A consemnat Florin Marcel ȘANDOR
În 1996, sighișorenii Ovidiu Moldovan și Dan Perte au deschis firma Coralia. Un mic depozit en-gros a devenit ulterior un business serios, care, acum la 20 de ani distanță, are un cuvânt important de spus în economia Sighișoarei. Grupul Coralia cuprinde, în momentul de față, un lanț de magazine, o rețea mare de distribuție în domeniul alimentației publice, o fabrică și, din acest an, investiții în turism. Dan Perte, unul dintre cei doi asociați, ne-a oferit detalii despre o parte din activitățile Grupului Coralia.
Aveți astăzi un business de succes, care crește de la an la an. Cum a început totul?
Ca orice poveste frumoasă a început cu a fost odată ca niciodată și acest lucru s-a întâmplat acum 20 de ani. Atunci, doi prieteni din copilărie s-au asociat și au făcut o firmă, Coralia. Am început ca depozit en-gros, ulterior, acesta fiind transformat și în activitate de distribuție de produse alimentare și nealimentare.
Având în spate susținerea depozitului, în anii care au urmat, am considerat că ar fi oportun să deschidem și punct de vânzare en-detail. Inițial a fost un magazin alimentar mixt, apoi, treptat, am deschis și alte magazine. Acum sunt 7, dintre care șase în Sighișoara și unul în Albesști.
Care considerați că sunt principalele argumente pe care compania dumneavoastră le are față de concurență?
La modul general vorbind, cred că argumente ca seriozitatea, corectitudinea, promptitudinea și, nu în ultimul rând, profesionalismul pe care l-am arătat în relația cu partenerii, fie ei furnizori, clienți sau angajați. Sunt atribute esențiale care ne-au ajutat să rămânem în piață și să creștem în permanență. Așa că astăzi putem sărbatori 20 de ani de activitate. Tot la capitolul argumente, nu ar fi de neglijat faptul că de-a lungul timpului am reușit să ne înconjurăm de oameni valoroși, loiali și buni profesioniști, care stau alături de noi de la început.
Vorbind despre strategia magazinelor, cred că am reușit să oferim o gamă largă de produse de calitate. Nu în ultimul rând, am mers către clienții noștri cu oferte săptămânale, la prețuri foarte bune, apropiate sau, uneori, chiar mai bune decât cele practicate de marile supermarketuri.
Cine sunt principalii colaboratori pe partea de distribuție?
Cel mai vechi colaborator, de amploare, pe care îl avem este Perla Harghitei, alături de care suntem din anul 1997. De-a lungul timpului am fost solicitați pentru distribuție și de alte companii cu nume importante, cum ar fi Coca Cola, Băneasa, Arpis, Ulker și multe alte firme, care ne sunt foarte buni colaboratori.
Ce strategii de dezvoltare aveți? Ce asteptați de la următorii ani?
Principala preocupare a noastră este de a consolida și de a stabiliza ceea ce am dezvoltat până acum. Nu dorim să facem pași grăbiți, la întâmplare, pentru că vorbim de o concurență foarte mare în piață și orice pas greșit ne poate costa. Dorim să creștem numărul de clienți pe distribuție și, dacă sunt oportunități, și rețeaua de magazine.
Ca o concluzie, am putea spune că nimic nu este ușor, chiar dacă din exterior totul pare simplu și frumos. Orice activitate serioasă cere sacrificii, adică muncă și mult suflet.
SC Coralia Com SRL are două obiecte mari de activitate:
Distribuția de produse alimentare și nealimentare – cu două depozite teritoriale, însumând peste 4000 mp și o flotă de mașini foarte mare. Cu o zonă de acoperire totală a județului Mures și, parțial, a județelor din vecinătate, Coralia colaborează, pentru distribuția de produse alimentare și nealimentare cu 26 de furnizori importanți.
Vânzări retail prin rețeaua de magazine proprii – Coralia Supermarket – 7 magazine de tip supermarket în Sighișoara și Albești.
Citește și:
Selina, cea mai mare companie de construcții din vestul României, a ieșit din insolvență
Societatea CITR, liderul pieței de insolvență și restructurare, anunță finalizarea cu succes a procesului de reorganizare a constructorului…
26 martie 2023
A 11-a ediție a International Robotics Championship va avea loc la Oradea
Între 20 și 22 aprilie, Oradea va deveni un hub internațional de robotică, unde vor participa peste 500…
26 martie 2023
15 milioane de euro pentru dotarea școlilor din Oradea cu mobilier și echipamente IT
Toate unitățile de învățământ din Oradea, aflate în subordinea Consiliului Local, vor putea fi dotate cu mobilier, echipamente…
26 martie 2023
Merck se implică într-un proiect de cercetare la Cluj
Gigantul american al vaccinurilor a intrat într-un proiect cu cea mai mare universitate din România. Merck Sharp &…
25 martie 2023
Ambasadorul României în Ungaria, în vizită la Simex și Podgoria Silvania
Gabriel-Cătălin Șopandă, ambasadorul țării noastre în Ungaria, s-a aflat într-o vizită de lucru în județul Sălaj. Ambasadorul a…
25 martie 2023
Brokerii clujeni, promotori ai transparenței la bursă
Grupurile clujene Banca Transilvania (BT) și BRK au făcut parte din comisia care a schimbat “regulile jocului” în…
25 martie 2023
Turda va avea teren de fotbal omologat UEFA
Au debutat lucrările de construire a bazei sportive de tip 1 din municipiul clujean. Compania Națională de Investiții…
25 martie 2023
Noile laboratoare aduc un nou program de Master la Facultatea de Litere a Universității Oradea
Consecventă proiectului său de a moderniza baza materială a instituției și de a pune la dispoziția tinerilor noi…
25 martie 2023
Zi de Zi știri economice:
