Auto Eveniment Ultimele stiri

Continental: Tehnologia AllCharge face mașinile electrice să se potrivească la orice tip de stație de încărcare

Tehnologia inovatoare de încărcare AllCharge transformă sistemul de propulsie electrică într-un “încărcător universal” pentru toate tipurile de stații de încărcare prin cablu. Sistemul AllCharge al Continental poate utiliza întotdeauna rata maximă de ieșire, de până la 800V și până la 350 kW la toate tipurile de stații de încărcare – curent alternativ monofazat, curent alternativ trifazat sau curent continuu de mare viteză. Beneficii maxime la stațiile de încărcare de curent alternativ urbane: este posibilă încărcarea de până la 12 ori mai rapidă a bateriei. Tehnologia AllCharge este dezvoltată în centrul de inginerie din Timișoara
La salonul auto din Frankfurt din luna septembrie și la Continental Tech Show din iunie, Continental va prezenta un răspuns la problemele ridicate de infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Ideea de bază este simplă: decât să îngreuneze mașina și să instaleze diferite tehnologii pentru a se potrivi cu toate tipurile de stații de încărcare, Continental transformă chiar propulsorul electric într-un “încărcător”. Sistemul “AllCharge”, cum a fost numit de Continental, se bazează pe componentele unui motor electric convențional (care cuprinde un motor electric și un invertor – pentru comutarea între curent continuu (DC) și curent alternativ (AC)). Cum schimbarea constantă a tensiunii DC/AC la diferite voltaje este deja o trasătură specifică a motoarelor electrice, aceste componente au toate trăsăturile pentru a funcționa ca un sistem de încărcare. Prin exploatarea acestor caracteristici, Continental poate acum să asigure compatibilitatea cu diferite tehnologii de încărcare utilizând o soluție existentă în mașină.
Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timișoara. Specialiștii români au avut responsabilitatea pregătirii din punct de vedere software și hardware a acestuia.
Pe lângă faptul că pot încărca vehiculul la orice stație de încărcare, la o viteză de ieșire de până la 800 V și până la 350 kW, șoferii au și 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord dacă este necesar. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului să fie folosită pentru încărcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau grătar electric.
„Astăzi, șoferii mașinilor electrice își parchează de multe ori mașina într-o stație care nu le permite să încarce pe atât de repede pe cât și-ar dori“, spune dr. Oliver Maiwald, șeful departementului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental. „Prin intermediul tehnologiei Continental AllCharge, conducătorii auto nu mai trebuie să își facă griji în privința găsirii stației de încărcare potrivite pentru mașina lor pentru că aceasta este echipată pentru orice tip de tehnologie, de la sisteme de curent continuu monofazat sau trifazat la sisteme de curent continuu de mare viteză“. Maiwald a adăugat că “avantajul maxim poate fi atins pentru stațiile de încărcare de curent alternativ urbane unde este posibilă o încărcare de 12 ori mai rapidă“.
Sistemul AllCharge – soluție universală pentru toate tipurile de încărcare bazate pe cablu
Reîncărcarea unui vehicul electric lasă în continuare ceva de dorit în ceea ce privește ușurința în utilizare. De exemplu, stația de încărcare selectată poate oferi o încărcare alternativă lentă în curent alternativ sau, în cazul în care oferă o încărcare de curent continuu de mare viteză, este posibil ca mașina să nu fie dotată cu tehnologia necesară pentru a susține acest lucru. Eforturile de extindere a infrastructurii actuale se confruntă cu o dilemă: stațiile de încărcare de curent alternativ monofazate și trifazate, care sunt mai ieftine de instalat și, prin urmare, cel mai răspândit tip de punct de încărcare, implică perioade de încărcare relativ lungi, ceea ce le face impracticabile pentru călătorii lungi. În același timp, stațiile de încărcare de curent continuu, de mare viteză, cu tehnologia lor costisitoare, sunt încă foarte puține și sunt la foarte mare distanță între ele. În plus, multe mașini electrice nu sunt încă echipate pentru încărcarea de curent continuu de înaltă tensiune.
“Ceea ce lipsea până acum era o soluție universală capabilă să lucreze cu orice tip de stație de încărcare”, spune dr. Martin Brüll, expert responsabil pentru noul sistem de încărcare. “O astfel de soluție universală este acum disponibilă sub forma AllCharge”. Pe baza expertizei, a tehnologiei și a experienței în producție, Continental a dezvoltat un sistem inovator, care este în esență o propulsie electrică modificată în care motorul electric și invertorul (care comută între curent continuu și curent alternativ) au fost special adaptate pentru a face față sarcinii suplimentare de încărcare. Singura componentă suplimentară implicată în acest sistem este un convertor DC / DC al cărui obiectiv este asigurarea unui flux de putere optimizat la baterie în orice moment.
Cinci minute de încărcare oferă o distanță de condus de până la 150 km
Vehiculul este echipat cu un singur conector de cablu, dar există două posibile căi de încărcare a bateriei. În cazul sistemului de curent alternativ, curentul curge de la stația de încărcare, prin intermediul motorului electric, la invertor, unde este transformat în curent continuu înainte de a fi alimentat de la baterie. În cazul curentului continuu, cel de la stația de încărcare curge direct prin invertor către baterie. AllCharge funcționează cu orice tip de stație de încărcare și poate funcționa la o viteză de până la 800 V și o putere de la 150 kW în prezent și până la 350 kW pentru aplicații premium speciale.
“Cu o încărcare de curent continuu de 350 kW, timpul de încărcare de cinci minute asigură aproximativ 150 km de distanță parcursă – un bun indiciu al potențialului real al sistemului nostru de încărcare”, spune dr. Brüll. “Indiferent cât de repede se dezvoltă infrastructura în viitor, un vehicul cu tehnologia AllCharge va fi întotdeauna capabil să profite la maximum de capacitatea stației de încărcare selectate”. La Continental Tech Show și Salonul Auto de la Frankfurt 2017, publicul va putea vedea primele demonstrații live ale sistemului AllCharge.
Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are în prezent peste 227.000 de angajați în 56 de țări.
Divizia Powertrain dezvoltă și produce soluții eficiente pentru motoarele de vehicule pentru a optimiza consumul de combustibil. Gama completă de produse include sisteme de injecție pe benzină și diesel, controlul motorului și controlul transmisiei, inclusiv senzori și actuatori, tehnologii de posttratare a gazelor de eșapament, sisteme de alimentare cu combustibil și componente și sisteme pentru acționări hibride și electrice. Powertrain are peste 37.500 de angajați în întreaga lume. În 2016, acesta a înregistrat vânzări de aproximativ 7,3 miliarde de euro.
In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu aproximativ 1.500 noi membri în acest an în România.

Related posts

Gusturile Iernii, în cadrul Programului Sibiu Regiune Gastronomică Europeană

redactia

Elevii de la școli din Cluj învață matematică și informatică în laboratoare Digitaliada

Ligia Voro

Florin Buicu: “Ne dorim, prin noua Lege a Sănătății, un cadru predictibil, transparent”

Stefana Muresan

Laura Elly Naghi, director formare profesională al ISF: “Este nevoie de crearea Cartei albe a tuturor proiectelor de educație financiară”

Ligia Voro

Studiu de fezabilitate pentru varianta de ocolire Sf. Gheorghe. Valoarea totală a proiectului – 1,5 mil. lei, 75% contributia UE

Stefana Muresan

Recolta Clujului, transferată la Bruxelles. Un târg cu vânzări de 600 de tone

redactia

ASF a lansat proiectul FinTech Hub

Ligia Voro

O nouă platformă de staţionare aeronave la Aeroportul Internațional Cluj

Stefana Muresan

Ministrul Agriculturii şi alţi 31 de fermieri au donat animale unui sibian căruia i-au ars oile

Stefana Muresan

CTP invests 50 million EUR in the development of new logistics capacities around Timișoara

Ionut Oprea

Consumatorii din Sălaj, îndemnați de stat să achite cu cardul

Nora Dumitrescu

Ambasadorul Federaţiei Ruse în România, vizită în Sălaj. Oportunități de afaceri

redactia

Festivalul Național de Folclor „Strugurele de Aur”, o nouă ediție susținută de Jidvei

Ligia Voro

Noul ministru al agriculturii vrea să desființeze Casa de Comerț Unirea

Nora Dumitrescu

”Casa Verde” 2019 – Panouri fotovoltaice cu bani de la stat. Noutate: Ceea ce nu consumi poţi să livrezi în sistemul naţional

redactia

Draxlmaier suspendă activitatea fabricilor timp de două săptămâni

Traian Dan

Patru proiecte inovative din Transilvania de Nord, finanțate de Europa

Nora Dumitrescu

Infrastructura care va conecta Clujul se face în pași de melc

Nora Dumitrescu

O afacere de familie românească, cu produse lactate 100% naturale, a deschis primul magazin la Alba Iulia

redactia

Producatorul brânzeturilor Torockoi din Alba a obținut rezultate mai bune cu ajutorul unui pachet de softuri pentru managementul integrat al afacerii

Papuc Irina

POZITIV TB – Dinu Meșter, președintele Federației Patronilor Bihor: „Criza Covid-19, oportunitate pentru Umanitate”

Traian Dan

O asociere clujeană va digitaliza instituția județeană

Nora Dumitrescu

Eșec pe centura Mureșului. Nu vrea nimeni să o construiască

Nora Dumitrescu

Make IT in Oradea lansează programul pentru startup-uri Bright Nights Incubator

Traian Dan

Leave a Comment