Branduri de succes, create în Transilvania, și cum se construiește povestea din jurul unui brand au fost temele principale care au definit cea de-a doua conferință organizată de revista Transilvania Business. Ne-au încântat cu poveștile lor manageri și proprietari de afaceri din domeniile IT, energie, agricultură, curierat sau cercetare-dezvoltare. Consultanți din domeniul brandingului ne-au oferit și instrumentele uzitate în construcția unui brand, iar specialiștii în proprietate intelectuală ne-au arătat cum să ne protejăm o marcă.
Anda Vlad, consilier Proprietate Industrială, ne-a reamintit că, într-o afacere, atenția la detalii poate face diferența. “Marcă înregistrată – Elementul cheie al unei afaceri de succes” este titlul prezentării prin care speakerul ne-a introdus într-un domeniu pe care obișnuim să îl neglijăm.
“În România se înregistrează mult mai multe mărci comparativ cu ultimii 10 ani, undeva, studiile spun, între 10-12.000 de mărci pe an, dar nu suficient pentru Uniunea Europeană, pentru țările membre ale Uniunii Europene”, a spus Anda Vlad.
Marca, care poate fi verbală, figurativă sau combinată, este simbolul prin care vă recunosc clienții, marca este cea care vă distinge de concurenți și, odată înregistrându-vă marca, o puteți proteja și valorifica în același timp, a mai subliniat Anda Vlad.
În momentul în care vreți să vă înregistrați o marcă, e bine să apelați la un consilier de proprietate industrială, pentru că acesta vă poate ajuta să aflați dacă denumirea la care v-ați gândit există deja. De asemenea, e important să vă înregistrați marca pentru că o altă companie s-ar putea să o facă și să rămâneți nu doar fără marcă, dar și fără clienți, a mai subliniat speakerul.
“Unii antreprenori cred în mod eronat că sunt protejați de lege, dețin un domeniu .com sau .ro și au impresia că această denumire nu mai poate fi folosită de altcineva. Întotdeauna când intervine un conflict între un nume de domeniu și o marcă înregistrată, marca este cea care va câștiga întotdeauna, indiferent de situație. Mai sunt situațiile în care au înregistrat o firmă și cred că acest lucru le oferă un drept asupra numelui comercial confundându-l cu o marcă. Denumirea firmei se înregistrează la Oficiul Registrul Comerțului, iar marca se înregistrează la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, sunt două instituții total diferite”, a mai explicat consilierul în proprietate industrială.
O marcă este protejată timp de 10 ani conform legislației românești.
Opțiuni la îndemâna titularului unei mărci înregistrate, pentru a reduce riscul unor litigii cauzate de încălcarea mărcii, sunt: monitorizarea mărcii, notificări de încetare și protecția mărcilor pe internet.
Ligia VORO
Citește și:
Marii constructori și-au căutat angajați la „Bursa Locurilor de Muncă” de la Oradea
Selina, Construcții Erbașu, Webuild Oradea și Dumexim au avut o ofertă consistentă de locuri de muncă pentru sectorul…
17 mai 2024
Animawings începe operarea zborurile Cluj – București
Aeroportul Internaţional Avram Iancu Cluj (AIAIC) a anunţat debutul curselor spre Bucureşti operate în premieră de compania aeriană…
17 mai 2024
Porsche pregătește “o investiție de proporții” la Cluj. Cum va arăta noul centru
Complexul cu showroom de prezentare și service va fi amplasat în zona aeroportului, inaugurarea fiind programată pentru anul…
17 mai 2024
Biopharma Plasma investește 37 mil. euro în Eurobusiness Park I Oradea
Societatea Biopharma Plasma companie subsidiară Biopharma Plasma Limited din Ucraina, intenționează să construiască in Oradea, în Parcul Industrial…
17 mai 2024
Își revine piața rezidențială a Clujului
Direcția Județeană de Statistică a anunțat dinamica autorizațiilor de construire eliberate pentru clădiri rezidențiale în martie și în…
17 mai 2024
ATP Trucks Automobile lansează noile sale autotractoare la CoBuild
Compania producătoare de autovehicule de transport rutier și persoane din România anunță lansarea de noi produse în portofoliu.…
17 mai 2024
Mașini “ultimul răcnet”, prezente la un show auto din Maramureș
Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Baia Mare Value Centre vor organiza, în perioada 24-26 mai, în…
17 mai 2024
MINA Pop-Up va avea bilete la jumătate de preț în Noaptea Muzeelor
În 18 mai, intervalul orar 20:00-01:00, biletele la spectacolele imersive MINA Pop-Up, „Galeria celor mai faimoase picturi din…
17 mai 2024