Brașov București Infrastructura Investitii Slider Ultimele stiri

Ziua terminalurilor. Proiecte aeroportuare la Otopeni și Brașov-Ghimbav

Miercuri a fost ziua proiectelor aeroportuare în România. Consiliul Județean Brașov a anunțat soluția de arhitectură pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, în timp ce Guvernul a aprobat, prin hotărâre, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. 
 
Dinspre Brașov a venit vestea construirii terminalului Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, anunțată într-o conferință la care au participat atât președintele Consiliului Județean Brașov (n.a. autoritatea publică locală care gestionează acest proiect), Adrian Veștea, cât și primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, și Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului AIBG. Soluția de arhitectură convenită a fost prezentată de arhitectul Dorin Ștefan. Cum va arăta terminalul puteți viziona în videoul postat de către președintele CJ.

Așa va arăta primul aeroport internațional construit de la 0 în ultimii 50 ani în România.#AeroportulBrașov #AdministrațieLiberală

Publicată de Adrian Ioan Veştea pe Miercuri, 29 august 2018

Anunțul din 29 august vine după ce în urmă cu 2 săptămâni, CJ Brașov a publicat un comunicat potrivit căruia a definitivat procedurile de achiziție publică și a încheiat cu SC PORR CONSTRUCT SRL contractul având ca obiect execuția și finalizarea lucrărilor aferente investiției generale Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav, cu următoarele obiective: execuție cale de rulare Alfa; execuție platformă de îmbarcare – debarcare; extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare aterizare.
Valoarea contractului este de 31.631.476 lei (TVA inclus), iar fondurile sunt asigurate integral din bugetul județului Brașov pe anul 2018.
“Ordinul de începere a fost emis în data de 3 august 2018, iar executantul se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice. Acest lucru înseamnă că în cazul în care condițiile meteorologice sunt favorabile, lucrările trebuie finalizate până la data de 21 noiembrie 2018. Concret, suprafețele de mișcare vor fi continuate prin construirea căii de rulare Alfa, a apronului (parcarea de aeronave) – unde vor putea staționa trei avioane mediu curier, precum și a acostamentelor. Acestea vor fi suprafețe betonate similare pistei, în interiorul cărora vor exista canalele de banizaj și canalizare. În funcție de evoluția fluxurilor de pasageri, proiectul permite extinderea ulterioară a acestor suprafețe. O altă componentă a investiției este asigurarea preluării apelor pluviale, atât de pe zona nou-construită, cât și de pe pistă, într-un colector principal de 1100 mm și deversarea lor în Bârsa”, au anunțat atunci reprezentanții CJ Brașov.
 
Aeroportul Henri Coandă se extinde spre Est
 
Tot miercuri, în ședința de Guvern, Executivul României a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. Proiectul de hotărâre a fost lansat în dezbatere publică în a doua jumătate a lunii iunie.
Prin acest act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”, așa cum au reieșit din avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 8/29.05.2018. Valoarea obiectivului de investiții este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii Euro (la cursul BNR din 20 noiembrie 2017, 1 euro = 4,6469 lei).
Acest program constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri și a infrastructurii aeroportuare asociată acestuia, în zona de dezvoltare definită prin O.G. nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București – Otopeni. Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.
Finanţarea obiectivului de investiții prevăzut la art.1 se face din surse proprii ale titularului, fonduri nerambursabile, credite bancare, forme legale de participare a capitalului privat, fonduri publice obţinute în condiţiile legii şi alte surse legal constituite.
Indicatorii tehnico-economici
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA)*:  4.752.181 mii lei
din care C+M (inclusiv TVA): 3.051.129 mii lei
(în prețuri valabile la data de 20.11.2017, 1 Euro = 4,6469)
Capacități:
Terminal   mp  100.000
Căi de rulare și platforme mp  916.000
Parcări  nr. locuri 9.600
Infrastructură/construcţii auxiliare  mp 22.100
Durata de realizare a investiției: 5 ani
Ligia VORO
Sursa foto: Ionuț OPREA

Related posts

CCIFER decernează Premiile 2017 pentru inovație, antreprenoriat și responsabilitate socială

Stefana Muresan

Baia Mare va avea prima fabrică de textile medicale din România

Nora Dumitrescu

S-a relansat licitația pentru distribuția gazelor naturale în comuna Sânmartin

Traian Dan

Un tânăr fotbalist zălăuan și-a deschis agenție de joburi

Nora Dumitrescu

PRIMER: “Taxa clawback”, motivul pentru care au disparut peste 2000 de medicamente ieftine

Stefana Muresan

Autobuz electric în teste prin mai multe orașe din Transilvania și Banat

Traian Dan

Performanțele Corteva Agriscience™ recunoscute la Crop Science Awards 2019

Ligia Voro

The 6th MYS Superyacht Awards Ceremony

Ionut Oprea

[Enjoy Transylvania!] Covasna. Spend Some Time in Nature

Transilvania Business

Depozite regionale pentru produsele agricole, bani pentru sisteme de irigare, construirea Canalului Siret-Bărăgan: planul Guvernului pentru Agricultură

Papuc Irina

Bucătarul șef de la Ramada Sibiu va participa la o competiție internațională. Meniul gândit este o invitație la descoperirea spațiului cultural sibian

Papuc Irina

CJ Brașov va cheltui aproape 250 de milioane de lei în acest an pentru aeroport

Papuc Irina

Parc acvatic pe o suprafață de 12 hectare, la Cluj. Investiție de peste 40 mil. euro

Stefana Muresan

Viarom și Damar modernizează stațiunea balneo Turda

Nora Dumitrescu

Acasă la Laurențiu Baciu, cel care fixează ceasul în agricultura românească

Stefana Muresan

Academia Română din Cluj se primenește cu fonduri norvegiene

Nora Dumitrescu

Technovation Girls, competiția digitală dedicată fetelor, înaintea fazei finale

Traian Dan

Cluj vs. București – Unde e mai bine să faci afaceri

redactia

Zboruri charter spre Tunisia, operate de compania aeriană Nouvelair de pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj

Stefana Muresan

Claudia Indreica: “Digitalizarea va reduce bugetarii, cu inserarea lor în mediul privat”

Nora Dumitrescu

Subvenție de 5.000 euro/ha pentru fermierii care cultivă legume în sere sau solarii – dublu față de plafonul aprobat anterior

Ion Surdu

Florea Grup SRL, unul dintre cei mai mari angajatori din Alba: „Fără oamenii din echipa noastră nu am fi putut ajunge aici”

Ion Surdu

De la transport, la real estate. Nouă divizie Van Wijk la Cluj

Nora Dumitrescu

Hidroelectrica a achiziționat Parcul Eolian Crucea și STEAG Energie România SRL

Traian Dan

Leave a Comment