Transilvania Business
Editorial

DWK – Inițiativă și responsabilitate

Statisticile oficiale, europene și naționale, ne încântă în ultima vreme cu cifre extrem de optimiste privind creșterea economică a României. Ne întrebăm pe ce se întemeiază această creștere, unde se vede ea, cum putem să valorificăm această ascendență? Este vorba oare despre vreun miracol?
Am avut onoarea și plăcerea să lucrez îndeaproape cu Clubul Economic German din Brașov (DWK) pentru realizarea unei secțiuni speciale dedicată acestuia care poate fi citită în paginile prezentei ediții a revistei Transilvania Business. Am reușit astfel să descopăr o parte din răspunsurile la întrebările de mai sus: inițiativă, seriozitate, organizare, unitate, implicare și responsabilitate, dar și că nu e niciun miracol la mijloc. Nici nu e de mirare că doar vorbim de companii și model de business german. Werner Braun, președintele DWK, împreună și cu sprijinul companiilor membre ale clubului, a intuit demult ce e de făcut și au început să implementeze diferite proiecte care au consolidat prezența investitorilor germani, austrieci, elvețieni în Brașov. Aici se concentrează o buna parte a industriei de automotive din România.
Cu proiecte educaționale și sociale adecvate nevoilor companiilor, cum este Școala Profesională Duală Kronstadt, Caravana Meseriilor sau Fit for Future, dar și Made in Brasov sau Oktoberfest, DWK reușește să fie liantul aproape perfect între companiile membre și autoritățile statului, să facă atractiv mediul de business brașovean atât pentru potențiali noi investitori, cât și pe piața muncii, joburile existente aici concurând, ca și condiții de lucru, cu cele din Germania. Nu e de mirare, deci, să găsim în DWK firme de anvergură, precum Schaeffler, Draexlmaier, Continental, Kronospan, Maurer Imobiliare, Caditec, Duvenbeck, Quin, Elmas, Leonardo Group, Premium Aerotec, Rege, Stabilus și alte companii mari care contribuie la dezvoltarea locală și asigură stabilitate pe piața forței de muncă prin zeci de mii de locuri de muncă.
Modelul de organizare patentat la Brașov de Clubul Economic German poate fi exportat și în alte zone ale țării, unde funcționează companii cu nevoi similare, fie ele străine (franceze, britanice, italiene, chinezești etc), sau chiar românești, de ce nu? Recent, companiile franceze au început să se grupeze în cluburi de afaceri zonale (Sibiu, Cluj, Iași, Timișoara), dar mai au drum de străbătut. Asociațiile profesionale, organizate la nivel național pe tipuri de industrii, nu reușesc să genereze beneficii majore pentru membri, aceste entități trebuie structurate zonal pentru a le crește eficiența. Nu este suficient să fie interfața doar cu autoritățile centrale ale statului, multe din problemele cu care se confruntă companiile au cauze și rezolvare locale.
Urmărind declarațiile lui Werner Braun despre evoluția clubului, dar și din discuțiile cu manageri și reprezentanți ai mai multor companii membre, am reușit să deslușim cateva din secretele care stau la baza dezvoltării economice, dar și să (re)descoperim uriașa muncă depusă în acest scop de-a lungul a 10-15 ani.
Și încă mai sunt multe de făcut!
Nicolae POP

Comentarii

Comentarii

Related posts

MS | Piața de rezidențial – o nouă provocare

Transilvania Business

Ce spune AMR despre “problema grațierii”?

Ligia Voro

MS | Blazonul afacerilor

Comentarii

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More