BusinessMark a organizat cea de-a patra ediție a conferinței „Operational HR”. Timp de două zile, specialiștii în domeniul resurselor umane, din țară și străinătate, au dezbătut principalele provocări și tendințe legate de operațiuni și procese organizaționale.
Printre subiectele abordate anul acesta enumerăm: managementul motivării și metode de gestionare a performanței, adaptarea proceselor operaționale de HR la provocările contextului economic și social autohton, optimizarea costurilor financiare, dezvoltarea unor companii sustenabile, valorificarea capitalului uman, inteligența artificială, modalități de păstrare a angajaților, inovații în sfera digitală a departamentelor de resurse umane, talent management, procese strategice, sistemice și deliberate care identifică liderii potențiali.
Vă prezentăm câteva dintre concluziile speakerilor prezenți:
IRINA IGNĂTESCU – HR Director, G4S a deschis conferința și a prezentat abordările etice atât față de angajați, cât și față de mediul social, explicând în ce măsură contribuie HR-ul la dezvoltarea unei companii responsabile. Aceasta a completat faptul că orice proiect pe care îl desfășoară are un impact major asupra imaginii companiei, dar și asupra rezultatelor de afaceri.
ANDREEA GEORGESCU – Head of Human Resources, MAZARS ROMÂNIA a abordat una dintre ariile sale preferate din domeniul în care lucrează: HR Reporting & Business Metrics. A accentuat faptul că raportarea în resurse umane este foarte importantă, dar că este necesar să existe o strategie în acest sens. Mai mult, Andreea a încheiat prezentarea cu un gând încrezător: „Business-ul are nevoie de noi în calitate de adviseri.”
IOANA HARANGUȘ – HR Director, VINCON a completat: „Noi am pus accent pe fiecare rol în parte. Cum am făcut acest lucru? Ne-am concentrat pe echipă, strategie și brand. De ce echipă? Poți să fii cel mai bun din piață, să ai o ofertă competitivă, dar dacă nu ai echipa care să îți ducă produsul în piață, poți să ai orice strategie. Avem colegi care lucrează de 35 de ani în companie, iar unii dintre ei sunt mentori pentru inginerii noi.”
MIRONA GHERMAN – Workplace Solutions Analyst, Office Agency, COLLIERS INTERNATIONAL ROMÂNIA a adus în discuție beneficiile modului de organizare al birourilor, folosindu-se de activity based working. Aceasta a menționat: implicarea angajaților, recrutarea și selecția, colaborarea și comunicarea, schimbul de idei și informații, flexibilitatea, productivitatea și eficiența, inovația și starea de bine a angajaților.
Prezentarea ADELEI PREDESCU – HR Manager, RADISSON BLU a adus în discuție branding-ul de recrutare luând în calcul diversitatea locală: „Ne-am gândit și i-am întrebat pe colegii noștri: Ce vă reprezintă la locul de muncă? Ce vă motivează? În funcție de răspunsurile primite, ne-am dat seama că echipa face diferența.”
KATHRIN KÖSTER – Professor of Leadership and International Management, Heilbronn University; Founder, Köster + Partner a fost invitatul special a vorbit despre ce înseamnă HR-ul sustenabil, satisfacția angajaților, incluziune și diversitate. În plus, Kathrin a adus în discuție cultura de doer, ce poate schimba un individ, o echipă sau o întreagă organizație. Aceasta presupune descoperirea potențialului fiecărei persoane, îi ajută pe angajați să-și cunoască abilitățile și să se adapteze la schimbare, dar în același timp să-i inspire pe ceilalți să adopte o atitudine pozitivă.
GINA CRUCERU – Group Performance & Rewards Manager, KMG International a prezentat un mix de elemente pe care specialiștii le pot folosi pentru a motiva oamenii: protejează, ai grijă, descoperă potențialul, investește în oameni și conectează.
IULIA GHIȚĂ – Account Manager, BOOKSTER a vorbit despre cele trei elemente care definesc o cultură a prieteniei: comunicarea deschisă, ascultarea și încrederea în oameni. Mai mult, a explicat faptul că atât timp cât angajații sunt fericiți la locul de muncă și clienții vor fi mulțumiți.
CARMEN BĂRBULESCU – HR Plant Manager, ADIENT AUTOMOTIVE a explicat cum de-a lungul timpului, din 4 în 4 ani, au făcut angajări masive și despre cum s-a modificat modelul de recrutare în funcție de provocările întâmpinate: rata șomajului, creșterea salariului minim pe economie, creșterea ofertelor pe plan local sau neîncrederea oamenilor în anunțurile de angajare.
LEONARD RIZOIU – Managing Director, LEO HR a adus în discuție una dintre soluțiile sale de retenție a angajaților: Stay INterview. Acesta a completat faptul că dispun de rapoarte care îi ajută pe managerii de HR și nu numai să aibă un plan de acțiune foarte bine stabilit.
MALVIKA LUPOAIE – HR Business Partner, HUAWEI a încheiat prima zi de conferință și a prezentat câteva modalități creative de recognition pentru angajați, în încercarea de a corela performanța cu recompensa.
Prima zi a evenimentului s-a încheiat cu un workshop susținut de PwC România: HR SPEAKS BUSINESS – HR REPORTING & BUSINESS METRICS. OANA MUNTEANU – Senior Manager, PwC România a discutat despre obiectivele strategice și de resurse umane, definirea și calcularea indicatorilor cheie de performanță legați de capitalul uman și comunicarea mesajelor cheie prin rapoarte/ prezentări de impact.
Cea de-a doua zi a evenimentului a reunit profesioniști din companii cu renume pe piața națională și internațională:
OLGA BOTUȘAN – EMEA HR Director, STEFANINI a discutat despre transformarea culturii în servicii. În timpul prezentării, aceasta a menționat cele 7 promisiuni pe care le promovează în interiorul companiei: respectă și ai încredere în oameni, ai grijă de nevoile clientului, demonstrează că ai o mentalitate antreprenorială, bazată pe rezultate, adoptă o atitudine etică, folosește-te de puterea exemplului, excelează prin ceea ce faci și fii mândru că faci parte din această companie.
LAVINIA ALEXIE – HR Manager, PHILIP MORRIS ROMANIA a discutat despre transformarea la nivel organizațional și a precizat câțiva factori cheie pe care companiile îi pot urmări: proiectarea organizației și a locurilor de muncă, dezvoltarea noilor abilități, alinirea oamenilor și echipelor din organizație, comportamentul și modalitățile de lucru. Nu în ultimul rând, susținerea schimbării!
MIHAELA DRUGĂ – Membru al Directoratului, SIGNAL IDUNA a explicat de ce este importantă schimbarea și cum reușesc să facă acest lucru în cadrul companiei în care lucrează. Pe parcursul prezentării a explicat care au fost obiectivele, provocările, dar și procesul schimbării în sine.
În cadrul conferinței, ARIADNA ȘUTAC – Executive Manager HR, ABB a expus principalele lecții pe care le-au extras în urma schimbării organizaționale. Cele mai importante lucruri au fost: investește timp și resurse pentru a-i pregăti pe people managers pentru trasnformare, comunică des și onest indiferent dacă există și situații incerte, identifică persoanele care îmbrățișează schimbarea și atribuie roluri cheie.
CORINA GHIAȚĂU – Organizational Development Manager, ORANGE a completat tematica cu aspecte referitoare la consilierea în carieră: o călătorie digitală și umană a angajaților.
DANA CIUCĂ – HR Director, ISS FACILITY SERVICES România & Grecia a discutat despre provocările de business în domeniul resurselor umane. Aceasta a menționat câteva lucruri pe care specialiștii în resurse umane ar trebui să le aibă în vedere: să calibreze organizația în funcție de evoluția afacerii, să atragă și să motiveze angajații care creează experiențe de muncă remarcabile, să dezvolte capabilitățile interne sau să dezvolte o cultură organizațională solidă.
BASAV RAY CHAUDHURI – Change Leader, Transformation & Strategy Mentor, Executive Coach a vorbit despre modelul de schimbare personală dezvoltat de Elizabeth Kübler-Ross. Acesta a încheiat prezentarea sa cu un gând optimist: „schimbarea este puternică, iar liderii eficienți se concentrează pe construirea relațiilor.
VIOLETA BALINT – HR Manager, HUTCHINSON a tratat câteva subiecte de interes pentru industria în care lucrează: fluctuațiile de personal, integrarea, comunicarea, motivarea și a exemplificat prin programele pe care compania în care lucrează le desfășoară.
MARIAN HANGANU – Sales Manager, ROMANIAN SOFTWARE a explicat ce înseamnă organizația trifoi, o soluție previzionată acum 29 de ani. Principalele subiecte abordate au fost: viitorul nu mai este ceea ce era, iarna demografică, industrii sub stres și ce este de făcut.
ANDREEA COSTIN – HR Business Partner, SIEMENS a atins un subiect de actualitate: cum influențează digitalizarea domeniul resurselor umane, care sunt oportunitățile și riscuri, ce putem face, cum ne adaptăm la schimbare și cum are loc implementarea.
ELENA BADEA – Managing Director, VALORIA a expus tendințele și provocările în HR pornind de la o cercetare BusinessMark – Valoria despre percepțiile liderilor de business și de HR din România cu privire provocările strategice ale funcției de resurse umane.
LAURA PREDOI – HR Manager, AVITECH a încheiat cea de-a doua zi a conferințelor cu o soluție pentru viitor și un răspuns la întrebarea: cum reușește realitatea virtuală să schimbe parcursul resurselor umane în 2017.
Întâlnirea s-a terminat cu workshop-ul susținut de KPMG România: SUCCESUL ÎN SECOLUL 21 – O CĂLĂTORIE PE CELE 5 TĂRÂMURI. CLAUDIA STAN – Manager, People Services, KPMG Romania, RALUCA FRĂȚILĂ – Senior Manager, Culture Change Responsible, KPMG Romania și IRINA RUBELI – Senior Manager, Culture Change Responsible, KPMG Romania au pus accent pe schimbările care afectează organizațiile și au construit alături de participanți cele cinci tărâmuri ale modelului Five lands: The Mindset Land, The Artgineer Land, EQ Land, Sustainability Land, I21Land.
Conferința „Operational HR” a reunit specialiști și lideri care coordonează departamentele de resurse umane: manageri și directori de resurse umane, specialiști salarizare, fiscalitate și payroll, consultanți, avocați cu expertiză în payroll, directori generali și antreprenori.
Evenimentul a fost organizat de BusinessMark alături de Romanian Software, Signal Iduna, Mazars România, Colliers International, Biroul de Traduceri Champollion, World Class România, LeoHR, Life Dental Spa, Leonidas, Maastricht School of Management România, Camera de Comerț Bilaterală Bulgaria-România, Plantăm fapte bune în România, Asociația The Social Incubator. Partenerii media ai conferinței sunt: Signal Connect, AGERPRES, NewMoney, Curierul Național, MoneyBuzz, Jurnalul de Afaceri, PRwave, AngajatorulMeu.ro, FEMEI ÎN AFACERI, Business24, Ziare.com, Portal HR, Manager Express, Gazetadeștiri, Săptămâna Financiară, Debizz, Global Manager, PortalManagement, Energynomics, Financiarul.ro, Roportal, Calendar Evenimente, PRBox, Rbeconnect, Vox Capital, Transilvania Business, Revista Valoarea, Bucuresteni.ro, Legal Marketing, MLM News, Startups.ro, Administratie.ro, MediaRabbit, Chalbert, FinZoom.ro, Avocatura.
Despre BusinessMark
BusinessMark este o companie ce oferă servicii integrate de B2B și pune la dispoziția clienților săi modele de dezvoltare complexe cu scopul de a-i conecta în mod direct cu mediul de afaceri și de a crea oportunități de parteneriat strategic. Atât prin organizarea de evenimente business, cât și prin serviciile de B2B Public Relations, BusinessMark își propune să vină în întâmpinarea partenerilor săi cu strategii de comunicare și promovare centrate pe business matchmaking și crearea de oportunități de dezvoltare.
Citește și:
Arhitectura ca emoție: „Notes of Happiness” și Blueprints of Innovation @ SHARE România
Anunțăm cu entuziasm cea de-a 4-a ediție a expoziției „Blueprints of Innovation”, parte a Forumului Internațional de Arhitectură…
8 noiembrie 2025
Cresc Oradea Mare: locul unde ideile devin afaceri și afacerile devin povești de succes
Antreprenorii din Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare, inspirați de povești de succes și noi parteneriate. Rezidenții Incubatorului…
8 noiembrie 2025
De la brutărie la succes european: milioane de euro pentru procesarea alimentelor
În perioada următoare, Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) urmează să lanseze o nouă serie de programe de…
6 noiembrie 2025
ROFMEX 2025 aduce la București lideri în workplace, property & facility management din România și Europa
În perioada 18–20 noiembrie 2025, la București, va avea loc o nouă ediție a ROFMEX – Romanian Facility…
6 noiembrie 2025
Bucharest hosts international hospitality experts at INVEST Summit 2025
INVEST Summit 2025, taking place on November 19–20 at the Radisson Blu Hotel, Bucharest, marks a new milestone…
5 noiembrie 2025
Timișoara a devenit pentru o zi capitala produselor digitale – peste 650 de profesioniști s-au adunat la Prow Conference 2025 pentru a vorbi despre inovație, tehnologie și viitorul produselor.
Prow Conference 2025 s-a încheiat cu succes săptămâna trecută la Timișoara, România, atrăgând peste 650 de profesioniști din…
31 octombrie 2025
UMF Cluj Technology Transfer Days 2025 – UMF „Iuliu Hațieganu” promovează inovația cu aplicabilitate reală în sănătate
Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca organizează, în perioada 29-30 octombrie 2025, cea de-a patra ediție…
28 octombrie 2025
Explorează strategii avansate pentru optimizarea managementului flotelor auto
Fleet Management Conference este cel mai important eveniment dedicat gestionării flotelor auto, unde profesioniștii dornici să dezvolte strategiile…
28 octombrie 2025
Investiții
Sonaca a inaugurat o hală de producție și a creat 160 de noi locuri de muncă
În urma semnării a trei contracte cu Airbus, Sonaca, unul dintre liderii globali ai industriei aerospațiale, își dublează…
13 noiembrie 2025
PORR Construct și CJ Bihor au semnat contractul pentru pasajul rutier peste linia de tram-tren
Miercuri, 12 noiembrie 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția unui…
12 noiembrie 2025
Duval Furniture – tradiție, inovație și viziune made in Bihor
În spatele brandului „Duval Furniture”, cunoscut pentru scaunele și mesele elegante și personalizate din lemn, se află doi…
10 noiembrie 2025
Knauf Insulation – botez oficial al unei investiții de peste 140 de milioane euro
Cea mai modernă unitate de producție de vată minerală din Europa Centrală și de Est – inaugurată Povestea…
10 noiembrie 2025
Sebastian Lascu preia funcția de City Manager al Municipiului Oradea
Începând de luni, 10 noiembrie 2025, medicul stomatolog Sebastian Lascu a preluat, cu titlu interimar, funcția de City…
10 noiembrie 2025
Costul energiei, ajutoarele de stat și deficitul de automatizare apasă industria din România
„În total, în România există aproximativ 4.000 de roboți industriali în producție. Spre exemplu, în Turcia numărul roboților implicați în producție este de 35.000, iar în Polonia aproximativ 200.000”, - Ersu Han, T-Rob Robotics.
9 noiembrie 2025
Cresc Oradea Mare: locul unde ideile devin afaceri și afacerile devin povești de succes
Antreprenorii din Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare, inspirați de povești de succes și noi parteneriate. Rezidenții Incubatorului…
8 noiembrie 2025
AFIR deschide noi linii de finanțare: oportunități majore pentru fermierii din Bihor
Veste bună pentru fermierii bihoreni: noi linii de finanțare europeană prin AFIR, în cadrul Planului Strategic PAC 2023–2027,…
7 noiembrie 2025
Infrastructură
PORR Construct și CJ Bihor au semnat contractul pentru pasajul rutier peste linia de tram-tren
Miercuri, 12 noiembrie 2025, la sediul Consiliului Județean Bihor, a fost semnat contractul pentru proiectarea și execuția unui…
12 noiembrie 2025
Dimex 2000 și Kareol Serv reabilitează rețeaua de apă-canal a Băii Mari
Cele două companii de construcții vor acționa pe străzile Coșbuc, Silviculturii și Anton Pann din municipiul maramureșean. În…
12 noiembrie 2025
Conexiunea dintre Maramureș și autostrăzile Europei costă 1 miliard de euro. Cum arată traseul final
Proiectul Drumului Expres (DEx) Baia Mare – Satu Mare a primit aviz favorabil din partea Companiei Naționale de…
7 noiembrie 2025
Apare a doua bucată de autostradă funcțională în Sălaj
Mobilizarea pe șantierul secțiunii Zimbor – Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este una bună, apreciază șeful CNAIR,…
7 noiembrie 2025
Topul constructorilor de drumuri Bihor: Drum Asfalt, lider incontestabil!
Drum Asfalt, parte a Grupului Selina, și-a reconfirmat poziția de lider, clasându-se pe primul loc la categoria Întreprinderi…
5 noiembrie 2025
Cum susține CNAIR ritmul de lucrări pe marile șantiere în ciuda presiunilor bugetare
„Prioritatea este și rămâne menținerea fluxurilor financiare pentru proiectele aflate în prezent în derulare”, Cristian Pistol, director general CNAIR.
4 noiembrie 2025
A început forarea piloților la unul dintre pasajele ce va lega Oradea de DX Oradea – Arad
Luni, 3 noiembrie 2025, a început forarea piloților (stâlpi de susținere) la pasajul rutier subteran care se construiește…
3 noiembrie 2025
Alexandru Rogobete: „Oradea are cea mai performantă secție ATI din țară”
Ministrul Sănătății, Alexandru Rogobete, impresionat de noul Ambulatoriu al Spitalului Clinic Județean de Urgență Oradea. Ministrul Sănătății, Alexandru…
2 noiembrie 2025
Turism
Pe urmele Marii Uniri, la Arad – orașul unde s-a scris istoria României moderne
Circuitul turistic al clădirilor Marii Uniri a fost recunoscut oficial drept rută cultural-turistică de către Ministerul Economiei, Digitalizării,…
13 noiembrie 2025
Darius Mârza: “Am creat Wonderland prin 400 de tranzacții imobiliare”
Fondatorul celui mai mare complex turistic din Ardeal, deținător al unui business de 150 milioane € pe Dealul…
11 noiembrie 2025
Visit Timiș a devenit membru oficial în una dintre cele mai importante rețele de promovare a turismului global
Visit Timiș a devenit membru oficial în una dintre cele mai importante rețele de promovare a turismului global,…
10 noiembrie 2025
Vinul, legenda și renașterea unei metropole a Transilvaniei sub ochii lui Turrepitz
Weinfest Mediaș Schmecker 2025
9 noiembrie 2025
Atlàss Experience by Ramada Sibiu
O nouă eră a evenimentelor corporate, în cel mai mare și mai modern centru de conferințe din Sibiu
9 noiembrie 2025
Cresc Oradea Mare: locul unde ideile devin afaceri și afacerile devin povești de succes
Antreprenorii din Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare, inspirați de povești de succes și noi parteneriate. Rezidenții Incubatorului…
8 noiembrie 2025
Start în inovație: Incubatorul Cresc Oradea Mare primește cinci noi rezidenți
Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare a atras cinci noi startup-uri care și-au propus să își dezvolte și…
7 noiembrie 2025
Jucu, Șărmășag și Șelimbăr, atestate ca zone cu resurse turistice
La propunerea Ministerului Dezvoltării, Guvernul României a aprobat, în atestarea ca zone cu resurse turistice a mai multor…
6 noiembrie 2025
Educație
Pe urmele Marii Uniri, la Arad – orașul unde s-a scris istoria României moderne
Circuitul turistic al clădirilor Marii Uniri a fost recunoscut oficial drept rută cultural-turistică de către Ministerul Economiei, Digitalizării,…
13 noiembrie 2025
Proiectul „MERIT”, un pas important pentru medicina orădeană
Facultatea de Medicină și Farmacie a Universității din Oradea, în parteneriat cu instituții din Ungaria, a lansat proiectul…
13 noiembrie 2025
Românii se răzgândesc: munca în străinătate nu mai e visul de altădată
Tot mai puțini români vor să lucreze în afara țării. Aplicările pentru job-urile din străinătate au ajuns la…
13 noiembrie 2025
Viitorul liderilor umani se scrie acum, la The Human Shift Oradea
Leadership-ul se rescrie la Oradea: acolo unde tehnologia accelerează deciziile, iar oamenii le dau sens. Într-o lume în…
10 noiembrie 2025
Sebastian Lascu preia funcția de City Manager al Municipiului Oradea
Începând de luni, 10 noiembrie 2025, medicul stomatolog Sebastian Lascu a preluat, cu titlu interimar, funcția de City…
10 noiembrie 2025
Cresc Oradea Mare: locul unde ideile devin afaceri și afacerile devin povești de succes
Antreprenorii din Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare, inspirați de povești de succes și noi parteneriate. Rezidenții Incubatorului…
8 noiembrie 2025
Start în inovație: Incubatorul Cresc Oradea Mare primește cinci noi rezidenți
Incubatorul de Afaceri Cresc Oradea Mare a atras cinci noi startup-uri care și-au propus să își dezvolte și…
7 noiembrie 2025
ebm-papst România, punte de legătură între studenți și ingineria de vârf
ebm-papst România a găzduit a doua ediție a evenimentului „Engineering the Future, 2nd edition”, un eveniment de tehnologie…
6 noiembrie 2025



