Infrastructura

Astra Vagoane Călători și Siemens – cele mai economice tramvaie

Fabrica producătoare de strunguri s-a reorientat spre producerea mijloacelor de transport ecologice.
Aradul, care a fabricat trenuri de călători, trenuri de marfă, chiar și avioane, produce cel mai modern și cel mai economic tramvai din lume. Acesta este înzestrat cu rampe de acces pentru persoane cu dizabilități și pentru cărucioare cu copii, podea coborâtă și poate transporta 240 de personae, potrivit canalmedia.tv.
Uzina care adineauri producea strunguri cu care se mândrea regimul comunist din România, astăzi, reorganizată sub numele de Astra Vagoane Călători SA, produce, în colaborare cu Siemens, tramvaie ultramoderne și ultraconfortabile.
Tramvaiul ”Imperio”, din punct de vedere energetic, este cel mai economic din lume conform unui calcul făcut în funcţie de tariful la energie consumată/numărul de călători/kilometric, susține sursa citată. Potrivit proiectanților acestuia,acest model de tramvai costă 1.7 milioane de euro, cu 30 la sută mai puțin decât tramvaiele fabricate pe piaţa mondială.
Tramvaiul ”Imperio” dorit de autoritățile Aradului
„Prin realizarea acestui tramvai, Aradul, prin intermediul Astra Vagoane Călători, se înscrie pe harta mondială a fabricanţilor de tramvaie. Evident că pentru Arad este o mândrie pentru că reprezintă un segment unic, pentru că suntem singurii care producem astfel de tramvaie, dar, mai mult de atât, eu sunt sigur că ce se produce astăzi la Astra Vagoane Călători va intra şi pe piaţa europeană, pentru că şi preţul, şi calitatea pe care le au aceste tramvaie sunt foarte competitive” – a declarat Gheorghe Falcă, primarul Aradului.
Primăria Aradului intenționează să achiziționeze 10 tramvaie ”Imperio”, în cazul în care va reuși să obțină finanțare de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Related posts

Asigurări de la antreprenori: Aeroportul Brașov, funcțional în 2 ani, iar tronsonul de autostradă Predeal-Cristian – într-un an

Ion Surdu

Oradea va avea fântână arteziană muzicală cu jocuri de lumini

Traian Dan

Se extinde rețeaua de gaz în nordul județului Bihor

Traian Dan

Cluj Arena va deveni teatru în aer liber

Nora Dumitrescu

Astaldi Spa va construi secțiunea 5 din Autostrada Sibiu-Pitești

Ligia Voro

Undă verde pentru lucrările la autostrada Lugoj – Deva, Lotul 4

Stefana Muresan

Doi constructori din Ardeal au semnat pactul pentru autostrăzi

Nora Dumitrescu

Sală polivalentă la Blaj, investiţie de 2 milioane de euro

Stefana Muresan

Podul peste Someș finalizat de Tirrena Scavi just-in-time

redactia

Investiție SF în infrastructura feroviară la Arad

Transilvania Business

Proiectele de transport pentru perioada 2018 – 2027

Stefana Muresan

Elite în business. Județul Mureș. Ranking 23: Astor-Valpet. Liant de bază în construcții. De 27 de ani

Florin Marcel

Priorități de investiții POR 2014-2020 în Regiunea Vest

Primul oraș din România cu transport public gratuit

Nora Dumitrescu

Documentaţia licitaţiei pentru construirea terminalului Aeroportului Braşov-Ghimbav, avizată de ANAP

redactia

Ungaria, nouă autostradă spre România

Stefana Muresan

Parking de 19 milioane de lei, la Cluj-Napoca

redactia

Conferințele Transilvania Open 4 Business debutează astăzi

Ligia Voro

„Aeroportul viitorului”: Aeroportul de la Ghimbav, primul din țară care va avea un turn de control virtual

Stefana Muresan

Autostrada A3 între Ogra și Câmpia Turzii: Progres ”foarte bun” al celor de la Astaldi-Max Boegl

Stefana Muresan

Finanțare de 370 mil. lei pentru Autostrada Cluj Vest (Gilau) – Nadaselu

redactia

Un centru logistic se va construi la ieșirea din Brașov spre Sibiu

Papuc Irina

Trenurile de pe ruta Timişoara – Iaşi intră în lumea civilizată, după ce vor avea în compunere vagoane modernizate

Robert Bloancă

Lotul 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda, în grafic pentru octombrie

Stefana Muresan

Leave a Comment