Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stabilus România, în liga premier a industriei auto

Stabilus România s-a înființat în urmă cu 11 ani, la Brașov, unde are, în prezent, două sedii e producție. Despre compania care a presupus o investiție de peste 30 de milioane de euro ne-a vorbit Cristian Popescu, Directorul General al Stabilus România.
Director General Cristian Popescu
Ce a atras o companie de talia Stabilus către tărâmurile României? Doar tradiţia spre sectorul auto şi forţa de muncă bine specializată, dar ieftină faţă de Vest, sau au fost şi alte considerente care au stat la baza investiţiei?
STABILUS GmbH a fost înființată în Koblenz, Germania, în 1934. În cele peste 8 decenii de tradiţie şi inovaţie, a reuşit să-şi creeze filiale în zece ţări de pe cinci continente. Fiind o companie care operează global, și-a creat o rețea internațională de vânzări și servicii în peste 50 de țări.
Au fost o serie de factori care au atras compania spre România, pe lângă cei menţionaţi de dvs., cum ar fi: zona cu mulţi vorbitori de limba germană, mediul academic în continuă dezvoltare pe profile tehnice, impozitul pe profit mai diminuat decât al celorlalte ţări est-europene, precum şi deschiderea pentru dezvoltarea unui sistem de învăţământ dual. În România, STABILUS, s-a înființat acum 11 ani, iar în prezent are 2 sedii de producție în Brașov: Gas Springs şi Powerise.
Stabilus România încurajează şi motivează tinerii să rămână în ţară, oferindu-le job-uri şi provocări, precum şi condiţii similare celor din Occident sau chiar mai bune, participând astfel la dezvoltarea economiei din ţara noastră.
Cum arată foaia de parcurs de până acum a investiţiei în România? Care au fost cele mai importante etape şi cele mai mari realizări?
Evolutie companie
Pe scurt, 1.100 de angajaţi, 2 fabrici cu 6 hale de producție și birouri (peste 24.000 mp) şi o valoare a investițiilor de peste 30.000.000 de euro.
Cum apreciaţi evoluţia mediului antreprenorial din România în perioada postcentralism? Ce probleme mai sunt de rezolvat pentru a compatibiliza mediul de business cu cele din EU?
Când discutăm despre mediul antreprenorial ne referim la furnizorii de componente. Din păcate, problema principală este că nu putem contracta materiale şi componente de pe piaţa locală, la preţuri şi calitate avantajoase. Din acest motiv organizăm luna aceasta, la Bucureşti, un eveniment de promovare a companiei noastre pe piaţa locală şi module B2B la care vom invita toţi potenţialii furnizori din România şi din zona Europei de Est. Dorim să-i sprijinim pentru a se dezvolta să devină furnizori de nivelul 1, 2 sau 3.
Este nevoie şi de o dezvoltare a infrastructurii, care în acest moment este foarte slab dezvoltată.
Unde vedeţi România şi industria în care activaţi peste un orizont de timp de 25 de ani? Ce rol ar trebui să aibă industria auto, cu subsectorul componente, într-un viitor proiect de ţară?
Industria auto a devenit şi va rămâne, în România, cel mai important sector economic. Compania Stabilus are deja definită strategia pe termen lung. Paradoxal, criza economică a accentuat creşterea acestui sector în România, deşi consumul în Uniunea Europeană (UE) a fost în declin, în ultimii ani. În următorii ani, această industrie ar trebui să se dezvolte pe orizontală: furnizorii, infrastructura şi să rămână stabil mediul politic şi geopolitic.
Rezultatele Stabilus, după implementarea Kaizen
Cristian Popescu, Directorul General al Stabilus România şi Directorul Programului “Educaţie Kaizen pentru România”, ne-a vorbit, de asemenea, despre rezultatele obţinute în compania pe care o conduce, datorate implementării Sistemului de Management Kaizen, al îmbunătăţirii continue a performanţei. “Implementăm Kaizen în Stabilus România din 2009 pentru că “trebuie ca această companie să se menţină în liga premier, trebuie sa lupte continuu să se îmbunătăţească, altfel îşi va pierde locul”. Pentru aceasta este nevoie de viziune, disciplină, consecvenţă şi perseverenţă. Sistemul japonez ne învaţă să folosim toate resursele din companie şi să implicăm toţi oamenii, astfel că aceştia învaţă să gestioneze mai bine resursele şi să înţeleagă necesitatea procedurilor de lucru, pentru a garanta calitatea finală a produselor. După ce înţeleg procedurile, îi responsabilizăm pe nivele diferite şi îi încurajăm să îmbunătăţească aceste proceduri, pentru a avea cât mai puţine pierderi. În acest mod se creează cultura în organizaţie pentru îmbunătăţirea continuă şi valoarea adăugată în toate procesele companiei”, ne-a declarat Cristian Popescu.

Total
0
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

QUIN ROMANIA, un producător important în domeniul automotive

Articolul următor

Vinurile Jidvei, distinse cu 8 medalii la China Wine & Spirits Awards

Citește și:
Total
0
Share