romgaz, fără executanți

Ligia Voro

Theodora Golf Club, promovat la ITB Berlin, cel mai important târg internațional de turism din lume

Stefana Muresan

Se deschide cea mai frumoasă autostradă din România

redactia

Iasi – Prima destinatie a Maratonului de business CCIFER

Stefana Muresan

Primăria Oradea, contract de 19 mil. euro cu Astra Vagoane Călători

redactia

Conferință Anuală a FBN România – 29 octombrie 2018, București, Athenee Palace Hilton

redactia

Leave a Comment