Brașov București Infrastructura Investitii Slider Ultimele stiri

Ziua terminalurilor. Proiecte aeroportuare la Otopeni și Brașov-Ghimbav

Miercuri a fost ziua proiectelor aeroportuare în România. Consiliul Județean Brașov a anunțat soluția de arhitectură pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, în timp ce Guvernul a aprobat, prin hotărâre, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. 
 
Dinspre Brașov a venit vestea construirii terminalului Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, anunțată într-o conferință la care au participat atât președintele Consiliului Județean Brașov (n.a. autoritatea publică locală care gestionează acest proiect), Adrian Veștea, cât și primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, și Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului AIBG. Soluția de arhitectură convenită a fost prezentată de arhitectul Dorin Ștefan. Cum va arăta terminalul puteți viziona în videoul postat de către președintele CJ.

Așa va arăta primul aeroport internațional construit de la 0 în ultimii 50 ani în România.#AeroportulBrașov #AdministrațieLiberală

Publicată de Adrian Ioan Veştea pe Miercuri, 29 august 2018

Anunțul din 29 august vine după ce în urmă cu 2 săptămâni, CJ Brașov a publicat un comunicat potrivit căruia a definitivat procedurile de achiziție publică și a încheiat cu SC PORR CONSTRUCT SRL contractul având ca obiect execuția și finalizarea lucrărilor aferente investiției generale Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav, cu următoarele obiective: execuție cale de rulare Alfa; execuție platformă de îmbarcare – debarcare; extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare aterizare.
Valoarea contractului este de 31.631.476 lei (TVA inclus), iar fondurile sunt asigurate integral din bugetul județului Brașov pe anul 2018.
“Ordinul de începere a fost emis în data de 3 august 2018, iar executantul se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice. Acest lucru înseamnă că în cazul în care condițiile meteorologice sunt favorabile, lucrările trebuie finalizate până la data de 21 noiembrie 2018. Concret, suprafețele de mișcare vor fi continuate prin construirea căii de rulare Alfa, a apronului (parcarea de aeronave) – unde vor putea staționa trei avioane mediu curier, precum și a acostamentelor. Acestea vor fi suprafețe betonate similare pistei, în interiorul cărora vor exista canalele de banizaj și canalizare. În funcție de evoluția fluxurilor de pasageri, proiectul permite extinderea ulterioară a acestor suprafețe. O altă componentă a investiției este asigurarea preluării apelor pluviale, atât de pe zona nou-construită, cât și de pe pistă, într-un colector principal de 1100 mm și deversarea lor în Bârsa”, au anunțat atunci reprezentanții CJ Brașov.
 
Aeroportul Henri Coandă se extinde spre Est
 
Tot miercuri, în ședința de Guvern, Executivul României a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. Proiectul de hotărâre a fost lansat în dezbatere publică în a doua jumătate a lunii iunie.
Prin acest act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”, așa cum au reieșit din avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 8/29.05.2018. Valoarea obiectivului de investiții este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii Euro (la cursul BNR din 20 noiembrie 2017, 1 euro = 4,6469 lei).
Acest program constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri și a infrastructurii aeroportuare asociată acestuia, în zona de dezvoltare definită prin O.G. nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București – Otopeni. Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.
Finanţarea obiectivului de investiții prevăzut la art.1 se face din surse proprii ale titularului, fonduri nerambursabile, credite bancare, forme legale de participare a capitalului privat, fonduri publice obţinute în condiţiile legii şi alte surse legal constituite.
Indicatorii tehnico-economici
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA)*:  4.752.181 mii lei
din care C+M (inclusiv TVA): 3.051.129 mii lei
(în prețuri valabile la data de 20.11.2017, 1 Euro = 4,6469)
Capacități:
Terminal   mp  100.000
Căi de rulare și platforme mp  916.000
Parcări  nr. locuri 9.600
Infrastructură/construcţii auxiliare  mp 22.100
Durata de realizare a investiției: 5 ani
Ligia VORO
Sursa foto: Ionuț OPREA

Related posts

WELCOME TO THE TRANSMISSION!

redactia

Încă șase pasaje rutiere subterane în zona Pieței Cetate din Oradea

Traian Dan

Angajați din Ardealul de Nord vor deveni IT-iști prin reconversie profesională

Nora Dumitrescu

Cu noi lucrări contractate și o cifră de afaceri în creștere, Dafora Mediaș își continuă Planul de Reorganizare

Stefana Muresan

Boia Invest ridică două clădiri în zona cantinei studențești Hașdeu din Cluj-Napoca

Stefana Muresan

IMM-urile propun un program de măsuri pentru relansarea economică a României

Traian Dan

B | Uniunea Europeană şi viitorul economiei globale: a conduce sau a fi condus

BT conduce top 15 companii după valoarea tranzacționată la BVB

Ligia Voro

Clujenii de la Electroglobal, afaceri de 10 milioane euro în S1

Stefana Muresan

IMM-urile vor primi 25.000 lei pentru prezenţa la târguri şi expoziţii

Stefana Muresan

O treime din fabrica de medicamente Polisano vândută

Stefana Muresan

TAROM: Consiliul de Administrație a desemnat un alt director general pentru un mandat de 4 luni

Papuc Irina

Finanțare de 60 milioane lei pentru reabilitarea coridorului Nufărul-Cantemir

Traian Dan

Creștere a numărului de pasageri de 130% pentru Aeroportul Transilvania

Ligia Voro

În doi ani, Gazprom ar putea da startul producţiei de petrol şi gaze în Timiș

Stefana Muresan

Amadeus și Visa CyberSource își unesc forțele pentru a combate fraudele în industria de călătorii

Ligia Voro

50 de ventilatoare medicale vor fi reparate cu sprijinul industriei auto și al Departamentului pentru Situații de Urgență

Ion Surdu

S-au deschis înscrierile la Startarium PitchDay 2019

Ligia Voro

Proiectele de transport pentru perioada 2018 – 2027

Stefana Muresan

Wallberg asigură finanțarea pentru Tower Two – al doilea turn rezidențial, cu un regim de înălțime de 16 etaje, din ansamblul XCity Towers

Papuc Irina

Lufthansa conectează Sibiul cu restul lumii de 10 ani

Stefana Muresan

Podul feroviar peste Târnava Mare, finalizat de FCC Azvi până în iulie

Stefana Muresan

Concluziile maratonului de Business CCIFER „rePORNIM economia”

Nicolae Pop

Spitalul Clinic Județean de Urgență Oradea va fi extins; investiție de peste 11 mil. euro

Stefana Muresan

Leave a Comment