Tehnologia inovatoare de încărcare AllCharge transformă sistemul de propulsie electrică într-un „încărcător universal” pentru toate tipurile de stații de încărcare prin cablu. Sistemul AllCharge al Continental poate utiliza întotdeauna rata maximă de ieșire, de până la 800V și până la 350 kW la toate tipurile de stații de încărcare – curent alternativ monofazat, curent alternativ trifazat sau curent continuu de mare viteză. Beneficii maxime la stațiile de încărcare de curent alternativ urbane: este posibilă încărcarea de până la 12 ori mai rapidă a bateriei. Tehnologia AllCharge este dezvoltată în centrul de inginerie din Timișoara
La salonul auto din Frankfurt din luna septembrie și la Continental Tech Show din iunie, Continental va prezenta un răspuns la problemele ridicate de infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Ideea de bază este simplă: decât să îngreuneze mașina și să instaleze diferite tehnologii pentru a se potrivi cu toate tipurile de stații de încărcare, Continental transformă chiar propulsorul electric într-un „încărcător”. Sistemul „AllCharge”, cum a fost numit de Continental, se bazează pe componentele unui motor electric convențional (care cuprinde un motor electric și un invertor – pentru comutarea între curent continuu (DC) și curent alternativ (AC)). Cum schimbarea constantă a tensiunii DC/AC la diferite voltaje este deja o trasătură specifică a motoarelor electrice, aceste componente au toate trăsăturile pentru a funcționa ca un sistem de încărcare. Prin exploatarea acestor caracteristici, Continental poate acum să asigure compatibilitatea cu diferite tehnologii de încărcare utilizând o soluție existentă în mașină.
Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timișoara. Specialiștii români au avut responsabilitatea pregătirii din punct de vedere software și hardware a acestuia.
Pe lângă faptul că pot încărca vehiculul la orice stație de încărcare, la o viteză de ieșire de până la 800 V și până la 350 kW, șoferii au și 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord dacă este necesar. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului să fie folosită pentru încărcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau grătar electric.
„Astăzi, șoferii mașinilor electrice își parchează de multe ori mașina într-o stație care nu le permite să încarce pe atât de repede pe cât și-ar dori“, spune dr. Oliver Maiwald, șeful departementului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental. „Prin intermediul tehnologiei Continental AllCharge, conducătorii auto nu mai trebuie să își facă griji în privința găsirii stației de încărcare potrivite pentru mașina lor pentru că aceasta este echipată pentru orice tip de tehnologie, de la sisteme de curent continuu monofazat sau trifazat la sisteme de curent continuu de mare viteză“. Maiwald a adăugat că „avantajul maxim poate fi atins pentru stațiile de încărcare de curent alternativ urbane unde este posibilă o încărcare de 12 ori mai rapidă“.
Sistemul AllCharge – soluție universală pentru toate tipurile de încărcare bazate pe cablu
Reîncărcarea unui vehicul electric lasă în continuare ceva de dorit în ceea ce privește ușurința în utilizare. De exemplu, stația de încărcare selectată poate oferi o încărcare alternativă lentă în curent alternativ sau, în cazul în care oferă o încărcare de curent continuu de mare viteză, este posibil ca mașina să nu fie dotată cu tehnologia necesară pentru a susține acest lucru. Eforturile de extindere a infrastructurii actuale se confruntă cu o dilemă: stațiile de încărcare de curent alternativ monofazate și trifazate, care sunt mai ieftine de instalat și, prin urmare, cel mai răspândit tip de punct de încărcare, implică perioade de încărcare relativ lungi, ceea ce le face impracticabile pentru călătorii lungi. În același timp, stațiile de încărcare de curent continuu, de mare viteză, cu tehnologia lor costisitoare, sunt încă foarte puține și sunt la foarte mare distanță între ele. În plus, multe mașini electrice nu sunt încă echipate pentru încărcarea de curent continuu de înaltă tensiune.
„Ceea ce lipsea până acum era o soluție universală capabilă să lucreze cu orice tip de stație de încărcare”, spune dr. Martin Brüll, expert responsabil pentru noul sistem de încărcare. „O astfel de soluție universală este acum disponibilă sub forma AllCharge”. Pe baza expertizei, a tehnologiei și a experienței în producție, Continental a dezvoltat un sistem inovator, care este în esență o propulsie electrică modificată în care motorul electric și invertorul (care comută între curent continuu și curent alternativ) au fost special adaptate pentru a face față sarcinii suplimentare de încărcare. Singura componentă suplimentară implicată în acest sistem este un convertor DC / DC al cărui obiectiv este asigurarea unui flux de putere optimizat la baterie în orice moment.
Cinci minute de încărcare oferă o distanță de condus de până la 150 km
Vehiculul este echipat cu un singur conector de cablu, dar există două posibile căi de încărcare a bateriei. În cazul sistemului de curent alternativ, curentul curge de la stația de încărcare, prin intermediul motorului electric, la invertor, unde este transformat în curent continuu înainte de a fi alimentat de la baterie. În cazul curentului continuu, cel de la stația de încărcare curge direct prin invertor către baterie. AllCharge funcționează cu orice tip de stație de încărcare și poate funcționa la o viteză de până la 800 V și o putere de la 150 kW în prezent și până la 350 kW pentru aplicații premium speciale.
„Cu o încărcare de curent continuu de 350 kW, timpul de încărcare de cinci minute asigură aproximativ 150 km de distanță parcursă – un bun indiciu al potențialului real al sistemului nostru de încărcare”, spune dr. Brüll. „Indiferent cât de repede se dezvoltă infrastructura în viitor, un vehicul cu tehnologia AllCharge va fi întotdeauna capabil să profite la maximum de capacitatea stației de încărcare selectate”. La Continental Tech Show și Salonul Auto de la Frankfurt 2017, publicul va putea vedea primele demonstrații live ale sistemului AllCharge.
Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are în prezent peste 227.000 de angajați în 56 de țări.
Divizia Powertrain dezvoltă și produce soluții eficiente pentru motoarele de vehicule pentru a optimiza consumul de combustibil. Gama completă de produse include sisteme de injecție pe benzină și diesel, controlul motorului și controlul transmisiei, inclusiv senzori și actuatori, tehnologii de posttratare a gazelor de eșapament, sisteme de alimentare cu combustibil și componente și sisteme pentru acționări hibride și electrice. Powertrain are peste 37.500 de angajați în întreaga lume. În 2016, acesta a înregistrat vânzări de aproximativ 7,3 miliarde de euro.
In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu aproximativ 1.500 noi membri în acest an în România.
Citește și:
Supercentru expozițional lângă Aeroportul Cluj. “Va fi mai mare decât Romexpo”
Administrația județeană va ridica un complex de expoziții și congrese de câteva mii de locuri, unul dintre cele…
18 martie 2025
Insurance ESG 2025: România pe harta sustenabilității în asigurări
Industria asigurărilor se află într-o transformare profundă, criteriile de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) devin esențiale pentru…
18 martie 2025
Licitație pentru realizarea traseelor ciclistice între Băile Felix și Ic Ponor
Consiliul Județean Bihor a lansat procedura de licitație pentru selectarea constructorului care va amenaja traseele cicloturistice VELO APUSENI,…
18 martie 2025
Se lansează o casă de avocatură specializată în Technology, Business and Cybercrime: Zlati Ionescu Chiperi – ZIC.legal
O echipă de avocați specializați în criminalitate informatică, blockchain, drept comercial și al afacerilor lansează astăzi casa de…
18 martie 2025
S-a aprobat bugetul județului Arad pe 2025: 70% este alocat investițiilor
Consiliul Județean Arad a aprobat marți, 18 martie, bugetul pentru anul 2025, în valoare de 945 de milioane…
18 martie 2025
Aeroportul Alexeni – viitorul cel mai mare hub cargo din Europa de Est
La un an de la semnarea contractului de concesiune, compania Avant Airports anunță progresele realizate în dezvoltarea și…
18 martie 2025
Șapte facultăți de la Universitatea Aurel Vlaicu Arad, modernizate cu fonduri UE
Un nou proiect cu finanțare europeană la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, unde vor fi create condiții moderne…
18 martie 2025
Final de martie cu The Woman: 1000 de femei, 70 de companii partenere la Cluj-Napoca
Finalul lunii martie aduce evenimentul The Woman la Cluj-Napoca, care reunește peste 1000 de femei din toată țara.…
18 martie 2025
Investiții
Supercentru expozițional lângă Aeroportul Cluj. “Va fi mai mare decât Romexpo”
Administrația județeană va ridica un complex de expoziții și congrese de câteva mii de locuri, unul dintre cele…
18 martie 2025
Licitație pentru realizarea traseelor ciclistice între Băile Felix și Ic Ponor
Consiliul Județean Bihor a lansat procedura de licitație pentru selectarea constructorului care va amenaja traseele cicloturistice VELO APUSENI,…
18 martie 2025
S-a aprobat bugetul județului Arad pe 2025: 70% este alocat investițiilor
Consiliul Județean Arad a aprobat marți, 18 martie, bugetul pentru anul 2025, în valoare de 945 de milioane…
18 martie 2025
Aeroportul Alexeni – viitorul cel mai mare hub cargo din Europa de Est
La un an de la semnarea contractului de concesiune, compania Avant Airports anunță progresele realizate în dezvoltarea și…
18 martie 2025
Șapte facultăți de la Universitatea Aurel Vlaicu Arad, modernizate cu fonduri UE
Un nou proiect cu finanțare europeană la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, unde vor fi create condiții moderne…
18 martie 2025
Soluții pentru dezvoltarea sustenabilă a companiilor din Arad și județele învecinate
Doingbusiness.ro organizează o nouă ediție a conferinței „Business Evolution – Finanțare. Digitalizare. Management eficient” pe 19 martie 2025, la…
17 martie 2025
450 de milioane lei pentru modernizarea a 12 drumuri județene din județul Arad
Drumurile județene rămân o prioritate și acest lucru se vede în bugetul Consiliului Județean Arad. Potrivit lui Sergiu…
17 martie 2025
Stadiul lucrărilor la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea, 70%
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Bihor au ajuns la un stadiu de execuție de 70%,…
17 martie 2025
Infrastructură
S-a aprobat bugetul județului Arad pe 2025: 70% este alocat investițiilor
Consiliul Județean Arad a aprobat marți, 18 martie, bugetul pentru anul 2025, în valoare de 945 de milioane…
18 martie 2025
Aeroportul Alexeni – viitorul cel mai mare hub cargo din Europa de Est
La un an de la semnarea contractului de concesiune, compania Avant Airports anunță progresele realizate în dezvoltarea și…
18 martie 2025
450 de milioane lei pentru modernizarea a 12 drumuri județene din județul Arad
Drumurile județene rămân o prioritate și acest lucru se vede în bugetul Consiliului Județean Arad. Potrivit lui Sergiu…
17 martie 2025
Stadiul lucrărilor la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea, 70%
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Bihor au ajuns la un stadiu de execuție de 70%,…
17 martie 2025
Se profilează primul drum expres din Sălaj. Trei noduri rutiere
Viitoarea arteră de mare viteză dintre județele Maramureș și Bistrița-Năsăud va include aici conexiuni în localitățile Jibou, Cuciulat…
17 martie 2025
Încă un pasaj rutier suprateran din Bihor se face din fonduri europene
Consiliul Județean Bihor, prin Serviciul Proiecte cu Finanțări Nerambursabile, a depus vineri, 14 martie, cererea de finanțare prin…
15 martie 2025
Decizii în Maramureș: OMD se reorganizează, SDP rămâne la județ
Administrația județeană a decis să elibereze clădirea în care funcționează Organizației de Management al Destinației (OMD) în favoarea…
14 martie 2025
Utilaje de ultimă generație din fonduri UE pentru întreținerea drumurilor bihorene
Bihorul vrea să depună spre finanțare din fonduri europene un proiect în valoare de 47,7 milioane de lei…
14 martie 2025
Turism
Licitație pentru realizarea traseelor ciclistice între Băile Felix și Ic Ponor
Consiliul Județean Bihor a lansat procedura de licitație pentru selectarea constructorului care va amenaja traseele cicloturistice VELO APUSENI,…
18 martie 2025
Decizii în Maramureș: OMD se reorganizează, SDP rămâne la județ
Administrația județeană a decis să elibereze clădirea în care funcționează Organizației de Management al Destinației (OMD) în favoarea…
14 martie 2025
Cloud-ul regional al Ardealului va costa 45 milioane €
Proiectul pe fonduri europene va fi pus în mișcare începând din această vară, beneficiare fiind șase județe din…
13 martie 2025
Domeniul Regal de la Săvârșin se pregătește pentru primirea turiștilor
Majestatea Sa Margareta, Custodele Coroanei, a consacrat ziua de miercuri, 12 martie, unor întâlniri cu colectivul Fundației Colecția…
13 martie 2025
Gustul autentic al Transilvaniei, pe pârtiile de la Șureanu
La Șureanu, turiștii nu doar schiază, ci și descoperă gusturile autentice ale Transilvaniei. Prin programul „Șureanu – Producători…
12 martie 2025
Magistrala M300 Cluj-Oradea, foarte greu și practic imposibil de finalizat la termen
Cei 166,5 kilometri care trebuie electrificați și modernizați între Cluj-Napoca și granița cu Ungaria înaintează pe alocuri bine…
11 martie 2025
Castelul Teleki, restaurat pe banii Europei
Acest proiect va reprezenta un pas important în conservarea patrimoniului cultural și în valorificarea potențialului turistic al județului…
10 martie 2025
“Vrem zborul Cluj – Nisa înapoi!”. Apel din patru țări
Dispariția cursei aeriene dintre cele două orașe reduce afacerile regionale și turismul, dar și traficul generat de studenți,…
10 martie 2025
Educație
S-a aprobat bugetul județului Arad pe 2025: 70% este alocat investițiilor
Consiliul Județean Arad a aprobat marți, 18 martie, bugetul pentru anul 2025, în valoare de 945 de milioane…
18 martie 2025
Șapte facultăți de la Universitatea Aurel Vlaicu Arad, modernizate cu fonduri UE
Un nou proiect cu finanțare europeană la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad, unde vor fi create condiții moderne…
18 martie 2025
Clubul RoboManiacs: oportunități de dezvoltare tehnologică pentru tinerii din Oradea
Clubul RoboManiacs, un proiect inovativ inițiat de Asociația Roboticienilor Oradea, a prins contur datorită donațiilor strânse în cadrul…
18 martie 2025
40 de companii IT&C, interesate de talentele Facultății de Matematică și Informatică
La workshopul de practică organizat la Cluj Innovation Park au participat 400 de studenți interesați de contactul direct…
17 martie 2025
Liderii de HR din Craiova sunt invitați, pe 19 martie 2025, la noua ediție „MAGNETICO”
Liderii de HR din Craiova sunt invitați, pe 19 martie 2025, la noua ediție „MAGNETICO. How to attract…
17 martie 2025
Stadiul lucrărilor la Biblioteca Județeană „Gheorghe Șincai” Oradea, 70%
Lucrările de modernizare a Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” Bihor au ajuns la un stadiu de execuție de 70%,…
17 martie 2025
Studenții orădeni s-au întrecut în idei la „Innovation Labs – Idea Jam”
Universitatea din Oradea a fost, vineri – 14 martie 2025, gazdă a unui eveniment „Innovation Labs – Idea…
14 martie 2025
Echipa Thermo Vault de la Universitatea Transilvania din Brașov a câștigat competiția E.ON Energy Challenge, ediția 2025
Cele șase echipe calificate în finala competiției studențești E.ON Energy Challenge, alături de mentorii lor, au avut parte…
14 martie 2025
Zi de Zi știri economice:
