Tehnologia inovatoare de încărcare AllCharge transformă sistemul de propulsie electrică într-un „încărcător universal” pentru toate tipurile de stații de încărcare prin cablu. Sistemul AllCharge al Continental poate utiliza întotdeauna rata maximă de ieșire, de până la 800V și până la 350 kW la toate tipurile de stații de încărcare – curent alternativ monofazat, curent alternativ trifazat sau curent continuu de mare viteză. Beneficii maxime la stațiile de încărcare de curent alternativ urbane: este posibilă încărcarea de până la 12 ori mai rapidă a bateriei. Tehnologia AllCharge este dezvoltată în centrul de inginerie din Timișoara
La salonul auto din Frankfurt din luna septembrie și la Continental Tech Show din iunie, Continental va prezenta un răspuns la problemele ridicate de infrastructura de încărcare a vehiculelor electrice. Ideea de bază este simplă: decât să îngreuneze mașina și să instaleze diferite tehnologii pentru a se potrivi cu toate tipurile de stații de încărcare, Continental transformă chiar propulsorul electric într-un „încărcător”. Sistemul „AllCharge”, cum a fost numit de Continental, se bazează pe componentele unui motor electric convențional (care cuprinde un motor electric și un invertor – pentru comutarea între curent continuu (DC) și curent alternativ (AC)). Cum schimbarea constantă a tensiunii DC/AC la diferite voltaje este deja o trasătură specifică a motoarelor electrice, aceste componente au toate trăsăturile pentru a funcționa ca un sistem de încărcare. Prin exploatarea acestor caracteristici, Continental poate acum să asigure compatibilitatea cu diferite tehnologii de încărcare utilizând o soluție existentă în mașină.
Sistemul AllCharge este dezvoltat la centrul de inginerie din Timișoara. Specialiștii români au avut responsabilitatea pregătirii din punct de vedere software și hardware a acestuia.
Pe lângă faptul că pot încărca vehiculul la orice stație de încărcare, la o viteză de ieșire de până la 800 V și până la 350 kW, șoferii au și 230 V de curent alternativ disponibil pentru utilizarea la bord dacă este necesar. Tehnologia sistemului AllCharge V2D (vehicle-to-device) permite, de asemenea, ca bateria autoturismului să fie folosită pentru încărcarea aparaturii mobile, de la laptop la frigider sau grătar electric.
„Astăzi, șoferii mașinilor electrice își parchează de multe ori mașina într-o stație care nu le permite să încarce pe atât de repede pe cât și-ar dori“, spune dr. Oliver Maiwald, șeful departementului Technology & Innovation din cadrul diviziei Powertrain a Continental. „Prin intermediul tehnologiei Continental AllCharge, conducătorii auto nu mai trebuie să își facă griji în privința găsirii stației de încărcare potrivite pentru mașina lor pentru că aceasta este echipată pentru orice tip de tehnologie, de la sisteme de curent continuu monofazat sau trifazat la sisteme de curent continuu de mare viteză“. Maiwald a adăugat că „avantajul maxim poate fi atins pentru stațiile de încărcare de curent alternativ urbane unde este posibilă o încărcare de 12 ori mai rapidă“.
Sistemul AllCharge – soluție universală pentru toate tipurile de încărcare bazate pe cablu
Reîncărcarea unui vehicul electric lasă în continuare ceva de dorit în ceea ce privește ușurința în utilizare. De exemplu, stația de încărcare selectată poate oferi o încărcare alternativă lentă în curent alternativ sau, în cazul în care oferă o încărcare de curent continuu de mare viteză, este posibil ca mașina să nu fie dotată cu tehnologia necesară pentru a susține acest lucru. Eforturile de extindere a infrastructurii actuale se confruntă cu o dilemă: stațiile de încărcare de curent alternativ monofazate și trifazate, care sunt mai ieftine de instalat și, prin urmare, cel mai răspândit tip de punct de încărcare, implică perioade de încărcare relativ lungi, ceea ce le face impracticabile pentru călătorii lungi. În același timp, stațiile de încărcare de curent continuu, de mare viteză, cu tehnologia lor costisitoare, sunt încă foarte puține și sunt la foarte mare distanță între ele. În plus, multe mașini electrice nu sunt încă echipate pentru încărcarea de curent continuu de înaltă tensiune.
„Ceea ce lipsea până acum era o soluție universală capabilă să lucreze cu orice tip de stație de încărcare”, spune dr. Martin Brüll, expert responsabil pentru noul sistem de încărcare. „O astfel de soluție universală este acum disponibilă sub forma AllCharge”. Pe baza expertizei, a tehnologiei și a experienței în producție, Continental a dezvoltat un sistem inovator, care este în esență o propulsie electrică modificată în care motorul electric și invertorul (care comută între curent continuu și curent alternativ) au fost special adaptate pentru a face față sarcinii suplimentare de încărcare. Singura componentă suplimentară implicată în acest sistem este un convertor DC / DC al cărui obiectiv este asigurarea unui flux de putere optimizat la baterie în orice moment.
Cinci minute de încărcare oferă o distanță de condus de până la 150 km
Vehiculul este echipat cu un singur conector de cablu, dar există două posibile căi de încărcare a bateriei. În cazul sistemului de curent alternativ, curentul curge de la stația de încărcare, prin intermediul motorului electric, la invertor, unde este transformat în curent continuu înainte de a fi alimentat de la baterie. În cazul curentului continuu, cel de la stația de încărcare curge direct prin invertor către baterie. AllCharge funcționează cu orice tip de stație de încărcare și poate funcționa la o viteză de până la 800 V și o putere de la 150 kW în prezent și până la 350 kW pentru aplicații premium speciale.
„Cu o încărcare de curent continuu de 350 kW, timpul de încărcare de cinci minute asigură aproximativ 150 km de distanță parcursă – un bun indiciu al potențialului real al sistemului nostru de încărcare”, spune dr. Brüll. „Indiferent cât de repede se dezvoltă infrastructura în viitor, un vehicul cu tehnologia AllCharge va fi întotdeauna capabil să profite la maximum de capacitatea stației de încărcare selectate”. La Continental Tech Show și Salonul Auto de la Frankfurt 2017, publicul va putea vedea primele demonstrații live ale sistemului AllCharge.
Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are în prezent peste 227.000 de angajați în 56 de țări.
Divizia Powertrain dezvoltă și produce soluții eficiente pentru motoarele de vehicule pentru a optimiza consumul de combustibil. Gama completă de produse include sisteme de injecție pe benzină și diesel, controlul motorului și controlul transmisiei, inclusiv senzori și actuatori, tehnologii de posttratare a gazelor de eșapament, sisteme de alimentare cu combustibil și componente și sisteme pentru acționări hibride și electrice. Powertrain are peste 37.500 de angajați în întreaga lume. În 2016, acesta a înregistrat vânzări de aproximativ 7,3 miliarde de euro.
In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu aproximativ 1.500 noi membri în acest an în România.
Citește și:
Incredibila apariție și minunata viață a revistei Transilvania Business
Prin 2006 era totul planificat și pregătirile erau în toi… Lipsea o semnătură pe un contract de vânzare…
7 iunie 2025
Transgaz, perspectivă revizuită de la stabilă la pozitivă
Agenția de Rating Fitch a schimbat perspectiva Transgaz de la stabilă la pozitivă, fapt ce reflectă printre altele…
7 iunie 2025
Povestea de succes „Piața 9”, spusă de Daniel Galea într-un eveniment IMM Club
Cred că sunt puțini orădenii sau bihorenii care nu a auzit de „Piața 9”. De fapt, povestea a…
6 iunie 2025
Desant maramureșean de business în Basarabia. De la producție industrială, la vinurile de Cricova
Delegația din care au făcut parte cinci manageri de companii a avut întâlniri de afaceri în trei orașe,…
6 iunie 2025
Delgaz Grid primenește rețeaua din Câmpia Turzii
Proiectul de înlocuire a conductelor și branșamentelor precede lucrările de modernizare de străzi prin Programul Național Anghel Saligny…
6 iunie 2025
Clujenii de la CO Angels au câștigat marele premiu la Innovation Labs
În finala competiției, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj a fost reprezentată de două echipe, fiecare propunând soluții tehnologice inovatoare.…
6 iunie 2025
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
ARL Cluj – Strabag a ridicat o treime din Pasajul Italsofa
Constructorul clujean toarnă structurile de susținere și lucrează la rampa de acces, breteaua de legătură Șomcuta și terasamentele…
6 iunie 2025
Investiții
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
Trenul electric PESA, prezentat în 22 mai la Oradea, a intrat în probe
După sosirea în țară, prezentat în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar,…
5 iunie 2025
Se montează grinzile la pasajul suprateran din Oșorhei pe DN1, la ieșirea spre Aleșd
Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Pasajul va…
5 iunie 2025
Fabrica elvețiană de înaltă tehnologie – VAT, și-a inaugurat noul sediu la Arad
O nouă investiție cu capital străin s-a concretizat în județul Arad: fabrica elvețiană VAT, specializată în tehnologii industriale…
5 iunie 2025
Timișorenii, interesați de mobilitatea urbană
Miercuri seară la Co Work Timișoara a avut loc lansarea oficială și prima prezentare a Invest, un accelerator…
5 iunie 2025
Lufthansa a inaugurat oficial legătura între Aeroportul Oradea și Munchen
Marți, 3 iunie 2025, Lufthansa a inagurat oficial cursele dintre Aeroportul Oradea și Aeroportul din Munchen. Vor fi…
3 iunie 2025
Alte 11 contracte „Anghel Saligny” au fost semnate, în valoare de 135 milioane lei
Noi contracte în valoare de 135,51 milioane lei au fost semnate prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Infrastructură
ARL Cluj – Strabag a ridicat o treime din Pasajul Italsofa
Constructorul clujean toarnă structurile de susținere și lucrează la rampa de acces, breteaua de legătură Șomcuta și terasamentele…
6 iunie 2025
Exproprierile pe Centura Metropolitană a Clujului costă 200 milioane €
Primăria Cluj-Napoca (PCN) a dat liber la proiectarea tronsonului cel mai consistent al viitoarei șosele de mare viteză…
5 iunie 2025
Euras are un an să reabiliteze Palatul Administrativ din Cluj
Conducerea Instituției Prefectului Cluj i-a pus în vedere antreprenorului termenul limită în care trebuie să se încadreze cu…
5 iunie 2025
Clujul marilor proiecte pe hârtie
Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
5 iunie 2025
Se montează grinzile la pasajul suprateran din Oșorhei pe DN1, la ieșirea spre Aleșd
Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor la pasajul suprateran de la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd. Pasajul va…
5 iunie 2025
“Expresul” de Tureni, funcțional din 1 iulie
Conexiunea dintre Autostrada Transilvania (A3) și Drumul Național 1 (DN1) menită să ocolească municipiul Turda va fi circulabilă…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Trenul metropolitan Brașov – licitație pentru a prinde 230 milioane euro
Asociația de Transport Brașov a reluat licitația pentru transportul feroviar metropolitan pe un sistem cu trei magistrale: Stupini…
2 iunie 2025
Turism
Bihorul va avea strategie de dezvoltare turistică pe termen mediu și lung
Mircea Mălan, președintele Consiliului Județean Bihor, a semnat marți, 2 iunie 2025, contractul pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare…
5 iunie 2025
Trenul electric PESA, prezentat în 22 mai la Oradea, a intrat în probe
După sosirea în țară, prezentat în cadrul Conferinței de Operatorie Feroviară și Material Rulant, organizată de Club Feroviar,…
5 iunie 2025
NTT DATA a actualizat varianta de mobil pentru Via Transilvanica
Asociația Tășuleasa Social (ATS) a anunțat noua unealtă digitală pentru descoperirea traseului turistic care străbate România. „Ești pregătit…
4 iunie 2025
Lufthansa a inaugurat oficial legătura între Aeroportul Oradea și Munchen
Marți, 3 iunie 2025, Lufthansa a inagurat oficial cursele dintre Aeroportul Oradea și Aeroportul din Munchen. Vor fi…
3 iunie 2025
Băile Felix, gazda EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference)
În perioada 2-6 iunie 2025, stațiunea balneară Băile Felix găzduiește EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference),…
3 iunie 2025
Încă un pas pentru investiția în proiectului rețelei Tram-train metropolitan Oradea
Consiliul Județean Bihor a aprobat, în ședința ordinară de săptămâna trecută, indicatorii tehnico-economici ai proiectului „Dezvoltarea rețelei de…
2 iunie 2025
Încă 6,6 milioane euro în reabilitarea Palatului Principilor Transilvaniei
Palatul Principilor Transilvaniei din Alba Iulia beneficiază de încă o finanțare în valoare de 6,6 milioane euro, pentru…
2 iunie 2025
S-a stabilit data lansării oficiale a grupului BNI Oradea – BNI Varadinum
Sala Toscana de conferințe de la Ramada by Wynham Oradea a găzduit, miercuri, 29 mai 2025, ultima întâlnire…
2 iunie 2025
Educație
Clujenii de la CO Angels au câștigat marele premiu la Innovation Labs
În finala competiției, Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) Cluj a fost reprezentată de două echipe, fiecare propunând soluții tehnologice inovatoare.…
6 iunie 2025
Universitatea din Oradea va avea un nou cămin cu 795 de locuri în 390 de camere
Universitatea din Oradea a deschis joi – 5 iunie 2025, încă o pagină din istoria devenirii ei europene.…
6 iunie 2025
KESZ a ridicat structura de rezistență a Institutului de Cercetare în AI
Universitatea Tehnică a marcat simbolic momentul prin așezarea unui copac în cel mai înalt punct al clădirii, conform…
5 iunie 2025
Cum s-au autoclasificat universitățile din Cluj
Patru instituții de învățământ superior din oraș se vor a fi de educație și cercetare avansată, iar alte…
5 iunie 2025
Civitas va preda servicii de extensie agricolă la Cluj după modelul american
Fundația Civitas pentru Societatea Civilă Cluj, Romanian-American Foundation (RAF) și University of Georgia (SUA) au prezentat programul pilot…
4 iunie 2025
TenarisSilcotub a schimbat designul spațiilor de interacțiune și recreere de la UTCN
Cel mai important producător român de țevi fără sudură de diametre mici a inaugurat un proiect de design…
4 iunie 2025
Aradul, pe radarul Elveției: Planuri pentru investiții și reforme în educație și sănătate
Președintele Consiliului Județean Arad, Iustin Cionca, a avut o întâlnire de lucru cu Excelența Sa Massimo Baggi, ambasadorul…
3 iunie 2025
Băile Felix, gazda EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference)
În perioada 2-6 iunie 2025, stațiunea balneară Băile Felix găzduiește EMTW 2025 (European Medical Tourism & Wellness Conference),…
3 iunie 2025
Zi de Zi știri economice:
