Asociația Berarii României anunță evoluția pieței berii pe parcursul anului trecut. Volumul pieţei berii s-a menținut la 15,8 milioane hl, nivel atins și în 2015. Consumul pe cap de locuitor s-a situat la rândul său la nivelul anului precedent, de 80 l.
“Rezultatele anului 2016 reprezintă o evoluție firească pentru o piață concurențială, așa cum este piața berii. Contextul fiscal stabil a fost cel care a permis pieței berii să evolueze în mod natural, în lipsa unor factori de presiune care să-i condiționeze trendul.”, a declarat Shachar Shaine, Președinte Asociația Berarii României, potrivit unui comunicat publicat pe site-ul Asociației.
Producția de bere reprezintă un real stimul pentru creșterea economică a României, prin crearea de locuri de muncă la nivel național, generarea de valoare adăugată în cadrul tuturor activităților conexe și prin importante contribuții la bugetul de stat sub formă de taxe și impozite. Datorită caracterului său național, definit de producție locală în proporție de peste 97% și 70% ingrediente provenite din agricultura României, sectorul berii are o influență semnificativă asupra gradului de ocupare a forței de muncă, prin crearea, la nivelul întregii țări, direct și indirect, de aproximativ 85.000 locuri de muncă.
“Chiar și în condițiile în care volumul pieței în 2016 s-a menținut la nivelul anului anterior, un lucru este cert: industria berii deține toate atuurile pentru a rămâne un element cheie al evoluției pozitive a economiei locale. Agricultura României este unul dintre sectoarele asupra căruia producția de bere își pune în mod vizibil amprenta pozitivă. Astfel, datorită faptului că 70% din ingredientele berii provin din România, peste 10.000 de români au un loc de muncă în agricultură.”, a adăugat Julia Leferman, Director general Asociația Berarii României
Piața berii în 2016
Importuri: deși în 2016 importurile au înregistrat o foarte ușoară creștere față de anul precedent, de 0,09 milioane hl, atingând un total de 0,44 milioane hl, piața berii din România continuă să își păstreze caracterul profund național, ponderea producției locale rămânând la peste 97% din consumul intern.
Exporturi: în ceea ce privește exporturile, acestea au înregistrat o ușoară scădere, de 0,08 milioane hl față de anul anterior, atingând un total de 0,42 milioane Hl.
Investiții: eforturile investiționale ale membrilor Asociației au fost constante de-a lungul timpului, nivelul total al investiției înregistrând în 2016 un trend ascendent comparativ cu anul anterior. Astfel, valoarea investițiilor în 2016 s-a ridicat la 69,7 milioane euro, în creștere cu 14.2 milioane euro față de 2015.
Până în prezent, investițiile cumulate realizate de membrii Asociației de la intrarea acestora pe piață au atins un total de 1,4 miliarde Euro.
Număr de angajați: în ciuda unei ușoare scăderi a numărului de locuri de muncă în producția de bere, la nivelul membrilor Asociației, de la 3.700 în 2015 la 3.600 în 2016, industria berii rămâne un stimul important al economiei și contribuie la crearea unui număr de 85.000 locuri de muncă la nivel național.
Membrii Asociației Berarii României sunt producătorii Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod, Ursus Breweries și Martens, alături de microberăria Clinica de Bere. Împreună, cei șase producători furnizează peste 80% din cantitatea de bere consumată în România. Totodată, din Asociație fac parte și reprezentanți ai producătorilor de materii prime: Soufflet Malț România și Asociația Producătorilor de Hamei.
Începând cu anul 2008, Asociația Berarii României face parte din organizația Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles.
Citește și:
STIHL a pus piatra de temelie a noii fabricii de baterii din Eurobusiness Park 1 Oradea
Investiția de 125 de milioane de euro este cea mai mare din parcurile industriale din Oradea, Stihl dorind…
29 martie 2024
BT creditează TeraPlast cu 13 milioane € ca să cumpere grupul Freiler
Holdingul TeraPlast a încheiat achiziția grupului Wolfgang Freiler, intrând în proprietatea companiilor WF Kunststoff Handels, Wolfgang Freiler &…
28 martie 2024
Consiliul Concurenței cu investigațiile pe masă în fața antreprenorilor bihoreni
Puține sunt instituțiile de stat care fac publice numele firmelor sancționate pentru diferite practici ilegale. Consiliul Concurenței este…
28 martie 2024
BRAT publică raportul anual privind investițiile în publicitate din 2023. Influencer marketing începe să fie raportat
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) furnizează industriei media și publicitare raportul de analiză a pieței de publicitate…
27 martie 2024
De la Olympus, la Șieu Măgheruș. Nouă investiție grecească în industria laptelui
Fostul director general și fostul director financiar al Olympus România, Ilias Pliatsikas și Fotis Ntelkos, au pus bazele…
25 martie 2024
Peste 7.000 de joburi disponibile la Angajatori de TOP București
Angajatori de TOP București, cel mai mare și longeviv eveniment de carieră din România, revine în această primăvară…
25 martie 2024
IRUM a fost vizitată de tineri
Fabrica reghineană IRUM a fost unul din obiectivele vizitate de tinerii din Rotary Youth Exchange District 2241 Romania &…
25 martie 2024
Industriașul Ștefan Vuza a semnat Declarația de la Anvers
Țara noastră a fost reprezentată la Summitul Industriei Europene (SIEA) de omul de afaceri clujean, președintele grupului Serviciile…
24 martie 2024