București Infrastructura Investitii Slider Ultimele stiri

Guvernul a adoptat studiul de fundamentare pentru Autostrada Comarnic-Brașov

Guvernul a adoptat, în şedinţa de miercuri, un proiect de hotărâre privind studiul de fundamentare pentru autostrada Bucureşti – Ploieşti – Comarnic – Braşov, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Nelu Barbu, citat de Agerpres.
“Este vorba despre primul proiect ce va fi realizat în parteneriat public-privat. (…) Studiul de fundamentare a fost întocmit de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză, în conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă numărul 39/2018 privind parteneriatul public-privat”, a declarat Barbu, la Palatul Victoria.
Potrivit purtătorului de cuvânt al Executivului, din septembrie vor începe procedurile de atribuire şi dialogul competitiv cu investitorii, astfel încât, până la sfârşitul anului, să aibă loc semnarea acestui contract.
“Această investiţie (…) a fost identificată drept obiectiv prioritar în cadrul Master Planului General de Transport al României. Autostrada, în lungime de aproximativ 107 km, va realiza legătura cu municipiul Braşov, unul dintre cele mai importante centre economice şi turistice ale ţării, traversând axa turistică Sinaia – Buşteni – Azuga – Predeal”, a spus Nelu Barbu.
El a menţionat şi câteva dintre avantajele socio-economice ale construirii acestei autostrăzi: creşterea siguranţei circulaţiei rutiere, reducerea numărului de accidente, reducerea duratei călătoriei, îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi a poluării fonice.
“Pe durata lucrărilor de execuţie şi după, autostrada va reprezenta, evident, şi o sursă importantă pentru locuri de muncă”, a evidenţiat Nelu Barbu.
Conform purtătorului de cuvânt al Guvernului, durata de proiectare şi execuţie este stabilită la maximum patru ani, cu începere din 2019, iar durata de întreţinere şi operare de către partenerul privat este de 20 de ani.
“Aşa cum este prevăzut în legislaţie, partenerul public, statul (…), va contribui cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. Costurile totale estimate aferente realizării acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde de euro”, a arătat Nelu Barbu.
El a precizat că în studiul de fundamentare sunt prevăzute şi bonificaţii din partea statului dacă lucrările de execuţie se finalizează în avans, dar şi penalităţi pentru întârziere.
“În situaţia devansării lucrărilor perioadei de 48 de luni, aferentă lucrărilor de proiectare şi execuţie, partenerul privat va primi din partea partenerului public o sumă de succes echivalentă cu ponderea într-un an a perioadei de devansare, valoarea totală a primei de succes fiind de 100 de milioane euro pe an. În situaţia întârzierii finalizării perioadei de proiectare şi execuţie, partenerul privat va plăti partenerului public o amendă corespunzătoare ponderii în an a perioadei de întârziere, amenda anuală fiind şi în acest caz de 100 de milioane de euro”, a explicat Barbu.

Related posts

CNAIR: 180 de kilometri de autostradă, dați în trafic până la sfârșitul anului

Stefana Muresan

Trei hectare de parcuri din Oradea, amenajate cu fonduri europene de circa 23 milioane lei

Stefana Muresan

Borcanul cu Magiun din prune Topoloveni, în coşul cu cadouri oferit din partea României pentru preluarea Preşedinţiei Rotative a UE

redactia

Sală polivalentă la Blaj, investiţie de 2 milioane de euro

Stefana Muresan

Aeroportul Cluj: 2.782.401 de călătorii au avut loc în 2018, crestere cu 3,5%

redactia

Gările din Regionala Cluj, păzite de 1,3 milioane de euro

Nora Dumitrescu

Eurocerad International din Bucureşti, singurul ofertant la licitaţia de completare a proiectului tehnic pentru nouă kilometri din Autostrada Lugoj – Deva

redactia

Building Permit obtained for the UP-SITE BUCHAREST project

Papuc Irina

Peste 2 milioane de euro fonduri Regio pentru spitalul din Blaj

Ligia Voro

P3 2017 expansion starts with €243 million Spanish portfolio acquisition

Ionut Oprea

Strategia CFR pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare: Este nevoie de investiţii de 56 miliarde lei până în 2022

Stefana Muresan

Tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani pot solicita teren gratuit de la Primărie pentru a-şi construi o locuinţă

redactia

Festivalul Național de Artă Naivă la Oradea

Traian Dan

There is One for all

Ionut Oprea

Grupul OMV Petrom, profit net de 854 milioane de lei, în creştere cu 38%, în T1

Stefana Muresan

Turismul balnear, loc important în cadrul Strategiei naţionale de turism

redactia

Cluj: Tetarom SA ar putea fi listată la Bursă

Stefana Muresan

Luna iunie aduce curse noi operate de Blue Air, de pe Aeroportul Iasi

Stefana Muresan

Tată și fiu – Doru Aurelian Borsan și Doru Borsan jr., implicați activ în transformarea digitală a lumii. Smart Cities Technologies SE

Ligia Voro

Mulberry Development a dat în folosință ISHO Parking

Ligia Voro

Parcul logistic Arieș, cumpărat de proprietarii afacerii Ford Trucks din România

Nora Dumitrescu

Schimbări la conducerea filialelor Daimler în România

Stefana Muresan

Municipalitatea din Timişoara, aproape de un scandal generalizat cu proprietarii de centre comerciale şi supermarketurile din oraş

Robert Bloancă

Solina România a cerut certificat de urbanism pentru reconstrucția fabricii pe vechiul amplasament

Stefana Muresan

Leave a Comment