Peste 70 de parlamentari propun aprobarea obiectivului de investiții autostrada Iași – Târgu Mureș, denumită generic „Autostrada Unirii”. Dacă propunerea legislativă va fi adoptată, proiectul va fi coordonat de Ministerul Transporturilor, urmând ca acesta să fie realizat din credite externe și din fonduri europene, în termen de patru ani de la intrarea în vigoare.
„Lipsa unui tronson de drum, care să conecteze Regiunea de Nord-Est de Vestul țării, a condus la un decalaj pronunțat în ceea ce privește dezvoltarea regiunilor. În timp, discrepanța va deveni din ce în ce mai mare, iar acest lucru se traduce prin depopulare, demoralizare și o slabă industrializare. Necesitatea acestei autostrăzi este argumentată și în Strategia de dezvoltare teritorială a României, document adoptat în octombrie 2016 de către Guvernul României, în care se precizează faptul că regiunile extracarpatice sunt cele mai puțin dezvoltate, printre cele mai sărace județe fiind enumerat și Iașiul. Din totalul de 13 județe enumerate, jumătate sunt din Regiunea de Nord-Est a țării. În continuare, în strategie se menționează și faptul că disparitățile urban-rural intrajudețene sunt maxime în județele Cluj, Iași și Dolj”, arată inițiatorii proiectului de lege.
Propunerea legislativă pentru aprobarea obiectivului de investiții „Autostrada Unirii” poate fi considerat un proiect transpartinic, deoarece a fost inițiat de senatori și deputați din aproape toate grupurile parlamentare, inclusiv minorități naționale, cu excepția ALDE.
Argumentele sunt susținute și de Asociația Pro Infrastructura care precizează că autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni va aduce îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie.
Până la promulgare, propunerea legislativă are un drum lung de parcurs. Mai întâi aceasta trebuie să primească avizele consultative de la comisiile de specialitate, precum și raportul final de la comisia sesizată în fond. Ulterior, propunerea va fi supusă votului în plenul Senatului și, dacă votul va fi unul pozitiv, aceasta va ajunge în Camera colegilor deputați, unde va parcurge același drum ca și în Camera Superioară. Dacă va primi și votul deputaților, propunerea va ajunge la președintele Iohannis pentru promulgare.
Citește și:
Oradea are aeroport nou. S-a inaugurat noul terminal al Aeroportului Oradea
Un terminal la cele mai înalte standarde, de două ori și jumătate mai mare decât vechiul terminal, și…
18 mai 2024
PORR Construct a finalizat Centura Sântandrei cu trei luni mai devreme
Vineri, 17 mai, s-a semnat procesul verbal de dare în circulație a Centurii Sântandrei. Traficul rutier va fi…
18 mai 2024
Marii constructori și-au căutat angajați la „Bursa Locurilor de Muncă” de la Oradea
Selina, Construcții Erbașu, Webuild Oradea și Dumexim au avut o ofertă consistentă de locuri de muncă pentru sectorul…
17 mai 2024
Cinci firme sau asocieri de firme vor să facă Centura Timișoara Vest
Varianta de Ocolire Timișoara Vest are o lungime de 13,90 km. Contractul prevede construcția a zece lucrări de…
16 mai 2024
Timișoara va avea un skatepark de 15 milioane de lei
Proiectul pentru construirea unui nou skatepark, născut din colaborarea dintre Primăria Municipiului Timișoara și comunitatea locală, urmează să…
16 mai 2024
Patru pasaje pietonale pe sub Centura Oradea, construite cu fonduri europene
Valoarea investiției este de 11 milioane de euro, durata de execuție fiind de 6 luni de la emiterea…
16 mai 2024
Peste 1.600 de joburi oferite de 54 de angajatori la Bursa de la Oradea
Toate drumurile bihorenilor care vor să se angajeze duc la Arena Antonio Alexe, vineri, 17 mai 2024. Aici,…
16 mai 2024
Asocierea condusă de Construcții Erbașu va termina Centura Sânmartin în două săptămâni
Lucrările la drumul de legătură dintre Municipiul Oradea și Sânmartin se apropie de final. Stadiul fizic al execuției…
15 mai 2024