Clienții Companiei Aquaserv S.A. Tîrgu Mureș au la dispoziţie o gamă extrem de largă de a intra în legătură cu reprezentanţii societății. Despre modernizarea şi diversificarea modalităților de interacțiune cu clienții, ne-a oferit detalii Raluca Maior, Director Dezvoltare în cadrul Companiei AQUASERV S.A., într-un interviu acordat Transilvania Business.
Compania AQUASERV a anunţat în ultima perioadă mai multe noutăţi legate de interacţiunea cu clienţii săi. Spuneţi-ne câteva cuvinte despre acestea şi care este scopul lor?
Compania AQUASERV preţuieşte timpul clienţilor săi şi caută în permanenţă să pună la dispoziţia lor modalităţi cât mai simple şi rapide de rezolvare a doleanţelor. Întradevăr, în ultimul an, precum şi la începutul lui 2017, am pus un accent deosebit pe modernizarea şi diversificarea modalităţilor de interacţiune cu clienţii noştri, de la preluarea şi rezolvarea solicitărilor, până la plata facturilor. Practic, în acest moment, consumatorii au la dispoziţie o gamă extrem de largă de a intra în legătură cu reprezentanţii Aquaserv. De la Call Center, mail, pagina proprie de internet şi până la paginile noastre din principalele reţele sociale.
Ce ne puteți spune despre serviciul Call Center?
Sistemul tip Call Center reprezintă un instrument modern şi performant de gestiune a relaţiilor cu clienţii şi a resurselor interne, care contribuie la îmbunătăţirea relaţiei pe care Compania AQUASERV o are cu clienţii săi. Acest centru de apelare permite controlul eficient al modului în care circulă informaţia între diversele servicii ale companiei, fapt care facilitează transmiterea informaţiilor într-un timp mai scurt şi ameliorarea reactivităţii tehnicienilor AQUASERV la solicitările clienţilor – intervenţii la avarii, probleme de alimentare cu apă/canalizare etc.
Când a fost implementat mai exact acest serviciu?
Call Center-ul Companiei AQUASERV a fost implementat în 16 ianuarie 2016, la acea vreme Aquaserv fiind între primele 5 companii din domeniul furnizorilor de servicii de apă potabilă din ţară care avea implementat un astfel de sistem.
Ce face concret acest sistem şi care sunt avantajele utilizării lui?
Funcţionalitatea de bază a sistemului Call Center este administrarea contactărilor legate de serviciile furnizate de companie, iniţiate de către clienţi (solicitări de servicii, solicitări legate de contract, – contorizare, – facturare, – încasare, sesizări, reclamaţii şi solicitări de informaţii) sau de către companie, pe diferite canale de contact: telefon, fax, e-mail, SMS, web chat. De asemenea, acest sistem are capabilităţi de callback, preluare apeluri voce şi înregistrare a convorbirilor.
Practic, prin sistemul Call Center se asigură atingerea următorilor indicatori de performanţă: gradul de acoperire a timpului de lucru al operatorilor: min 80 %; timpul de răspuns pentru cel puţin 80 % din apeluri în mai puţin de 30 secunde; mai puţin de 3 % din apeluri abandonate; confirmarea automată a primirii faxurilor, e-mail-urilor şi SMS-urilor în mai puţin de 10 min. de la transmitere.
Care sunt rezultatele după un an de funcţionare a serviciului?
Analizând activitatea din cadrul Call Center-ului la mai bine de un an de la implementare am constatat că numărul clienţilor care au preferat să contacteze telefonic Compania Aquaserv, în cursul anului 2016, a crescut cu aproximativ 13 % faţă de anul 2015. Prin urmare putem afirma că un număr tot mai mare de clienţi preferă această modalitate de contact în locul deplasării personale la sediul Companiei.
Foarte interesant de remarcat este faptul că doar 55 % din apelurile primite în anul 2016 au fost soluţionate prin convorbire cu un operator în vreme ce 45 % din apeluri s-au soluţionat în cadrul meniului interactiv. Cu ajutorul meniului interactiv, clienţii au găsit răspunsuri la întrebările lor, fără a mai fi nevoie să intre în legătură directă cu un operator. Informaţiile cele mai des accesate de clienţi în cadrul meniului interactiv au fost: 1 sistări datorate unor avarii sau lucrări programate, 2 tarife la serviciile oferite de Companie, 3 documentele necesare pentru contract.
O altă funcţie foarte utilă pe care o oferă Call Center-ul este existenţa unei căsuţe vocale unde clienţii care nu doresc să aştepte preluarea apelului de către operator au posibilitatea lăsării unui mesaj vocal. Aceste mesaje vocale sunt monitorizate de către operatorii din Call Center şi clienţii sunt reapelaţi la scurt timp. Aproximativ 24 % dintre clienții apelanți au optat pentru această facilitate în cursul anului 2016.
Concluzionând, Serviciul Call Center, disponibil în limbile română şi maghiară, reduce timpul de așteptare, asigură preluarea tuturor apelurilor şi permite rezolvarea majorităţii problemelor legate de furnizarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, cu un simplu apel telefonic.
Tot în cursul anului 2016, Aquaserv şi-a relansat pagina de internet www.aquaserv.ro. Care sunt noutăţile oferite de noul website?
Într-adevăr, începând cu data de 1 august 2016, Compania Aquaserv are o nouă înfăţişare în mediul online. Pagina de internet a Companiei, www.aquaserv.ro, a fost refăcută în totalitate, având acum un design modern, optimizat pentru toate tipurile de terminale, inclusiv dispozitive mobile, un conţinut bogat, cu informaţii uşor accesibile şi actualizate permanent.
De menţionat este faptul că noul site este disponibil în 3 limbi: română, maghiară şi engleză.
De asemenea, clienţii au acum o nouă modalitate de contactare a Companiei prin intermediul butonului de chat disponibil pe site-ul Companiei. Utilizând acestă facilitate clienţii intră în legătură directă cu un operator şi li se oferă astfel posibilitatea soluţionării tuturor problemelor legate de furnizarea serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare.
După cum ştim, plăţile online sunt preferate de către tot mai mulţi în ultima perioadă. Oferă această posibilitate noul site Aquaserv?
Aveţi dreptate. Posibilitatea de plată online a serviciilor a fost unul dintre principalele obiective avute în vedere în momentul refacerii site-ului. Având în vedere acest lucru, dar nu numai, cea mai importantă noutate este posibilitatea creării unui cont client online, denumit AquaOnline, care are următoarele beneficii imediate pentru utilizatori: acces la toate informaţiile despre factura de apă potabilă şi canalizare, plata online a facturii, posibilitatea de vizualizare online şi descărcare a facturilor, posibilitatea de a vizualiza evoluţia consumului, transmiterea online a indexului autocitit al contorului, primirea facturilor în format electronic (în format pdf), cu valoare fiscală, notificare prin email la emiterea facturii, posibilitatea de înregistrare a mai multor puncte de consum într-un singur cont de client, posibilitatea de abonare la buletinul informativ AQUASERV.
Activarea contului AquaOnline este extrem de simplă, practic, clienţii AQUASERV au nevoie doar de o adresă de e-mail validă şi o factură de consum.
Până în prezent s-au creat un număr de peste 10.000 de conturi, iar numărul de plăţi prin intermediul platformei online s-a triplat în luna martie 2017 comparativ cu august 2016, fiind în continuă creştere.
Încurajăm, astfel, clienţii noştri să apeleze cu încredere la canalele de contact disponibile prin Call Center şi site-ul web dar şi la plata facturii online prin contul AquaOnline. Toate acestea reprezintă instrumente moderne, confortabile, sigure şi care nu implică costuri suplimentare pentru clienţii noştri.
Pe lângă plata online, în ultimele luni, AQUASERV a pus la dispoziţia clienţilor noi modalităţi de plată. Care sunt acestea?
După cum vă spuneam la începutul interviului, Compania AQUASERV preţuieşte timpul clienţilor săi şi caută, în permanenţă, să pună la dispoziţia lor modalităţi cât mai simple şi rapide de rezolvare a problemelor, inclusiv achitarea serviciilor de apă/canal. Parteneriatele cu PayPoint, Mobile Distribution și Payzone, operatori de plăţi cu reţele extinse, reprezintă două dintre facilităţile oferite în acest sens.
Clienţii îşi pot plăti facturile de apă extrem de simplu şi rapid, în oricare din magazinele cu sigla PayPoint, Payzone sau cu sigla Centru de plăţi Un-doi din toată ţara.
Pentru a plăti o factură, clienţii trebuie doar să se prezinte cu aceasta la cel mai apropiat magazin cu unul dintre cele două semne şi să comunice vânzătorului ce tip de plată doreşte să efectueze. După scanarea codului de bare de pe factură, vânzătorul încasează banii în numerar şi eliberează o chitanță cu toate detaliile tranzacţiei (data plăţii, suma, locaţia, furnizorul etc.). Consumatorii nu sunt condiţionaţi de achiziţionarea unor articole din magazine şi nu există comisioane pentru tranzacţionări, serviciul fiind gratuit şi se adresează clienţilor deserviţi de Compania AQUASERV din Tîrgu-Mureş, Reghin, Sighişoara, Târnăveni, Luduş, Iernut, Cristuru Secuiesc, dar şi din 80 de localităţi rurale din judeţele Mureş, Harghita şi Bistriţa Năsăud.
Pe lângă acestea există în continuare şi mijloacele clasice de plată, respectiv prin numerar – la casieriile companiei, la sucursalele băncii BRD, prin reţeaua automatelor de plată Facturel a Băncii Transilvania, la ghişeele subunităţilor poştale sau la factorii poştali – doar pentru clienţii din zona rurală, prin POS la casieriile AQUASERV, prin bănci cu ordin de plată tradiţional, prin plata bancară electronică şi prin decontare automată.
Citește și:
Spitalul de Psihiatrie Nucet, în plin proces de modernizare și eficientizare energetică
Lucrările de modernizare, reabilitare și eficientizare energetică la Spitalul de Psihiatrie Nucet avansează rapid, marcând un pas semnificativ…
21 ianuarie 2025
Timișoara continuă transformarea garajelor vechi în parcări moderne
Municipalitatea din Timișoara anunță reluarea programului edilitar prin transformarea parcărilor pe amplasamentele eliberate de garajele demolate, un proiect…
21 ianuarie 2025
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu. Investiții în complexuri…
21 ianuarie 2025
Proiecte de peste 1,2 miliarde de euro gestionate de DMPFI Oradea în 2024
Valoarea celor 113 proiecte cu finanțare internațională gestionate de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din…
21 ianuarie 2025
Construcții Erbașu a dat startul lucrărilor la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș
Începând cu data de 20 ianuarie, Construcții Erbașu Transilvania a început construcția sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș…
21 ianuarie 2025
Ministrul dezvoltării i-a convocat pe edilii Sălajului
Attila Cseke a analizat infrastructura rutieră din județ ce trebuie modernizată prin Programul Național Anghel Saligny (PNAS) și…
21 ianuarie 2025
BTCP Cluj, manager de distribuție pentru obligațiunile Autonom
Noua emisiune este corelată cu obiectivele care includ reducerea mediei emisiilor de carbon ale flotei operaționale de autoturisme…
21 ianuarie 2025
Ilie Bolojan s-a întâlnit cu reprezentanții companiei Lockheed Martin
Ilie Bolojan, președintele Senatului României, a discutat luni, 20 ianuarie, cu reprezentanții companiei americane Lockheed Martin, unul dintre…
21 ianuarie 2025
Investiții
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu. Investiții în complexuri…
21 ianuarie 2025
Proiecte de peste 1,2 miliarde de euro gestionate de DMPFI Oradea în 2024
Valoarea celor 113 proiecte cu finanțare internațională gestionate de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din…
21 ianuarie 2025
Construcții Erbașu a dat startul lucrărilor la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș
Începând cu data de 20 ianuarie, Construcții Erbașu Transilvania a început construcția sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș…
21 ianuarie 2025
Ministrul dezvoltării i-a convocat pe edilii Sălajului
Attila Cseke a analizat infrastructura rutieră din județ ce trebuie modernizată prin Programul Național Anghel Saligny (PNAS) și…
21 ianuarie 2025
BTCP Cluj, manager de distribuție pentru obligațiunile Autonom
Noua emisiune este corelată cu obiectivele care includ reducerea mediei emisiilor de carbon ale flotei operaționale de autoturisme…
21 ianuarie 2025
Ilie Bolojan s-a întâlnit cu reprezentanții companiei Lockheed Martin
Ilie Bolojan, președintele Senatului României, a discutat luni, 20 ianuarie, cu reprezentanții companiei americane Lockheed Martin, unul dintre…
21 ianuarie 2025
Complexurile sportive din Bistrița și Turda, investițiile majore ale statului în Ardealul de Nord
Transilvania Business prezintă cele mai valoroase obiective edificate în această zonă a României cu finanțare de la Compania…
21 ianuarie 2025
Încă nouă zile pentru depunerea ofertelor proiectarea și execuția unui liceu verde la Moșnița Nouă
În comuna Moșnița Nouă, aflată în apropierea Timișoarei, se va construi un liceu verde, un proiect educațional modern…
20 ianuarie 2025
Infrastructură
Spitalul de Psihiatrie Nucet, în plin proces de modernizare și eficientizare energetică
Lucrările de modernizare, reabilitare și eficientizare energetică la Spitalul de Psihiatrie Nucet avansează rapid, marcând un pas semnificativ…
21 ianuarie 2025
Timișoara continuă transformarea garajelor vechi în parcări moderne
Municipalitatea din Timișoara anunță reluarea programului edilitar prin transformarea parcărilor pe amplasamentele eliberate de garajele demolate, un proiect…
21 ianuarie 2025
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu
Peste 50 milioane de lei din bugetul CNI finanțează proiecte în derulare în județul Sibiu. Investiții în complexuri…
21 ianuarie 2025
Proiecte de peste 1,2 miliarde de euro gestionate de DMPFI Oradea în 2024
Valoarea celor 113 proiecte cu finanțare internațională gestionate de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din…
21 ianuarie 2025
Construcții Erbașu a dat startul lucrărilor la lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș
Începând cu data de 20 ianuarie, Construcții Erbașu Transilvania a început construcția sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș…
21 ianuarie 2025
Terenuri strategice pentru investiții: licitație publică în Fărcașa
Județul Maramureș scoate la concesiune cinci loturi de teren intravilan, situate în Parcul de Specializare Inteligentă din comuna…
21 ianuarie 2025
Încă nouă zile pentru depunerea ofertelor proiectarea și execuția unui liceu verde la Moșnița Nouă
În comuna Moșnița Nouă, aflată în apropierea Timișoarei, se va construi un liceu verde, un proiect educațional modern…
20 ianuarie 2025
Un nou pod peste Mureș în zona Cenad
Viitorul pod peste Mureș va fi construit în zona Cenad, din județul Timiș, rod al colaborării româno-ungare pentru…
20 ianuarie 2025
Turism
Aeroportul Brașov-Ghimbav: o nouă destinație estivală pentru 2025
Aeroportul Brașov-Ghimbav continuă să își extindă rețeaua de destinații, anunțând o nouă rută directă pentru sezonul estival. Începând…
20 ianuarie 2025
Încă un mini aquapark finalizat în Nord Vestul țării așteaptă inaugurarea
Selina a finalizat lucrările de construcție și amenajare a Centrului Multifuncțional Recreativ din Marghita. Proiectul modern și ambițios,…
20 ianuarie 2025
Aflăm în curând finaliștii Destinația anului ediția a V-a
Ediția 2025 a competiției Destinația Anului aduce în prim-plan peste 150 de destinații calificate, reprezentând 38 de județe…
20 ianuarie 2025
Budapest Airport’s 2024 confirms its positive momentum with results exceeding expectations
2024 broke all previous records in the history of Budapest Airport; 17.6 million passengers and nearly 300,000 tonnes…
20 ianuarie 2025
Oradea se promovează la târgurile de turism din Helsinki și Viena
Visit Oradea își continuă strategia de promovare turistică a destinației la nivel internațional prin participarea la două târguri…
17 ianuarie 2025
Parc de aventură „Dino Park” la Ineu de Arad prin Programul ROHU
Orașul Ineu din județul Arad va avea un parc de aventură în valoare de peste 1,25 milioane de…
17 ianuarie 2025
Un sfert de milion de vizitatori la Grădina Botanică din Cluj
Această performanță demonstrează interesul constant al publicului pentru oferta culturală și educativă a GBAB, conform Universității Babeș-Bolyai (UBB).…
16 ianuarie 2025
Ovi Pascu, omul care vorbește cu lemnul
Lemnul vorbește! Dar nu toată lumea îl aude și îl înțelege. Artistul orădean, Ovidiu Pascu, „Moșul” pentru prieteni,…
15 ianuarie 2025
Educație
Copiii cu dizabilități susținuți de Asociația brașoveană Rază de Speranță
Asociația Rază de Speranță a demarat la începutul anului proiectul Connect4Emotions, menit să îmbunătățească viața copiilor cu dizabilități…
21 ianuarie 2025
Proiecte de peste 1,2 miliarde de euro gestionate de DMPFI Oradea în 2024
Valoarea celor 113 proiecte cu finanțare internațională gestionate de către Direcția Management Proiecte cu Finanțare Internațională (DMPFI) din…
21 ianuarie 2025
UMF Cluj-Napoca, partener cheie în revoluția genomicii din România
Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” din Cluj-Napoca a anunțat implicarea sa activă în proiectul ROGEN, o…
21 ianuarie 2025
Transferul de informație în educație, revoluționat de o companie din Oradea
Adio metode tradiționale de predare și instruire. O companie din Oradea, QubHQ, vrea să revoluționeze sistemul educațional și…
21 ianuarie 2025
Încă nouă zile pentru depunerea ofertelor proiectarea și execuția unui liceu verde la Moșnița Nouă
În comuna Moșnița Nouă, aflată în apropierea Timișoarei, se va construi un liceu verde, un proiect educațional modern…
20 ianuarie 2025
Cadre didactice de la 25 de universități europene, la Universitatea Oradea
Etica, Inteligența Artificială și Finanțele Digitale, curs eveniment de europeană la Universitatea din Oradea. Universitatea din Oradea…
20 ianuarie 2025
Prim-vicepreședintele IMM România, Sterică Fudulea, ales președinte al CES
Luni, 20 ianuarie 2025, a avut loc plenul privind alegerea structurii de conducere a Consiliului Economic și Social…
20 ianuarie 2025
Modernizarea școlilor din Timișoara: mobilier nou și dotări la standarde europene
Timișoara demarează cel mai amplu proiect de modernizare a unităților școlare, prin instalarea de mobilier de ultimă generație…
20 ianuarie 2025