A consemnat Florin Marcel ȘANDOR
Dürkopp Adler România este un jucător important pe piața mondială a mașinilor de cusut. Cifra de afaceri a fabricii din județul Mureș a crescut și în 2016, conducerea companiei estimând că până la sfârșitul acestui an va trece de 11 milioane de euro. Directorul Dürkopp Adler România, Johann Hermann și Vajda Ibolya, Financial manager, ne-au oferit ultimele noutăți legate de activitatea fabricii din Sângeorgiu de Mureș.
Care este evoluția firmei în ultimii ani, cei considerați post-criză?
Am avut o evoluție pozitivă, chiar exponențială aș spune, dacă mă gândesc la cifra de afaceri, investiții sau număr de angajați.
Cum s-a schimbat piaţa faţă de anii ‘90?
În primul rând, amploarea pe care a luat-o sectorul privat pe segmentul pe care-l deservim a avut cel mai mare impact. Marile întreprinderi cu mii de angajați au dispărut și au fost înlocuite cu unități de producție medii si mici, cu câteva sute sau zeci de angajați. Dacă înainte de ‘90 erau câțiva clienți mari, azi vorbim de sute de clienți care trebuie tratați la fel de prompt și care, de multe ori, au nevoie de consiliere de specialitate. Acest lucru schimbă complet modul de abordare a business-ului.
Ce produse sunt acum cele mai căutate?
În primul rând mașini cu „confort”- automatizate, cu motoare pas cu pas, CNC-uri etc. și, bineînțeles, automatele.
Ce provocări aduce perioada următoare? Cum credeţi că se va schimba industria, către ce tip de producţie ne îndreptăm aici, în Europa – România?
În opinia mea, fenomenul Asia se va diminua, atât datorită cursului de schimb, cât și creșterilor salariale din China. Tot mai multe branduri se reorientează din nou spre Europa, chiar și din zona nordului Africii (aici din cauza tensiunilor politice). Deci relansarea industriei românești de confecții este evidentă, dar pentru a beneficia de aceste noi oportunități trebuie să ne concentrăm, în primul rând, pe calitate, flexibilitate și viteză de reacție.
Accesarea de fonduri europene a finanţat multe dintre investiţiile româneşti în utilaje, dar le-a şi întârziat. Ce experienţe aveţi în acest sens?
Noi am realizat toate investițiile din resurse proprii ale concernului, dar am participat la multe licitații ale clienților noștri. În general, experiențele au fost pozitive acolo unde clientul nu a fost interesat numai de preț. Ieftin nu înseamnă totul, o calitate bună nu se poate face „ieftin”, iar ieftin se produce în altă parte. De aceea, faza de consultanță este esențială. Trebuie să știu exact de ce am nevoie pentru a produce competitiv.
Dürkopp Adler a avut o evoluţie unică pe piaţa românească. A investit într-o unitate de producţie, nu s-a mulţumit doar să distribuie produse. A meritat?
Din 1997 suntem prezenți pe piața din România atât cu departament de vânzări, cât și cu producție. Ne-am specializat pe piese de înaltă precizie și calitate, devenind astfel furnizorul nr. 1 de piese pentru întreg concernul. Din gama noastră de produse fac parte: graifere, cuțite, plăci de ac, transportoare etc.
Ne mândrim cu faptul că la ora actuală suntem producătorul nr. 1 în domeniul graiferelor din Europa. Avem peste 350 de angajați și investiții de peste 5 milioane de euro în ultimii opt ani, fiind una dintre cele mai moderne unități de producție din concern.
Aprovizionaţi doar piaţa românească sau exportaţi?
Toată producția noastră merge la export. Exportăm în procent de 89 % în Germania, restul în Cehia și China. Volumul de producție va atinge anul acesta peste 10 milioane de euro. Deservim piața din România cu produse exclusiv din Germania sau Cehia, unde sunt unitățile noastre de producție, iar piesele de schimb din depozitul central din Bielefeld, Germania.
Cu ce inovaţii se prezintă Dürkopp Adler în faţa clienţilor români? Care credeţi că e avantajul de competitivitate faţă de concurenţă?
În primul rând mă gândesc la experiența noastră de peste 150 de ani, cât și la noutățile tehnice. Există o vorbă în branșa noastră. “Dacă vrei sa cumperi o mașină originală, cu piese originale, fără risc de a fi falsificate, cumpără una chinezească, pe alea nu le copiază nimeni”. Mașinile și utilajele noastre sunt cele mai copiate și oare fără motiv? Pentru a enumera noutățile, nu ar ajunge spațiul din acest interviu. Cei care au vizitat standurile noastre de la târguri și expoziții au putut admira noutăți în toate domeniile, începând de la butoniere, mașini de nasturi, aplicat mâneci etc…. până la mașini simple, foarte competitive la preț, dar dotate cu „confort”.
Vă afectează importurile de maşini SH? Asiguraţi service şi pentru echipamente care nu sunt vândute de către Dürkopp Adler România?
Da, dar nu semnificativ. Service, școlarizare și documentație în limba română asigurăm pentru toate mașinile și echipamentele produse în concern și nu numai. Garanții, în schimb, doar celor vândute prin rețeaua de dealer DAP (Dürkopp Adler Pfaff).
Ce alte branduri distribuiţi în România? Intenţionaţi să comercializaţi şi produse complementare (alte utilaje şi echipamente) pentru industria producătoare de confecţii?
În afară de toată gama de mașini, automate de coasere, echipamente și piese de schimb produse în concern (Dürkopp Adler, Pfaff, Minerva, Beisler și KSL) încercăm, prin colaborări, să asigurăm și alte echipamente, utilaje sau piese solicitate de client (Groz Beckert pentru ace, pentru care avem un stoc permanent, Pegasus pentru surfilate etc.).
Ce planuri aveți pentru 2017?
2017 va fi încă un an cu creștere, atât din punct de vedere al producției, productivității cât și al investițiilor. Am preconizat o cifră de afaceri de peste 12 milioane de euro și un volum de investiții de peste un milion de euro. În ritmul acesta, conform planului multianual de investiții, în anul 2020, toate utilajele vor fi de ultimă generație, ceea ce ne va asigura pe termen lung un avantaj major în competiția dură cu care ne confruntăm zi de zi pe plan internațional.
“Cifra de afaceri pe primele 8 luni ale anului 2016 a fost de 35 milioane lei și estimăm circa 50 de milioane lei pentru anul 2016. Pentru anul 2017, cifra de afaceri va fi bugetată la circa 12 milioane de euro, o creștere cu aproximativ 10 % a volumului de producție și vânzări.
Investițiile efectuate în 2016, cu achiziționare în leasing sau din surse proprii, se ridică la 3.931.600 lei, din care 3.340. 000 lei mașini și utilaje performante pentru prelucrarea metalelor (două centre de prelucrare HAAS, două centre de prelucrare micron CNC, mașină de șlefuit SMART, mașini de debitat cu bandă, două strunguri CTX Alpha); aparate de măsură și control, mijloace de transport, pod rulant, îmbunățirea sistemului de climatizare în halele de producție, amenajare sediu nou pentru compartimentul vânzări etc.
Și în 2017 vom continua investițiile în echipamente de înaltă performanță, pentru menținerea și chiar creșterea calității pieselor executate.
În ceea ce privește forța de muncă, numărul mediu de angajați este de 350 persoane, cu menținerea acestui efectiv și pentru anul 2017. Angajații noștri beneficiază de condiții de muncă foarte bune, cu acces la tehnologii noi și posibilități de dezvoltare profesională. Pe lângă remunerație, acordăm premii în cursul și la sfârșitul anului, tichete de masă și cadou, decontarea abonamentelor de transport la și de la locul de muncă, ajutoare materiale în situații speciale.
Vajda Ibolya, Financial manager
Citește și:
Transgaz, perspectivă revizuită de la stabilă la pozitivă
Agenția de Rating Fitch a schimbat perspectiva Transgaz de la stabilă la pozitivă, fapt ce reflectă printre altele…
7 iunie 2025
Povestea de succes „Piața 9”, spusă de Daniel Galea într-un eveniment IMM Club
Cred că sunt puțini orădenii sau bihorenii care nu a auzit de „Piața 9”. De fapt, povestea a…
6 iunie 2025
Desant maramureșean de business în Basarabia. De la producție industrială, la vinurile de Cricova
Delegația din care au făcut parte cinci manageri de companii a avut întâlniri de afaceri în trei orașe,…
6 iunie 2025
Delgaz Grid primenește rețeaua din Câmpia Turzii
Proiectul de înlocuire a conductelor și branșamentelor precede lucrările de modernizare de străzi prin Programul Național Anghel Saligny…
6 iunie 2025
Clujenii de la CO Angels au câștigat marele premiu la Innovation Labs
În finala competiției, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj a fost reprezentată de două echipe, fiecare propunând soluții tehnologice inovatoare.…
6 iunie 2025
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
ARL Cluj – Strabag a ridicat o treime din Pasajul Italsofa
Constructorul clujean toarnă structurile de susținere și lucrează la rampa de acces, breteaua de legătură Șomcuta și terasamentele…
6 iunie 2025
Untold va porni caravana Blood Network
Festivalul de la Cluj va declanșa Blood Network, cea mai longevivă inițiativă de donare de sânge din România.…
6 iunie 2025
Investiții
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
Trenul electric PESA, prezentat în 22 mai la Oradea, a intrat în probe
După sosirea în țară, prezentat în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar,…
5 iunie 2025
Se montează grinzile la pasajul suprateran din Oșorhei pe DN1, la ieșirea spre Aleșd
Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Pasajul va…
5 iunie 2025
Fabrica elvețiană de înaltă tehnologie – VAT, și-a inaugurat noul sediu la Arad
O nouă investiție cu capital străin s-a concretizat în județul Arad: fabrica elvețiană VAT, specializată în tehnologii industriale…
5 iunie 2025
Timișorenii, interesați de mobilitatea urbană
Miercuri seară la Co Work Timișoara a avut loc lansarea oficială și prima prezentare a Invest, un accelerator…
5 iunie 2025
Lufthansa a inaugurat oficial legătura între Aeroportul Oradea și Munchen
Marți, 3 iunie 2025, Lufthansa a inagurat oficial cursele dintre Aeroportul Oradea și Aeroportul din Munchen. Vor fi…
3 iunie 2025
Alte 11 contracte „Anghel Saligny” au fost semnate, în valoare de 135 milioane lei
Noi contracte în valoare de 135,51 milioane lei au fost semnate prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Infrastructură
ARL Cluj – Strabag a ridicat o treime din Pasajul Italsofa
Constructorul clujean toarnă structurile de susținere și lucrează la rampa de acces, breteaua de legătură Șomcuta și terasamentele…
6 iunie 2025
Exproprierile pe Centura Metropolitană a Clujului costă 200 milioane €
Primăria Cluj-Napoca (PCN) a dat liber la proiectarea tronsonului cel mai consistent al viitoarei șosele de mare viteză…
5 iunie 2025
Euras are un an să reabiliteze Palatul Administrativ din Cluj
Conducerea Instituției Prefectului Cluj i-a pus în vedere antreprenorului termenul limită în care trebuie să se încadreze cu…
5 iunie 2025
Clujul marilor proiecte pe hârtie
Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
5 iunie 2025
Se montează grinzile la pasajul suprateran din Oșorhei pe DN1, la ieșirea spre Aleșd
Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Pasajul va…
5 iunie 2025
“Expresul” de Tureni, funcțional din 1 iulie
Conexiunea dintre Autostrada Transilvania (A3) și Drumul Național 1 (DN1) menită să ocolească municipiul Turda va fi circulabilă…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Trenul metropolitan Brașov – licitație pentru a prinde 230 milioane euro
Asociația de Transport Brașov a reluat licitația pentru transportul feroviar metropolitan pe un sistem cu trei magistrale: Stupini…
2 iunie 2025
Turism
Bihorul va avea strategie de dezvoltare turistică pe termen mediu și lung
Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, a semnat marți, 2 iunie 2025, contractul pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare…
5 iunie 2025
Trenul electric PESA, prezentat în 22 mai la Oradea, a intrat în probe
După sosirea în țară, prezentat în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar,…
5 iunie 2025
NTT DATA a actualizat varianta de mobil pentru Via Transilvanica
Asociația Tășuleasa Social (ATS) a anunțat noua unealtă digitală pentru descoperirea traseului turistic care străbate România. „Ești pregătit…
4 iunie 2025
Lufthansa a inaugurat oficial legătura între Aeroportul Oradea și Munchen
Marți, 3 iunie 2025, Lufthansa a inagurat oficial cursele dintre Aeroportul Oradea și Aeroportul din Munchen. Vor fi…
3 iunie 2025
Băile Felix, gazda EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference)
În perioada 2-6 iunie 2025, stațiunea balneară Băile Felix găzduiește EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference),…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Încă 6,6 milioane euro în reabilitarea Palatului Principilor Transilvaniei
Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia beneficiază de încă o finanțare în valoare de 6,6 milioane euro, pentru…
2 iunie 2025
S-a stabilit data lansării oficiale a grupului BNI Oradea – BNI Varadinum
Sala Toscana de conferințe de la Ramada by Wynham Oradea a găzduit, miercuri, 29 mai 2025, ultima întâlnire…
2 iunie 2025
Educație
Clujenii de la CO Angels au câștigat marele premiu la Innovation Labs
În finala competiției, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj a fost reprezentată de două echipe, fiecare propunând soluții tehnologice inovatoare.…
6 iunie 2025
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
KESZ a ridicat structura de rezistență a Institutului de Cercetare în AI
Universitatea Tehnică a marcat simbolic momentul prin așezarea unui copac în cel mai înalt punct al clădirii, conform…
5 iunie 2025
Cum s-au autoclasificat universitățile din Cluj
Patru instituții de învățământ superior din oraș se vor a fi de educație și cercetare avansată, iar alte…
5 iunie 2025
Civitas va preda servicii de extensie agricolă la Cluj după modelul american
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj, Romanian-American Foundation (RAF) și University of Georgia (SUA) au prezentat programul pilot…
4 iunie 2025
TenarisSilcotub a schimbat designul spațiilor de interacțiune și recreere de la UTCN
Cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici a inaugurat un proiect de design…
4 iunie 2025
Aradul, pe radarul Elveției: Planuri pentru investiții și reforme în educație și sănătate
Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a avut o întâlnire de lucru cu Excelența Sa Massimo Baggi, ambasadorul…
3 iunie 2025
Băile Felix, gazda EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference)
În perioada 2-6 iunie 2025, stațiunea balneară Băile Felix găzduiește EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference),…
3 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
