Infrastructura

Astra Vagoane Călători și Siemens – cele mai economice tramvaie

Fabrica producătoare de strunguri s-a reorientat spre producerea mijloacelor de transport ecologice.
Aradul, care a fabricat trenuri de călători, trenuri de marfă, chiar și avioane, produce cel mai modern și cel mai economic tramvai din lume. Acesta este înzestrat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și pentru cărucioare cu copii, podea coborâtă și poate transporta 240 de personae, potrivit canalmedia.tv.
Uzina care adineauri producea strunguri cu care se mândrea regimul comunist din România, astăzi, reorganizată sub numele de Astra Vagoane Călători SA, produce, în colaborare cu Siemens, tramvaie ultramoderne și ultraconfortabile.
Tramvaiul ”Imperio”, din punct de vedere energetic, este cel mai economic din lume conform unui calcul făcut în funcţie de tariful la energie consumată/numărul de călători/kilometric, susține sursa citată. Potrivit proiectanților acestuia,acest model de tramvai costă 1.7 milioane de euro, cu 30 la sută mai puțin decât tramvaiele fabricate pe piaţa mondială.
Tramvaiul ”Imperio” dorit de autoritățile Aradului
„Prin realizarea acestui tramvai, Aradul, prin intermediul Astra Vagoane Călători, se înscrie pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Evident că pentru Arad este o mândrie pentru că reprezintă un segment unic, pentru că suntem singurii care producem astfel de tramvaie, dar, mai mult de atât, eu sunt sigur că ce se produce astăzi la Astra Vagoane Călători va intra şi pe piaţa europeană, pentru că şi preţul, şi calitatea pe care le au aceste tramvaie sunt foarte competitive” – a declarat Gheorghe Falcă, primarul Aradului.
Primăria Aradului intenționează să achiziționeze 10 tramvaie ”Imperio”, în cazul în care va reuși să obțină finanțare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Related posts

Ocolitoarea Zalăului, funcțională din 2022

Nora Dumitrescu

Autostrada Oradea – Arad, posibilă datorită Poloniei

redactia

Județul Alba, la un pas investițional de un terminal multimodal

Ligia Voro

Protocol pentru drumul expres Arad – Oradea

Traian Dan

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii zece ani. Creștere cu peste 200%

redactia

Trei regionale din Transilvania – treceri de cale ferată cu covor antiderapant

Nora Dumitrescu

Șapte oferte pentru podul care deblochează Autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Aktor va mobiliza 750 de oameni pe șantierul Autostrăzii Sebeș – Turda

Nora Dumitrescu

Mandatul lui Ştefan Ioniţă, prelungit în fruntea CNAIR

Stefana Muresan

CFR Călători, licitație pentru servicii de reparații și modernizare a vagoanelor. Contract de peste 5 mil. euro

redactia

Strabag începe lucrările la autostrada Târgu-Mureș – Ungheni

Nora Dumitrescu

O nouă platformă de staţionare aeronave la Aeroportul Internațional Cluj

Stefana Muresan

Aeroportul Iasi este certificat international

Transilvania Business

Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” Cluj anunță reluarea zborurilor către Viena

Stefana Muresan

Parteneriat cu CNAIR pentru realizarea centurilor Aleșdului și Beiușului

Traian Dan

Patrulaterul Vestului: „Interconectăm aceste orașe cu autostrăzi și cu linii ferate de mare viteză”

redactia

Tehnologia produsă la Timișoara în cadrul companiei Continental va fi aplicată în managementul performant al porturilor din Hamburg și Koper

Robert Bloancă

În primăvară va începe construcţia Uzinei BMW de la Debrecen

Traian Dan

Pasaje rutiere cu sistem de deszapezire in fundatie

Stefana Muresan

Tren de mare viteză Budapesta-Cluj-Bucureşti. Ungaria pregătește studiul de fezabilitate

Stefana Muresan

Trafic in crestere cu 62% la Aeroportul International Iasi

Stefana Muresan

Oradea și zona metropolitană Oradea vor fi conectate la autostrada Transilvania

Stefana Muresan

Aeroportul Internaţional Baia Mare, redeschis traficului intern şi extern în iunie

Stefana Muresan

Bihor: 230 mil. lei pentru varianta de ocolire Aleșd Sud

Stefana Muresan

Leave a Comment