Editorial

DWK – Inițiativă și responsabilitate

Statisticile oficiale, europene și naționale, ne încântă în ultima vreme cu cifre extrem de optimiste privind creșterea economică a României. Ne întrebăm pe ce se întemeiază această creștere, unde se vede ea, cum putem să valorificăm această ascendență? Este vorba oare despre vreun miracol?
Am avut onoarea și plăcerea să lucrez îndeaproape cu Clubul Economic German din Brașov (DWK) pentru realizarea unei secțiuni speciale dedicată acestuia care poate fi citită în paginile prezentei ediții a revistei Transilvania Business. Am reușit astfel să descopăr o parte din răspunsurile la întrebările de mai sus: inițiativă, seriozitate, organizare, unitate, implicare și responsabilitate, dar și că nu e niciun miracol la mijloc. Nici nu e de mirare că doar vorbim de companii și model de business german. Werner Braun, președintele DWK, împreună și cu sprijinul companiilor membre ale clubului, a intuit demult ce e de făcut și au început să implementeze diferite proiecte care au consolidat prezența investitorilor germani, austrieci, elvețieni în Brașov. Aici se concentrează o buna parte a industriei de automotive din România.
Cu proiecte educaționale și sociale adecvate nevoilor companiilor, cum este Școala Profesională Duală Kronstadt, Caravana Meseriilor sau Fit for Future, dar și Made in Brasov sau Oktoberfest, DWK reușește să fie liantul aproape perfect între companiile membre și autoritățile statului, să facă atractiv mediul de business brașovean atât pentru potențiali noi investitori, cât și pe piața muncii, joburile existente aici concurând, ca și condiții de lucru, cu cele din Germania. Nu e de mirare, deci, să găsim în DWK firme de anvergură, precum Schaeffler, Draexlmaier, Continental, Kronospan, Maurer Imobiliare, Caditec, Duvenbeck, Quin, Elmas, Leonardo Group, Premium Aerotec, Rege, Stabilus și alte companii mari care contribuie la dezvoltarea locală și asigură stabilitate pe piața forței de muncă prin zeci de mii de locuri de muncă.
Modelul de organizare patentat la Brașov de Clubul Economic German poate fi exportat și în alte zone ale țării, unde funcționează companii cu nevoi similare, fie ele străine (franceze, britanice, italiene, chinezești etc), sau chiar românești, de ce nu? Recent, companiile franceze au început să se grupeze în cluburi de afaceri zonale (Sibiu, Cluj, Iași, Timișoara), dar mai au drum de străbătut. Asociațiile profesionale, organizate la nivel național pe tipuri de industrii, nu reușesc să genereze beneficii majore pentru membri, aceste entități trebuie structurate zonal pentru a le crește eficiența. Nu este suficient să fie interfața doar cu autoritățile centrale ale statului, multe din problemele cu care se confruntă companiile au cauze și rezolvare locale.
Urmărind declarațiile lui Werner Braun despre evoluția clubului, dar și din discuțiile cu manageri și reprezentanți ai mai multor companii membre, am reușit să deslușim cateva din secretele care stau la baza dezvoltării economice, dar și să (re)descoperim uriașa muncă depusă în acest scop de-a lungul a 10-15 ani.
Și încă mai sunt multe de făcut!
Nicolae POP

Related posts

Dimensiunea dezastrului de resurse umane

Ligia Voro

Noul val în automotive

Ligia Voro

Majestatea Sa Margareta- simbol, lider, speranță

Stefana Muresan

Cum convingem publicul să folosească transportul în comun?

Stefana Muresan

Cum să ieșim din criza economică?

redactia

Manageri. Fermieri versus IT și Automotive

Ligia Voro

Managerul energetic și rolurile acestuia

Stefana Muresan

Market Pulse Report – Argument: The challenges of Covid – 33

Ionut Oprea

Employer branding în industria automotive

redactia

Pașii

Ligia Voro

Enjoy, Transylvania! A jewel of Romania in the heart of Europe

redactia

SJ | Pseudofabulă cu neîmpliniri

Transilvania Business

B | Business puls

MS | Blazonul afacerilor

USA to connect the Amazon network in Poland to the port of Constanta?

Ionut Oprea

Mai am un singur dor/Să circul pe A8

redactia

WHY “ROMANIA’S REAL ESTATE YEARBOOK 2020?”

Ionut Oprea

B | Business puls

Bucharest – skyline transformation 2025: Romania and Bucharest in the top relocation options for global companies

Ionut Oprea

Imaginarul turistic al Balcicului (post)regal

Ligia Voro

Analiză: 2020-2021. Brisk Group – performanță în context pandemic.

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Enjoy! O călătorie senzorială prin memoriile culturale ale Transilvaniei

redactia

Golf. Bal medieval. Conferinţe marca Transilvania Business. Transilvania Open 4 Business 2017 by Transilvania Business Magazine. 18-20 mai 2017, Cluj.

Raluca Ursu

De ce Asfaltul sau Curcubeul ne-ar deranja cu o întrebare existențială despre Târgu-Mureș…?!

Stefana Muresan

Leave a Comment