Clusterul Agro Transilvania (ATC) vrea să transforme brânzeturile maturate în grota din satul Năsal, cu sare de Dej, în produse cu patalama europeană, scrie ziuadecj.ro.
“Ne-am tot gândit ce denumire să îi dăm. Brânzeturile sunt făcute din lapte de la producătorii din acea zonă, procesarea se face în grota de la Țaga, pe care am închiriat-o de la FrieslandCampina, iar sarea este adusă de la Salina Dej. Numele de Transilvania – inclus în denumirea clusterului nostru, creată în 2013 – vinde foarte bine produsele agroalimentare, iar zona noastră de interes include județele Cluj, Bihor, Bistrița-Năsăud, Satu Mare, Sălaj.
Societatea pe care am înființat-o se numește Food Transilvania Market, iar sloganul pe care vrem să îl înregistrăm este “Transilvania acasă”. În domeniul nostru este foarte important să spui de unde vii. Sunt doar cinci produse românești cu indicație protejată recunoscute de Uniunea Europeană.
Pentru produsele cu denumire de origine protejată (DOP) materiile prime trebuie să provină din regiunea de origine unde trebuie să se deruleze toate etapele de producție, iar pentru indicația geografică protejată (IGP) în regiune trebuie să se desfășoare cel puțin una dintre etapele de producție, prelucrare sau preparare. Este important dacă aceste brânzeturi produse la Cluj vor fi recunoscute de către consumatorii din Europa, care știu să citească eticheta produsului mult mai bine decât noi.
Pe de altă parte, Statele Unite nu vor să recunoască aceste produse certificate în UE. Ei consideră că Champagne nu aparține unei regiuni din Franța, ci este doar o metodă de a produce vinul, așa că vom găsi acolo șampanie de California. Noi vrem să pătrundem cu produsele noastre în SUA, Canada, Asia, Orientul Mijlociu”, a relatat Felix Arion, director general al ATC, potrivit sursei citate.