Alba Infrastructura Ultimele stiri

”Transalpina de Apuseni”: O asociere formată din constructori români și italieni, interesată de contractul de zeci de milioane de euro

O asociere formată din trei firme, dintre care două înregistrate în Italia, este interesată de contractul în valoare de peste 40 de milioane de euro privind reabilitarea și modernizarea DJ 107 I, cunoscut și sub denumirea de ”Transalpina de Apuseni”. În 27 noiembrie s-a încheiat procedura de depunere a ofertelor pentru reabilitarea DJ 107 I, împărțit în două loturi. Potrivit documentelor publicate pe SEAP, Asocierea Operes SRL – Societatea de Construcții Napoca S.A. – Cosedil Spa. este singura care a depus oferte viabile pentru ambele loturi, cu mențiunea că pentru lotul 1 (primii 45,5 km) lider de asociere a fost desemnată firma Operes SRL, iar pentru lotul 2 (de la km 43+500 până la km 78+420) lider de asociere a fost desemnată firma Societatea de Construcții Napoca S.A., scrie ziarulunirea.ro.

Pe ambele loturi, subcontractor este S.C. Alpego Serv, cu sediul în Stremț, sat Geoagiu de Sus. Firmele Operes și Codesil sunt înregistrate în Italia.

Consiliul Judeţean Alba a lansat oficial procedura de achiziţie a contractului în valoare de peste 40 de milioane de euro privind modernizarea DJ 107 I, în 6 septembrie, iar perioada de ofertare a fost prelungită cu mai bine de o lună, inițial fiind programată să se încheie în 10 octombrie 2018.

Valoarea estimată a contractului este de 141.552.776 de lei, fără TVA (circa 30 de milioane de euro). Cu TVA, valoarea contractului se ridică la aproape 44 de milioane de euro. „Transalpina de Apuseni” este unul dintre cele mai frumoase, spectaculoase şi întortocheate drumuri din România, care face legătura între municipiul Aiud şi comuna Bucium pe culmile Munţilor Apuseni.

Drumul judeţean are 78 de kilometri, străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe. Proiectul ”Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2014 – 2020.

Potrivit sursei citate, drumul este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă.

Related posts

Cât fac până la birou și ce își doresc angajaţii din Bucureşti la birou?

Ligia Voro

Scaunul care va fi folosit de Papa Francisc, construit la Reghin

Stefana Muresan

Timișoara: Au fost plantați primii 350 de arbori în cel mai mare parc suspendat din ţară

Stefana Muresan

Leave a Comment