• Continental prezintă în premieră soluțiile de încărcare wireless pentru mașinile electrice
• Eficiență crescută datorită încărcării comode, fără cabluri
• Cea mai bună soluție de încărcare inductivă include poziționarea vehiculului, comunicarea electronică, gestionarea încărcării, o monitorizare sigură și recuperarea datelor
La Continental TechShow, organizat în luna iunie, și la Salonul Auto de la Frankfurt, din luna septembrie, Continental va prezenta o tehnologie inovatoare de încărcare inductivă, instalată într-un vehicul electric. Puterea de încărcare este transferată fără fir de pe un suport de încărcare aflat pe sol într-o placă de recepție de pe partea inferioară a mașinii. Tot ce trebuie să facă șoferul este parcheze deasupra suportului de încărcare, asistat de o soluție inovatoare de micro-navigație dezvoltată de Continental. De îndată ce vehiculul se apropie de un loc de parcare echipat cu încărcare inductivă, se execută automat comunicarea în vederea autentificării cu stația de încărcare. Printr-o interfață om-mașină șoferul este anunțat atunci când autoturismul a atins poziția corectă de parcare și confirmă că a început încărcarea.
Centrul de inginerie din Timișoara al Continental este inclus în locațiile în care compania dezvoltă tehnologii pentru mașinile electrice. În acest an s-au pus bazele unui centru de competențe pentru dezvoltare software, electronică și de sistem pentru produse de încărcare a bateriei prin cablu, precum și wireless. Iar din 2018, în Timișoara va funcționa și un centru de testare. Compania a implicat și universități din țară în aceste proiecte: Universitatea Politehnica din Timișoara și Universitatea Politehnică din București.
În locația din Timișoara, pentru proiectele dedicate autovehiculelor electrice, lucrează peste 20 de specialiști în domeniu. Echipa se află în plină dezoltare și caută experți electroniști și de sistem pentru a dezvolta viitorul industriei electrice auto în România.
Thomas Röhrl expertul Continental în sistemul de încărcare inductiv, explică: „în prezent, există motive care să împiedice conducătorii de mașini electrice să utilizeze toate posibilitățile disponibile pentru a-și reîncărca autovehiculul. Dacă este frig sau umiditate crescută afară, este posibil ca aceștia să nu-și dorească să iasă și să fixeze cablul de încărcare”. Continental oferă această soluție nu numai pentru vehiculele electrice, ci și pentru biciclete electronice.
„Cu sistemul de încărcare inductiv, șoferii pot profita de oportunitățile de reîncărcare ori de câte ori apar, fără a avea vreun fel de greutăți”, continuă Röhrl. „Și, luate împreună, un număr mare de sesiuni de încărcare scurte oferă o cantitate mai mare de energie decât o sesiune lungă”, adaugă acesta. Deoarece încărcarea inductivă nu implică practic vreun efort din partea conducătorilor auto de mașini electrice. Continental se așteaptă ca acest lucru să aibă ca rezultat o îmbunătățire a balanței energetice globale, și, prin urmare, o creștere a intervalului disponibil de folosire a vehiculului la un moment dat.
O încărcare mult mai practică
Soluțiile software ale mașinilor electrice compară încărcarea bateriei unui autoturism electric cu umplerea rezervorului unei mașini convenționale. Există două diferențe majore care constau în primul rând în faptul că încărcarea unui vehicul electric durează mai mult decât umplerea cu combustibil și, în al doilea rând, faptul că înainte ca încărcarea să poată începe trebuie să fie conectat un cablu din stația de încărcare la vehicul. „Trebuie să facem reîncărcarea mai practică și mai ușor de utilizat”, spune Röhrl. „Tehnologia de încărcare inductivă va fi un pas important spre realizarea acestui obiectiv”. În acest sens, Continental a dezvoltat o soluție de încărcare inductivă cuprinzătoare capabilă să reîncarce o mașină electrică cu o rată de până la 11 kW.
Acest sistem încarcă automat autovehiculul și se oprește în siguranță de îndată ce mașina este parcată în poziția corectă deasupra plăcuței de la sol. Componentele de încărcare inductive montate pe vehicul cuprind un tampon receptor, electronice de putere, regulatoare și o interfață om-mașină pentru a ajuta la parcarea precisă. Și sistemul de poziționare a fost dezvoltat de Continental. O toleranță de poziționare mai bună de 10 cm este ideală pentru a asigura cel mai bun transfer de putere de la plăcuța de la sol la vehicul. Progresul continuu în domeniul tehnologiei de conducere semi-automatizată va permite, în viitor, ca acest aspect al procesului de încărcare (parcare) să fie efectuat fără nicio acțiune din partea șoferului, ceea ce face ca și confortul să fie mai mare. La o rată de încărcare de 11 kW, fiecare minut de încărcare asigură aproximativ un kilometru de distanță. „Astfel, în timpul unei călătorii de 20 de minute, pentru cumpărături, gama de conducere disponibilă poate fi mărită cu până la 20 km”, spune Röhrl.
Potrivit dr. Oliver Maiwald, directorul de Tehnologie și Inovare în cadrul diviziei Powertrain a companiei Continental: „Continental a folosit și combinat cunoștințele inter-divizionale pentru a dezvolta această soluție inductivă de încărcare deoarece acest tip de tehnologie necesită o expertiză foarte extinsă și foarte concentrată a sistemelor. La urma urmei, aceasta cuprinde totul, de la comunicarea fără fir între vehicul și stația de încărcare, tehnologie sofisticată de micro-navigație și o interfață om-mașină care oferă feedback vizual pentru șofer, la tehnologia de încărcare inductivă însăși.
Pe lângă activitățile sale de dezvoltare din punct de vedere tehnic, Continental joacă, de asemenea, un rol activ în eforturile de standardizare. În calitate de membru al proiectului german „StiLLe” (proiect de standardizare pentru interoperabilitatea de încărcare inductivă / Standardisierung induktiver Ladesysteme über Leistungsklassen), Continental este implicat în elaborarea recomandărilor tehnice pentru standardizarea sistemelor de încărcare inductive.
Tehnologia de încărcare inductivă este sigură, compactă și robustă
Pe lângă confort, o altă caracteristică a acestui sistem este siguranța acestuia. Imediat ce procesul de autentificare fără fir a fost finalizat cu succes și vehiculul este parcat corect, placa de încărcare începe să transmită puterea. Rampa în trepte, până la puterea maximă de ieșire, este finalizată în doar câteva secunde. Dacă funcția integrată de monitorizare a decalajului detectează pătrunderea unui obiect străin sub vehicul, între pământ și plăcuță, încărcarea se întrerupe imediat. Tehnologia inovatoare de încărcare ocupă un spațiu relativ mic, într-un garaj sau parcare, în comparație cu tehnologia bazată pe cablu. Plăcuța de sol, capabilă să suporte o încărcătură de până la 500 kg, este amplasată sau încastrată în pământ, făcând sistemul mai ușor de integrat în compartimentele de parcare închise decât o cutie de perete. În spațiile publice de parcare (în garajele de parcare sau în mall-uri), un alt avantaj al tehnologiei inductive de încărcare este riscul mult mai redus de vandalism.
Continental dezvoltă tehnologii și servicii inovatoare pentru mobilitatea sustenabilă și interconectată a oamenilor şi a bunurilor acestora. Compania cu profil tehnologic fondată în 1871 oferă soluții sigure, eficiente și accesibile pentru autovehicule, mașini, trafic și transport. Continental a realizat în 2016 o cifră de afaceri de 40,5 miliarde de euro și are în prezent peste 227.000 de angajați în 56 de țări.
In perioada 1999-2016, Continental a investit circa 1.2 miliarde euro în activităţile din România. Toate cele cinci divizii Continental sunt reprezentate în România. Continental deţine șapte unităţi de producţie și patru centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab, Brașov şi Iaşi. Continental este partener al unui joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Continental avea 18.200 de angajaţi la finalul anului 2016 și își va mări echipa cu aproximativ 1.500 noi membri în acest an în România.
Citește și:
Milionarii Horia Ciorcilă și Ioan Rus, invitați de onoare la Țiriac Collection
Președintele Băncii Transilvania și partenerul de afaceri al magnatului bucureștean în cadrul dealerului regional Mercedes-Benz au fost prezenți…
19 noiembrie 2025
ATAC, primul hipermarket discount din Oradea se deschide joi, 20 noiembrie
Auchan Retail România aduce și la Oradea formatul de mare succes cu o politică agresivă de prețuri mici,…
19 noiembrie 2025
Parcurile industriale ale Ardealului se aliază
Inițiativa Agenției de Dezvoltare Regională Nord-Vest (ADRNV) vine în scopul atragerii de către investitori a fondurilor europene care…
19 noiembrie 2025
Consorțiu pentru turismul premium în Transilvania. Miza: 350 milioane €
Complexurile Wonderland Resort și Alpin, SunRai Creasta Cocoșului și El Paradiso, alături de noua rută Via Transilvanica, sunt…
19 noiembrie 2025
DEER a modernizat S-axa 20 kV Crasna-Cizer din Sălaj
Distribuție Energie Electrică Romania (DEER), Sucursala Zalău, a finalizat lucrarea de investiții ”Modernizare S-axa 20 kV Crasna-Cizer” din…
19 noiembrie 2025
Parteneriatul energetic România – Germania, parafat la Berlin
Bogdan Ivan și Ovidiu Bușoi, ministru și secretar de stat în Ministerul Energiei, au convenit, în capitala germană,…
19 noiembrie 2025
Nokian Tyres Oradea, prima fabrică de anvelope din lume, cu zero emisii de CO2
Nokian Tyres a organizat, marți, 18 noiembrie, un eveniment dedicat sustenabilității și viitorului producției industriale responsabile, confirmând statutul…
18 noiembrie 2025
Knauf ridică la Huedin cea mai mare fabrică de gips din Europa
Unitatea de producție care presupune o investiție de 88 milioane € va avea activitate în două schimburi, o…
18 noiembrie 2025
Investiții
Nokian Tyres Oradea, prima fabrică de anvelope din lume, cu zero emisii de CO2
Nokian Tyres a organizat, marți, 18 noiembrie, un eveniment dedicat sustenabilității și viitorului producției industriale responsabile, confirmând statutul…
18 noiembrie 2025
Knauf ridică la Huedin cea mai mare fabrică de gips din Europa
Unitatea de producție care presupune o investiție de 88 milioane € va avea activitate în două schimburi, o…
18 noiembrie 2025
Seceta, provocarea numărul unu pentru cultivatori. Irigațiile devin obligatorii
Agricultura din România se află într-un punct de inflexiune, în care adaptarea la schimbările climatice nu mai este…
18 noiembrie 2025
De la lohn la leadership tehnologic – Regiunea Nord-Vest a României, pol al cooperării româno-germane
România a cunoscut o dezvoltare economică remarcabilă în ultimele două decenii. Totul a început treptat, odată cu demararea…
17 noiembrie 2025
Premierul Bolojan și Nokian Tyres analizează noi oportunități de dezvoltare în România
Prim-ministrul României, Ilie Bolojan, a primit luni, 17 noiembrie 2025, la Palatul Victoria, delegația Nokian Tyres condusă de…
17 noiembrie 2025
TECHconnect 2025. Lupta costului per piesă și de ce România nu poate face transferul la industria „5.0”
Diferența de cost per piesă dintre China, SUA și Europa s-a lărgit. Europa se confruntă cu fragmentare tehnologică,…
17 noiembrie 2025
Achizițiile publice între blocaje și soluții: practicieni și decidenți cer reforme profunde
Conferința „Achizițiile publice între lege și practică: dialog pentru eficiență și transparență”, organizată de deputata Corina Gabriela Ene…
14 noiembrie 2025
Rețele Electrice Banat investește masiv în digitalizare în Caraș-Severin
Rețele Electrice Banat, parte a grupului PPC România, a demarat un program amplu de investiții pentru modernizarea infrastructurii…
13 noiembrie 2025
Infrastructură
Sălăjenii vor circula pe autostradă până la Viena
Anul viitor va fi dat în trafic tronsonul Nușfalău – Borș al Autostrăzii Transilvania (A3), susține deputatul Lucian…
15 noiembrie 2025
Achizițiile publice între blocaje și soluții: practicieni și decidenți cer reforme profunde
Conferința „Achizițiile publice între lege și practică: dialog pentru eficiență și transparență”, organizată de deputata Corina Gabriela Ene…
14 noiembrie 2025
Rețele Electrice Banat investește masiv în digitalizare în Caraș-Severin
Rețele Electrice Banat, parte a grupului PPC România, a demarat un program amplu de investiții pentru modernizarea infrastructurii…
13 noiembrie 2025
PORR Construct și CJ Bihor au semnat contractul pentru pasajul rutier peste linia de tram-tren
Miercuri, 12 noiembrie 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția unui…
12 noiembrie 2025
Dimex 2000 și Kareol Serv reabilitează rețeaua de apă-canal a Băii Mari
Cele două companii de construcții vor acționa pe străzile Coșbuc, Silviculturii și Anton Pann din municipiul maramureșean. În…
12 noiembrie 2025
Conexiunea dintre Maramureș și autostrăzile Europei costă 1 miliard de euro. Cum arată traseul final
Proiectul Drumului Expres (DEx) Baia Mare – Satu Mare a primit aviz favorabil din partea Companiei Naționale de…
7 noiembrie 2025
Apare a doua bucată de autostradă funcțională în Sălaj
Mobilizarea pe șantierul secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este una bună, apreciază șeful CNAIR,…
7 noiembrie 2025
Topul constructorilor de drumuri Bihor: Drum Asfalt, lider incontestabil!
Drum Asfalt, parte a Grupului Selina, și-a reconfirmat poziția de lider, clasându-se pe primul loc la categoria Întreprinderi…
5 noiembrie 2025
Turism
Consorțiu pentru turismul premium în Transilvania. Miza: 350 milioane €
Complexurile Wonderland Resort și Alpin, SunRai Creasta Cocoșului și El Paradiso, alături de noua rută Via Transilvanica, sunt…
19 noiembrie 2025
Marile hoteluri ale Transilvaniei și Banatului se promovează la Barcelona
Unitățile turistice Radisson Blu, Ibis, Timișoara, Grand Napoca din aceste regiuni ale României, alături de Marriott sau Sheraton…
18 noiembrie 2025
Secretele din spatele Oradea Experience: aplicația care schimbă regulile jocului
Din greutăți, spre tehnologie: povestea tânărului care a creat aplicația Oradea Experience. Într-o lume în care poveștile de…
18 noiembrie 2025
Tinere talente în bucătărie: Magia culinară care a cucerit Festivalul „D’ale porcului”
Cea de-a doua zi a Festivalului–concurs „D’ale porcului” s-a desfășurat duminică, 16 noiembrie 2025, într-o atmosferă animată, în…
16 noiembrie 2025
Proiectele majore ale Aro Palace, dezvăluite acționarilor Transilvania Investments
Compania brașoveană Transilvania Investments a organizat Ziua Investitorului, care a avut loc la Hotelul Aro Palace. Managementul companiei…
16 noiembrie 2025
Campionii gustului tradițional, în duel la Festivalul „D’ale Porcului” 2025
Adevărații campioni la Turneul Campionilor de la Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”, ediția a XII-a, desfășurat în 15 și 16…
15 noiembrie 2025
Operatorii din turismul românesc fac echilibristică între afaceri și politică
Foști membri ai Guvernului României dau vina pe cei actuali pentru prăbușirea acestui sector până pe ultimul loc…
14 noiembrie 2025
Pe urmele Marii Uniri, la Arad – orașul unde s-a scris istoria României moderne
Circuitul turistic al clădirilor Marii Uniri a fost recunoscut oficial drept rută cultural-turistică de către Ministerul Economiei, Digitalizării,…
13 noiembrie 2025
Educație
Secretele din spatele Oradea Experience: aplicația care schimbă regulile jocului
Din greutăți, spre tehnologie: povestea tânărului care a creat aplicația Oradea Experience. Într-o lume în care poveștile de…
18 noiembrie 2025
Rezultate bune pentru studenții orădeni la „Student Design & Manufacturing Competition 2025”
Ediția a V-a a competiției naționale dedicată studenților s-a desfășurat la Universitatea din Oradea. Universitatea din Oradea a…
17 noiembrie 2025
Tinere talente în bucătărie: Magia culinară care a cucerit Festivalul „D’ale porcului”
Cea de-a doua zi a Festivalului–concurs „D’ale porcului” s-a desfășurat duminică, 16 noiembrie 2025, într-o atmosferă animată, în…
16 noiembrie 2025
Campionii gustului tradițional, în duel la Festivalul „D’ale Porcului” 2025
Adevărații campioni la Turneul Campionilor de la Festivalul-Concurs „D’ale Porcului”, ediția a XII-a, desfășurat în 15 și 16…
15 noiembrie 2025
Achizițiile publice între blocaje și soluții: practicieni și decidenți cer reforme profunde
Conferința „Achizițiile publice între lege și practică: dialog pentru eficiență și transparență”, organizată de deputata Corina Gabriela Ene…
14 noiembrie 2025
Pe urmele Marii Uniri, la Arad – orașul unde s-a scris istoria României moderne
Circuitul turistic al clădirilor Marii Uniri a fost recunoscut oficial drept rută cultural-turistică de către Ministerul Economiei, Digitalizării,…
13 noiembrie 2025
Proiectul „MERIT”, un pas important pentru medicina orădeană
Facultatea de Medicină și Farmacie a Universității din Oradea, în parteneriat cu instituții din Ungaria, a lansat proiectul…
13 noiembrie 2025
Românii se răzgândesc: munca în străinătate nu mai e visul de altădată
Tot mai puțini români vor să lucreze în afara țării. Aplicările pentru job-urile din străinătate au ajuns la…
13 noiembrie 2025



