CFR a anunțat că a primit șase oferte pentru modernizarea subsecțiunii Cața – Apața, aflată Între Brașov și Sighișoara. Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei.
La licitaţia deschisă au depus documentaţie următoarele 6 asocieri de firme:
– Asocierea Rail Works
– Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC IÇTAȘ INȘAAT SANAYI VE TICARET A.Ș.
– Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL.
– Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AS
– Asocierea STRABAG AG- STRABAG SRL
– Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș.
Valoarea totală estimată a contractului este de 2.867.944.000. RON fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanțarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza documentele de calificare şi propunerile tehnice şi financiare, precizează CFR.
Subsecțiunea 2. Apața Cap Y- Cap X Cața (km 208+088,954 – km 236+157,940), circa 28 km, va fi reabilitată prin intermediul unui contract de lucrări care va acoperi lucrările civile din stații, terasamente și consolidări, poduri, podețe, tuneluri, drumuri, energoalimentare și telecomunicatii feroviare, precum și lucrările ERTMS (ETCS nivel 2 + GSMR), semnalizare și centralizare electronică.
Perioada de execuție a lucrărilor este de patru ani (48 luni) la care se adaugă 60 luni perioada de notificare a defecțiunilor.
Secțiunea presupune un traseu nou pentru linia de cale ferată din Ardeal, eliminând o buclă pe care vechea cale ferată o face în zona Apața-Ormeniș-Augustin-Racoș. Astfel, după stația Apața, traseul căii ferate “cotește” spre vest prin tunelul Ormeniș, evitând bucla care trecea pe lângă localitatea Augustin. Noul traseu, imediat după stația Racoș, nu va mai face un “ocol” pe la Rupea, ci va merge drept, prin tunelul Homorod.
Proiectul prevede realizarea a trei tuneluri, două dintre ele având o lungime considerabilă:
– Tunel Homord – 5 km
– Tunel Mureni – 700 metri
– Tunel Ormenis – 6,9 km
Citește și:
Noutățile tehnologice în echipamente și soluții industriale, la IDENTICOM4
A șasea ediţie a Târgului Internațional de Tehnologie şi Industrie IDENTICOM4 are loc anul acesta, în perioada 21-23…
11 mai 2024
Creditarea bancară dă semne de revenire, dar scăderea dobânzilor se lasă așteptată
Creditarea privată este unul dintre indicatorii care arată cât de bine funcționează o economie de piață. Desigur, cu…
11 mai 2024
Cum arată planul de țară al României?
În 2012, deci acum mai bine de un deceniu, în România se vorbea de reindustrializarea țării noastre. Au…
11 mai 2024
Nordic Group investește și la Izvin
Nordic Group, una un jucător important în piața distribuției de produse alimentare premium în rețele Retail, HoReCa și…
10 mai 2024
Candidații la Primăria Oradea și CJ Bihor în fața mediului de afaceri
Șapte partide și-au trimis candidații la Primăria Municipiului Oradea și Consiliul Județean Bihor la întâlnirea organizată de Federația…
10 mai 2024
Soluții pentru îmbunătățirea protecției culturilor împotriva dăunătorilor în condiții nefavorabile
Succesul fermierilor depinde de protecția corespunzătoare și eficientă a culturilor în prezența dăunătorilor care pot afecta productivitatea și…
10 mai 2024
„În politici trebuie să investești” – Simion Crețu, director general ADR Centru
Regiunea cu 220 km de autostradă și magistrală ferată modernizată a pus accentul pe conectivitate regională. ♦ Cum…
10 mai 2024
Cinema și fine dining la TIFF
Festivalul Internațional de Film Transilvania (Cluj-Napoca, 14–24 iunie) a făcut cunoscute filmele secțiunii Film Food. “Deseori, mâncarea înseamnă…
10 mai 2024