Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, a solicitat constructorului ca în termen de patru luni să finalizeze lucrările din zona variantei de traseu Podul Mureş – Coşlariu, zonă aflată pe secţia Coşlariu – Micăsasa, informează un comunicat al companiei.
Potrivit sursei citate, lucrările în această zonă au înregistrat întârzieri în execuţie din cauza problemelor apărute la terenul de fundare.
“În această zonă s-au definit şase tronsoane experimentale, s-au făcut deja expertize şi studii de fundare pentru stabilirea capacităţii tehnice de teren, deci din acest moment aveţi la dispoziţie patru luni pentru terminarea lucrărilor în zonă’, le-a transmis constructorilor Ion Gavrilă.
Directorul general al CFR SA se află în aceste zile pe şantierele feroviare din centrul ţării unde, împreună cu reprezentanţii firmelor de construcţii şi de consultanţă, verifică stadiul de execuţie a lucrărilor de modernizare pe tronsonul de cale ferată Simeria – Sighişoara (173,47 km).
Discuţiile purtate între reprezentanţii companiei şi cei ai firmelor de construcţii şi de consultanţă s-au concentrat în special pe zonele unde au apărut probleme tehnice în timpul execuţiei lucrărilor şi pe soluţiile identificate, astfel încât să nu mai existe abateri de la graficele de lucru stabilite.
De asemenea au fost verificate obiectivele feroviare finalizate, precum şi stadiul de execuţie a lucrărilor aflate în desfăşurare la ora actuală la linii, peroane, punctele de oprire, poduri, tuneluri sau substaţii de tracţiune de pe întregul traseu Sighişoara – Aţel – Micăsasa – Coşlariu – Vinţu de Jos – Simeria, unde se înregistrează un grad de execuţie cuprins între 83% şi 98%.
Directorul General al CFR SA a solicitat constructorului ca în termen de patru luni să finalizeze lucrările din zona variantei de traseu Podul Mureş – Coşlariu, zonă aflată pe secţia Coşlariu – Micăsasa. Lucrările în această zonă au înregistrat întârzieri în execuţie din cauza problemelor apărute la terenul de fundare.
De asemenea, Gavrilă le-a reamintit constructorilor că se aşteaptă la o implicare proactivă în ceea ce priveşte calitatea lucrărilor şi respectarea termenelor de finalizare, iar orice problemă care poate afecta asigurarea unui front normal de lucru să fie analizată pe viitor în mod direct între constructor, consultant şi reprezentanţii companiei.
La finalul acestei vizite de lucru, reprezentanţii CFR SA vor purta discuţii pe marginea organizării lucrărilor pe şantiere şi a graficelor de execuţie programate şi cu reprezentanţii constructorilor care modernizează infrastructura şi suprastructura feroviară pe cele patru şantierele deschise între Gurasada şi km 614.
Pe tronsonul de cale ferată Simeria – Coşlariu – Sighişoara sunt operaţionale cinci şantiere (Simeria – Vinţu de Jos, Vinţu de Jos – Coşlariu, Coşlariu – Micăsasa, Micăsasa – Aţel şi Aţel – Sighişoara) pentru lucrări de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare şi două şantiere (Sighişoara – Coşlariu şi Coşlariu – Simeria) pentru lucrări de semnalizare şi de implementare a sistemului de siguranţă a traficului ETCS/ERTMS nivel 2.
Modernizarea acestui tronson, cu termen estimat de finalizare în anul 2018, este o prioritate pentru CFR SA şi un suport economic pentru operatorii de transport feroviar şi pentru societăţile comerciale din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului.
Programul pentru modernizarea tronsonului Simeria – Coşlariu – Sighişoara cuprinde toate specialităţile de lucrări feroviare şi are ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.
Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’ SA administrează infrastructura feroviară publică.
Citește și:
Poftiți de luați cultură! Hrană pentru suflet! S-a deschis Târgul de Carte Gaudeamus Oradea
Piața Unirii din Oradea este destinația perfectă pentru cei care doresc să-și hrănească sufletele. Târgul de Carte Gaudeamus…
15 mai 2024
Investiții record realizate de Delgaz Grid în anul 2023: circa 177 milioane euro
58.000 de noi consumatori racordați la rețelele de gaze naturale și energie electrică; Rețeaua de distribuție a gazelor…
15 mai 2024
Castelul din Gilău, renovat cu 10 milioane €. Cum arată în prezent
Una dintre bijuteriile istorice ale Transilvaniei își redeschide porțile cu un picnic special pentru familii, după un proces…
15 mai 2024
Apă Someș apelează la canalizarea alternativă în Apuseni
Operatorul clujean analizează introducerea unei soluții de canalizare inteligentă pentru procesarea apelor uzate din zonă. Consiliul Județean (CJ)…
15 mai 2024
Transilvania Broker a dat înapoi la afaceri în debutul anului
Compania de brokeraj de asigurări din Bistrița și-a publicat rezultatele financiare pe primele trei luni ale anului. Transilvania…
15 mai 2024
Scriitoarea Ioana Pârvulescu la European Writers Festival 2024
Institutul Cultural Român de la Londra organizează joi, 16 mai, la Barbican Library şi sâmbătă, 18 mai, la…
15 mai 2024
O nouă destinație turistică în Bihor, la mai puțin de 30 kilometri de Oradea
Județul Bihor are o nouă destinație turistică spectaculoasă la mai puțin de 30 de kilometri de Oradea: un…
15 mai 2024
Pizzeria Zano din Iași, unul din cele mai bune 50 de restaurante cu pizza din Europa
Ghidul 50 Top Pizza 2024 a inclus Pizzeria Zano din Iași, singura din România, în clasament, aceasta ocupând…
15 mai 2024