Tehnologia inovatoare de încărcare AllCharge transformă sistemul de propulsie electrică într-un “încărcător universal” pentru toate tipurile de stații de încărcare prin cablu. Sistemul AllCharge al Continental poate utiliza întotdeauna rata maximă de ieșire, de până la 800V și până la 350 kW la toate tipurile de stații de încărcare – curent alternativ monofazat, curent alternativ trifazat sau curent continuu de mare viteză. Beneficii maxime la stațiile de încărcare de curent alternativ urbane: este posibilă încărcarea de până la 12 ori mai rapidă a bateriei. Tehnologia AllCharge este dezvoltată în centrul de inginerie din Timișoara
La salonul auto din Frankfurt din luna septembrie și la Continental Tech Show din iunie, Continental va prezenta un răspuns la problemele ridicate de infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Ideea de bază este simplă: decât să îngreuneze mașina și să instaleze diferite tehnologii pentru a se potrivi cu toate tipurile de stații de încărcare, Continental transformă chiar propulsorul electric într-un “încărcător”. Sistemul “AllCharge”, cum a fost numit de Continental, se bazează pe componentele unui motor electric convențional (care cuprinde un motor electric și un invertor – pentru comutarea între curent continuu (DC) și curent alternativ (AC)). Cum schimbarea constantă a tensiunii DC/AC la diferite voltaje este deja o trasătură specifică a motoarelor electrice, aceste componente au toate trăsăturile pentru a funcționa ca un sistem de încărcare. Prin exploatarea acestor caracteristici, Continental poate acum să asigure compatibilitatea cu diferite tehnologii de încărcare utilizând o soluție existentă în mașină.
Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timișoara. Specialiștii români au avut responsabilitatea pregătirii din punct de vedere software și hardware a acestuia.
Pe lângă faptul că pot încărca vehiculul la orice stație de încărcare, la o viteză de ieșire de până la 800 V și până la 350 kW, șoferii au și 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord dacă este necesar. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului să fie folosită pentru încărcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau grătar electric.
„Astăzi, șoferii mașinilor electrice își parchează de multe ori mașina într-o stație care nu le permite să încarce pe atât de repede pe cât și-ar dori“, spune dr. Oliver Maiwald, șeful departementului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental. „Prin intermediul tehnologiei Continental AllCharge, conducătorii auto nu mai trebuie să își facă griji în privința găsirii stației de încărcare potrivite pentru mașina lor pentru că aceasta este echipată pentru orice tip de tehnologie, de la sisteme de curent continuu monofazat sau trifazat la sisteme de curent continuu de mare viteză“. Maiwald a adăugat că “avantajul maxim poate fi atins pentru stațiile de încărcare de curent alternativ urbane unde este posibilă o încărcare de 12 ori mai rapidă“.
Sistemul AllCharge – soluție universală pentru toate tipurile de încărcare bazate pe cablu
Reîncărcarea unui vehicul electric lasă în continuare ceva de dorit în ceea ce privește ușurința în utilizare. De exemplu, stația de încărcare selectată poate oferi o încărcare alternativă lentă în curent alternativ sau, în cazul în care oferă o încărcare de curent continuu de mare viteză, este posibil ca mașina să nu fie dotată cu tehnologia necesară pentru a susține acest lucru. Eforturile de extindere a infrastructurii actuale se confruntă cu o dilemă: stațiile de încărcare de curent alternativ monofazate și trifazate, care sunt mai ieftine de instalat și, prin urmare, cel mai răspândit tip de punct de încărcare, implică perioade de încărcare relativ lungi, ceea ce le face impracticabile pentru călătorii lungi. În același timp, stațiile de încărcare de curent continuu, de mare viteză, cu tehnologia lor costisitoare, sunt încă foarte puține și sunt la foarte mare distanță între ele. În plus, multe mașini electrice nu sunt încă echipate pentru încărcarea de curent continuu de înaltă tensiune.
“Ceea ce lipsea până acum era o soluție universală capabilă să lucreze cu orice tip de stație de încărcare”, spune dr. Martin Brüll, expert responsabil pentru noul sistem de încărcare. “O astfel de soluție universală este acum disponibilă sub forma AllCharge”. Pe baza expertizei, a tehnologiei și a experienței în producție, Continental a dezvoltat un sistem inovator, care este în esență o propulsie electrică modificată în care motorul electric și invertorul (care comută între curent continuu și curent alternativ) au fost special adaptate pentru a face față sarcinii suplimentare de încărcare. Singura componentă suplimentară implicată în acest sistem este un convertor DC / DC al cărui obiectiv este asigurarea unui flux de putere optimizat la baterie în orice moment.
Cinci minute de încărcare oferă o distanță de condus de până la 150 km
Vehiculul este echipat cu un singur conector de cablu, dar există două posibile căi de încărcare a bateriei. În cazul sistemului de curent alternativ, curentul curge de la stația de încărcare, prin intermediul motorului electric, la invertor, unde este transformat în curent continuu înainte de a fi alimentat de la baterie. În cazul curentului continuu, cel de la stația de încărcare curge direct prin invertor către baterie. AllCharge funcționează cu orice tip de stație de încărcare și poate funcționa la o viteză de până la 800 V și o putere de la 150 kW în prezent și până la 350 kW pentru aplicații premium speciale.
“Cu o încărcare de curent continuu de 350 kW, timpul de încărcare de cinci minute asigură aproximativ 150 km de distanță parcursă – un bun indiciu al potențialului real al sistemului nostru de încărcare”, spune dr. Brüll. “Indiferent cât de repede se dezvoltă infrastructura în viitor, un vehicul cu tehnologia AllCharge va fi întotdeauna capabil să profite la maximum de capacitatea stației de încărcare selectate”. La Continental Tech Show și Salonul Auto de la Frankfurt 2017, publicul va putea vedea primele demonstrații live ale sistemului AllCharge.
Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are în prezent peste 227.000 de angajați în 56 de țări.
Divizia Powertrain dezvoltă și produce soluții eficiente pentru motoarele de vehicule pentru a optimiza consumul de combustibil. Gama completă de produse include sisteme de injecție pe benzină și diesel, controlul motorului și controlul transmisiei, inclusiv senzori și actuatori, tehnologii de posttratare a gazelor de eșapament, sisteme de alimentare cu combustibil și componente și sisteme pentru acționări hibride și electrice. Powertrain are peste 37.500 de angajați în întreaga lume. În 2016, acesta a înregistrat vânzări de aproximativ 7,3 miliarde de euro.
In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu aproximativ 1.500 noi membri în acest an în România.
Citește și:
Corul Național de Cameră „Madrigal – Marin Constantin” deschide FITS 2024
Gala de deschidere a Festivalului Internațional de Teatru de la Sibiu (FITS), ediția 2024, din 21 iunie, va…
8 mai 2024
TeraPlast și-a redus pierderea la 2,5 milioane lei
Grupul cu sediul în județul Bistrița-Năsăud a urcat cu 20% la vânzări în primul trimestru al anului, potrivit…
8 mai 2024
Waste Powertech va furniza Clujului o stație de dezintegrare moleculară
Investiția Consiliului Județean (CJ) în prima astfel de instalație de tratare a deșeurilor municipale se ridică la 14…
8 mai 2024
Brașov-Dezbatere pentru reducerea abandonului școlar „Pactului pentru Tineri”
Front comun pentru viitorul tinerilor brașoveni Pactul pentru Tineri – lecția de responsabilitate! Brașov, 8 mai –…
8 mai 2024
Valorificarea turismului din zona Bihorului prin investiții strategice
Eveniment dedicat mediului de afaceri din zona Bihorului despre atragerea investițiilor pentru dezvoltarea turismului. „Unlocking Investment Potential…
8 mai 2024
ANAF a publicat ghidul RO e-Transport: amenzi de până la 100.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor
Sistemul RO e-Transport reprezintă o componentă esențială a efortului de digitalizare la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală…
8 mai 2024
Creșteri substanțiale ale cifrei de afaceri și EBITDA Grupului TeraPlast în T1/2024
Marja EBITDA este cu 32% mai mare față de T1/2023 și mai mare decât cea bugetată. Vânzările Grupului…
8 mai 2024
Trei oferte pentru digitalizarea Campusului pentru Învățământ Dual Oradea
Au fost depuse trei oferte în cadrul licitației pentru dotări cu echipamente și digitalizarea Campusului pentru Învățământ Dual…
8 mai 2024