Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii pe parcursul anului trecut. Volumul pieţei berii s-a menținut la 15,8 milioane hl, nivel atins și în 2015. Consumul pe cap de locuitor s-a situat la rândul său la nivelul anului precedent, de 80 l.
“Rezultatele anului 2016 reprezintă o evoluție firească pentru o piață concurențială, așa cum este piața berii. Contextul fiscal stabil a fost cel care a permis pieței berii să evolueze în mod natural, în lipsa unor factori de presiune care să-i condiționeze trendul.”, a declarat Shachar Shaine, Președinte Asociația Berarii României, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul Asociației.
Producția de bere reprezintă un real stimul pentru creșterea economică a României, prin crearea de locuri de muncă la nivel național, generarea de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe și prin importante contribuții la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite. Datorită caracterului său național, definit de producție locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, de aproximativ 85.000 locuri de muncă.
“Chiar și în condițiile în care volumul pieței în 2016 s-a menținut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deține toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluției pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producția de bere își pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură.”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României
Piața berii în 2016
Importuri: deși în 2016 importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane hl, atingând un total de 0,44 milioane hl, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern.
Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară scădere, de 0,08 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane Hl.
Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost constante de-a lungul timpului, nivelul total al investiției înregistrând în 2016 un trend ascendent comparativ cu anul anterior. Astfel, valoarea investițiilor în 2016 s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creștere cu 14.2 milioane euro față de 2015.
Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,4 miliarde Euro.
Număr de angajați: în ciuda unei ușoare scăderi a numărului de locuri de muncă în producția de bere, la nivelul membrilor Asociației, de la 3.700 în 2015 la 3.600 în 2016, industria berii rămâne un stimul important al economiei și contribuie la crearea unui număr de 85.000 locuri de muncă la nivel național.
Membrii Asociației Berarii României sunt producătorii Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malț România și Asociația Producătorilor de Hamei.
Începând cu anul 2008, Asociația Berarii României face parte din organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles.
Citește și:
Pehart investește 8 milioane de euro în brandul Sovio
Cea mai nouă marcă a grupului face parte din divizia de produse Away from Home (AfH – pentru…
14 mai 2024
Simex: “Mobila românească este singura ecologică 100%”
Mulți producători internaționali folosesc materiale și tehnologii care afectează sănătatea cumpărătorului, acuză reprezentanții fabricii din Sălaj. Gabriel Lavrincic,…
12 mai 2024
Noutățile tehnologice în echipamente și soluții industriale, la IDENTICOM4
A șasea ediţie a Târgului Internațional de Tehnologie şi Industrie IDENTICOM4 are loc anul acesta, în perioada 21-23…
11 mai 2024
„În politici trebuie să investești” – Simion Crețu, director general ADR Centru
Regiunea cu 220 km de autostradă și magistrală ferată modernizată a pus accentul pe conectivitate regională. ♦ Cum…
10 mai 2024
EBM Papst își construiește propria fabrică în Parcul Industrial II Oradea
EBM Papst Oradea a achiziționat un teren de circa 56.000 mp în Eurobusiness Park II Oradea, unde va…
10 mai 2024
Subvenții de peste 30 de milioane de lei plătite de AJOFM Bihor angajatorilor
Bihorul se clasează pe locul trei la nivel național în ceea ce privește numărul de subvenții acordate. Suma…
9 mai 2024
TeraPlast și-a redus pierderea la 2,5 milioane lei
Grupul cu sediul în județul Bistrița-Năsăud a urcat cu 20% la vânzări în primul trimestru al anului, potrivit…
8 mai 2024
Creșteri substanțiale ale cifrei de afaceri și EBITDA Grupului TeraPlast în T1/2024
Marja EBITDA este cu 32% mai mare față de T1/2023 și mai mare decât cea bugetată. Vânzările Grupului…
8 mai 2024