Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ziua terminalurilor. Proiecte aeroportuare la Otopeni și Brașov-Ghimbav

Miercuri a fost ziua proiectelor aeroportuare în România. Consiliul Județean Brașov a anunțat soluția de arhitectură pentru Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav, în timp ce Guvernul a aprobat, prin hotărâre, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. 
 
Dinspre Brașov a venit vestea construirii terminalului Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, anunțată într-o conferință la care au participat atât președintele Consiliului Județean Brașov (n.a. autoritatea publică locală care gestionează acest proiect), Adrian Veștea, cât și primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, și Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului AIBG. Soluția de arhitectură convenită a fost prezentată de arhitectul Dorin Ștefan. Cum va arăta terminalul puteți viziona în videoul postat de către președintele CJ.
https://www.facebook.com/AdrianVestea/videos/316365502454808/
Anunțul din 29 august vine după ce în urmă cu 2 săptămâni, CJ Brașov a publicat un comunicat potrivit căruia a definitivat procedurile de achiziție publică și a încheiat cu SC PORR CONSTRUCT SRL contractul având ca obiect execuția și finalizarea lucrărilor aferente investiției generale Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav, cu următoarele obiective: execuție cale de rulare Alfa; execuție platformă de îmbarcare – debarcare; extinderea rețelelor de canalizare și drenaj aferente pistei de decolare aterizare.
Valoarea contractului este de 31.631.476 lei (TVA inclus), iar fondurile sunt asigurate integral din bugetul județului Brașov pe anul 2018.
“Ordinul de începere a fost emis în data de 3 august 2018, iar executantul se obligă să execute lucrările în termen de 110 zile calendaristice. Acest lucru înseamnă că în cazul în care condițiile meteorologice sunt favorabile, lucrările trebuie finalizate până la data de 21 noiembrie 2018. Concret, suprafețele de mișcare vor fi continuate prin construirea căii de rulare Alfa, a apronului (parcarea de aeronave) – unde vor putea staționa trei avioane mediu curier, precum și a acostamentelor. Acestea vor fi suprafețe betonate similare pistei, în interiorul cărora vor exista canalele de banizaj și canalizare. În funcție de evoluția fluxurilor de pasageri, proiectul permite extinderea ulterioară a acestor suprafețe. O altă componentă a investiției este asigurarea preluării apelor pluviale, atât de pe zona nou-construită, cât și de pe pistă, într-un colector principal de 1100 mm și deversarea lor în Bârsa”, au anunțat atunci reprezentanții CJ Brașov.
 
Aeroportul Henri Coandă se extinde spre Est
 
Tot miercuri, în ședința de Guvern, Executivul României a aprobat indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”. Proiectul de hotărâre a fost lansat în dezbatere publică în a doua jumătate a lunii iunie.
Prin acest act normativ se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții de interes național și utilitate publică „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă-București”, așa cum au reieșit din avizul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe nr. 8/29.05.2018. Valoarea obiectivului de investiții este 4.752.181 mii lei, inclusiv TVA, echivalentul a 1.022.656 mii Euro (la cursul BNR din 20 noiembrie 2017, 1 euro = 4,6469 lei).
Acest program constă, în principal, în construirea unui nou terminal de pasageri și a infrastructurii aeroportuare asociată acestuia, în zona de dezvoltare definită prin O.G. nr. 64/1999 pentru aprobarea Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional București – Otopeni. Principalele lucrări care se vor realiza în principal în zona dintre cele două piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil să acomodeze traficul de pasageri existent și prognozat, noi căi de rulare și platforme pentru aeronave și infrastructura aeroportuară asociată acestora. Totodată, în zona de est se va dezvolta infrastructură nouă de acces la aeroport, dar și alte infrastructuri adiacente activității aeroportuare.
Finanţarea obiectivului de investiții prevăzut la art.1 se face din surse proprii ale titularului, fonduri nerambursabile, credite bancare, forme legale de participare a capitalului privat, fonduri publice obţinute în condiţiile legii şi alte surse legal constituite.
Indicatorii tehnico-economici
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA)*:  4.752.181 mii lei
din care C+M (inclusiv TVA): 3.051.129 mii lei
(în prețuri valabile la data de 20.11.2017, 1 Euro = 4,6469)
Capacități:
Terminal   mp  100.000
Căi de rulare și platforme mp  916.000
Parcări  nr. locuri 9.600
Infrastructură/construcţii auxiliare  mp 22.100
Durata de realizare a investiției: 5 ani
Ligia VORO
Sursa foto: Ionuț OPREA

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

ROMGAZ va opri alimentarea cu gaze către Electrocentrale Constanţa începând de sâmbătă

Articolul următor

Kronstadt Hospitality Expert, expertiză în consultanță hotelieră

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Citeste mai mult

Eppur și muove…

De la celebra afirmație a lui Galileo Galilei […]
Total
0
Share