Fabrica producătoare de strunguri s-a reorientat spre producerea mijloacelor de transport ecologice.
Aradul, care a fabricat trenuri de călători, trenuri de marfă, chiar și avioane, produce cel mai modern și cel mai economic tramvai din lume. Acesta este înzestrat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și pentru cărucioare cu copii, podea coborâtă și poate transporta 240 de personae, potrivit canalmedia.tv.
Uzina care adineauri producea strunguri cu care se mândrea regimul comunist din România, astăzi, reorganizată sub numele de Astra Vagoane Călători SA, produce, în colaborare cu Siemens, tramvaie ultramoderne și ultraconfortabile.
Tramvaiul ”Imperio”, din punct de vedere energetic, este cel mai economic din lume conform unui calcul făcut în funcţie de tariful la energie consumată/numărul de călători/kilometric, susține sursa citată. Potrivit proiectanților acestuia,acest model de tramvai costă 1.7 milioane de euro, cu 30 la sută mai puțin decât tramvaiele fabricate pe piaţa mondială.
Tramvaiul ”Imperio” dorit de autoritățile Aradului
„Prin realizarea acestui tramvai, Aradul, prin intermediul Astra Vagoane Călători, se înscrie pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Evident că pentru Arad este o mândrie pentru că reprezintă un segment unic, pentru că suntem singurii care producem astfel de tramvaie, dar, mai mult de atât, eu sunt sigur că ce se produce astăzi la Astra Vagoane Călători va intra şi pe piaţa europeană, pentru că şi preţul, şi calitatea pe care le au aceste tramvaie sunt foarte competitive” – a declarat Gheorghe Falcă, primarul Aradului.
Primăria Aradului intenționează să achiziționeze 10 tramvaie ”Imperio”, în cazul în care va reuși să obțină finanțare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Citește și:
Asocierea Precon Transilvania – Citadina 98 va construit Parcul Industrial Ștei
Vineri, 19 aprilie, a fost desemnat constructorul pentru execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă din Ștei. După…
20 aprilie 2024
PORR Construct toarnă asfalt pe Centura Oșorhei. Stadiul lucrărilor: 65-68%
Vineri, 19 aprilie, a început turnarea primului strat de asfalt pe Centura Oșorhei, la capătul dinspre Oradea. Stadiul…
19 aprilie 2024
„Ne-am triplat numărul de angajați și am crescut cifra de afaceri cu 50% față de 2022”
OPTGroup, una dintre companiile clujene pe zona de proiectare și construcții de infrastructură, civile și electrice, a avut…
17 aprilie 2024
Reprezentarea exclusivă. Tendința pieței imobiliare din România
Într-o lume în continuă schimbare, piața imobiliară din România a început să adopte în ultimii ani tendințe și…
17 aprilie 2024
Transplantul hepatic intră în portofoliul medical de la Cluj-Napoca
Începând cu luna mai 2024 vor putea fi efectuate transplanturi hepatice la Cluj-Napoca, în urma includerii Institutului de…
17 aprilie 2024
Asocierea condusă Freyrom montează tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului
Tablierul pasajului intermodal de pe Calea Borșului a fost adus în șantier, începând montarea pe poziție a structurii…
16 aprilie 2024
Italienii se bat cu turcii pentru Tunelul Meseș
Constructorul WeBuild a atacat la Curtea de Apel București (CAB) decizia favorabilă Makyol. Italienii contestă la CAB hotărârea…
16 aprilie 2024
O asociere condusă de Leko Construct va realiza Parcul Industrial Marghita
Luni, 15 aprilie, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Parcul de Specializare Inteligentă…
15 aprilie 2024